Leuk interview met m'n oom in het Brabants Dagblad.
Sijmen van Eck: 'Ik heb nooit lopen zwabberen'
door Henk van den Bosch
Vrijdag 23 februari 2007 - ZALTBOMMEL - Sijmen van Eck is, gezien zijn leeftijd van 75 jaar, de laatste jaren sportief aan het afbouwen. In totaal is hij bijna 50 jaar als voetbaltrainer in touw geweest. Ook was hij actief als senioren- en jeugdtrainer van petanquevereniging Jeu de Bommel (Zaltbommel).
,,Bij Nivo-Sparta (Zaltbommel) heb ik vijftien jaar, als stopperspil, in het eerste gespeeld. Daarnaast heb ik bij Nivo het eerste team getraind en een groot aantal jeugdteams. Als trainer werd ik in het seizoen 1969-1970 met Nivo-Sparta kampioen. Momenteel train ik nog de D2. Ik ben al meer dan vijftig jaar lid en ook erelid. Verder heb ik in de regio nog twaalf andere clubs getraind, zowel eerste elftallen als jeugdteams. Ik durf te stellen dat ik een succesvolle trainer ben geweest, die veel kampioenschappen in de wacht heeft gesleept." Absoluut hoogtepunt was het winnen van de KNVB-beker, met de jeugd van Nivo-Sparta, die toen uitkwam in de derde divisie, landelijk. "Vorig seizoen won ik nog de titel met de B1 van Kerkwijk", vertelt Van Eck, die aan zijn laatste seizoen als jeugdtrainer bij Kerkwijk bezig is. ,,Trainingen verzorgen begint me steeds zwaarder te vallen. Daarom stop ik aan het einde van het seizoen. Ik zou nog wel aan de slag willen als coach van een jeugdteam."
Ik heb nog onder hem gevoetbald. Misschien heeft elftalleider ook nog training van hem gehad.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !