Leg je even uit wie Ajax isquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:22 schreef Jasza het volgende:
Pff wat haat ik die mensen
Maat van me gaat met ze chick uit Zeeland naar Ajax omdat ze neef niet kan, terwijl dat wijf niks van voetbal weet en ook niet lekker is+ het is AFCA-010 en een andere maat van me wil wel mee.
Ik haaaat dat soort gasten pffen daar zit ik dan ook nog bijna naast
Chick: Oh is er gescoord? dan ga ik ook maar juichen
Spuitjequote:
Maar tis wel goed dat ie bijgetekend heeft natuurlijkquote:
quote:Klassieker met extra lading
Als PSV vanavond aftrapt voor de topper tegen AZ, geniet Henk ten Cate in Carré van soulzanger Lionel Richie.
De Ajax-trainer hoort de uitslag later op de avond wel, na afloop in de foyer.
,,De enige eredivisiewedstrijden die ik naast die van onszelf nog live zie, zijn die op vrijdagavond,’’ zegt Ten Cate. ,,Die kijk ik op televisie. In de meeste stadions word ik niet bepaald welkom ontvangen. Dat soort vijandige reacties ga ik niet opzoeken, dat lijkt me niet verstandig. Dan ga ik liever gezellig uit eten met mijn familie. Of naar een concert van Lionel Richie.’’
Ajax moet sowieso niet teveel naar de concurrentie kijken, vindt Ten Cate. De achtervolging op PSV moet geen obsessie worden, de Amsterdammers hebben genoeg aan zichzelf. Ten Cate wil ‘de komende twaalf wedstrijden gewoon allemaal winnen’.
,,Daar kunnen we geen afleiding bij gebruiken,’’ zegt de Ajax-coach. ,,Wij moeten onze aandacht op onszelf richten, niet op anderen.’’ Met de aanwinsten Leonardo en Edgar Davids voelt Ajax zich sterk. De rentree van de laatste heeft wat losgemaakt in Amsterdam, zowel bij de aanhang als op het trainingsveld.
,,Edgar is echt een boegbeeld,’’ vindt Ryan Babel. ,,De meeste spelers kijken eerst de kat uit de boom als ze binnenkomen bij een club. Edgar niet. Die zet gelijk iedereen op zijn plaats. En hij geeft echt het voorbeeld, door altijd voluit de duels in te gaan.’’
Na afloop van de vrijdagtraining bleef Davids lang op het veld met Babel, die gistermiddag zijn contract verlengde bij Ajax (zie kader). Het duo sprak in woord en gebaar over voetbaldetails. ,,Bij Oranje en de Suriprofs had ik hem al eerder meegemaakt,’’ aldus Babel.
,,Daarna hebben we regelmatig telefonisch contact gehouden. Na de training gaf Edgar wat tips, zoals hij dat vaker doet. Hij wil spelers echt beter maken. Nu vertelde hij hoe ik mijn lichaam beter kan gebruiken. Dat soort dingen onthoud ik.’’
Davids is zondag waarschijnlijk de enige routinier in het basisteam van Ajax, nu aanvoerder Jaap Stam ontbreekt met een schorsing. Aan zijn fitheid twijfelt inmiddels niemand meer in Amsterdam. Davids hoorde bij een conditietest deze week tot de drie beste Ajacieden. ,,De trainer bepaalt, maar ik ben er klaar voor,’’ zegt de middenvelder, die op 20 december voor het laatst in actie kwam bij Tottenham Hotspur, in een League Cup-duel met Southend United.
,,Ze pikken dingen snel op,’’ zegt Davids over zijn nieuwe ploeggenoten. ,,En ze reageren niet als er een keer een overtreding wordt gemaakt. Dan staan ze op en gaan weer door, zonder te klagen. Dat geeft aan dat het met de mentaliteit wel goed zit. En er is talent genoeg. Ik heb een positief gevoel.’’
De voetballer is zich bewust van de hooggespannen verwachtingen rondom zijn terugkeer. ,,Als je bij zoveel gerenommeerde clubs hebt gespeeld, is het logisch dat er veel wordt verwacht,’’ aldus Davids. ,,Dat is ook terecht. Overal waar ik geweest ben, heb ik die druk meegemaakt. Dat voel ik voor de wedstrijd van zondag niet meer of minder. Natuurlijk is Ajax-Feyenoord bijzonder voor me. Het is een topwedstrijd, die zijn altijd het mooist.’’
Ook de aanwezigheid van Leonardo is speciaal zondag. De Braziliaan groeide op bij Feyenoord en speelt in de Arena zijn eerste klassieker in dienst van Ajax. De kans op een basisplaats is bovendien reëel. ,,Leonardo is in vorm,’’ constateert Ten Cate kort na de training van vrijdagmiddag. En even later: ,,Of ik een speler opstel, hangt dat in de eerste plaats van zijn vorm af. Dat hij tegen zijn oude club speelt, is voor mij niet doorslaggevend. Voor sommige spelers betekent dat iets extra’s, anderen voelen juist meer druk.’’
Naast Stam mist Ajax ook Zdenek Grygera tegen Feyenoord. De Tsjech is geschorst én geblesseerd. ,,Het enige wat ik over de opstelling kwijt wil, is dat Thomas Vermaelen en John Heitinga in het centrum spelen,’’ aldus Ten Cate. ,,Daar durf ik het wel mee aan. Na een goeie week in verschillende opzichten, hebben wij volop vertrouwen.’’
Dat kan je de F-jes toch niet aandoenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:09 schreef koningdavid het volgende:
Davids is alweer bezig met de jonge gasten, goede zaak.
Als Davids en Stam gestopt zijn moeten ze gewoon ook jeugdtrainerworden bij Ajax. Het liefst nog een trainersduo, bij de F-jes ofzo.![]()
Dat is een beetje zielig voor die knaapjes van de tegenpartijquote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:09 schreef koningdavid het volgende:
Davids is alweer bezig met de jonge gasten, goede zaak.
Als Davids en Stam gestopt zijn moeten ze gewoon ook jeugdtrainerworden bij Ajax. Het liefst nog een trainersduo, bij de F-jes ofzo.![]()
Verstandig, Marcoquote:Van Basten houdt zich afzijdig van verzoek Leonardo tot Nederlands paspoort
Marco van Basten heeft vandaag op de persconferentie van het Nederlands elftal laten weten geen rol te zullen spelen in het verzoek van Leonardo voor een Nederlands paspoort. De Braziliaan zou dan ook voor Nederland uit kunnen komen.
"Ik denk dat ik mij beter niet met paspoorten kan bezighouden. Het verleden heeft wel bewezen dat alle aandacht die dat krijgt negatief werkt."
In de Story of Privé van deze week.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:05 schreef ub40_bboy het volgende:
Heeft iemand foto's van de dochters van Ten Cate? Toch wel benieuwd hoe die eruit zien.
Ik gok op Gabri en Grygera, de selectie zo eens bekijkend. Hoewel Ogararu ook kanshebber is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar die andere 2
Speelden we de playoffs niet met Vermaelen en Heitinga in het centrum tegen Kuijt en Kalou?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:49 schreef HeatWave het volgende:
Maak me toch zorgen over de verdediging.
quote:
Denk niet dat Grygera met z'n hamstringblessure een conditietest acedquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik gok op Gabri en Grygera, de selectie zo eens bekijkend. Hoewel Ogararu ook kanshebber is.
't Is net een mens he!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:53 schreef Black-Death het volgende:
Goede tekst, grappig dat Ten Cate naar een concert gaat
En jij denkt dat ze dit gaan draaien morgenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:33 schreef Urquhart het volgende:
Osdorp Posse mocht niet optreden, want het is te grof volgens de directie
Absoluut, Fonteijn zal het wel vinden passen in die "Ik ben Ajacied"-campagne.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:35 schreef Sethje het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dit gaan draaien morgen![]()
Osdorp Possequote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:33 schreef Urquhart het volgende:
Osdorp Posse mocht niet optreden, want het is te grof volgens de directie
Ghehehe, dit vind ik dan wel weer mooi ook al houd ik absoluut van hardcorequote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:26 schreef Sethje het volgende:
www.dapprestrijders.nl voor een heerlijke nieuwe plaat Mokum Madness - Schop die kakkerlakken
Bekerfinale tegen PSVquote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:53 schreef MaxC het volgende:
Die foto van Heitinga waar hij zo juicht in de kuip, wanneer was dat?
Hij scoorde vorig jaar wel, maar dat was in de arena
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |