Ik zou er nooit koud water bij doen, Innocence. Grote temperatuurschommelingen zijn nooit een goed idee bij dingen die kunnen ploffen. Ik haal het wel altijd uit het water en laat het dan gewoon een nacht rustig afkoelen. Zoals ik eerder al zei, zolang je het dicht laat is het zo ongeveer eeuwig houdbaar. Dus haast en snel afkoelen is helemaal niet nodig. Koelkast is ook niet nodig. Het kan zo terug de voorraadkast in. (wel etiketje even bewaren en er terug op plakken)
En ik zou zorgen dat je een goed grote pan hebt, waarbij het blikje dus ruim onder water staat. Aan de kook brengen, deksel erop, zachtjes zetten en dan na een half uurtje checken. Maar ik hoef nooit water bij te gooien, wil dat risico niet eens lopen dat de bovenkant droog komt te staan, dus grootste pan. Eenmaal aan de kook maakt het niet uit hoor, dat het veel water is.
Of, dat doe ik ook wel eens, in het 2e compartiment van mijn slowcooker als ik in het andere compartiment een stoofpotje aan het bereiden ben. Maar ja, zo'n slowcooker heeft vast niet iedereen in huis.