quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:48 schreef Haaarbal het volgende:
Ik zag een katvogelhet was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
Wauw, die zijn mooi inderdaad zegquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how luckySta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.
http://www.vogelbeschermi(...)gel_FN00031908p5.jpg
Wat een leuk ideequote:Op woensdag 7 februari 2007 21:43 schreef erodome het volgende:
Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.
Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:55 schreef Bluezz het volgende:
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl
Echt een aanrader![]()
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard
Die krijsen zo , ik heb er eens 2 zien vechten , de 1 trapte letterlijk de ander uit de boomquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zag net een Vlaamse Gaai!Ik vind ze zo leuk, maar je ziet ze hier veels te weinig.
Hij zat in onze vogelhuisjes te zoeken naar beestjes.
Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraagquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:28 schreef Ezri het volgende:
Wat mooi, die pestvogels!
En cool van die ijsvogel... ik heb er nog steeds nog nooit een gezien.
[..]
Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.
Vandaag gezien: 2 eksters, een paar meeuwen en duiven. Maar ik hoorde in de binnentuin ook een arsenaal van vogelgeluiden voorbij komen, volgens mij zat er dus een spreeuwtje. Wat zijn die beesten toch leuk!
Goed idee.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:28 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraag![]()
Wellicht is het handig dat iedereen een foto via google van zijn waarneming zoekt zodat iedereen snel kan leren om welke vogels het gaat.
Waar laatst de Pestvogels waren neergestreken, zaten vandaag 6 Koperwieken.
[afbeelding]
Ohhh ja, kokmeeuwen was ik helemaal vergeten!quote:Op zondag 11 februari 2007 14:47 schreef ImmovableMind het volgende:
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.
Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
Ja, die vinden het ook erg lekker, wel een sateprikketje door de onderkant doen, dan kunnen ze ergens op zitten tijdens het eten(bij keukenrol of nog gekker een rol van pakpapier ofzo meer sateprikkers, voedselflatquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat een leuk idee![]()
Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer![]()
Nieuws over dit mooie vogeltje!quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how luckySta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.
[afbeelding]
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan nietquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:47 schreef Cattara het volgende:
Die heb ik lang niet gezien....
Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....
en daarnaast ook nog de Syrische Bonte en Middelste Bonte Spechtquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten wasquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn meesjes zijn terug![]()
Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.
Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
Bij mijn opa en oma waren er mezen die uit je hand aten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was
Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
Musjes zijn lief !quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:50 schreef Jordy-B het volgende:
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje...Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |