Is allemaal allang behandeld ben ik bang. In deze topic reeks maar ook in het centrale evolutie topic.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:55 schreef Foxdonut het volgende:
Hallo allemaal dit is mijn allereerste post op dit forum, ik weet dus nog niet hoe het allemaal werkt maar dat vergeven jullie mij vast wel![]()
Ik denk dat de evolutietheorie noch volledig te bewijzen als te ontkrachten is. Overigens ontkrachten is vaak een zaak van mensen die religieus zijn aangelegd en geloven in een creationistisch scheppingsverhaal, zij grijpen dan ook elk gat in de evolutietheorie maar aan om het bestaan van god (een schepper) aan te tonen. Desalniettemin kunnen we met grote waarschijnlijkheid zeggen dat de evolutietheorie klopt. Echter niet alle deeltjes bewijs zijn er.
Hoe ik dan kom bij deze grote mate van waarschijnlijkheid? Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat de levensvormen op aarde door toeval zijn onstaan. Daarvoor zijn ze simpelweg veel te complex! Vergelijk het maar met het van zichzelf inelkaar zetten van een straalmotor op een schroothoop. De kans daarop is nihil. Deze soms onherleidbare complexiteit zal voor de religieuzen aangehaald worden als bewijs voor een schepper. Echter deze schepper zelf moet dan wel zeer onwaarschijnlijk complex zijn om dit voorelkaar te krijgen en dan kun je je ook nog afvragen wie deze schepper dan gemaakt heeft!
Kortom de evolutietheorie klopt, maar de geleidelijke gang van het evolueren is (nu nog) niet aan te tonen of misschien wel helemaal niet. Denk bijvoorbeeld aan een boogbrug van stenen waarvan als je er een weg zou halen de hele boel in zou storten. Dan kun je je afvragen hoe het mogelijk is dat dit bouwsel inelkaar is gezet. Met steigers is dit misschien mogelijk geweest. Ik denk dat dit ook geld voor levende organismen, ik denk dat er veel van dit soort "steigers" zijn geweest maar dat deze nu onzichtbaar voor ons zijn. Immers de uiterlijke kenmerken van fossielen tonen niet alles aan.
Overigens het ontkrachten van de theorie zou misschien kunnen door het aantreffen van fossielen in een verkeerde sedimentlaag, of bijvoorbeeld menselijke schedels in een kolenmijn maar dit bewijs is nog nooit plausibel geleverd door de wetenschap.
Dat is juist het grappige: volgens de evolutietheorie zijn alleen de individuele mutaties toevallig, het verdere verloop is dat niet.quote:Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat de levensvormen op aarde door toeval zijn onstaan. Daarvoor zijn ze simpelweg veel te complex! Vergelijk het maar met het van zichzelf inelkaar zetten van een straalmotor op een schroothoop. De kans daarop is nihil.
Tja die miljoenen jaren.quote:Op zondag 11 februari 2007 04:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind de verschilende honden'rassen' nog steeds een goed voorbeeld van 2 oertiepen waar ontzettend veel variatie uit kan komen zonder miljoenen jaren toevallige mutaties
Integendeel, het is bij uitstek het bewijs van de kracht van genetische variatie onder een zeer sterke (menselijke) selectiedruk. Begonnen als wolf, lopen we pakweg 30.000 jaar later rond met chihuahua's.quote:Op zondag 11 februari 2007 04:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind de verschilende honden'rassen' nog steeds een goed voorbeeld van 2 oertiepen waar ontzettend veel variatie uit kan komen zonder miljoenen jaren toevallige mutaties
Aangezien jij precies weet waar het straalmotor argument ontkracht wordt zou je dan even een linkje daarnaar kunnen posten ofzo. Misschien is het wel zo vriendelijk een nieuweling even wegwijs te maken.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:38 schreef Doffy het volgende:
Welkom op het forum. En dan met name in WFL. En de eerste regel is WFL is: gij zult lezen wat vooraf ging. Dan had je gezien dat het straaljager-argument geen stand houdt.
We praten al 4 topics over dit soort argumenten, het zou je sieren daar eerst even kennis van te nemen, om te voorkomen dat we alles nog eens opnieuw moeten doen
Waarom zoiets zoals jij het voor je ziet niet kan lijkt me ondertussen wel duidelijk. Genetica etc. werkt nou eenmaal niet zoquote:Op zondag 11 februari 2007 04:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En ik zie dat een hond en een vergelijkbaar zoogdier qua bouwplan toch wel heel erg met elkaar overeenkomen. Komen die niet ook uit een 'oertiep'.quote:Op zondag 11 februari 2007 04:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De mutaties zijn hetzelfde, het enige dat honden aantonen is dat menselijk ingrijpen evolutie kan veranderen, door de selectiedruk te verhogen. Je kunt ook denken aan alle andere gedomesticeerde dieren trouwens: koeien, schapen, cavia's, katten, aquariumvissen.quote:Op zondag 11 februari 2007 04:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vruchtbare nakomelingen?quote:Op zondag 11 februari 2007 17:15 schreef koffiegast het volgende:
Ik weet niet zo zeer zeker of wolf nou een aparte soort, ik ga er iig vanuit dat soorten enkele soorten kunnen genoemd worden als 2 van verschillende soorten geen nakomeling kunnen krijgen die nakomeling kan krijgen (ik ben steeds het mooie woord ervoor kwijt)
Dit is een van de belangrijkste paradigmaverschuivingen van de evolutietheorie ja.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:44 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij is "soorten" geen natuurlijke, maar een sociale realiteit. Het geeft mensen een manier om te classificeren, zoals mensenrassen genetisch ook niet vast te stellen zijn.
Als je een beetje inzicht hebt in de geschiedenis van de technologie zul je zien dat ook daar de evolutie theorie toepasbaar is. Motoren, turbines, klokken, enzovoorts, hebben allen minder complexe voorgangers die heel goed zonder onderdelen kunnen die onmisbaar zijn in de huidige generatie.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:21 schreef Foxdonut het volgende:
[..]
Aangezien jij precies weet waar het straalmotor argument ontkracht wordt zou je dan even een linkje daarnaar kunnen posten ofzo. Misschien is het wel zo vriendelijk een nieuweling even wegwijs te maken.
Zondvloed verklaart die kilometers prima, als je steeds lagen modder en puinzooi over elkaar heen spoelt krijg je uiteindelijk killometers. De link met die eilanden snap ik niet, wat is daar mis mee?quote:Op zondag 11 februari 2007 07:25 schreef barthol het volgende:
[..]
Tja die miljoenen jaren.Even een vraagje t.a.v. Geologie
Hoe denk jij over, de plantenfossielen in steenkool lagen op kilometers diepte? En over die eilanden reeksen in de stille oceaan, met als meest prominente de vulkanische bergen die door de hotspot werden gevormd waar nu Hawai boven ligt. Als je die reeks vulkanische bergen volgt van Hawai via Midway tot aan de Aleoeten vlakbij Kamchatska, de afstand beseft, en je de snelheid (of langzaamheid) voorstelt waarmee die pacificplaat zich over die hotspot verplaatst..... Het lijkt me toch niet in een vloek en een zucht gebeurd.
groet
neequote:Op zondag 11 februari 2007 14:21 schreef Zyggie het volgende:
[..]
En ik zie dat een hond en een vergelijkbaar zoogdier qua bouwplan toch wel heel erg met elkaar overeenkomen. Komen die niet ook uit een 'oertiep'.
tja ik geloof dat het al ingebouwd was. Is een stuk logischer ook.quote:Op zondag 11 februari 2007 10:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Integendeel, het is bij uitstek het bewijs van de kracht van genetische variatie onder een zeer sterke (menselijke) selectiedruk. Begonnen als wolf, lopen we pakweg 30.000 jaar later rond met chihuahua's.
Vervang 'menselijke' door 'natuurlijke' selectie, en je hebt alles waar evolutie over gaat.
Dat is nog maar de vraag en de tijd zal het leren.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zoiets zoals jij het voor je ziet niet kan lijkt me ondertussen wel duidelijk. Genetica etc. werkt nou eenmaal niet zo
Nee, is 1 soort, net als vossen, coyote's, dingo's enz en de soort heet hondachtigen.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De mutaties zijn hetzelfde, het enige dat honden aantonen is dat menselijk ingrijpen evolutie kan veranderen, door de selectiedruk te verhogen. Je kunt ook denken aan alle andere gedomesticeerde dieren trouwens: koeien, schapen, cavia's, katten, aquariumvissen.
Noem jij honden een andere soort dan wolven?
Dat heet evolutie...quote:Op zondag 11 februari 2007 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, is 1 soort, net als vossen, coyote's, dingo's enz en de soort heet hondachtigen.
Ik snap wel dat je al die variatie krijgt door selectiedruk, maar dat kan ook uitgelegd worden vanuit mijn perspectief. Daar heb je geen evolutie voor nodig.
Nee maar ze stammen wel van dezelfde voorouders af. Zo hebben de meeste vossen 38 chromosomen en wolven 78, maar deze blijken wel dezelfde genetische informatie te bevatten. De chromosomen zijn dus gefuseerd. Voortplanting is geen goed criterium.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:43 schreef koffiegast het volgende:
is hondachtigen niet klasse of type... volgensmij kunnen ze niet echt allemaal samen nog vruchtbare nakomelingen krijgen....
Hoe verklaart de zondvloed dan het vormen van fossile brandstoffen? Dat gaat niet even in een paar jaar weetje. Die eilanden zijn in verloop van erg lange tijd (als in langer dan 6000 jaar) over die hotspot geschoven.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zondvloed verklaart die kilometers prima, als je steeds lagen modder en puinzooi over elkaar heen spoelt krijg je uiteindelijk killometers. De link met die eilanden snap ik niet, wat is daar mis mee?
Dat is in tegenspraak met de waarnemingen binnen het domein van de genetica en biologie. Dan is dat dus niet logisch.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
tja ik geloof dat het al ingebouwd was. Is een stuk logischer ook.
Je onderbouwing klopt niet of is afgeschotenquote:Op zondag 11 februari 2007 18:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag en de tijd zal het leren.
Waarom je perspectief niet klopt is je meerdere malen verteld en onderbouwd. Doe daar iets mee johquote:Op zondag 11 februari 2007 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, is 1 soort, net als vossen, coyote's, dingo's enz en de soort heet hondachtigen.
Ik snap wel dat je al die variatie krijgt door selectiedruk, maar dat kan ook uitgelegd worden vanuit mijn perspectief. Daar heb je geen evolutie voor nodig.
En walvissen dan? Zijn dat ook een soort stamoerhond volgens je perspectief? En waarom is voortplanting geen goed criterium? Tot nu toe werkt het prima.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee maar ze stammen wel van dezelfde voorouders af. Zo hebben de meeste vossen 38 chromosomen en wolven 78, maar deze blijken wel dezelfde genetische informatie te bevatten. De chromosomen zijn dus gefuseerd. Voortplanting is geen goed criterium.
Jij doet net alsof ALLES al bekend is over genetica, dat is echt onzin. Als het allemaal al zo goed bewezen was hadden we hier geen discussie. Verder kunnen fossielen brandstoffen etc een stuk sneller tot stand komen dan eerst het gedacht werd, net als fossielen en andere natuurlijke verschijnselen. En wat hebben walvissen in godsnaam met honden te maken?? Voortplanting is geen goed criterium omdat je dan problemen met de uiterste ringoosrten en chromosoomproblemen krijgt.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe verklaart de zondvloed dan het vormen van fossile brandstoffen? Dat gaat niet even in een paar jaar weetje.
[..]
Dat is in tegenspraak met de waarnemingen binnen het domein van de genetica en biologie. Dan is dat dus niet logisch.
[..]
Je onderbouwing klopt niet of is afgeschotenDan is het niet meer de vraag.
[..]
Waarom je perspectief niet klopt is je meerdere malen verteld en onderbouwd. Doe daar iets mee joh
[..]
En walvissen dan? Zijn dat ook een soort stamoerhond volgens je perspectief? En waarom is voortplanting geen goed criterium? Tot nu toe werkt het prima.
Gefuseerd misschien geen goeie term, maar ze waren als het ware 'aan elkaar geplakt' (iemand hier de juiste technische term voor). Zo waren de 78 chromosomen erg kort en 36 chromosomen erg lang en uit genmapping bleken ze zo goed als hetzelfde te zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:19 schreef koffiegast het volgende:
chromosomen gefuseerd?? wtf..
en al zou dat zo zijn..leg ons eens uit hoe dat zou kunnen? Met de benaming fuseren lijkt me stug dat God het heeft gedaan aangezien God zijn verhaal tog uitgelegd wordt alsof alles altijd zo al is geweest qua soorten?
Waar doe ik dat dan?quote:Op zondag 11 februari 2007 19:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij doet net alsof ALLES al bekend is over genetica, dat is echt onzin. Als het allemaal al zo goed bewezen was hadden we hier geen discussie. Verder kunnen fossielen brandstoffen etc een stuk sneller tot stand komen dan eerst het gedacht werd, net als fossielen en andere natuurlijke verschijnselen. En wat hebben walvissen in godsnaam met honden te maken?? Voortplanting is geen goed criterium omdat je dan problemen met de uiterste ringoosrten en chromosoomproblemen krijgt.
Ik weet niet hoe het allemaal bij andere dieren zit, dat is namelijk nog niet zo uitgebreid onderzocht als de grote variatie aan hondachtigen. Het idee is gewoon dat je 2 oertiepen met grote mogelijkheden hebt voor aanpassing aan de omgeving, lekker flexibel dus en zo logisch als maar zijn kan. En je moet natuurlijk niet alleen kijken naar het aantal chromosomen maar de informatie die ze bevatten. Ik haalde het aan om het criterium voortplanting weg te schrijven.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:28 schreef koffiegast het volgende:
"En wat hebben walvissen in godsnaam met honden te maken??"
de reden dat ie walvissen aan geeft is omdat, waarom zou dat logisch zijn dat vossen 36 chromosomen hebben, wolven 78 chromosomen... en je zegt zelfs meeste...
leg dan eens uit hoe het qua mens zit vogels, wormen etc etc
zit daar een verband tussen in de zin van ordening der soorten ofzo vanuit gods kant gezien? ik vind het echt de meest dikke onzin ooit, op welke manier ik het bekijke er bestaat totaal geen enkel spatje graatje logica in.
(wil je je uitleg? wat is het verband dat de ene 78 heeft andere 36 als ze beide hondachtigen zijn? leg dan eens uit hoe het zit qua walvissen als die er bv 40 zijn? Zijn die dan ook hondachtigen? Waar zie jij uberhaupt een verband of reden te zeggen dat wolven en vossen op die wijze via andere wijze dan evolutie tot stand kwamen?)
Je doet het constant, alsof het allemaal niet kan wat ik zeg. Chromosoomprobleem = voortplanting, als je op een gegeven moment ongelijke aantallen chromosomen krijgt wordt voortplanting onmogelijk waardoor sommige mensen ze als aparte soorten willen classificeren, terwijl ze wel van diezelfde oertypen afstammen en dus eigenlijk tot dezelfde soort behoren.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar doe ik dat dan?Zijn gewoon simpele dingen als Meiose die ondertussen al goed begrepen worden. Als je deze dingen wist was hier idd geen discussie over nodig, voor zover je dit een discussie kan noemen. En als jij het blijkbaar zo goed weet, hoe kunnen die zich dan zo snel vormen? Jij wilt hier dingen ontkrachten. Zorg dan ook dat je voldoende van het onderwerp weet.
Wat voorn chromosoomproblemen doel je overigens op?
Over wat voor bouwplannen heb je het dan??quote:Op zondag 11 februari 2007 19:44 schreef Zyggie het volgende:
Het is wel overduidelijk dat je redeneert vanuit een onveranderlijk dogma, jammerrrrrr.![]()
Hmm, de zondvloed dus voor het onstaan van die steenkool lagen, maar hoe komt het dan dat die lagen zo schuin liggen? De ene kant dagzomend (aan de oppervlakte) en dan schuin afzakkend naar kilometers diepte, heeft de zondvloed die lagen ook opgetild of aan de andere kant laten zakken? En die lagen erboven... dat lijkt toch niet allemaal op sediment (modder en puinzooi).quote:Op zondag 11 februari 2007 18:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zondvloed verklaart die kilometers prima, als je steeds lagen modder en puinzooi over elkaar heen spoelt krijg je uiteindelijk killometers. De link met die eilanden snap ik niet, wat is daar mis mee?
Tja, met zulke redeneringen kan je de soort "roofdieren", of de soort "zoogdieren", of de soort "gewervelden" benoemen. 1 "bouwplan". Zijn alle apen ook 1 soort? Voor het gemak chimpansees, bavianen, neusapen en makaken over een kam scheren? Enne.. hoe zit dat dan ermee dat een chimpansee of een bonobo genetisch veel meer verwant is met mensen, dan met alle andere apen. Zijn de chimpansees en de mensen dan niet 1 soort in vergelijking met b.v. bavianen en makaken? Je krijgt rare verdelingen op die manier.quote:[..]
Via de achterdeur een god proberen binnen te smokkelen is fout.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Over wat voor bouwplannen heb je het dan??
Ken je dat spreekwoord trouwens? Iets met pot en ketel ofzo..
Dus jij denkt dat gefusseerde chromosomen met dezelfde info zoals bij vossen duiden op een gezamelijke voorouder ?quote:Op zondag 11 februari 2007 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat fuseren van chromosomen heet trouwens 'robertsonian rearrangement'.
Ja er ligt wel meer schuin en gebogen. Er was niet alleen een vloed, het was een natuurramp inclusief aardbevingen/verschuivingen waardoor gebergten zich vormden enz. Dit zie je ook in de geologische kolom waarin sommige lagen helemaal gebogen zijn. Dit geeft aan dat ze nog zacht en nat waren toen ze zich vormden => zondvloed. Rotsformaties duiden op vloed, snelle vorming, modder en wegspoeling, geen miljoenen jaren laagjes leggen en erosie.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:48 schreef barthol het volgende:
[quote]
Hmm, de zondvloed dus voor het onstaan van die steenkool lagen, maar hoe komt het dan dat die lagen zo schuin liggen? De ene kant dagzomend (aan de oppervlakte) en dan schuin afzakkend naar kilometers diepte, heeft de zondvloed die lagen ook opgetild of aan de andere kant laten zakken? En die lagen erboven... dat lijkt toch niet allemaal op sediment (modder en puinzooi).
Over die eilandenreeksen zgn hotspot-tracks..... Het voorbeeld wat ik aangaf is een getuigenis van een proces wat toch "minstens" 70 miljoen jaar heeft geduurd.
Nogmaals, ik weet niet precies hoe het met alle dieren zit, waarschijnlijk waren er slechts 2 oerapen ja. Ik weet het niet, was er niet bij en zoveel onderzoek als bij de hond is er nog niet gedaan.quote:Tja, met zulke redeneringen kan je de soort "roofdieren", of de soort "zoogdieren", of de soort "gewervelden" benoemen. 1 "bouwplan". Zijn alle apen ook 1 soort? Voor het gemak chimpansees, bavianen, neusapen en makaken over een kam scheren? Enne.. hoe zit dat dan ermee dat een chimpansee of een bonobo genetisch veel meer verwant is met mensen, dan met alle andere apen. Zijn de chimpansees en de mensen dan niet 1 soort in vergelijking met b.v. bavianen en makaken? Je krijgt rare verdelingen op die manier.
Ja mijn geloof is rotsvast. Ik geloof dat de wetenschap het uiteindelijk wel met de bijbel eens zal worden, dat is namelijk al zo vaak het geval geweest en heel die ID/creatie beweging met bekerende wetenschappers is natuurlijk ook niet uit de lucht komen vallen. Verder is het jammer dat mensen erg bevooroordeeld zijn en ervan uit gaan dat in de bijbel staat dat de wereld plat is (ik heb het zelf op de basisschool gehad, echt verschrikkelijk slecht) en meer van die onzin. De bijbel is een geweldig boek, het zijn meer de mensen die het tot iets onzinnigs/onwetenschappelijks maken dan wat er in staat.quote:Maar waar het me om gaat.
Ook al ben ik zelf niet gelovig, ik heb wel veel respect voor het religieus bewustzijn van mensen.
Maar laat het geloof wel een beetje wetenschappelijk-inzicht bestendig zijn!
Het doet het geloof geen goed als er een gevecht wordt aangegaan met inzichten vanuit de Cosmologie, Geologie, Biologie, Archeologie etc etc. Het gaat niet alleen over de evolutie-theorie.
Als de alternatieve theorieen vanuit de religie steeds bizarder en nog meer bizar worden, ondermijnen de gelovigen die die theorieeen verdedigen hun eigen religie, en dat is jammer. Bijna een zelfdiskwalificatie en het promoten van atheisme. Een keuze tussen alles of niets.
Wel heb ik bewondering/verbazing voor hoe je je weert in de discussies, dat je het volhoudt. Hoewel er zit ook iets hardnekkigs en onverzettelijks in. Je kan in elk geval beter dynamiek in de discussies brengen of discussies aan de gang houden dan ik. Het worden slepende discussies.
groet.
Vertel. Welk bewijs heb je er voor dat fossiele brandstoffen binnen een paar duizend jaar op natuurlijke wijze kunnen ontstaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 19:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Verder kunnen fossielen brandstoffen etc een stuk sneller tot stand komen dan eerst het gedacht werd, net als fossielen en andere natuurlijke verschijnselen.
waar haal je dit in godsnaam vandaan? we hebben vrijwel elk dier zijn aantal chromosomen geteld...zelfs DNA vergeleken, iets dat zo tiegelijk lang is dat je het haast niet kan voorstellenquote:Op zondag 11 februari 2007 19:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het allemaal bij andere dieren zit, dat is namelijk nog niet zo uitgebreid onderzocht als de grote variatie aan hondachtigen. Het idee is gewoon dat je 2 oertiepen met grote mogelijkheden hebt voor aanpassing aan de omgeving, lekker flexibel dus en zo logisch als maar zijn kan. En je moet natuurlijk niet alleen kijken naar het aantal chromosomen maar de informatie die ze bevatten. Ik haalde het aan om het criterium voortplanting weg te schrijven.
deze opvatting wordt hier in dit topic nog dik zwaarder overtreffender ongelofelijk uitgebuit uitgebreid nadrukkelijk overduidelijk overweldigend AANGEDRUKT.quote:
Maar let wel, deze analogie gaat alleen op voor niet-primaten. Mensen vallen onder geen beding onder dezelfde soort als andere primaten en zijn een soort die zich niet zo hebben geëvolueerd. Alleen honden, ringsoorten, walvissen, bacteriën, al het leven; behalve de mens.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:07 schreef koffiegast het volgende:
[..]
"hebt voor aanpassing aan de omgeving,"
das tog gvd evolutie? damn
Welke splitsingen en groepen heb je het over ? Zoogdieren/reptielen/vogels ?quote:Op zondag 11 februari 2007 19:54 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Via de achterdeur een god proberen binnen te smokkelen is fout.
Maar als simpel voorbeeld de katachtigen. De katachtigen lijken weer tot de zoogdieren te behoren. Deze overkoepelende soorten zijn (erg versimpeld) ook voorbeelden van splitsingen en groepen in de evolutionaire ladder. Hoe verklaar je deze overeenkomsten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |