abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46034032
Dat winterkoninkje lijkt er wel erg op.. Alleen zag hij er iets donsiger uit dan op de foto. Misschien is het wel een jonge versie. En hij leek ook nog wat dikker.
Fluiten kan hij in ieder geval wel...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:01:27 #52
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46035855
Had ie ook een rechtopstaand staartje? Daaraan herken ik ze altijd.
pi_46041281
Toen hij op de grond zat niet. Maar even later zat hij op de schutting, en toen had hij wil zijn staartjes omhoog. Een heel kleintje, maar wel recht omhoog..
Dan zal het wel een winterkoning geweest zijn. Misschien komt hij morgen wel weer terug...
pi_46041328
Jonge versies zijn er tegen deze tijd niet. Winterkoninkjes schijnen zelfs niet te paren als het warm blijft. Tevens zijn ze bij geboorte net wat groter dan een hommel, mini mini.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46042000
Zal wel een variatie in de kleur zijn..
Hij leek hier heel erg de winterkoning hieronder.
Die streep over de zijkant was te zien, al was de streep iets kleiner.

En hij heeft genoten van zijn eten, want hij was wel iets dikker dan deze...
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:18:23 #56
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073861
Ik vind ze zooo schattig!

Vandaag tot nu toe alleen meeuwen gezien. Maar ben ook nog niet echt buiten geweest.
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:14:42 #57
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_46086756
Ik kan helaas geen vogeltjes kijken in de winter.

Als ik 's morgen naar mn werk rij is het nog donker, en als ik weer terug ben is het alwéér donker....

En in de weekenden heb ik het ook al druk.

Vroeger heb ik wel vaak gekeken, soms met boekje en al erbij.
Ben toen ik 10/11 was wel een keer 2 maanden ziek geweest, toen had ik in de woonkamer een bed staan naast een groot raam met uitzicht op de achtertuin. En in de perenboom die in de achtertuin stond had mijn familie een heel arsenaal aan vetbolletjes en dat soort dingen gehangen waar alle vogels op af kwamen.
Heb hele dagen naar die beesten zitten staren...
.
..
...
....
pi_46087519
Tortelduiven, ik heb hier een vast stelletje die elke dag komt buurten, ze vinden mijn treurwilg lekker zitten en vinden het wel aardig dat er elke dag wat te eten ligt voor ze.

Mussen, hele bergen mussen, zeker een stuk of tien tegelijkertijd, komen ook elke dag even buurten, nestelen onder de dakpannen.

Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.

2 mereltjes gezien vandaag, 1 mannetje en 1 vrouwtje, het mannetje is ook een dagelijkse gast, het vrouwtje kon ik nog niet, was volgens mij haar eerste keer in mijn tuin.

Verder nog wel wat volk gezien in de treurwilg, maar die staat helemaal achterin de tuin, dus ik weet niet wat voor vogels, iets ter grote van een merel, kan best een lijster geweest zijn, die komt ook regelmatig even langs en veel klein grut.

Het is hier altijd een drukte van jewelste in de tuin, grappig is dat met 4 katten, je zou denken dat ze dat niet zouden zien zitten, maar ze lachen de katten gewoon uit, zo zat laatst 1 van de tortelduiven op de trampoline(vraag me niet waarom), odie kwam de tuin binnen, die eropaf, tortel zat te kijken zo van jahaaa dat dacht jij zeker, bleef ook gewoon zitten in de wetenschap dat de kat hem niet kon bereiken met 1 sprong en hij dus toch al weg zou zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:02:13 #59
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46088002
Heb een roodborstje gezien
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:04:12 #60
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46088059
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:48 schreef Haaarbal het volgende:
Ik zag een katvogel het was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
pi_46088896
* Keiichi meldt een groenling gespot
pi_46095533
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how lucky Sta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.

[ Bericht 7% gewijzigd door ImmovableMind op 08-02-2007 17:23:01 ]
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 10:43:07 #63
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46098382
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how lucky Sta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.

http://www.vogelbeschermi(...)gel_FN00031908p5.jpg
Wauw, die zijn mooi inderdaad zeg
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46098726
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard
pi_46105880
Vorige week woensdag voor het eerst in mijn leven een ijsvogel gezien op de campus van de UT Vloog op een achteraffietspad aan de rand van de campus vlak voor m'n fiets langs en ging tien meter verderop in een struik zitten aan de rand van een vijver
A mind with a heart of it's own
pi_46136703
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:43 schreef erodome het volgende:

Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.
Wat een leuk idee

Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_46138264
Mussen zijn zaadeters bij uitstek, go for it ^^. Mussen zijn in Nederland zo decadent dat ze vast en zeker wel pindakaas lusten. Immers gemaakt van noten.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:28:07 #68
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46141618
Wat mooi, die pestvogels!

En cool van die ijsvogel... ik heb er nog steeds nog nooit een gezien.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:55 schreef Bluezz het volgende:
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard
Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.

Vandaag gezien: 2 eksters, een paar meeuwen en duiven. Maar ik hoorde in de binnentuin ook een arsenaal van vogelgeluiden voorbij komen, volgens mij zat er dus een spreeuwtje. Wat zijn die beesten toch leuk!
pi_46141714
Puttertjes
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46142159
Ik zag net een Vlaamse Gaai! Ik vind ze zo leuk, maar je ziet ze hier veels te weinig.
Hij zat in onze vogelhuisjes te zoeken naar beestjes.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_46142241
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zag net een Vlaamse Gaai! Ik vind ze zo leuk, maar je ziet ze hier veels te weinig.
Hij zat in onze vogelhuisjes te zoeken naar beestjes.
Die krijsen zo , ik heb er eens 2 zien vechten , de 1 trapte letterlijk de ander uit de boom
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_46143713
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:28 schreef Ezri het volgende:
Wat mooi, die pestvogels!

En cool van die ijsvogel... ik heb er nog steeds nog nooit een gezien.
[..]

Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.

Vandaag gezien: 2 eksters, een paar meeuwen en duiven. Maar ik hoorde in de binnentuin ook een arsenaal van vogelgeluiden voorbij komen, volgens mij zat er dus een spreeuwtje. Wat zijn die beesten toch leuk!
Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraag

Wellicht is het handig dat iedereen een foto via google van zijn waarneming zoekt zodat iedereen snel kan leren om welke vogels het gaat.

Waar laatst de Pestvogels waren neergestreken, zaten vandaag 6 Koperwieken.
pi_46149345
Mijn kraai en Havik
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:05:47 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46166601
vandaag koolmeesjes, pimpelmeesjes en musjes die heerlijk aan de vetbollen en pindaslingers zitten te knabbelen.

van de week een stuk of 10 kauwtjes die de vorige lichting vetbollen en pinda's met geweld uit de boom gerukt hebben.
echt die beesten hebben geen tafelmanieren, zelfs de netjes waren kapotgerukt
  zondag 11 februari 2007 @ 13:35:00 #75
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46200342
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:28 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraag

Wellicht is het handig dat iedereen een foto via google van zijn waarneming zoekt zodat iedereen snel kan leren om welke vogels het gaat.

Waar laatst de Pestvogels waren neergestreken, zaten vandaag 6 Koperwieken.
[afbeelding]
Goed idee. Er staan in de openingspost wel al een aantal foto's iig.

Enne, houtduiven, neem ik aan, en, uhhhh, standaard-meeuwen, uh, ik neem aan de zilvermeeuw? Maar zou ook een kleine mantelmeeuw kunnen zijn.

Gister heeeel veel ganzen op een weiland bij Zutphen gezien.
En vandaag in de tuin hier veel pimpel- en koolmeesjes, paar musjes, roodborst.
pi_46203833
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.

Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
pi_46230257
Bij ons in de vijver zwemmen al een aantal dagen 5 zaagbek eenden...
Ik had ze nog nooit gezien...

En aalscholvers die alle vis voor mn vriend zn neus hier uit de vijvers vissen...hihi

En laast zag ik een boomklever in de boom voor ons huis.
Ik woon vlak bij het centrum in Groningen...
Mijn vader keek vroeger al vogeltjes dus let ik er ook vaak op.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:05:48 #78
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46234837
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:47 schreef ImmovableMind het volgende:
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.

Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
Ohhh ja, kokmeeuwen was ik helemaal vergeten! Zou ook kunnen ja. Ik woon in Amsterdam, dus kunnen ook heel goed zilvermeeuwen zijn denk ik. In de weekenden zit ik vaak in het oosten van het land, daar zag ik al die ganzen. Idd jammer dat ik ze niet goed kon zien, ik zat in de auto en het goot!
pi_46237441
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat een leuk idee

Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer
Ja, die vinden het ook erg lekker, wel een sateprikketje door de onderkant doen, dan kunnen ze ergens op zitten tijdens het eten(bij keukenrol of nog gekker een rol van pakpapier ofzo meer sateprikkers, voedselflat ).

Ik had er 5 in de boom hangen en 2 aan de waslijn vlakbij het huis, die zijn allemaal al schoon op, moet weer nieuwe laten maken dus
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46237941
Ik zal eens kijken of "mijn" mussen het ook lekker vinden

Laatst had ik een bakje met volwassen meelwormen (ieel) gekocht voor de merels in mijn tuin.

Maar dat was tijdens die dag dat het zo stormde, was het bakje met meelwormen omgewaait.

Toen ik ging kijken of er nog iets lag waren de meelwormen weg, dus ik hoop dat er ergens een merel zit met een hele volle buik.

Dit was wel de laatste keer dat ik die dingen koop, want ik vind ze echt ranzig!

Nou ja, misschien nog 1keer als de merels aan het nestelen zijn, dan kunnen ze die eiwitten goed gebruiken.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 15:00:02 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46238254
ik koop regelmatig meelwormen voor mijn kippen.
ik vind het ook smerige beesten hoor, maar mijn kippen herkennen tegenwoordig het zakje van de dierenwinkel al zodra ik de tuin in kom.
  maandag 12 februari 2007 @ 22:04:11 #82
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46250692
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:

[afbeelding]
Nieuws over dit mooie vogeltje!

17 en 18 februari: Nationale pestvogeltelling

Waarneming.nl roept iedereen op komend weekend goed uit te kijken naar pestvogels, en zijn waarnemingen van dit prachtige vogeltje door te geven op hun website.

Vorig jaar was de landelijke telling een groot succes. Het leek erop dat dit jaar een minder goed pestvogeljaar zou gaan worden, omdat er minder gezien werden, maar de laatste twee weken nam het aantal waarnemingen weer toe. De aantallen liggen nu zelfs weer hoger dan in een gemiddeld jaar. “In de afgelopen 5 jaar werden er relatief veel pestvogels in Nederland waargenomen en het is de vraag of dit een blijvend fenomeen is. Daarom is het toch erg interessant geworden om de pestvogels te blijven volgen. Ook in een jaar dat er misschien wat minder zijn.”, aldus Wouter Teunissen van Waarneming.nl.

Het vogeltje laat zich goed bekijken en fotograferen, en is ook nog eens erg mooi. Waarnemingen kunnen op www.waarneming.nl worden ingevoerd en zullen het weekend van 17 en 18 februari rechtstreeks te volgen zijn op deze site. Daar zullen ook weer verspreidingskaartjes en een tabel met de aantallen te zien zijn.

Een uitgebreid soortoverzicht is te vinden op http://www.waarneming.nl/soort.php?i...70205&tab=info

Bron: mijn eigen site.
pi_46255132
Vorig jaar heb ik ook proberen mee te doen aan de Nationale pestvogeltelling dag, wat een woord. 3 dagen ervoor en 4 dagen erna pestvogels gezien maar geen op de 2 teldagen ^^.

Gisteren op weg naar huis toch even door het bos gefietst en niet voor niets. Op de meest voorkomende soorten na zag ik na jaren eindelijk weer een groene specht.

dinsdag 13 februari 2007 @ 19:25:29 #84
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46268763
Gaaaaf!
Ik heb vandaag niet veel vogels gezien. Alleen wat halsbandparkieten, duiven, eksters. Nogal gebruikelijk hier in Amsterdam.
pi_46282520
Die heb ik lang niet gezien....

Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....

Gisteren (tis dan wel geen vogel)zagen mn zoontje en ik een eekhoorntje zitten op een grafzerk,prachtige beestjes.....
pi_46332916
Ik heb vandaag een Spreeuw gezien

Eerste keer dat ik die in onze tuin zie.

De achterburen hebben onze tuintafel opgeblazen , die ligt nu op z'n kop en er ligt een bodempje water in.

Hier nemen vogels een lekker waterbadje in.

Zo heeft t toch nog een doel.
pi_46333344
ik heb vandaag een winterkoninkje gezien (en gehoord ook !)

en een prachtig glanzende en brutale ekster (3 eigenlijk)

Het is erg leuk, vooral ook om de namen aan mijn kinderen te leren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46333784
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:47 schreef Cattara het volgende:
Die heb ik lang niet gezien....

Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
pi_46335717
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]

psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
en daarnaast ook nog de Syrische Bonte en Middelste Bonte Specht
pi_46335815
Mijn meesjes zijn terug

Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.

Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
pi_46337980
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn meesjes zijn terug

Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.

Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was

Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
pi_46338116
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was

Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
Bij mijn opa en oma waren er mezen die uit je hand aten.

Stak je zo je hand uit met een pinda, voel je die pootjes 1 miliseconde en weg zijn ze weer.

Zo lief
pi_46338488
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje... Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46339266
Ik heb veel kauwtjes, een paar eksters, een grotere zwarte vogel (roek/kraai), meerkoeten, gewone eenden, merels en een pimpel- of koolmees gezien .
pi_46344221
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:50 schreef Jordy-B het volgende:
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje... Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Musjes zijn lief !

Heb ooit eens een musje gered, die was in het zwembad gevallen.

Trots dat ik was als 4 jarige (dat ik em niet heb doodgeknepen).

Sindsdien heb ik een zwak voor musjes.
pi_46346432
ik heb enkel een halfopgevreten duif gevonden voor de zijdeur van het gebouw waar ik woon
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_46373743
Er kwamen net twee ooievaars langsgevlogen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46374348
Een paar aalscholvers. Toch redelijk zeldzaam in Enschede
pi_46374868
Oja dat waren die beesten.. aalscholvers.. ook gezien in Zwolle bij de elektriciteitscentrale, boven op palen boven het water een stuk ok 8 naast elkaar.

En een heleboel overvliegende en in water dobberende kolganzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')