quote:Jong Vitesse en Jong FC Twente afgelast
De wedstrijd tussen Jong Vitesse en Jong FC Twente, die maandagavond op het programma stond, is afgelast. Het duel zou gespeeld worden in Hengelo op het jeugdcomplex van FC Twente. Door de hevige regenval kon het duel niet doorgaan.
UPDATE: De nieuwe datum voor deze wedstrijd is donderdag 22 februari. De wedstrijd wordt gespeeld om 18.30 uur op het terrein van FC Twente.
En de VI vandaag zeiken over dat Nederland geen keepers meer voortbrengt. Bikkel Piet eet ze op!quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:34 schreef Domenica het volgende:
Piet in oranje
Zeg dat nou niet, missen we hem ook weer 5 wedstrijden...quote:
Het viel mij ook al op. Heb het verder niet gelezen, maar mag hopen dat de naam van Pietje toch echt wel een keer valt in dat artikel, want ik zag Neerlands schaamte qua keepers wel een paar keer staan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:50 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
En de VI vandaag zeiken over dat Nederland geen keepers meer voortbrengt. Bikkel Piet eet ze op!
Een standbeeld na zijn aktie paar weken terug.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:55 schreef Smeich het volgende:
Heeft iemand enig idee wat Sansoni verdient?
http://www.youtube.com/watch?v=010gxLwDrncquote:De Nederlandse jubel was het grootst in De Telegraaf: 'Hoe mooi het knock-out systeem van de UEFA Cup kan zijn, bewezen Vitesse en Werder Bremen gisteravond eens te meer. In een adembenemend voetbalgevecht bleef het collectief van Vitesse een half uur met tien man overeind in het kolkende Weserstadion.' De Gelderlander ziet lijn in de prestaties van Vitesse. 'In een typisch Europese thriller, werd opnieuw duidelijk dat het beste in Vitesse naar boven komt in grote wedstrijden. De remise in Bremen werd vooral behaald dankzij voorbeeldige strijd en ijver.'
De mooiste quote was te vinden in De Telegraaf, die uit de mond van coach Mike Snoei optekende: 'Mijn formatie heeft een geweldige mentaliteit getoond en bleek daarmee overeind te kunnen blijven na die ongelukkige rode kaart van Rankovic. Dit is een van de mooiste dagen in mijn leven.'
Heb ik al gedaan, maar dat werd niet zo prijs gesteld door een mod. Voetbalhistorie, behalve als Ajax verliest natuurlijkquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:18 schreef F.O.N.S. het volgende:
Waarom is dit nog niet gepost in het Ajaks topic? Ik moet gvd alles zelf doen!
Mja, dan zullen ze nu toch echt aan de bak moeten en alles winnen wat we moeten winnen, te beginnen komend weekend tegen Roda JC, anders denk ik dat we UEFA Cup-voetbal idd kunnen vergeten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:40 schreef DeVinger het volgende:
Dat de UEFA tijden maar gauw mogen terugkomen, denk alleen niet dat het dit jaar behaald gaat worden.
Feyenoord thuis is een verplichte overwinning.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:05 schreef vitessezuid113 het volgende:
Nu moet het gaan gebeuren tegen Roda JC , RKC , Excelsior en Ado Den Haag. deze duels moet je winnen wil je meedoen om de eerste 9 plaatsen , daarna krijgen we FC Utrecht en Feyenoord , maar zover wil ik nog niet vooruitkijken.
Het lijkt maar door te gaan onder de Mos. Debutanten uit eigen jeugd. Ik ben erg benieuwd, al hebben we in Swerts en Verhaegh al een drukke bezetting op de rechtsback. Maargoed, gezien de problemen op links waar Blondelle, Frankel zijn afgeschreven, Jansen niet meer lijkt terug te keren (althans, ik heb de hoop opgegeven of iemand heeft nieuws?) zou Swerts daar volgende jaar weer kunnen gaan spelen zoals vorig jaar. En dan heb je Due als reserve voor LB en Van Mourik voor Verhaegh. Maargoed, eerst maar eens de pot afwachten. Straks is het een butt-speler.quote:Debuut Colin van Mourik aanstaande
Colin van Mourik zal komende zaterdag in de wedstrijd tegen Roda JC zijn debuut maken in een officiële wedstrijd van het eerste elftal van Vitesse, zo maakte Vitesse-trainer Aad de Mos donderdagmiddag bekend.
Van Mourik die sinds dit seizoen deel uitmaakt van de A-selectie, neemt de rechtsback positie over van de geschorste Paul Verhaegh. De 21-jarige verdediger is volgens De Mos klaar voor zijn debuut: "Colin is goed bezig en hij maakt al een tijdje een sterke indruk op me. Het is goed dat opnieuw een jongen uit de eigen opleiding nu zijn debuut kan maken."
Coiln van Mourik zelf zei het volgende over zijn uitverkiezing: " Ik heb er een tijd op gewacht, maar het is leuk dat het er nu van komt. Vooral omdat ik voor eigen publiek mag debuteren. Waarschijnlijk kom ik tegenover Adil Ramzi te staan, dus ik mag meteen vol aan de bak. Maar ik heb er zin in en ik hoop op een overwinning."
Wie anders op rechtsquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:24 schreef DeVinger het volgende:
Overigens, nog niet vermeld:
[..]
Het lijkt maar door te gaan onder de Mos. Debutanten uit eigen jeugd.
Mooi streven, ben benieuwd. Ik durf er zelf geen geld op te zetten dat we p9 of hoger halen.quote:De Mos wil nog zes wedstrijden winnen
Aad de Mos maakte dit seizoen al vaker furore als rekenmeester. De Vitesse-trainer heeft ook al berekend hoeveel overwinningen er nodig zijn om de play-offs te halen.
"We moeten nog zes keer winnen om zeker te zijn van de play-offs. We spelen zes van de tien keer thuis, maar het wordt toch een loodzware opgave. Ik zit er nu bovenop, want we moeten de play-offs halen. Zo ambitieus ben ik wel."
De Mos laat tegen Roda JC Giovanny Espinoza en Colin van Mourik voor het eerst in de basis starten. "Espinoza moet het Holland voetbal nog ontdekken. Van Mourik heeft zich goed ontwikkeld."
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:55 schreef DeVinger het volgende:
Ach, het geeft mij wel een weekje vrij
Wehehhehehehehehehequote:DeFranseSlag mag nu heel erg op zijn tellen gaan passen met het doorklonen tijdens een ban. Waarvan akte.
Er is vrije verkoop en dat terwijll Roda JC met de verplichte buscombi moet komen ( al hebben de meeste van hun wel iets beters te doen)quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:17 schreef JH87 het volgende:
Als iemand m'n seizoenkaart voor morgen wil lenen mag dat, hij of zij moet 'm alleen wel in Groningen op komen halen. Ik ben verhinderd.![]()
quote:
Mja, misschien juist daarom dat ze met de buscombi moeten?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:00 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Er is vrije verkoop en dat terwijll Roda JC met de verplichte buscombi moet komen ( al hebben de meeste van hun wel iets beters te doen)
Ambitie FTW!quote:Espinoza, held van familie, vedette in Ecuador
Nieuwe Vitesse-speler werkte op het land om eigen studie te betalen.
Giovanny Espinoza (29) kwam deze winter over van LDU Quito naar Vitesse. De voetballer uit Ecuador woont vooralsnog in het Bilderberg Hotel in Oosterbeek. In de lounge van dat hotel bestelt hij deze donderdagavond een kop thee. En doet hij zijn verhaal.
Jij hebt 73 interlands gespeeld voor Ecuador, je hebt deWK’s van 2002 en 2006 gespeeld. Hoe groot is Giovanny Espinoza in Ecuador?
Espinoza: „In Ecuador ben ik een grote ster. Als ik in de stad ben, dan lopen de mensen voortdurend om me heen. Willen ze een handtekening, of samen op de foto. Als ik alleen ben, is dat geen probleem. Maar het is vervelend, wanneer ik met familie ben, wanneer ik niet ongestoord met mijn dochtertje naar de bioscoop kan.”
Je bent geboren in El Juncal, een stad zo'n 100 kilometer ten noorden van de hoofdstad Quito. Hoe was je jeugd?
„Heel moeilijk. Ik kom uit een arm gezin, ben de oudste van vijf kinderen. Om naar school te kunnen gaan, moest ik zelf werken op het land en in de bouw. Ik wil er nu alles aan doen om mijn dochter een andere jeugd te geven dan ik heb gehad.”
Je talent voor voetbal is je redding geweest?
„ Anders was ik nu boer geweest, denk ik. Ik wilde graag bedrijfsadministratie gaan studeren, maar dat kon ik niet combineren met het voetbal. Toen ik klein was, wist ik al dat voetbal de uitweg was naar een goed leven. Ik zag voetballers in dure auto’s rijden. Ik dacht: hoe kan ik mijn familie helpen? Dit was de manier. ”
Op welke manier help jij je familie?
„Het eerste geld, dat ik met voetbal heb verdiend, dat heb ik aan mijn familie gegeven. Van dat geld hebben ze een supermarkt gekocht. Die hebben ze nu uitgebouwd. Ik heb ook de studie van mijn broer en zussen betaald. Ze kunnen zich nu allemaal zelf redden.”
In Ecuador word je La Sombra, De Schaduw, genoemd. Hoe kom je aan die bijnaam?
„Mijn vader werd zo genoemd. Hij was geen prof, maar voetbalde ook. Toen ik kleiner was, droeg ik vaak zijn tas. Ze noemden mij toen La Sombrita, Het Schaduwtje. Toen ik groter werd, en er een artikel over mijn vader in de krant stond, zijn de mensen mij ook La Sombra gaan noemen.”
Hoe omschrijf je jezelf als mens en als voetballer?
„ Als persoon ben ik heel rustig, en charismatisch. Als voetballer ben ik juist heel temperamentvol. Ik ben iemand die altijd wil winnen, ook tijdens partijtjes op de training.”
Waarom is voetballen in Europa voor jou een droom?
„Toen ik klein was, zag ik op televisie veel grote voetballers. Maradona, Romario, Zico, Hugo Sanchez, Gullit, Rijkaard. Ze speelden allemaal in Europa. Toen wist ik: dat wil ik ook.”
Je kon in januari naar clubs in Rusland, Turkije, Spanje, Mexico en Duitsland. Waarom is het Vitesse geworden?
„Vorig jaar heb ik hier de interland gespeeld tegen Nederland. Ik had meteen een goed gevoel bij Nederland. Daarna heb ik van veel mensen gehoord dat het een goed land is om te voetballen. En ook om te leven, samen met mijn vrouw en dochter.”
Je hebt een contract voor anderhalf jaar, met een optie voor nog een jaar. Wat zijn nu je aspiraties?
„Nu ben ik alleen met Vitesse bezig. Ik hoop Europees voetbal te spelen, misschien zelfs Champions League. Wat ik verder nog wil bereiken, is het winnen van de Copa America met Ecuador.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |