Volgens mij richt je teveel aandacht op die persoon. Een beetje meer met je eigen leven bezig zijn wellicht
![]()
Anderen "negeren". Maar het is niet negeren, het is meer jezelf bezig houden met je eigen leven en eigen zaken. Zo zul je vanzelf minder bezig zijn met het leven van anderen. Ik moet er niet aan denken om constant mijn aandacht te vestigen op anderen.
Gewoon je eigen ding doen, hou je vanzelf minder tijd over voor anderen
Of is dat ook egoistisch? Het leiden van andere mensen gebeurt toch, heeft het dan zin om daar je aandacht op te richten? Als mensen leiden dan leiden ze, als je zelf bezig gaat zijn daarmee ga je zelf ook leiden, dan heb je 2 mensen die leiden.
Dan kun je maar beter die ene laten leiden en zelf niet leiden
![]()
Zo leidt ieder mens. Maar hechten mensen waarde aan het leiden van anderen? Je kunt wel eens af en toe denken dat je niet wilt ruilen met zo iemand, maar om constant bezig te zijn daarmee? Enige afstand nemen van is dan wel zo prettig.
Struisvogel-politiek
![]()
Of simpelweg kiezen om de aandacht te vestigen op het mooie? Omdat aandacht vestigen op het mooie beter is?
Hopen dat iemand uit zijn leiden verlost wordt is niet egoistisch trouwens. Teveel meeleven met de ander en meegaan in het leiden van de ander juist wel. Ik heb het dan over lichamelijke pijn. Bij geestelijke pijn zeg ik dat je er altijd zelf wat aan kunt doen om het op te lossen.
Als iemand niet meer te redden is omdat het lichaam kapot is, dan is de dood een verlossing van zowel de persoon die in pijn leeft als van de persoon die de persoon moet verzorgen in prive sfeer.
[ Bericht 18% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 01-02-2007 18:11:38 ]