Pk = relatief
Het gaat om koppelkromme, vermogen..
En nee, er is niet gechipt of gespeeld met de rev limiter, zelfs niet met de fuelmaps, is gewoon standaard. Er zijn tig A9's. Die van een vriend van me houd ook netjes op bij de 7500.
en 8000 rpm draaien is voor stock retainers , klepveren, stoters geen probleem, ga je daarboven zitten wel. Het is allemaal stock, er is ( nog ) niet mee gespeeld.
door mijn PM7-X030 ECU icm a9 draai ik die rpm. Stock, simpel
![]()
en nee, je bedoelt methet verschil tussen de kat en lambda het verschil tussen de A9 en de Z5, maar hier is er meer verschil dan enkel de kat en lambda, fuelmaps liggen ook anders, ontsteking verschilt ook, meer electronica.
Mijn A9 draait enkel 8200 rpm als hij op temp is en genoeg olie heeft. Anders word hij begrensd op 7400. Een a9 heeft in Nederland oorspronkelijk ook geen cat en lambda, enkel mijn versie wel, gewoon een ander model.
snap je het nu? En ik zou als ik jou was in een DOHC geen uitdaging zoeken, SOHC heb je veel meer aan, bv door de mini me en de parts, Honda is het gewoon gaan zoeken in SOHC's. Daarnaast wordt bij een mini me vaak ook adjustable cam gear gebruikt icm andere goodies wat pk's opleverd. Op Honda fanatics rijdt een jongen met een D14 ge mini me'd @ 160 pk ofzo, weet het exacte getal niet, ding is loeiend snel..