abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45871429
Mijn hond in vandaag inbeslag genomen omdat het een pitbullachtige hond zou zijn , het is een stafford en heeft een tijdje geleden een probleempje gehad met een andere hond uit de buurt en gingen ze vechten , dat is onderling opgelost en nu krijgen we dit dus
Het zou 3 weken duren voordat ik weer iets zou horen want ze gaan kijken of hij volgens hun gevaarlijk is

Heeft iemand advies voor me
pi_45871632
Mijn eerste advies is dat je misschien contact op kunt nemen met de Stafford vereniging, die zullen wel vaker met dergelijke situaties te maken hebben en zullen dus ook wel goede tips voor je hebben.
Klik

Ik hoop voor je dat je hond goed door die testen komt, het zou niet de eerste keer zijn dat een eigenaar pas weer wat hoort als de hond al is afgemaakt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_45871709
Zorg dat je een hond krijgt met de nodige papieren dan is het opgelost
Twinning = boring
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:25:44 #4
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45871752
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:08 schreef Hellrazor het volgende:
Heeft iemand advies voor me
Met het geld dat je bespaard een leven kopen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45871777
Je kan vraag hier ook voorleggen,www.stafford.startpagina.nl/prikbord
Sterkte
Groetjes Vronie
pi_45871790
Wat ontzettend klote.
Ik hoop voor je dat je je hond terug krijgt.
Achterlijke regels
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:29:53 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45871805
Neem een kat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45871812
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:28 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

Ik hoop voor je dat je je hond terug krijgt.
Wat schaam ik me soms toch als hondenbezitter...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45871827
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:30 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wat schaam ik me soms toch als hondenbezitter...
Waarom?
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:31:49 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45871834
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:31 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Waarom?
!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45871968
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:31 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

!!
Er ontgaat mij ook iets geloof ik.

Heeft je hond overigens een stamboom?
Dat zou het allemaal alweer iets makkelijker maken.
  donderdag 1 februari 2007 @ 01:46:21 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45871987
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft je hond overigens een stamboom?
Dat zou het allemaal alweer iets makkelijker maken.
Klassenjustitie!
pi_45872026
Heeft je hond een stamboom? Loopt hij altijd met muilkorf en aan de lijn? Was de andere hond gewond en hoe ontstond het gevecht?
En zijn er nog meer dingen gebeurt waardoor andere mensen klagen?
pi_45872190
Ik ben even aan het zoeken geslagen.
Heb je een Stafford met een stamboom dan hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn. Is het een hond zonder stamboom dan heb je een groter probleem. Een stafford zonder FCI stamboom valt onder de pitbullachtigen.
Voor pitbullachtigen geld de RAD regeling.
Dit houd in dat het houden van deze honden niet toegestaan is, alleen de honden van voor 1993 mogen onder strikte voorwaarden (muilkorf, kort aangelijnd en castratie) worden gehouden. Pitbull’s welke geboren zijn na 1993 zijn wettelijk niet toegestaan.

Wanneer de hond van de tot staande gehouden eigenaar geen chip heeft of een chip heeft welke begint met 52821 (dierenarts registratie chip) zal de controlerende instantie overgaan tot confiscatie van de hond en de eigenaar zal verbaliseert worden.

De stamboomloze Staffordshire Terriër en/of kruising zal worden overgebracht naar een LASER asiel (instelling opgericht door ministerie van LNV), daar zal de hond verblijven tot aan de uitspraak van de Rechter. Een uitspraak kan al snel een half tot een jaar in beslag nemen, al die tijd verblijft de hond in het LASER asiel, de eigenaar mag geen contact onderhouden met de hond.

De eis van de Officier van Justitie zal altijd in navolging zijn van de Pitbullwet en RAD, dit betekend dat de hond ontrokken zal worden van het verkeer en een boeteoplegging aan de houder van de hond, dit kan een geld boete zijn of een gevangenisstraf.

bron
pi_45872214
Als je geluk hebt krijg je hem terug....en anders hoor je pas nadat ie is ingeslapen dat ie er niet meer is....

Klote situatie hoor....hoop in ieder geval het beste voor je
pi_45872256
Bedankt voor de normale reacties

De hond heeft geen stamboom , loopt zonder muikorf altijd aan de lijn , hoe het begon , nou ik kwam uit mijn portiekdeur met de hond aan de lijn en hij rende een beetje naar voren en toen zag ik dat precies om de hoek mensen stonden met kleine blaffende hondjes die mijn hond niet mogen , dus ik trok mijn hond terug en hun 2 of 3 honden liepen blaffed naar mijn hond toe en zou ontstond een ''gevecht'' nou ja het was 1 keer goed hap en het was klaar de andere hond moest gehecht worden en dat is geregeld met die mensen alles betaald enzo. verder nog nooit in 9 jaar iets gebeurt of iemand die heeft geklaagd.
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:12:08 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45872293
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:09 schreef Hellrazor het volgende:

De hond heeft geen stamboom , loopt zonder muikorf altijd aan de lijn , hoe het begon , nou ik kwam uit mijn portiekdeur met de hond aan de lijn en hij rende een beetje naar voren en toen zag ik dat precies om de hoek mensen stonden met kleine blaffende hondjes die mijn hond niet mogen , dus ik trok mijn hond terug en hun 2 of 3 honden liepen blaffed naar mijn hond toe en zou ontstond een ''gevecht'' nou ja het was 1 keer goed hap en het was klaar de andere hond moest gehecht worden en dat is geregeld met die mensen alles betaald enzo. verder nog nooit in 9 jaar iets gebeurt of iemand die heeft geklaagd.
Ach ja, gevechtje hier, hechtingen daar, alles betaald, wat is er aan de hand?

Afmaken dat beest.
pi_45872299
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:09 schreef Hellrazor het volgende:

En hoe oud is je hond?

Ik ben bang dat dit niet zo best gaat aflopen eigenlijk. Je hebt je niet aan de regels gehouden en jouw hond heeft een andere hond behoorlijk verwond.
pi_45872353
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach ja, gevechtje hier, hechtingen daar, alles betaald, wat is er aan de hand?

Afmaken dat beest. [afbeelding]
Dat is ook weer een beetje overdreven, bijna iedere hond heeft wel eens een vechtpartijtje. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Op zich is het netjes opgelost als je de medische kosten van de "tegenpartij" op je neemt.
Maar goed, ik ken die hond en de eigenaar niet dus veel is er niet over te zeggen zo.
Een hond afmaken omdat hij een keer een robbertje vecht met een andere hond is over het algemeen in ieder geval zwaar overtrokken.
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:21:20 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45872384

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 01-02-2007 08:29:28 (Open lekker een topic in KLB.) ]
pi_45872614
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:21 schreef Ringo het volgende:
Edit
Daar gaat dit Topic niet over

[ Bericht 37% gewijzigd door senesta op 01-02-2007 08:31:30 (Edit in Quote weg gehaald) ]
pi_45872661
Dat zijn trouwens wel stoere beesten

Iemand die ik ken heeft er 2, een engelse en een amerikaanse geloof ik.
Met oud en nieuw ligt er eentje door het vuurwerklawaai heen te pitten en de andere krijgt valium om een beetje rustiger te worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45872698
Gecondoleerd.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:55:48 #24
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45872733
Ik heb moeite om topics van jou serieus te nemen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Moderator donderdag 1 februari 2007 @ 10:02:22 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45875290
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:55 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb moeite om topics van jou serieus te nemen
Omdat?
Ik denk dat hij helemaal geen aanleiding geeft om dit niet serieus te nemen, ik zie het nut van deze opmerking eigenlijk niet zo

@ Hellrazor:

Wat een rot situatie zeg.
Zonder papieren word het een lastige zaak denk ik.
Succes ermee in ieder geval.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')