Ja als de informatie hetzelfde is maar in langere/kortere chromosomen verwerkt lijkt me dat er op een gegeven moment een splitsing is ontstaanquote:Op zondag 11 februari 2007 19:58 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat gefusseerde chromosomen met dezelfde info zoals bij vossen duiden op een gezamelijke voorouder ?
Een voorbeeld: Gewervelden - Zoogdieren - Katachtigen - Leeuwen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Welke splitsingen en groepen heb je het over ? Zoogdieren/reptielen/vogels ?
Als je de soortentheorie van Ali op mensen toepast vallen mensen onder dezelfde soort als andere primaten en zijn wij ook een product van een gemeenschappelijke voorouder, maar hoe Noach er dan uitgezien moet hebben? Was hij de Y-chromosomale Adam? En Adam zelf was een Tiktaalikquote:Op zondag 11 februari 2007 20:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Een voorbeeld: Gewervelden - Zoogdieren - Katachtigen - Leeuwen.
Hier vast een artikel, maar dat zal wel weer niet goedgekeurd worden dus zal kijken of ik nog iets anders kan vinden http://www.answersingenesis.org/creation/v8/i3/noah.aspquote:Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vertel. Welk bewijs heb je er voor dat fossiele brandstoffen binnen een paar duizend jaar op natuurlijke wijze kunnen ontstaan?
Hij is inderdaad nog veel beter te beschrijven, maar laten we daar maar niet aan beginnen. Ik probeer het expres simpel te houden.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:15 schreef koffiegast het volgende:
Celstructuur - structuur - type - klasse - soort - ras
Meercelligen - gewervelden - zoogdieren - katachtigen - leeuwen - afrikaanse leeuw
denk dat ie zo nog verder beschreven is
Chromosome 2 is een fusie bij de mens.Bij de chimp zijn dit nog 2 losse chromosomen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja als de informatie hetzelfde is maar in langere/kortere chromosomen verwerkt lijkt me dat er op een gegeven moment een splitsing is ontstaan
Het gaat niet om het aantal chromosomen maar vergelijken van genetische informatie van wat in eerste instantie als verschillende soort werd beschouwd, maar nu niet meer blijkt te zijn. Had net een artikel over verschillende Zuid-Amerikaanse honden die bij nadere bestudering erg nauw verwant bleken te zijn en hoogstwaarschijnlijk een gelijke voorouder hebben.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef koffiegast het volgende:
[..]
waar haal je dit in godsnaam vandaan? we hebben vrijwel elk dier zijn aantal chromosomen geteld...zelfs DNA vergeleken, iets dat zo tiegelijk lang is dat je het haast niet kan voorstellen
"hebt voor aanpassing aan de omgeving,"
das tog gvd evolutie? damn
quote:Op zondag 11 februari 2007 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hier vast een artikel, maar dat zal wel weer niet goedgekeurd worden dus zal kijken of ik nog iets anders kan vinden http://www.answersingenesis.org/creation/v8/i3/noah.asp
Ik ben geen expert op het gebied van fossiele brandstoffen, maar als ik het goed begrijp vult de aarde elke 128 jaar een olieveld aan dat net zo groot is als het olieveld dat we nu hebben. Als dat zo is, is de voorraad fossiele brandstoffen oneindig: 128 jaar nadat de laatste put geleegd is staat de aarde immers weer vol met brandstoffen.quote:But there is another way of comparing vegetation growth and volume with the known coal beds, a way that is probably far more reliable, and that is by comparing the stored energy in vegetation with that in coal. International authority on solar energy, Mary Archer, has stated that the amount of solar energy falling on the earth’s surface in 14 days is equal to the known energy of the world’s supply of fossil fuels. She also said that only . 03 % of the solar energy arriving at the earth’s surface is stored as chemical energy in vegetation through photosynthetic processes. (Journal of Applied Electrochemistry, Vol. 5, 1975, p. 17) From this information we can estimate how many years of today’s plant growth would be required to produce the stored energy equivalent in today’s known coal reserves:
Divide 14 days by .03%
i.e. (14 x 100)/.03 days equals 46,667 days or 128 years of solar input via photosynthesis.
So we can conclude that only 128 years of plant growth at today’s rate and volume is all that is required to provide the energy equivalent stored in today’s known coal beds! There was, of course, ample time between Creation and Noah’s Flood for such plant growth to occur—1600 years, in fact.
Wat jij beschrijft is natuurlijke selectie waar ik het helemaal mee eens ben.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef koffiegast het volgende:
precies ik zie evolutie niet anders dan een idee die beschrijft dat diersoorten zich aanpassen aan hun omgeving dit op de manier dat sommigen doodgaan en overleven en minder kans op doorgeven van genen en dieren die dat juist wel goed kunnen. Waardoor dus de gene die kennelijk goeie genen heeft gezien zijn omgeving dus dat doorgeeft en daardoor zich geleidelijk beter aanpast..
Waarom ik in evolutie geloof? Omdat dit voor mijn visie dit veel beter verklaard hoe al die diersoorten zijn ontstaan, let op: ik heb nog niets gezegd over hoe het leven is begonnen, dan al die godsdiensten rond preken.
Dus de mens en chimpansee heben een gemeenschappelijke oertype?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En aanpassing is niet gelijk aan evolutie. Evolutie gaat een stap verder, dat je echt andere soorten dieren krijgt. Vanuit mijn perspectief krijg je oertiepen met genetische bouwsteentjes waar je vanalles mee kan uithalen en veranderen met variatie als gevolg krijgt, tot in het extreme toe, maar nooit een ander of nieuw dier.
iets wat al belangrijk argument kan gezien en dan slechts enkel 2 vage verwijzingen?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hier vast een artikel, maar dat zal wel weer niet goedgekeurd worden dus zal kijken of ik nog iets anders kan vinden http://www.answersingenesis.org/creation/v8/i3/noah.asp
Nee dan moet het wel begraven worden en samengeperst enz natuurlijk, de juiste omstandigheden zijn nodigquote:Op zondag 11 februari 2007 20:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen expert op het gebied van fossiele brandstoffen, maar als ik het goed begrijp vult de aarde elke 128 jaar een olieveld aan dat net zo groot is als het olieveld dat we nu hebben. Als dat zo is, is de voorraad fossiele brandstoffen oneindig: 128 jaar nadat de laatste put geleegd is staat de aarde immers weer vol met brandstoffen.
Ali, dit is te belachelijk voor woorden.
ja... wat is je punt nouquote:Op zondag 11 februari 2007 20:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Een voorbeeld: Gewervelden - Zoogdieren - Katachtigen - Leeuwen.
Noach was een mens, Adam ook. Volgens mij zijn de verschillen tussen mens en aap significant, ben nu die link van mens en aap aan t bekijken.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je de soortentheorie van Ali op mensen toepast vallen mensen onder dezelfde soort als andere primaten en zijn wij ook een product van een gemeenschappelijke voorouder, maar hoe Noach er dan uitgezien moet hebben? Was hij de Y-chromosomale Adam? En Adam zelf was een Tiktaalik
Hoe verklaar je de aanwezigheid van soorten die qua bouwplan nogal overeenkomen? Zijn soorten niet gewoon variatie van een nog grotere groep?quote:
juiste omstandigheden? in de juiste omstandigheden was het er meteen en bleef het...of hadde we het niet eens nodig...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dan moet het wel begraven worden en samengeperst enz natuurlijk, de juiste omstandigheden zijn nodig
De bouwplannen WERKEN snap je, je hebt een wereld en een natuur en daar staan dingen in en sommige eigenschappen zijn dan handig, zoals armen en benen en tanden dan kan je je voortbewegen en dingen vastpakken en opeten. Het is dus logisch dat je dat veel tegenkomt. Is het nou zo moeilijk om dat idee dat als 2 dingen op elkaar lijken ze wel uit hetzelfde voort moeten zijn gekomen los te laten?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:33 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de aanwezigheid van soorten die qua bouwplan nogal overeenkomen? Zijn soorten niet gewoon variatie van een nog grotere groep?
er is niet zoiets als een onafhanklijke wetenschapper, ze geloven allemaal in 1 vd 2quote:Op zondag 11 februari 2007 20:27 schreef koffiegast het volgende:
[..]
iets wat al belangrijk argument kan gezien en dan slechts enkel 2 vage verwijzingen?
die hele site is bovendien creationisme weliswaar worden meer doordachte argumenten gegeven (bij sommige dingen) maar die conclusies zijn soms erg ver...bovendien zijn alle verwijzingen naar andere creationisme...waar zijn de onafhankelijke wetenschappers
Ik probeer op jouw niveau te zitten om jou daaruit te veranderen, denk niet dat het andersom is.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bouwplannen WERKEN snap je, je hebt een wereld en een natuur en daar staan dingen in en sommige eigenschappen zijn dan handig, zoals armen en benen en tanden dan kan je je voortbewegen en dingen vastpakken en opeten. Het is dus logisch dat je dat veel tegenkomt. Is het nou zo moeilijk om dat idee dat als 2 dingen op elkaar lijken ze wel uit hetzelfde voort moeten zijn gekomen los te laten?
Dat bedoelen ze niet... er staat dat er geen miljoenen jaren nodig is om de hoeveelheid plantenmateriaal te krijgen om steenkool te krijgen, maar dat dit met de huidige groeisnelheid slechts 128 jaar duurt. Niet dat het over 128 weer bijgevuld is. Wel goed lezen mannen.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:34 schreef koffiegast het volgende:
[..]
juiste omstandigheden? in de juiste omstandigheden was het er meteen en bleef het...of hadde we het niet eens nodig...
verklaar is die olievelden dikke tientalle meters onder de grond... hoe komen nieuwe afgestorven planten daar? een andere: ook al zou het daar niet komen hoe komt het dan dat uit deze simpele bewering dat elke 128 jaar alle olie weer aan is gemaakt, A. wat is de olie standaard? B. waarom gebeurt dat dan zo? C. waarom is dat dan zo?
je zou simpel gezegd God kunnen zeggen, maar verklaar dan dat als God zo geweldig is waarom men moord voor het zwarte goud? Te bedenken dat als het vanuit Gods goede bedoelingen is bedoeld...waarom is niet alles gelijk nu aangevuld...weet je iig zeker dat ie bestaat...helpt de wereld qua energie voorzieningen (ook al gaan we er wellicht aan vanwege broeikaseffecten..)
owja?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
er is niet zoiets als een onafhanklijke wetenschapper, ze geloven allemaal in 1 vd 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |