Ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb me niet ingelezen rond het SATAII verhaal, maar weet je zeker dat je niet megabit en megabyte door elkaar haalt?
Geen enkele HD die ooit 150 mb/s heeft gehaald en geen enkele normale HD die dat de komende jaren gaat doen.quote:This encoding scheme has an efficiency of 80%, resulting in an actual data transfer rate of 1.2 Gbit/s, or 150 megabytes per second (MB/s)
Ik snap geen hol van wat je zegt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:20 schreef Lucille het volgende:
Een deel van de reden waarom de harddisks niet een snellere data overdracht laten zien heeft te maken met de manier waarop data op de schijf wordt geschreven (het type filesysteem dus, tegenwoordig voor de meeste PC's het NTFS filesystem). Verder wordt er nauwelijk gebruik gemaakt van sequential disk access over een behoorlijk aantal sectoren om er daadwerkelijk een echte stream van te maken.
dat komt omdat de raptor 10000rpm draaien ipv 7200quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:17 schreef pberends het volgende:
Grappig detail: de snelste SATA HD van dit moment, de Western Digital Raptor dus is slechts SATA1 en niet SATA2.
ms filesystemen zijn toch altijd sequentieelquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:20 schreef Lucille het volgende:
Een deel van de reden waarom de harddisks niet een snellere data overdracht laten zien heeft te maken met de manier waarop data op de schijf wordt geschreven (het type filesysteem dus, tegenwoordig voor de meeste PC's het NTFS filesystem). Verder wordt er nauwelijk gebruik gemaakt van sequential disk access over een behoorlijk aantal sectoren om er daadwerkelijk een echte stream van te maken.
Ja, en? Dat heeft niets met mijn openingspost te maken.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:21 schreef wouter37 het volgende:
[..]
dat komt omdat de raptor 10000rpm draaien ipv 7200![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, en? Dat heeft niets met mijn openingspost te maken.
Maar de data wordt niet continue sequentieel weggeschreven over heel veel blocks tegelijkertijd. Daar zit het probleem in.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ms filesystemen zijn toch altijd sequentieelWaarom zou je anders moeten defragmenteren
NCQ vangt dat toch op?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:20 schreef Lucille het volgende:
Verder wordt er nauwelijk gebruik gemaakt van sequential disk access
In theorie wel, in de praktijk niet altijd vanwege de latency van de electronica.quote:
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Native_Command_Queuingquote:However, the current technology actually slows down HD access in certain applications, like games and sequential reads, because of the added latency induced by NCQ logic
AH, desondanks scheelt NCQ, denk ik, wel in slijtage en dus goed voor de levensduur. (tenzij de extra NCQ chips bij falen een dode shcijf betekenen).quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:36 schreef Lucille het volgende:
In theorie wel, in de praktijk niet altijd vanwege de latency van de electronica.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Native_Command_Queuing
Abnormale komen dr wel in de buurt ;pquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Speed: 1.5 Gbit/s, 3.0 Gbit/s
[..]
Geen enkele HD die ooit 150 mb/s heeft gehaald en geen enkele normale HD die dat de komende jaren gaat doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |