abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:14:53 #76
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46051973
ik denk dat het beste woord om je project te omschrijven: 'subtiel' is

vind de 'subtiele' booskijkers wel netjes gedaan, ben benieuwd naar het eindresultaat
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46058212
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:56 schreef Pumatje het volgende:
motorspecs.. hmm oke.

Motor is een D16a9 met 132 pk, met lambda. Belgisch exemplaar w.s, die in NL zijn niet geleverd met Lambda.
Prestaties van de motor : brengt een crx in 7,8 sec naar de 100, top van 220, maximaal te draaien toeren 8200 ik schakel bij 7000 ofzo. Hij heeft 160.000 gelopen.
Is een D16A9 met lambda geen D16A8? Die heb ik namelijk. En die heeft geen 132pk (dat is de non-lambda en dus non-cat versie) maar 122pk en draait maximaal 7200rpm, geen 8200. Net als de D16A9 trouwens, want het enige verschil is de lambda en dus de cat en dus ook de ECU.

Een D16A8 zonder cat is eigenlijk gelijk aan de D16A9...
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:18:09 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46062928
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:43 schreef matig het volgende:

[..]

Is een D16A9 met lambda geen D16A8? Die heb ik namelijk. En die heeft geen 132pk (dat is de non-lambda en dus non-cat versie) maar 122pk en draait maximaal 7200rpm, geen 8200. Net als de D16A9 trouwens, want het enige verschil is de lambda en dus de cat en dus ook de ECU.

Een D16A8 zonder cat is eigenlijk gelijk aan de D16A9...
Nee ik heb een D16a9, ga me dat aub niet de les lopen lezen weet wel waarover ik het heb
en hij draait wel 8200 rpm, en een a8 draait 6900 echte voordat rev limiter ingrijpt, mijn a9 zal 7900 echte draaien. ( rpm teller geeft altijd positiever beeld )


Ik heb gewoon een belgische A9, die zijn uitgerust met lambda, en ik heb een PM7-X030 ECU, wat gewoon een MKII ecu is en in principe op een z5 zou lopen. En de D16a8 is helemaal niet gelijk aan een a9, andere fuelmaps, geloof andere zuigers en ontsteking.


a8 = zonde van je geld en kun je beter weggooien en een SOHC voor kopen ( d16a6 of het liefst een Z2 ) , en mini me op uitvoeren.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46067948
sorry ik wilde niemand de les lezen, ik vertel gewoon wat ik weet.

niks zonde van mijn geld, de mijne heeft nu 133pk (rollenbank) en dat is met alleen maar Intake/Exhaust dus toch netjes ofniet?

Voor zover ik weet (en op vele forums verteld wordt) zijn de A8 en A9 gelijk, ook de internals. Het enige verschil is dat Honda er een lambda en kat op heeft gezet om aan emissie eisen te kunnen voldoen. Nu weet ik dat het vinden van goede informatie moeilijk is, de ene spec-sheet zegt dit en de andere spec-sheet zegt dat...

Ik denk dat jouw ECU een andere chip heeft waardoor je rev-limit verlegd is, 8000+ rpm op elke D-serie zonder andere klepveren is namelijk geen goed plan.

Trouwens, wat heb ik aan een SOHC met Mini-me als ik dan 125pk heb (standaard spec D16Z6), terwijl de A8 122pk standaard heeft. Ok, voor de D16 DOHC zijn minder parts te krijgen, maar dat maakt het wel een grotere uitdaging...
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:15:22 #80
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46071928
Pk = relatief

Het gaat om koppelkromme, vermogen..
En nee, er is niet gechipt of gespeeld met de rev limiter, zelfs niet met de fuelmaps, is gewoon standaard. Er zijn tig A9's. Die van een vriend van me houd ook netjes op bij de 7500.


en 8000 rpm draaien is voor stock retainers , klepveren, stoters geen probleem, ga je daarboven zitten wel. Het is allemaal stock, er is ( nog ) niet mee gespeeld.

door mijn PM7-X030 ECU icm a9 draai ik die rpm. Stock, simpel


en nee, je bedoelt methet verschil tussen de kat en lambda het verschil tussen de A9 en de Z5, maar hier is er meer verschil dan enkel de kat en lambda, fuelmaps liggen ook anders, ontsteking verschilt ook, meer electronica.


Mijn A9 draait enkel 8200 rpm als hij op temp is en genoeg olie heeft. Anders word hij begrensd op 7400. Een a9 heeft in Nederland oorspronkelijk ook geen cat en lambda, enkel mijn versie wel, gewoon een ander model.

snap je het nu? En ik zou als ik jou was in een DOHC geen uitdaging zoeken, SOHC heb je veel meer aan, bv door de mini me en de parts, Honda is het gewoon gaan zoeken in SOHC's. Daarnaast wordt bij een mini me vaak ook adjustable cam gear gebruikt icm andere goodies wat pk's opleverd. Op Honda fanatics rijdt een jongen met een D14 ge mini me'd @ 160 pk ofzo, weet het exacte getal niet, ding is loeiend snel..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46079830
133Pk en 156Nm koppel, zo goed? 11Pk en 16Nm winst t.o.v. origineel. Heb ook nog wel ergens een uitdraai als je dat interessant vind.

Als ik het verschil tussen een A9 en Z5 bedoel, wat voor motor heb ik dan volgens jou?

Voor de D16 DOHC zijn trouwens ook Cam-gears, Cams, ontstekingen, zuigers, drijfstangen, krukassen, inlaat- en uitlaatspruitstukken, superchargers enz enz te krijgen hoor.

Mugen heeft zelfs eind jaren 80 een CRX compleet opgebouwd met hun eigen spul inclusief een D-serie DOHC motor, die had 200pk geloof ik, zonder turbo of ander FI spul.

Wel eens van JG Engine Dynamics gehoord? http://jgenginedynamics.c(...)bs%20of%20torque.wmv

Niet dat ik zo ver wil gaan met mijn motor, maar het kan wel.

Dat van die olie en temp merk ik trouwens ook wel, alleen lijkt de mijne het willekeurig te doen. Ik heb een oliedruk en olietemp meter in mijn auto en ookal is de olie goed op temp, de ene keer hakt hij bij 6800 erin en de volgende keer bij 7500.... ??
pi_46083843
waarom flikker je er niet meteen een H22a in is wat prijzig maar dan heb je wel wat !!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:09:39 #83
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46088199
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:
waarom flikker je er niet meteen een H22a in is wat prijzig maar dan heb je wel wat !!
Veel te zwaar, krijg zo'n rare gewichtsverdeling dan, en daarnaast, met voorwielaandrijving.. veel plezier

ken wel wat civics die het hebben, maarja.. vind dit wel best later vanzelf een X een B18
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46094075
Is een K20A of een B18C met ITB's niets voor je?
Of helemaal gaaf de F20C

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 08-02-2007 03:51:08 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 07:07:29 #85
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46094901
jaa F20c.... hebeergisteren nog in de s2000 gereden.
ik wil hem me ook aanschaffen in enkele jaren.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46118889
tvp
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_46121189
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:09 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Veel te zwaar, krijg zo'n rare gewichtsverdeling dan, en daarnaast, met voorwielaandrijving.. veel plezier

ken wel wat civics die het hebben, maarja.. vind dit wel best later vanzelf een X een B18
Als je van je wagen houd, kun je em in de achterbak plaatsen?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:49:29 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46126173
ogod
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:45:53 #89
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46127653
Jajaj, ik zei het. Volgende updat staat hij in de lak
en jawel, dat is hij ook.. maar dan de grondlak, zaterdag begint hij met spuiten!


Motorkap = klaar




schermen erop geflanst en klaar



achterkantje klaaaar




strip achter en kleppie klaar




Paint biiaaatch






















[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:28:19 #90
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_46128307
tvp
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:29:37 #91
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46128325
Tof projectje vind zelf altijd die auto projecten enzo mooi
TerugVindProjectje
happen naar de baas
pi_46130923
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:39 schreef Pumatje het volgende:
ja , hier wat voorbeelden hoe de meeste het doen

Niet omdeze auto en persoon af te kraken, het is namelijk een prachtige auto.
De booskijkers zijn hieraangebracht door gewoon met stukjesplaatstaal een stuk koplamp te bedekken.. nu is er zo'n rare situatie onstaat bij het hoekje van de koplamp, die gleuf van de bumper loopt moeilijk over in de motorkap, nou ja..niet eigelijk
[afbeelding]
Is dit niet de rex van (hoe heet die gast ook alweer..) Edje? (idd prachtige rex)
quote:
die van mij zijn echt minimaal... meer een soort 5th gen look gegeven.
wat denken jullie?
Om je eerlijk te zeggen, zijn het de mooiste die ik tot nu toe gezien heb.
Top gedaan. Maar het hele project is goed gedaan eigenlijk..
Nee.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:12:02 #93
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46133323
Dank je leuk om te horen, en inderdaad die prachtige crx is van ed. !
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:55:04 #94
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46158414
oja vraagje waarom haalde je gewoon niet je motorkap er af ?
happen naar de baas
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:22:05 #95
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46159350
He?

De schadehersteller maakt foto's van zijn werk..ik spuit hem niet.
Vraag t hem
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:53:04 #96
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46172372
Hij is gespoten! :D:D Maandag ophalen!!!! Whoehoeeeeeeeeeeee
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46173146
benieuwd is*
Calm down, please!
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:37:47 #98
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46173575
ook erg benieuwd is*
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46179418
Ik ben ook benieuwd!
pi_46180586
ff vraagje: Waarom vind je die bult op die CRX motorkap niet mooi? ik vind het juis geil heur
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')