Dat zal de onderhandelingen over Turkse toetreding wel bevorderen. NOT!quote:Turkije stuurt oorlogsschepen naar Cyprus
nu.nl
ANKARA - Turkije heeft donderdag oorlogsschepen naar de internationale wateren bij Cyprus gestuurd in een hoog oplopend conflict over de olie- en gasexploitatie op het gedeelde eiland.
Volgens de Turkse zender NTV blijven de schepen langere tijd voor de kust van Cyprus liggen.
Cyprus tekende in januari een akkoord met Libanon over de winning van olie en gas in de Cypriotische wateren. Eerder sloot het al een vergelijkbare deal met Egypte. Turkije is woedend, omdat de akkoorden de rechten van Turks-Cyprus zouden aantasten.
"Turkije is vastbesloten zijn rechten en belangen in het oosten van de Middellandse Zee te beschermen en zal pogingen die af te kalven niet toestaan", verklaarde het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Elke keer als er iets met Turkije gebeurt is het 'woedend'. Als ik naar de Turkse tv kijk speelt het niet eens een grote rol of is het niet zo belangrijk. Maar de westerse media wil het land natuurlijk primitief/barbaars voor de daglicht stellen en zie je in nieuwsberichten altijd het woord 'woedend', ook al is het een onbelangrijk klein gebeuren. Volgens de Turkse tv is er helemaal geen oorlogsschepen gestuurd naar Cyprus. De schepen zijn daar al tientallen jaren. Opgeblaaste nieuws dus.quote:Turkije is woedend
Daar zullen ze vast mee zitten in Turkije...quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:39 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dat zal de onderhandelingen over Turkse toetreding wel bevorderen. NOT!
Klopt. Handelen naar eigen inzicht en het er op nahouden van een zekere mate van militaire macht waarmee men de wereld om zich heen daadwerkelijk tracht te beinvloeden... Dát is alleen voorbehouden aan de VS, hun schoothondje GB en Israel. Hun volkeren en regeringen zijn tenslotte de goedheid zelve.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:41 schreef shilizous_88 het volgende:
Zie je wel dat ze voorlopig nog niet aan toetreding toezijn... Vaag dat je zulke acties durft uit te halen en we hopen maar dat het bij een dreigement blijft.
Turken zijn nu eenmaal een opvliegend volkje. Dochters worden meteen het ravijn ingegooid als ze met de buurjongen naar bed zijn gegaan. Zo lang deze culturele happenings voort blijven bestaan, zie ik het niet zitten dat Turkije EU-lid wordt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:47 schreef delapoko het volgende:
[..]
Elke keer als er iets met Turkije gebeurt is het 'woedend'.
Dan meteen de onderhandelingen staken. Mogen de Turken zich aansluiten bij Iran.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast mee zitten in Turkije...
Oei ... Turken hebben denk ik allang de stekker eruit g etrokken van hun kant af. De EU kan ze niet meer aan het lijntje houden.. ze zijn het zat!quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:55 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dan meteen de onderhandelingen staken. Mogen de Turken zich aansluiten bij Iran.![]()
Mooi, opgelostquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oei ... Turken hebben denk ik allang de stekker eruit g etrokken van hun kant af. De EU kan ze niet meer aan het lijntje houden.. ze zijn het zat!
Gelukkig maar, ik mot geen islamitische invloeden in de Europese wetgeving.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oei ... Turken hebben denk ik allang de stekker eruit g etrokken van hun kant af. De EU kan ze niet meer aan het lijntje houden.. ze zijn het zat!
Kun je mij vertellen waarom we vanuit Turkije islamitische invloeden zouden krijgen in de Europese wetgeving? Turkije is nog altijd het toonbeeld van secularisme binnen de islamitische wereld. En dat zal het nog wel een tijdje blijven ook, ondanks het feit dat de huidige regering hierin wat meer speelruimte heeft genomen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:59 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik mot geen islamitische invloeden in de Europese wetgeving.
Dat zal best meevallen. Niet alle groepen zijn bereid te strijden voor hun denkbeelden. Ik weet wel welke groep daar wel toe bereid is na 80 jaar religieuze onderdrukking.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Turkije zal nooit een islamitische regering krijgen zonder een lange, bloedige burgeroorlog.
Voor zover ik weet is het leger nog steeds de grondwettelijke hoeder van de seculiere staat. Die doen niet aan stemformulieren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zal best meevallen. Niet alle groepen zijn bereid te strijden voor hun denkbeelden. Ik weet wel welke groep daar wel toe bereid is na 80 jaar religieuze onderdrukking.
Dan zul je ook weten dat over een paar maanden de president vervangen wordt door een Godsvrezende man of vrouw. In augustus volgen standaard de 'pensioeneringen' van hoge militairen. En raad eens wie deze opnieuw benoemd?quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het leger nog steeds de grondwettelijke hoeder van de seculiere staat. Die doen niet aan stemformulieren.
Ik geloof er niks van dat het Turkse leger zich zonder slag of stoot buiten spel laat zetten. Daarvoor is het nationalistische vlammetje iets te pittig.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan zul je ook weten dat over een paar maanden de president vervangen wordt door een Godsvrezende man of vrouw. In augustus volgen standaard de 'pensioeneringen' van hoge militairen. En raad eens wie deze opnieuw benoemd?
Daarbij is al een voorschot genomen op de inperking van de macht van het militaire apparaat, ironisch genoeg dankzij de EU
Kortom, aan alles komt eens een einde. Ook aan slechte dingen. Op naar een mooi 2007![]()
Eén woord: Armenië.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Turkije zal nooit een islamitische regering krijgen zonder een lange, bloedige burgeroorlog.
Maar ik luister....
Wat heeft Armenie te maken met islamitische invloeden op EU wetgeving door toetreding van Turkije?quote:
Ja, want Turkije zou een parel zijn voor de Europese Unie, met hun ontwikkelde infrastructuur, onderwezen kinderen en mensenrechten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
- Turkije heeft een betere infrastructuur dan de oost-Europese landen zoals Bulgarije en Roemeniequote:Op donderdag 1 februari 2007 16:14 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Ja, want Turkije zou een parel zijn voor de Europese Unie, met hun ontwikkelde infrastructuur, onderwezen kinderen en mensenrechten.
Ja, daar zou ik nou eens graag een bron van hebben. Ik weet niet hoe jij aan die informatie komt, maar het is pertinent onwaar(jij moet wel een hele dikke duim hebben, zoveel komt eruit). Leuk overigens dat je het vergelijkt met de afvoerputjes van Europa, levert een lekker vertekend beeld op.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:21 schreef delapoko het volgende:
[..]
- Turkije heeft een betere infrastructuur dan de oost-Europese landen zoals Bulgarije en Roemenie
- Turkije heeft een betere onderwijs en hoger opgeleide mensen dan Bulgarije en Roemenie.
- De mensenrechten worden opgeblazen door Koerdische asielzoekers die geld willen verdienen in de EU.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:43 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, als ze zichzelf dan perse in de voet willen schieten, laten we ze dan vooral niet tegenhouden.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |