abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45932859

Vervolg op: [Slowchat deel 160] SHERMAN zonder internet
___________________________________________________________________________________

Welkom in de Digital Corner Slowchat.
Hier zit je in het DIG-café. Je zit hier tussen de vaste gasten van DIG. Natuurlijk is het hier erg gezellig en zorgen we er met zijn allen voor dat het ook gezellig blijft. We hebben het hier over allerhande zaken en een vraag op zijn tijd kan natuurlijk ook. Gelukkig hebben we ook uitsmijters (Slarioux, FredvZ en Godlike02) van dienst voor het geval dat er een keertje ruzie is of er wat uit de hand loopt.
___________________________________________________________________________________

DIG is al jaren een van de meest serieuze fora op Fok!. Met een niet aflatende rij van mods van kaliber heeft dit forum het volgehouden tussen de soms flink verbaggerde fora (sorry, collega's ).

Hoe dan ook, dat houden we graag zo, en het geldt ook voor slowchat. Daarom het vriendelijke verzoek om van deze reeks geen eindeloze "hoi/doei" reeks te maken. Ga niet smilie-chatten, maar probeer een leuk gesprek te houden. Geen eindeloze gesprekken over de kat van de buren en weet ik wat. Slowchat moet een toevoeging zijn op ons chat-kanaal. En als dat niet lukt, dan gaat deze reeks gewoon weer dicht.

Het heet niet voor niets slowchatten. Het kanaal #DIG is een kanaal waar het serieuze en het lollige elkaar goed in stand houden. Laten we er voor zorgen dat dat hier ook kan .

Deze openingspost

pi_45933020
OS X zuigt..
pi_45934109
OS X zuigt Vista door een stronttrechter ja
  zaterdag 3 februari 2007 @ 09:26:07 #4
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45937278
OSX zuigt niet, Vista wel.
pi_45937382
allemaal kennelijk tegen vista..
maar vraag me dan toch af he..
OSX is volgens jullie zo goed maar ondertussen doen je windows applicatie's het er niet onder, is het hardware gebonden dus ook nog duurder dan vista..

dont really see good points?
pi_45937746
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:53 schreef mschol het volgende:
dont really see good points?
Based on a BSD kernel, all I need to say
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:34:30 #8
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_45940547
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:53 schreef mschol het volgende:
doen je windows applicatie's het er niet onder

Who needs Windows apps onder OS X?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_45940762
OS X app's werken ook niet op windows, wat is dat voor een argument
En bovendien kan je wel Windows apps onder OS X draaien met Parallel's coherence mode
pi_45941176
En we hebben het hier neem ik aan over OSX Tiger..? Inmiddels zowat twee jaar oud en op vrijwel elk front beter dan Vista....

En met Leopard wordt Vista doodleuk weer terug naar het vorig millenium gezet.
Calmer than you are
pi_45941245
OS X. .
For great justice!
pi_45943518
de slowchat is gedoemd! nee! help!
  Eindredactie Games zaterdag 3 februari 2007 @ 16:04:54 #13
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45943751
zolang je in OSX je cd naar de prullenbak moet slepen als je hem eruit wilt gooien neem ik het niet serieus
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 3 februari 2007 @ 16:05:10 #14
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_45943754
owja, rechtermuisklik anyone?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_45943924
rechter muisknop? die heeft OS X gewoon hoor? De oude muis van Apple had hem alleen niet, maar de functie was er wel.

Ik gebruik gewoon de Logitech MX1000 though.

En voor een cd er uit te laten gaan kan je ook gewoon op de Eject knop op je toetsenbord doen.
HEt is trouwens nog makkelijker als op windows hoor, daar hoor je ook éigenlijk eerst usb apparaten te ontkoppelen via apparaat beheer.

Dat niemand dat doet, tja. in OS X kan je ook gewoon apparaten eraf halen zonder te ontkoppelen het is alleen beter als je het wel doet. netzoals onder windows
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:13:54 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45943970
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:04 schreef donald_dick het volgende:
zolang je in OSX je cd naar de prullenbak moet slepen als je hem eruit wilt gooien neem ik het niet serieus
Zolang je in Windows op start moet drukken om je computer uit te zetten neem ik niet serieus.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:14:42 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45943994
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zolang je in Windows op start moet drukken om je computer uit te zetten neem ik niet serieus.
En ja, ik weet dat er in Vista afhankelijk van je skin geen start meer op die knop staat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45944105
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:05 schreef donald_dick het volgende:
owja, rechtermuisklik anyone?
Tis mogelijk, gewoon een normale muis eraan hangen. Verder kan je volgens mij ook wel een CD umounten en zit er in Finder een "eject" knopje op het moment dat je wat gemount hebt (hetzeij een dmg, hetzij een CD/DVD).
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:21:49 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45944172
OS NIX mag de veters van Vista nog niet strikken man .

Ultimate roeleert zo hard .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_45944271
Wat heeft het voor functies die OS X niet heeft?. En kom niet aanzetten met Games o.i.d. of Start menu
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:29:01 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45944348
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:19 schreef slakkie het volgende:

[..]

Tis mogelijk, gewoon een normale muis eraan hangen. Verder kan je volgens mij ook wel een CD umounten en zit er in Finder een "eject" knopje op het moment dat je wat gemount hebt (hetzeij een dmg, hetzij een CD/DVD).
Tot slot heb je vaak ook gewoon een eject knop op je toetsenbord, zelfs bij de laptops. En wat die muis betreft: ook Apple's eigen muis ondersteund nu rechtermuiskliks.

Maargoed. Laten we hier niet het zoveelste vergelijk-topic gaan maken. Sommige mensen vinden OS X fijner, sommige vinden Windows fijner, al dan niet ervaring hebbende met het andere systeem. Door een discussie in de slowchat hier zal geen van beide OSen er een aanhanger bij krijgen, dus laten we die discussie bewaren tot iemand weer eens een topic opent met die vraag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:30:42 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45944377
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:25 schreef TwyLight het volgende:
Wat heeft het voor functies die OS X niet heeft?. En kom niet aanzetten met Games o.i.d. of Start menu
Het draait op mijn zelf gebouwde PC.

Pwnd .

.
Get woke, go broke!
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 16:32:23 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45944419
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45944526
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het draait op mijn zelf gebouwde PC.

Pwnd .

.
En dat is positief?

Dat OS X niet overal op geïnstalleerd kan worden vind ik juist een pluspunt. zo werkt alles gewoon feilloos zoals het hoort. en bovendien kan je ook een mac "zelf" bouwen met de Mac Pro.
pi_45944702
Ik gebruik Vista en ik vind hem persoonlijk finer dan OS X.
Maar smaken verschillen he

De ene gebruikt liever OS X en de ander Vista
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45944800
Het is ook maar waar je aan gewend bent. Als je 1 keer OS X hebt gebruikt en voor de rest alleen maar Windows, tja. Dan is het logisch dat je Windows fijner vind.

Toen ik voor het eerst met OS X begon te werken dacht ik ook altijd van omg maar na mate ik wat meer ervaring kreeg ging ik toch steeds vaker op de OS X machine dan op de Windows machine, en daarna zelfs een eigen mac aangeschaft.

Dus als ervaring hebt met beide heb je alleen recht van spreken i.m.o.
pi_45945012
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:16 schreef slakkie het volgende:

[..]

Based on a BSD kernel, all I need to say
De OS X kernel is gebaseerd op de mach kernel en heeft een bsd "schil" daarom heen.

Ik vind het jammer dat ze hun eigen grafische "server" gebruiken ipv een X server en het zo'n gekloot is om remote X clients te gebruiken. Maar misschien is dat ook wel de reden dat het wel goed draait
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:08:17 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45945287
IK heb zowel een Apple als Windows machines, werk er al jaren zowel thuis als op mijn werk mee en Windows heeft nog altijd mijn voorkeur .
Get woke, go broke!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:27:22 #29
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_45945769
HW weet het, ik heb een tijd mac gebruikt en nu ook een tijdje vista maar ik vind Vista toch fijner om mee te werken. Qua eye-candy vind ik osX net wat strakker maar ik blijf Windows toch logischer vinden in gebruik. Beter usability dus...
pi_45946550
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:34 schreef whoops het volgende:

[..]

Who needs Windows apps onder OS X?
genoeg software (spellen en programma's) die geen mac versie hebben, helaas, u heeft net een product a 1000 euro gekocht wat uw systeem niet kan draaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')