Dank je!quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat dan? "Het Vrije Westen bidt voor Osama". Hou toch op, het bekrompen neo-conservatieve christelijke Westen doet net of ze een rat's ass geven om Osama. Het écht vrije westen wil die vent aan de hoogste boom.
TumTumTumquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Better yet, we sturen Neelie!!
Voor Christenen is iemand pas definitief verloren als hij voor de poorten van de hel staat. Als Osama nu berouw zou krijgen (aangenomen dat hij nog leeft)daar openlijk voor uitkomt en zich bekeert tot het Christendom dan is zijn "hemelse rekening" vereffent. Wat niet wil zeggen dat hij op aarde zijn straf kan ontlopen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat dan? "Het Vrije Westen bidt voor Osama". Hou toch op, het bekrompen neo-conservatieve christelijke Westen doet net of ze een rat's ass geven om Osama. Het écht vrije westen wil die vent aan de hoogste boom.
Dank jequote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef Triggershot het volgende:
Volgens mij is het niet te de bedoeling van TS dat dit topic een WFL-TRU-DIG-ONZ topic wordt.
Maar is het aanstootgevende niet subjectief ipv maatschappelijk objectief?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank je.
Nee: het gaat mij om een [resident die laat weten dat deze boodschap wellicht te ver gaat.
Wat zou die vrijheid van het westen nog waard zijn als deze boodschap als 'te ver gaand' wordt beschouwd? Wat is ze nu nog waard, als een president oppert dat dit wellicht te ver gaat?
Niet veel.. lijkt me. Een oppervlakkige vrijheid: de vrijheid te zeggen wat je wil, mits het niet te aanstootgevend is.
Dus God vindt het belangrijker dat iemand een koekje eet voor een altaar dan hoeveel moorden hij of zij heeft gepleegd?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor Christenen is iemand pas definitief verloren als hij voor de poorten van de hel staat. Als Osama nu berouw zou krijgen (aangenomen dat hij nog leeft)daar openlijk voor uitkomt en zich bekeert tot het Christendom dan is zijn "hemelse rekening" vereffent. Wat niet wil zeggen dat hij op aarde zijn straf kan ontlopen.
Ik mag toch echt lijen dat dit de laatste oprispingen zijn van ál die achterlijke geloven... Ongelooflijk.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus God vindt het belangrijker dat iemand een koekje eet voor een altaar dan hoeveel moorden hij of zij heeft gepleegd?
Dit ben ik overigens compleet en totaal met je eens.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank je.
Nee: het gaat mij om een [resident die laat weten dat deze boodschap wellicht te ver gaat.
Wat zou die vrijheid van het westen nog waard zijn als deze boodschap als 'te ver gaand' wordt beschouwd? Wat is ze nu nog waard, als een president oppert dat dit wellicht te ver gaat?
Niet veel.. lijkt me. Een oppervlakkige vrijheid: de vrijheid te zeggen wat je wil, mits het niet te aanstootgevend is.
Ik geloof niet dat ik deze vraag begrijp.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar is het aanstootgevende niet subjectief ipv maatschappelijk objectief?
Dat ze een te trage site hebben, ik kan 'm niet bekijken wegens time-out.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit ben ik overigens compleet en totaal met je eens.
Wat vind je overigens van dit clubje: http://www.godhatesamerica.com/
Je zei : mits het niet te aanstootgevend is.., maar dat is dan toch ook meteen subjectief, ik bedoel voor iedereen ligt het net anders wat wel of niet aanstootgevend is.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik deze vraag begrijp.
Ik weet in ieder geval zéker dat de politiek zich er niet over hoort uit te spreken: als een tekst opruiend wordt gedacht moet het oordeel erover aan de rechter gelaten worden.
En als de wetgever al te veel teksten opruiend verklaart ben je weer terug bij een onvrije samenleving, volgens de uitleg van wat vrijheid is volgens "het vrije westen".
Dat koekje voor een altaar eten heeft er niets mee te maken. Het gaat erom hoe je er in je hart over denkt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus God vindt het belangrijker dat iemand een koekje eet voor een altaar dan hoeveel moorden hij of zij heeft gepleegd?
Alsjequote:Op donderdag 1 februari 2007 15:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat ze een te trage site hebben, ik kan 'm niet bekijken wegens time-out.
Vermoedelijk vind ik er niks van.
De mensen die achter deze site zitten hebben het bij het verkeerde eind. Niemand weet of iemand in de hel is beland of niet. Je mag dat dus nooit zeggen (alhoewel in sommige gevallen de kans wel groot is ja).quote:
Eerlijk gezegd zie ik niets wat er politiek over te melden valt. Het is akelig, onfatsoenlijk.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:00 schreef Floripas het volgende:
Ik wilde ècht on topic gaan met een vraag aan sigme.
De mensen achter deze site gaan naar begrafenissen van in Irak omgekomen soldaten. Daar gaan ze bij de begraafplaats staan met borden: "God heeft gewild dat uw kind doodging".
Vind je dat ook een zaak om geen politieke uitspraken over te doen?
Je vindt niet dat we daar als maatschappij een oordeel op mogen plakken?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik niets wat er politiek over te melden valt. Het is akelig, onfatsoenlijk.
Ik zou misschien aangifte doen van opruiïng, maar dan nog alleen als ik de beheerder was van de begraafplaats.
Het zou wat mij betreft mogelijk moeten zijn om die mensen met milde doch harde hand van die begraafplaats af te schoppen, wanneer de mensen die die begrafenis van hun vriend-familie bijwonen tevergeefs uitdrukkelijk hebben aangegeven dat ze niet van dergelijke idioterie gediend zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik niets wat er politiek over te melden valt. Het is akelig, onfatsoenlijk.
Ik zou misschien aangifte doen van opruiïng, maar dan nog alleen als ik de beheerder was van de begraafplaats.
Wel als maatschappij, niet als overheid. Wel als volksvertegenwoordiger, niet als bestuurder. Wel als rechter, niet als minister. De minister of president laat oordelen die naar censuur neigen aan de rechter, en doet zo min mogelijk naar censuur riekende uitspraken. Kwalificeren als smakeloos kan prima, kwalificeren als misschien te ver gaand is te ver gaand.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je vindt niet dat we daar als maatschappij een oordeel op mogen plakken?
Dat lijkt me helemaal irrelevant. Tenzij als schending van privacy.quote:En als ze nou niet op die begraafplaats zouden staan, maar een website over bijhouden met de namen van die gevallen soldaten erop?
Iemand die de meest gruwelijke daden heeft gepleegd in zijn leven en zich vervolgens bekeerd tot devoot christen komt in de hemel, maar iemand die zijn of haar hele leven in dienst van anderen heeft gesteld maar niet gelooft komt in de hel?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voor Christenen is iemand pas definitief verloren als hij voor de poorten van de hel staat. Als Osama nu berouw zou krijgen (aangenomen dat hij nog leeft)daar openlijk voor uitkomt en zich bekeert tot het Christendom dan is zijn "hemelse rekening" vereffent. Wat niet wil zeggen dat hij op aarde zijn straf kan ontlopen.
Ja, je moet in Jezus Christus geloven om in de hemel te komen, dat is een absolute voorwaarde: Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iemand die de meest gruwelijke daden heeft gepleegd in zijn leven en zich vervolgens bekeerd tot devoot christen komt in de hemel, maar iemand die zijn of haar hele leven in dienst van anderen heeft gesteld maar niet gelooft komt in de hel?
Awww, wat een troostende gedachte voor al die slachtoffers van zo'n vent zeg.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, je moet in Jezus Christus geloven om in de hemel te komen, dat is een absolute voorwaarde: Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Het is dan maar te hopen dat dat zeer devote persoon in de laatste momenten van haar leven toch gelovig is geworden. God kan tot mensen spreken en vragen of ze bij Hem wil komen.
De arrogantie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, je moet in Jezus Christus geloven om in de hemel te komen, dat is een absolute voorwaarde: Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
http://www.youtube.com/watch?v=eJA9RPX9mRYquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
De arrogantie.![]()
Vooral ten opzichte van joden.
Arrogantiequote:Op donderdag 1 februari 2007 16:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
De arrogantie.![]()
Vooral ten opzichte van joden.
Joden kunnen dus nooit in de hemel komen, slimpie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Arrogantieen waarom t.o.v. (weer) de joden
![]()
Van welke auteur is die specifieke stelling afkomstig?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is dan maar te hopen dat dat zeer devote persoon in de laatste momenten van haar leven toch gelovig is geworden. God kan tot mensen spreken en vragen of ze bij Hem wil komen.
quote:De Bijbel bestaat niet uit maar één boek, maar uit 66 boeken, geschreven door ongeveer 40 verschillende auteurs. Daaronder zijn koningen: David en Salomo; geleerden en artsen: Jesaja en Lucas; theologen: Ezra en Paulus; hoge staatslieden: Mozes, Daniël, Nehemia; landbouwers en vissers: Amos en Petrus; musici: Asaf en de kinderen van Korach; profeten: Ezechiël, Joël, etc. De boeken zijn in een tijdsbestek van ongeveer 1500 jaar geschreven.
Omdat hij Judea preekt tegen zijn medejoden, die als ze hun oude geloof aanhangen, nooit gered zullen worden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Arrogantieen waarom t.o.v. (weer) de joden
![]()
Tuurlijk wel er zijn hordes Messiasbelijdende joden!quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Joden kunnen dus nooit in de hemel komen, slimpie.
Nou, veel plezier met je nur-fur-christen clubje in de hemel hoor..
Ja leuk om de Bijbel af te kraken maar vergeet niet dat de schrijver van jou "heilige" boek heeft overgenomen uit de Bijbel zonder de bron te vermeldenquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die Barnabas:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_van_Barnabas
Dat zou een onzinnig-anachronistische verwachting zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja leuk om de Bijbel af te kraken maar vergeet niet dat de schrijver van jou "heilige" boek heeft overgenomen uit de Bijbel zonder de bron te vermelden![]()
Zo heeft de Bijbel gelijkenissen met de Thora en de Koran met beide. Heel verrassend is dit allemaal niet aangezien ze allemaal Boeken zijn van dezelfde God. Of dacht je dat Hij ons in de war wilde brengen en ons compleet verschillende Boeken stuurde? Natuurlijk niet. Sommige verhalen behoeven blijkbaar herhaling om de mensen wat bij te brengen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja leuk om de Bijbel af te kraken maar vergeet niet dat de schrijver van jou "heilige" boek heeft overgenomen uit de Bijbel zonder de bron te vermelden![]()
Ik geef toe - die is origineelquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zo heeft de Bijbel gelijkenissen met de Thora en de Koran met beide. Heel verrassend is dit allemaal niet aangezien ze allemaal Boeken zijn van dezelfde God. Of dacht je dat Hij ons in de war wilde brengen en ons compleet verschillende Boeken stuurde? Natuurlijk niet. Sommige verhalen behoeven blijkbaar herhaling om de mensen wat bij te brengen.
Ach gossie, steekt het dat Howard het niet zo met allochtone profiteurs op heeft?quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
John Howard moet zijn bek eens houden. Iedereen bepaalt zelf wel voor wie die bidt.
Jee, hebben ze de baptistenkerk overgenomen? Ik dacht dat moslims het Grote gele Gevaar waren?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach gossie, steekt het dat Howard het niet zo met allochtone profiteurs op heeft?
En Judas' evangelie kwam ook niet door t concillie heen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zou een onzinnig-anachronistische verwachting zijn.
De Bijbel meldt ook Zarathustra niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |