Mijn moeder zag ze minstens 1x per week, maar daar vond ze de slangetjes en de rolstoel eng van. Opa zag ze zeker 1x per maand, soms meer, nooit minder. Maar ook daar had ze een goeie band mee. Ze klom er niet uit zichzelf bij op schoot, maar zat graag naast opa om samen een boek te lezen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:43 schreef Magistic het volgende:
Had ze wel een goede band met der opa en oma dan? Kijk, als een familielid overleed waar ik een goede band mee had dan doet dat mij verdriet. Als een familielid overleed die ik eens in het jaar op een verjaardag zag, dan deed het mij ook vrij weinig.
Ah bedankt! Ik had wel al lopen zoeken maar kon niets vinden!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ireth, in dit topic van easy-going staat ook heel veel over dit onderwerp. De TT zegt het al wel: Kinderen en rouwverwerking
Och ja, dat zou idd ook een uitspraak van Suus kunnen wezen! Vandaag de begravenis gehad, ze wilde erg graag mee. Ze heeft de hele dag meegemaakt, grotendeels met een smile op haar gezicht en vanavond vertelde ze dat het een erg gezellige dag vondquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:03 schreef easy-going het volgende:
"Mama, wie is er vandaag jarig?"
"vandaag zou oma jarig zijn Sven!"
"Ooo, wacht ff, dan moet ik even een pen halen om het door te strepen, want die klopt niet meer"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Dat is ook mijn idee een beetje.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Het zou kunnen zijn dat ze de lange termijn gevolgen nog niet echt kan over zien. Dat ze "nooit meer kunnen zien" een beetje ziet als "even niet kunnen zien". Ik kan natuurlijk niet in haar hoofdje kijkenmaar als je 5 bent is de dood natuurlijk nog een heel abstract iets
Dank je wel voor deze tips.. Mijn vader heeft leverkanker dus tussen nu en een half jaar moeten wij onze dochter van 2½ ook vertellen wat er met opa gebeurt. Heb ondertussen het Nijntje boekje besteld en zal hier zeker eerlijk en open met haar over zijn. Deze opa is ook haar absolute favoriet.quote:Mijn kinderen hebben tussen 2 toespraken een mooie roos met een tekening op de kist gelegd, de tekening was een mooie gelegenheid thuis om hun gevoel een beetje kwijt te kunnen en iets te maken over waar opa nu is, en met het leggen van de roos hebben zij ook het gevoel onderdeel te zijn geweest van het afscheid, dat op zich voor een kind al zo abstract en onbegrijpelijk is.
Ik ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef Vicky het volgende:
Evenstar, ik moet huilen van het verdriet van jouw guppie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |