abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45920409
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:09 schreef Lienekien het volgende:
Arbeidsethos.
.

Daar schort heel wat aan in Nederlande.
pi_45920436
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vind niets raar in zekere zin. De meest vreemde gebeurtenissen en situaties reken ik als normaal omdat ik rare zaken bij het leven vind horen.
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ik een mens met 3 hoofden zou zien lopen op straat dan zou ik niet eens zeggen dat het raar is
. Dromenvanger in tha house.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:45:29 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45920605
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

. Dromenvanger in tha house.
Díe is raar!
The love you take is equal to the love you make.
pi_45920690
Raarder dan ik?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2007 16:48:47 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:55:54 #26
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_45920929
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_45921007
Raarder dan ik. .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:08:45 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45921295
Hebben jullie daar nooit last van? Je leest boeken die totaal niet realistisch zijn en je kijkt films die totaal niet van deze wereld zijn. Daarbij nog muziek en kunst.

Vervolgens leef ik in een wereld waarbij ik fictie als norm ga hanteren, vanzelf kan het mij niet vreemd genoeg zijn. Hoe vreemder hoe beter zelfs

Op een gegeven moment kijk ik nergens meer vreemd van op. Dan verteld iemand iets dat compleet niet van deze wereld is in de echte wereld, en dan neem ik fictie als uitgangspunt.

Mij zul je dus ook zelden horen zeggen dat iemand normaal moet doen. Omdat ik niet normaal als uitgangspunt neem. Ik neem fictie als uitgangspunt

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:14:08 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45921439
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:48 schreef k_man het volgende:
Raarder dan ik?
Wie weet zijn we even raar

Als ik met mensen omga dan zie ik het niet als wie raarder is. Wel okey om eens met mensen samen raar te filosoferen en raar te doen over van alles en nog wat. Dat je met mensen gesprekken voert en zo idiote gesprekken gaat voeren. Alsof je in een boek of film aanwezig bent waar ook de meest krankzinnige conversaties gevoerd worden.

Dan ben je met 2 of 3 of 4 raar. Dat voelt een stuk minder eenzaam aan

Ik ben dus ook vaak van mening dat het juist om de afwijking gaat en ook denk ik vaak dat iedereen een afwijking met zich meedraagt. Ik denk dat we allemaal van de norm afwijken, anders zouden we allemaal hetzelfde zijn.

En dan ben ik dus ook blij dat we allemaal van de norm afwijken, een bestaan waarbij iedereen hetzelfde is

En dan zeker ook eens normaal doen natuurlijk Voor zoverre normaal mogelijk is Als ik bij de bank kom dan heb ik al snel het idee om te vragen of ze me 10 miljoen op de rekening willen storten zomaar. En dan doe ik dat dus ook vaker. Ook om te kijken hoe ze reageren Maar zo doe ik dat bij meer situaties, fictie erin gooien en dan is het vaker verschillend hoe mensen erop reageren. De een kijkt je aan alsof je gestoord bent en de ander doet gezellig mee in het echt.

Een normale situatie dus. Maar ik stop nu voordat het te lang wordt. De meest normaal uitziende situatie kan de grootste afwijking betekenen. Als mensen op straat altijd normaal doen en nooit eens een grap uithalen die compleet afwijkt, is dat normaal of abnormaal?

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-02-2007 17:21:58 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:30:28 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45921782
Nog een voorbeeld van de relativiteit van raar gedrag

Ik zat vandaag bij de kapper en naast me ging een meid van rond de 18 jaar zitten aan tafel waar je moest wachten. Ze wist niet hoe ze de haren moest laten knippen dus besloot ze om even te wachten met een knip-beurt.

Ze moest even wachten op iemand en ze begon naast mij te lezen. Ik was de nieuwe revu aan het lezen en hield mijn mond. 2 mensen die aan tafel zitten te lezen zonder dat er wat gezegd wordt.

Is dat normaal of abnormaal? Je zit te lezen naast elkaar en de situatie komt over alsof er spanning heerst omdat je niet even wat zegt tegen elkaar, dan is altijd wat zeggen tegen elkaar ook niet nodig, maar ik denk altijd dat het wat gezelliger is wanneer je even wat zegt, anders komt het al snel over alsof je elkaar niet kunt zien of ruiken. Sowieso vindt ik dan een situatie gespannen overkomen waar er niets gezegd wordt. Alsof iedere situatie uitlokt tot minstens 1 zin zeggen.

Ik dacht ineens op dat moment van. Zal ik eens vragen waarom ze zich niet kaal laat scheren omdat ze zo twijfelt In een aantal gevallen zeg ik zulke vreemde zaken dus ook, maar ook in bepaalde gevallen waar ik mijn mond houdt. Dan sta ik op het punt tot zeggen van iets, maar dan beslis ik tot zwijgen.

Het kaal laten scheren van een vrouw is natuurlijk niet normaal, maar het kan wel normaal zijn om te kijken hoe ze reageerd op die vraag. Wellicht dat het voor een raar antwoord kan zorgen.

Of zeggen dat ik haar wel wil knippen. De kapper even vertellen dat ik een schaar nodig heb en dat ik haar zonder diploma even een mooi kapsel ga aanmeten.

Zulke situaties wacht ik vaker op

Vaak is het zo dat mensen geneigd zijn om te handelen binnen een bepaalde norm van normaal gedrag. En dus zeg ik vanzelf dat juist abnormaal gedrag normaal is, waardoor niets meer raar is

En als mens zijnde kun je op die manier van iedere situatie iets vreemds maken.

Binnen de perken. Dus niet echt met schaar beginnen te knippen. Net doen alsof
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:34:13 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45921875
Misschien wel heel raar, maar voor mijn vrije tijd vind ik die lappen tekst echt te groot.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:34:56 #32
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45921894
Dan lees je ze niet Heb vaak het idee dat mensen hier denken dat ze alles moeten lezen, een boek dat niet bevalt dat lees je toch ook niet uit of wel soms?

Heb je zo weinig vrije tijd?

Maar ik kan het begrijpen want meer mensen lezen het niet. Maar alsnog schrijf ik het op als vorm van alternatieve therapie Zo zijn er genoeg mensen die het wel lezen. Maar ik schrijf niet persee om gelezen te worden, ik schrijf omdat ik graag doe schrijven. En dan maakt het niet uit waar ik schrijf, op mijn weblog schrijf ik ook meters tekst.

Ik lees ook niet alles, alsnog schrijf ik door hier.

Als je alles moet lezen heb je wat te doen

Selectief lezen

Ik wil dus zeggen dat je net zo goed kunt scrollen en overslaan. Je bent niet verplicht tot lezen

Op fok! meng ik me tussen meer topics. Ben dus niet ineens alleen hier actief, na 31.000 berichten heb ik genoeg topics opgezocht.
pi_45922036
Ligt het nou aan mij of trekt TTK steeds vreemdere vogels aan.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:54:33 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45922050
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:53 schreef Augustina het volgende:
Ligt het nou aan mij of trekt TTK steeds vreemdere vogels aan.
Misschien moeten we niet van die provocerende topictitels meer maken.
pi_45922073
Ja, die je nu hebt verzonnen slaat werkeijk alles, Lientje.
pi_45922093
Jullie blijven liever met drie users onder mekaar niet over kunst en literatuur praten?
pi_45922105
Nee, mijn opmerking is ook niet bedoeld als verwijt ofzo, meer als constatering.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:02:08 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45922209
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:57 schreef Gellius het volgende:
Jullie blijven liever met drie users onder mekaar niet over kunst en literatuur praten?
Wat is dat eigenlijk, kunst. Of literatuur. Vraag jij je dat ooit wel eens af, Gellius? Of is dat raar?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:26:44 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45922511
Kunst zit in het hele leven

Als je dat niet inziet dan weet je niet wat kunst betekend. Als je de kunst van het echte leven niet weet in te schatten dan heb je geen besef over kunst.

Je kunt 10000 schilderijen gezien hebben en ontelbare boeken gelezen hebben, als je de kunst van het leven niet inziet dan ben je nergens.

En dan wederom kliekjes vorming in slow-chat topics. Een vaste groep en komt er iemand nieuw bij die anders is dan is het meteen

Ga zo door

Maar zo is ieder slow-chat topic op fok! van dien aard.
pi_45922537
Literatuur is stoffig. Kunst ook maar dat hangt vaak verticaal dus valt het er meestal van af.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:38:21 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45922723
Literatuur is ook statisch.

Een boek voor de 2e keer lezen kan dan wel voor een andere beleving zorgen, de woorden die gedrukt staan blijven hetzelfde.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:42:29 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45922776
Je mag best bij ons kliekje komen, hoor. Maar we zijn hier nu eenmaal van het oppervlakkige socializen. Voor inhoudelijkheid zoeken we meestal andere topics op. Is mijn beleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')