abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75356700
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Trekt Nederland je dan toch of is het meer, try and error?
Nederland trekt mij wel meer maar ik heb ernstige twijfels of mijn vriend zich er wel kan aarden vanwege de taal. Na bijna 4 jaar met mij samen te zijn spreekt hij nog altijd een handjevol NLs en die woordenschat heeft zich nooit uitgebreid naar twee handjesvol ondanks verwoede pogingen.
Bovendien zie ik het ook niet zitten als hij eerst een jaar NLs moet gaan leren omdat hij anders geen baan kan krijgen...
Brussel is dus de meest logische keus.
pi_75356730
Ja, en daar kan hij misschien ook wat gemakkelijker in aanraking komen met de Nederlandse taal.
 FR
pi_89823843
En het is weer een jaar later en tijd voor een update (weet niet of er nog interesse naar is maargoed)! Het afgelopen jaar is goed verlopen. We hebben echt onze routine gevonden en een leuk sociaal leven opgebouwd. Op professioneel vlak is alles ook prima gegaan.

Over ongeveer 2 maanden verhuizen mijn vriend en ik terug naar Belgie of Nederland. We zijn nu allebei vanuit Canada aan het solliciteren en krijgen enorm positieve reacties vanuit beide landen. Zo hadden we het er een paar maanden geleden nog over dat het best zou kunnen dat we in een supermarkt of restaurant moeten gaan werken en nu blijken er grote internationale bedrijven interesse in ons te hebben.

Mijn vriend heeft inmiddels al een mondeling aanbod gehad in Nederland en is in afwachting van de papieren. Hij heeft ook nog een procedure lopen in Belgie. Ik heb zelf ook in Nederland en Belgie een procedure lopen.

Het is een erg spannende tijd voor ons aangezien we geen vaste datum hebben waarop we willen vertrekken maar vanzelfsprekend zal een baan op zak die keuze een stuk makkelijker maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeltje op 12-12-2010 05:22:24 ]
  zondag 12 december 2010 @ 03:53:49 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89824643
Wat spannend Jeltje. Wat heeft jullie doen besluiten om terug naar Europa te gaan? Spreekt je vriend NLs?
pi_89824890
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 03:53 schreef Gaoxing het volgende:
Wat spannend Jeltje. Wat heeft jullie doen besluiten om terug naar Europa te gaan? Spreekt je vriend NLs?
We gaan terug naar Nederland om dichter bij mijn familie en vrienden te zijn. Ik heb nu vier jaar in Canada gewoond en ons leventje is prima maar toch heb ik altijd iets gemist. Nu is het dus mijn vriend zijn beurt om zich aan te passen. Ons plan is om het een jaar of 2 a 3 aan te kijken en dan te beslissen waar we ons het gelukkigste voelen.

Mijn vriend spreekt geen Nederlands. Hij heeft zojuist een cursus Nederlands hier gevolgd maar kan nog steeds niet in het Nederlands zeggen hoe oud hij is, laat staan werken. De baan die hem mondeling is aangeboden is een functie waarbij hij in het Engels kan werken. Tevens gaan ze hem dan ook op een spoedcursus Nederlands sturen dus wellicht dat dat wat vruchten afwerpt.
pi_89825423
Anders leer je toch frans? :) Heb je meteen een reden er bij om Frans te leren en het is gewoon goed om een extra taal te leren :) En dan meteen naar buiten om het uit te testen :P Hoe verder je komt hoe leuker het gaat worden :)

edit: oh je bent weer terug :p
  zondag 12 december 2010 @ 09:01:06 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89825443
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:18 schreef Jeltje het volgende:
En het is weer een jaar later en tijd voor een update (weet niet of er nog interesse naar is maargoed)!
Ja zeker. Goed te lezen. ^O^

quote:
Mijn vriend spreekt geen Nederlands. Hij heeft zojuist een cursus Nederlands hier gevolgd maar kan nog steeds niet in het Nederlands zeggen hoe oud hij is, laat staan werken. De baan die hem mondeling is aangeboden is een functie waarbij hij in het Engels kan werken. Tevens gaan ze hem dan ook op een spoedcursus Nederlands sturen dus wellicht dat dat wat vruchten afwerpt.
Engels wordt steeds meer een pre. Hopen dat 't lukt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89826640
Nadeel van Engelstaligen in NL is dat je ze moet dwingen NL te leren, anders doen ze het nooit... iedereen schakelt over in het Engels tegen ze en dat is funest voor je NL...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_89830128
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:59 schreef Knipoogje het volgende:
Nadeel van Engelstaligen in NL is dat je ze moet dwingen NL te leren, anders doen ze het nooit... iedereen schakelt over in het Engels tegen ze en dat is funest voor je NL...
Dat is het lastige van een taal leren in het buitenland. Natuurlijk is het 1000x zo efficient als leren in een klaslokaal maar toch zul je soms terugslag krijgen omdat mensen zien dat je niet "een van hun bent" en dan maar lekker in het Engels tegen je gaan lullen.. daar heb je dus echt niks aan als je van plan bent HUN taal te leren.

Een goede tip: Doe alsof je geen engels spreekt, dat helpt enorm :) Zodra die gast wat Nederlands kent (goed genoeg om mee rond te komen) maar toch niet Nederlands klinkt is het een goed idee om deze zin te leren

"Ik spreek geen Engels sorry"

Dat zal ontzettend helpen :)
pi_89867495
ach weet je: Ik zeg altijd dat alles zo zijn voor en nadelen heeft en het er maar aan ligt hoe snel je jezelf weet aan te passen aan je omgeving. Alles valt of staat daarmee. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 14 december 2010 @ 02:30:30 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89904938
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 05:09 schreef Jeltje het volgende:
We gaan terug naar Nederland om dichter bij mijn familie en vrienden te zijn. Ik heb nu vier jaar in Canada gewoond en ons leventje is prima maar toch heb ik altijd iets gemist. Nu is het dus mijn vriend zijn beurt om zich aan te passen. Ons plan is om het een jaar of 2 a 3 aan te kijken en dan te beslissen waar we ons het gelukkigste voelen.

Ten eerste:

Geweldig dat je ons hier zo op de hoogte houdt! Heb de afgelopen jaren meegelezen en gereageerd, en vind het erg leuk dat je weer eens wat laat weten. _O_

Nu het tweede punt.... Ik ken nogal wat Amerikanen (En Canadezen) die nog in Nederland wonen, of in Nederland hebben gewoond en zijn vertrokken. Mijn vrouw heeft meer dan 4 jaar in NL gewoond bijvoorbeeld, en heeft ook voor een Nederlandse baas gewerkt.... maar dan echt puur in het Engels.

Ik zou niet verwachten dat je man snel aan de bak komt voor een functie waarvoor Nederlands vereist is.... het kan jaren duren voordat men genoeg Nederlands spreekt. De meeste Amerikanen die ik ken, hebben dan ook gewerkt in organisaties waar Engels de gangbare taal is op de kantoorvloer, en dat betekend meestal bij een grote stad als Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen of Brussel. En eigenlijk denk ik dat Amsterdam en Brussel echt de beste mogelijkheden biedt voor Engels-sprekenden, en ik wil Belgen niet beledigen verder, maar Amsterdam is denk ik nog beter, omdat men daar sowieso al niet de Frans is beter/Vlaams is beter strijd heeft binnen een internationale organisatie, wat zeker in het Frans-overheersende Brussel nog wel eens een probleem kan zijn.

Je hebt gelukkig al een goed aanbod blijkbaar, dus dat zit al wel weer goed..... maar houd er dus rekening mee dat wij Nederlanders door onze scholing, televisie, en import-culturen veel gemakkelijker "zo goed als vloeiend" Engels spreken, dan iemand dat doet met Nederlands. Dus het zou heel goed kunnen dat over 2 a 3 jaar.... je man nog steeds moeite heeft met zakelijk Nederlands, dus houdt daar rekening mee.

Dat gezegd, er zijn inderdaad mogelijkheden bij internationale bedrijven....met name dus in de groot-stedelijke regio's.

Zelf denk ik dat jullie als een KOPPEL, gelukkiger zullen zijn in Canada. Het klinkt vreemd, maar de Engels-talige kant zal door het taalgebrek VEEL MEER moeten opgeven dan jij als Nederlander in Canada.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:52:45 #212
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_89913725
Leuk topic om door te lezen. Erg herkenbaar, ik had dat ook toen ik net verhuisd was naar Duitsland. Sprak wel Duits maar niet goed/snel genoeg om echt gesprekken te voeren, laat staan mee te praten over onderwerpen waar ik niks van wist. Als ik bv naar mijn schoonouders ging, verstond ik wel alles maar ik kon nooit meepraten. Het ging gewoon te snel. Nadat mijn vriend een gesprek met zijn ouders heeft gehad erover, zien ze in dat het voor mij veel moeilijker is dan voor hun (zij kunnen best Engels spreken, maar deden dat niet echt) en nu doen ze wel harder hun best. En ik doe ook steeds harder mijn best om meer en meer Duits te spreken. Het is inderdaar maar net hoe hard je probeert... Nothing is impossible!
Geek is the new Chique
pi_89934126
Ik weet niet hoe lief jou vriend is en weet ik veel wat, maar ik denk dat als ik jou was, dat ik ervoor had gekozen om toch hier in Nederland te blijven want zoals je opnoemt, Je vrienden, famillie, werk.
Dat geef je allemaal op voor je vriend, ik snap dat het moeilijk is, maar ik zou toch kiezen om hier te blijven!
''Het is maar een vogelbekdier, die doen niet veel''
pi_89946318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:30 schreef maartena het volgende:
En eigenlijk denk ik dat Amsterdam en Brussel echt de beste mogelijkheden biedt voor Engels-sprekenden, en ik wil Belgen niet beledigen verder, maar Amsterdam is denk ik nog beter, omdat men daar sowieso al niet de Frans is beter/Vlaams is beter strijd heeft binnen een internationale organisatie, wat zeker in het Frans-overheersende Brussel nog wel eens een probleem kan zijn.
Volgens mij spreekt haar vriend vloeiend Frans, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
pi_89946376
quote:
Op woensdag 15 december 2010 04:11 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Volgens mij spreekt haar vriend vloeiend Frans, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Mijn vriend spreekt idd Frans, het is zijn moedertaal. Wat dat betreft zou Brussel hem dus betere kansen bieden. Een groot geluk is dat hij momenteel al voor n groot internationaal bedrijf werkt met een kantoor in Brussel en Rotterdam en zijn huidige baas is vanuit Canada aan t pushen. Hij heeft twee sollicitaties ingestuurd en bij beide meteen n uitnodiging gehad voor n gesprek en beide keren is hem verteld dat hij in principe zonder Nederlands aan de slag zou kunnen. Mijn grootste zorg is meer zijn emigratie aangezien het bedrijf hem zal moeten sponsoren om in NL te kunnen werken.
pi_89946383
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:05 schreef Panasonic het volgende:
Ik weet niet hoe lief jou vriend is en weet ik veel wat, maar ik denk dat als ik jou was, dat ik ervoor had gekozen om toch hier in Nederland te blijven want zoals je opnoemt, Je vrienden, famillie, werk.
Dat geef je allemaal op voor je vriend, ik snap dat het moeilijk is, maar ik zou toch kiezen om hier te blijven!
Te laat! Echter, na vier jaar in Canada te hebben gewoond kan ik vol overtuiging zeggen dat ik geen spijt heb van mijn besluit en dat ik er echt n sterkere persoon door ben geworden.
pi_89946389
Hallo Maarten. Bedankt voor je reactie. Het is leuk om te weten dat er nog steeds mensen meelezen.

Zou je je laatste alinea kunnen toelichten? Ik weet niet zeker of ik t goed begrijp...

quote:
Op dinsdag 14 december 2010 02:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ten eerste:

Geweldig dat je ons hier zo op de hoogte houdt! Heb de afgelopen jaren meegelezen en gereageerd, en vind het erg leuk dat je weer eens wat laat weten. _O_

Nu het tweede punt.... Ik ken nogal wat Amerikanen (En Canadezen) die nog in Nederland wonen, of in Nederland hebben gewoond en zijn vertrokken. Mijn vrouw heeft meer dan 4 jaar in NL gewoond bijvoorbeeld, en heeft ook voor een Nederlandse baas gewerkt.... maar dan echt puur in het Engels.

Ik zou niet verwachten dat je man snel aan de bak komt voor een functie waarvoor Nederlands vereist is.... het kan jaren duren voordat men genoeg Nederlands spreekt. De meeste Amerikanen die ik ken, hebben dan ook gewerkt in organisaties waar Engels de gangbare taal is op de kantoorvloer, en dat betekend meestal bij een grote stad als Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen of Brussel. En eigenlijk denk ik dat Amsterdam en Brussel echt de beste mogelijkheden biedt voor Engels-sprekenden, en ik wil Belgen niet beledigen verder, maar Amsterdam is denk ik nog beter, omdat men daar sowieso al niet de Frans is beter/Vlaams is beter strijd heeft binnen een internationale organisatie, wat zeker in het Frans-overheersende Brussel nog wel eens een probleem kan zijn.

Je hebt gelukkig al een goed aanbod blijkbaar, dus dat zit al wel weer goed..... maar houd er dus rekening mee dat wij Nederlanders door onze scholing, televisie, en import-culturen veel gemakkelijker "zo goed als vloeiend" Engels spreken, dan iemand dat doet met Nederlands. Dus het zou heel goed kunnen dat over 2 a 3 jaar.... je man nog steeds moeite heeft met zakelijk Nederlands, dus houdt daar rekening mee.

Dat gezegd, er zijn inderdaad mogelijkheden bij internationale bedrijven....met name dus in de groot-stedelijke regio's.

Zelf denk ik dat jullie als een KOPPEL, gelukkiger zullen zijn in Canada. Het klinkt vreemd, maar de Engels-talige kant zal door het taalgebrek VEEL MEER moeten opgeven dan jij als Nederlander in Canada.
  woensdag 15 december 2010 @ 05:36:02 #218
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89946462
quote:

[..]
Dat zou kloppen als ze ook inderdaad Engels zouden spreken en niet Frans ;) Volgens mij heeft Jeltje in Canada meer op moeten geven qua taal en cultuur dan haar vriend zou moeten doen in Brussel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89946655
Ben je niet bang dat hij nu dezelfde problemen krijgt als jij in Canada? Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom jullie nu weer voor Europa kiezen, terwijl je aangeeft dat het in Canada nu op rolletjes loopt. Vind ik best wel knap.
Verder moet je je denk ik ook bewust zijn dat jezelf niet daar kan aansluiten in je vriendenkring en deels ook bij familie waar je jaren geleden bent gestopt, want ten eerste ben jezelf veranderd door het leven in het buitenland, maar ook bij hun is het leven verder gegaan. Het zou kunnen zijn dat jullie niet meer dezelfde klik voelen.

Ik denk het probleem van in een vreemd land leven is dat je altijd een buitenstander bent, niet uit het eigen nest komt, misschien de taal alleen met accent spreekt. Je kunt alleen proberen het voor jezelf te accepteren, je zult altijd een bijzondere status hebben. Je kunt je daar ook niet op voorbereiden voordat je in het buitenland gaat wonen. Ok, je kunt wel proberen de taal te leren, maar opeens zijn gevoelens in een andere taal te uiten is iets anders dan een praatje over het weer te maken. Het is misschien makkelijker wanneer je nog heel jong bent of in een internationale omgeving terecht komt, waar veel mensen in dezelfde situatie zitten, maar ik blijf naar jaren nog steeds vooral de verschillen zien.

[ Bericht 38% gewijzigd door Zana op 15-12-2010 08:03:42 ]
pi_89967462
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 05:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat zou kloppen als ze ook inderdaad Engels zouden spreken en niet Frans ;) Volgens mij heeft Jeltje in Canada meer op moeten geven qua taal en cultuur dan haar vriend zou moeten doen in Brussel.
Dat is iets wat natuurlijk nog moet blijken maar feit is wel dat ie zijn eigen taal kan behouden alhoewel Engels voor mij inmiddels net zo makkelijk is als Nederlands.

Ik heb er vertrouwen in omdat ik weet wat voor netwerk ik in Nederland heb. Als ik nu terugkijk op zijn netwerk in Canada, dan moet ik eerlijk zeggen dat wij weinig ondersteuning hebben gehad van dat netwerk. Zijn familie bestaat uit wat aparte lui die altijd weinig begrip heb getoond voor onze situatie en zijn vrienden waren naar mijn mening meer kennissen en die contacten zijn verwaterd.

Om maar even een klein voorbeeldje te geven: in de 4 jaar dat ik in Canada heb gewoond, heb ik 9 keer visite uit Nederland gehad. In de 2,5 jaar dat we in Toronto wonen, hebben we 3 keer visite gehad van zijn netwerk (en die wonen dus op 6 uur rijden ipv 8 uur vliegen).
pi_89967761
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 07:02 schreef Zana het volgende:
Ben je niet bang dat hij nu dezelfde problemen krijgt als jij in Canada? Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom jullie nu weer voor Europa kiezen, terwijl je aangeeft dat het in Canada nu op rolletjes loopt. Vind ik best wel knap.
Verder moet je je denk ik ook bewust zijn dat jezelf niet daar kan aansluiten in je vriendenkring en deels ook bij familie waar je jaren geleden bent gestopt, want ten eerste ben jezelf veranderd door het leven in het buitenland, maar ook bij hun is het leven verder gegaan. Het zou kunnen zijn dat jullie niet meer dezelfde klik voelen.

Ik denk het probleem van in een vreemd land leven is dat je altijd een buitenstander bent, niet uit het eigen nest komt, misschien de taal alleen met accent spreekt. Je kunt alleen proberen het voor jezelf te accepteren, je zult altijd een bijzondere status hebben. Je kunt je daar ook niet op voorbereiden voordat je in het buitenland gaat wonen. Ok, je kunt wel proberen de taal te leren, maar opeens zijn gevoelens in een andere taal te uiten is iets anders dan een praatje over het weer te maken. Het is misschien makkelijker wanneer je nog heel jong bent of in een internationale omgeving terecht komt, waar veel mensen in dezelfde situatie zitten, maar ik blijf naar jaren nog steeds vooral de verschillen zien.
Goed punt. Kijk, we zouden Canada ook niet verlaten als alles hier perfect was. Dat is het dus niet. Ik mis mijn familie en vrienden en vind tevens de 'pace of life' niet prettig.

Ik ben eigenlijk niet bang om dezelfde problemen in Europa te krijgen. Op de eerste plaats weet ik nu hoe ik moet handelen als ik in een soorgelijke situatie kom. Daarnaast past mijn vriend zich een stuk makkelijker aan dan ik. Hij is een beetje het type 'allemansvriend' en ik ben dat niet. Tevens is mijn sociale wereldje in NL stukken beter dan zijn sociale wereldje in Canada. Ik heb nog altijd hele hechte contacten met mijn vriendengroep en behalve dat er nu ineens wat baby's rondlopen, komt de groep nog altijd samen en bel ik nu nog steeds vrijwel iedere 2 weken met mijn beste vriendin. Daarnaast zijn mijn ouders ook een stuk behulpzamer dan de zijne. Zijn hele familie ligt in scheiding en ze hebben allemaal ruzie met elkaar en geen tijd/zin om zich om ons te bekommeren. Het klopt dat ik ben veranderd en dat mijn vrienden/familie waarschijnlijk ook zijn veranderd maar ik geloof er heilig in dat de klik er nog altijd is.

Op dit moment voel ik me niet meer een echte buitenstaander in Canada. Dat komt deels doordat ik in Toronto woon en 50% van de inwoners Engels als 2e taal heeft. Maar het is ook doordat ik een 'normale' baan heb en alleen maar Canadezen in mijn sociale wereldje heb. Echter, ik kan me voorstellen dat dat niet overal hetzelfde zou zijn geweest dus ik begrijp je punt.
  woensdag 15 december 2010 @ 19:46:16 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89970818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 04:49 schreef Jeltje het volgende:
Zou je je laatste alinea kunnen toelichten? Ik weet niet zeker of ik t goed begrijp...
Hiermee bedoel ik dat doordat wij in Nederland een vrij grote vloed aan Engelstalige cultuur over ons heen krijgen het voor iemand in de jongere generatie (geboren na 1970 zegmaar) een heel stuk eenvoudiger is om al zo goed als vloeiend Engels te spreken. Als jij in Canada een feestje binnenloopt, dan kun je binnen 5 minuten begrijpen waar iedere hoek van de woonkamer over praat, en je heel gemakkelijk voegen bij een gesprek. Als jij in Nederland naar een feestje gaat, praat het grootste deel Nederlands, en iemand die de taal nauwelijks kent zal hier de eerste JAREN moeite mee hebben.... en dat gebrek aan sociaal leven, en/of sociaal contact zal een probleem zijn, en kan effect hebben op de relatie, en dus het koppel.

Aangezien ik verkeerd begrepen heb dat jouw vriend FRANS spreekt in plaats van Engels, is het wellicht iets makkelijker voor hem, aangezien er Frans gesproken wordt in België. Zelf zou ik dan kiezen voor Brussel en omgeving moet ik eerlijk zeggen..... Wellicht op de taalgrens zodat jij in Nederlandstalig gebied kan werken, en hij in Franstalig gebied.

Nu weet ik dat de cultuur in Frans Canada eigenlijk uniek is, zowel voor Noord Amerika als Europa, maar ik ben er toch van overtuigd dat jij beter in je vel zal blijven zitten in Canada, dan hij in België. Ook in Canada is het makkelijker om te wonen op de taalgrens..... je zou bijvoorbeeld in de Ottawa regio kunnen gaan wonen, waar je een Franstalige, en een Engelstalige baan kan vinden.... en er zitten ook nog eens behoorlijk wat gemigreerde NL-ers daar. Ik ken er in ieder geval 1 ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89984600
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 07:02 schreef Zana het volgende:
Persoonlijk heb ik gemerkt dat dat per land erg kan verschillen. Ik heb een paar jaar in Noord-Ierland gewoond, en daar was mijn buitenlandse status juist een voordeel. De mensen zijn daar erg bescheiden en vriendelijk, en zijn daarom heel erg open. Ze vonden het bijzonder dat je naar hun land bent verhuisd, en waren altijd benieuwd naar je afkomst en cultuur, en de reden waarom je in NI wilde wonen. Meestal hadden ze zelf namelijk niet zo'n hoge pet op van hun eigen land en waren daarom verbaasd.

Nu zit ik in Australie, en in de stedelijke gebieden ben je als buitenlander 13 in een dozijn. Mensen vragen zelden naar mijn achtergrond, en de mentaliteit is meer 'doe je ding, als het niet bevalt, het vliegveld is die kant op'. Niet onvriendelijk, maar meer onpersoonlijk. Je wordt gelukkig niet afgerekend op je accent of afkomst. Op het platteland is de mentaliteit meer vergelijkbaar met Noord-Ierland.
pi_89990738
quote:

[..]

Grote steden hoeft echt niet perse. Bij Kuhne+Nagel in Veghel wordt ook alleen Engels gesproken.
pi_90011208
En inmiddels heeft vriendlief nog een contract aangeboden gekregen! Nu heeft hij dus een aanbod in Rotterdam en Brussel.

Ik heb zelf morgen een laatste gesprek voor een functie in Brussel.

Spannend!!!
  donderdag 16 december 2010 @ 19:17:00 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_90011385
Inderdaad spannend. En ik ben ook wel een beetje jaloers :') Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')