hoe komt dat dit dieet dan wel werkt?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.
Ik zal het proberen duidelijk te maken.quote:
Zal ik 't ff echt duidelijk maken?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik zal het proberen duidelijk te maken.
Je lichaam krijgt voeding binnen. Maar met dit dieet zeer weining heb ik begrepen. Je lichaam gaat in de overlevingsstand, een erfenis van onze voorouders uit de grotten. Je valt af, maar je helpt je hele metabolisme om zeep.
Als je nu weer normaal gaat eten, denkt je lichaam: Voeding, snel sla het op, voordat er weer een tijd komt van weinig voeding en overleving!![]()
Jojo effect. Je valt met dit dieet snel af, maar komt het weer snel aan. Ik raad mensen daarom niet aan om te dieten, ik raad mensen aan om hun levenstijl te veranderen, dus wat ze tot in de oneindigheid kunnen volhouden.
Ik neem aan dat je bij elke kilo die eraf gegaan is hebt gejuicht, vet, vocht of spier het maakt niet uit. Dit dieet is een onverstandige manier van afvallen omdat je deels spier en deels vet bent kwijt geraakt door de weinige kcal inname.
Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.![]()
Dit is al niet waar. Koop eens een fysiologie boek ipv het overnemen van de teksten van het Cambridge-dieet.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:36 schreef zwahiel het volgende:
Zoals ik al zei als je doorslaat en te lang doorgaat zullen idd je spieren aangesproken worden, maar in eerstenstantie gaat je vetweefsel eraan omdat het lichaam dat 't makkelijkste kan verbranden.
je moet ff teruglezenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.![]()
omdat je nog steeds geen ene flikker aan je levensstijl hebt verandert. Als je dat wel had gedaan was je vet er "vanzelf" afgevlogen mbv je gezondere manier van leven.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:36 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af waarom mensen meteen in defensie gaan wanneer het woord dieet valt. Sorry hoor maar de helf van de reacties hier kunnen meteen de TC in...
wij doen wekelijks inkopen en ieder mag 2 "snoep"uitzoeken voor de hele week.... helpt ook primaquote:Op maandag 7 mei 2007 12:46 schreef MaGNeT het volgende:
Afvallen begint bij je boodschappenlijstje en in je winkelkar.
- daarom altijd met volle maag inkopen gaan doen
- neem niet meer mee dan dat je bij 3 maaltijden per dag kan eten
- laat alles wat zoet, snoep, koek, chocolade, etc is liggen
- neem fruit mee als vervanger van snoep op moeilijke momenten
Dit heeft 2 voordelen:
- je houdt enorm veel geld over
- je krijgt minder suiker en vet binnen
Hier kwam mijn sportcoach mee... Dat pas na een tijdje merkbaar spieren verbrand werden. Dat komt niet uit een of andere folder dus...quote:Op maandag 7 mei 2007 04:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is al niet waar. Koop eens een fysiologie boek ipv het overnemen van de teksten van het Cambridge-dieet.
Wil je dat ik je een leesbril koop of koop je d'r zelf eentje, als je niets leest reageer dan niet. Want zoals ik nu al een paar keer zei heb ik wel degelijk wat aan mijn levensstijl veranderd, en niet zo'n beetje ook.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:59 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
omdat je nog steeds geen ene flikker aan je levensstijl hebt verandert. Als je dat wel had gedaan was je vet er "vanzelf" afgevlogen mbv je gezondere manier van leven.
Ik quote mezelf nog maar evenquote:Op maandag 7 mei 2007 11:43 schreef k_i_m het volgende:
Dat komt door het "foutje" in de topic titel, dat je ook je mening mag geven.
Dan moet ik hem een fysiologie-boek aanraden en jou mijn excuses maken. Ik zou mijn sportcoah ook geloven. Bij dit soort dieten is ongeveer 70% van het gewichtsverlies vetweefsel, de rest is vetvrije massa waaronder veel spierweefsel. Alleen verbrand je bij bijna elk dieet spierweefsel en dat kan je goed tegengaan door te sporten en dat mag je juist niet intensief doen bij dit dieet. Een soort catch-22.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:13 schreef zwahiel het volgende:
Hier kwam mijn sportcoach mee... Dat pas na een tijdje merkbaar spieren verbrand werden. Dat komt niet uit een of andere folder dus...
Je kan je ook afvragen waarom mensen zo reageren. Het zou bezorgdheid kunnen zijn om je gezondheid, maar aangezien het fok is zou ik eerder gaan voor het superioriteitsgevoel omdat jij zo dom lijkt lijken zij slimmerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:21 schreef zwahiel het volgende:
Ook al staat dat er niet, dan komen om de een of andere reden altijd dit soort afzeik reacties van mensen die niet eens kunnen lezen in een topique...
* zwahiel ergert zich daar gruwelijk aan... :/
Als je maar niet weer dezelfde fout gaat maken als vroegerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:24 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben nu een week bezig trouwens. Ik ga zo hard dat ik over 3 weken wel verwacht mijn oude gewicht terug te hebben.
Je komt sowieso een paar kilo's aan, dat is dan vnl de glycogeenvoorraad die je lichaam weer gaat aanvullen/verzorgen. Per gram glycogeen hou je ook nog eens (oeh, even uit mijn hoofd en niet helemaal zeker van het getal) 4 gram vocht vast waardoor het net lijkt of je in korte tijd heel veel aankomt. Dat is dus niet zo. Nou ja, wel voor de weegschaal, maar het is in ieder geval géén vetweefsel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:24 schreef zwahiel het volgende:
Point taken Isabeau. Je moet idd goed begeleid worden en als je je streefgewicht bereikt heb (wat ik gelukkig niet had, ik had een streefpercentage) dan begint 't pas echt. Stop je dan kom je onherroepelijk een paar kg's aan. Dan moet je je levensstijl nog veranderen en op peil houden en dat is juist het uitdagende eraan.
Prima instellingquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:36 schreef zwahiel het volgende:
Ben nu qua kilo's weer aangekomen maar qua % afgevallen en qua cm's ook afgevallen. Die kilo's boeien me niet zoveel eigenlijk. Daar kan ik niks mee, niet tastbaar en zichtbaar
Dat is ook mijn streefdoel. Een nieuwe broek die ik gekocht heb en 1 keer aan heb gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima instellingJe niet blindstaren op een weegschaal, maar naar je lijf kijken (en voor vrouwen: naar je broekmaat
)
Is een jurkje ook goed Isaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima instellingJe niet blindstaren op een weegschaal, maar naar je lijf kijken (en voor vrouwen: naar je broekmaat
)
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zetquote:
Nee, weet ik. De tweede week is bij mij voornamelijk cm's en geen kilo'squote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:12 schreef xxjosjex het volgende:
Kijk nu is er een gesprek waar ik wat mee kan....
@ k_i_m, verwacht niet de tweede week net zo hard te gaan als de eerste....je zal zeker nog kilo's verliezen maar niet zo veel als de eerste week....
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zet
Ja idd, vrouwen ja, mannen nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
)
Owquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je jezelf maar niet continue in dat jurkje op Fok zet
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:35 schreef Sjeen het volgende:
OwIk wilde eigenlijk een soort van maandelijkse update gaan geven...
![]()
Hoe kun je nou zeggen dat je niet bent gaan schommelen als je 20 kg. bent aangekomen en 10 kg. weer afgevallen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:43 schreef k_i_m het volgende:
Mijn gewicht is ongeveer anderhalve maand stabiel geweest, daarna ben ik zo'n 20kg aangekomen. Maar 9 maanden later -na de geboorte van mijn dochter- moest ik er nog maar 10kg kwijt.
Mijn ervaring is dat het prima werkt en dat IK er niet van ga schommelen. Geen idee hoe het voor andere mensen is, maar als je er een beetje serieus mee aan de slag gaat kan ik me voorstellen dat het hetzelfde werkt als bij mij.
Ze heeft een kind gekregen...quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe kun je nou zeggen dat je niet bent gaan schommelen als je 20 kg. bent aangekomen en 10 kg. weer afgevallen?
Of ben je nog een keer gaan roken, toen weer gaan stoppen, en daarna weer begonnen ofzo? Aangezien volgens jou bij jou gewichtstoename enkel door stoppen met roken komt....
Er staat dat ze 20 kg. was aangekomen, en dat ze 9 maanden later (na de geboorte) 10 kwijt was. Dan is ze die 20 dus aangekomen vóór de conceptie van het kind. Een zwangerschap is immers 9 maanden. Of ze schrijft heel onhandig, maar ik vind de andere posts vrij duidelijk.quote:
Ik denk dat ze het onhandig schrijft. Van de twintig die ze gedurende de zwangerschap aankwam, was ze er kort na de geboorte al 10 kwijt (doordat het kind eruit was).quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er staat dat ze 20 kg. was aangekomen, en dat ze 9 maanden later (na de geboorte) 10 kwijt was. Dan is ze die 20 dus aangekomen vóór de conceptie van het kind. Een zwangerschap is immers 9 maanden. Of ze schrijft heel onhandig, maar ik vind de andere posts vrij duidelijk.
Misschien moet je dan volgende keer een léuk grapje maken, dat we ook weten dat het een grapje is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:24 schreef k_i_m het volgende:
Jezus christus, ik zal nog eens een grapje maken. Na 9 maanden was er 20 kilo bij, en na de geboorte was er alweer 10 kilo af. En de andere 10 kilo heb ik er zelf weer afgekregen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |