Jij hebt dit onderzocht? Dan mag je die nobelprijs weleens claimen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Onzin, in Nederland heb je ook mensen die zichzelf van het leven beroven en die gooien zich voor een trein. Moslims die dezelfde depressieve gedachten hebben melden zich bij de plaatselijke terreurgroep.
Neuh, alleen een poging de zaak verder te polariseren. Hij is zionist en doet op zijn manier zijn best de belangen te dienen. De media zou echter wat kritischer moeten zijn naar wie het zegt (en waarom) voor het als belangrijke mening te presenteren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:24 schreef buachaille het volgende:
Bernard Lewis heeft met zijn uitspraken geprobeerd de knuppel in het hoenderhok te gooien denk ik.
Ik bedoelde zoiemand die in zijn glazen bol kijkt en dan aan de massa voorspelt wat er gaat gebeuren. Arabisme is geen exacte wetenschap, hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waarom "inderdaad"? Ik zeg juist dat Jansen een positieve boodschap heeft voor ons. Ken jij een arabist die wel in jouw straat past?
Ik zie anders weinig positiefs in de boodschap van de Jansen... althans weinig dat boven het niveau "en we leven nog lang en gelukkig" uitkomtquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waarom "inderdaad"? Ik zeg juist dat Jansen een positieve boodschap heeft voor ons. Ken jij een arabist die wel in jouw straat past?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:35 schreef Oksel het volgende:
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren. Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.
Precies de reden dat ík in Australie ga wonen. Ik studeer nog even op kosten van Nederland, en dan ben ik weg.. naar een land waar de inwoners nog wél een ruggegraat hebben.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Onzin, in Nederland heb je ook mensen die zichzelf van het leven beroven en die gooien zich voor een trein. Moslims die dezelfde depressieve gedachten hebben melden zich bij de plaatselijke terreurgroep. Het aantal mensen dat zich in Nederland voor de trein gooit is vele malen hoger dan bijvoorbeeld de "palestijnse" "martelaars".
Kan je dat ook wat meer onderbouwen, in plaats van zo'n loze opmerking erin te gooien? Ik heb prima opgelet bij geschiedenisles, en als jij vind dat ik iets zeg dat niet waar is, kom dan gewoon met een bron die het tegenovergestelde beweert (en niet door mensen geschreven die graag doen voorkomen dat we hier al 4000 jaar christelijk zijn), en misschien dat ik daar dan wat van kan leren. Vertel me dan gelijk wat ik van een studiereis naar Saoedi-Arabië kan leren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jij hebt in ieder geval niet goed opgelet bij geschiedenisles. Ik zou zeggen, ga eerst eens op studiereis naar Saoedie Arabie.![]()
Australie, daar waar de "westerse" cultuur de oorspronkelijke cultuur onderdrukt, evenals in Amerika en weet ik veel waar nog meer.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:35 schreef Oksel het volgende:
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren. Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.
Precies de reden dat ík in Australie ga wonen. Ik studeer nog even op kosten van Nederland, en dan ben ik weg.. naar een land waar de inwoners nog wél een ruggegraat hebben.
Je hebt gelijk, de heer Jansen, arabist, is mijn leraar en is echt zeer kritich ten opzichte van de Islam. Het is echt ontieglijk interessant zijn site eens een beetje beter te bekijken, er staan hele goed stukken op.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiemand die in zijn glazen bol kijkt en dan aan de massa voorspelt wat er gaat gebeuren. Arabisme is geen exacte wetenschap, hoor.
Elke niet-exclusivistische heilsleer wil de wereld veroveren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:35 schreef Oksel het volgende:
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren.
Je weet dat moslims verreweg de grootste groep slachtoffers van aanslagen vormen?quote:Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.
Waar meer moslims wonen dan hier, waar ethnische spanningen groeien....veel plezier in die ouwe strafkolonie.quote:Precies de reden dat ík in Australie ga wonen. Ik studeer nog even op kosten van Nederland, en dan ben ik weg.. naar een land waar de inwoners nog wél een ruggegraat hebben.
Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft. Er zijn ook grote namen die het tegenovergestelde zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Belangrijk iets wat ik nog wil zeggen is dat Lewis een zeer bekende naam is in mijn vakgebied, dus de mensen die minderwaardig over hem doen wil ik hierbij even op hun plaats zetten
Ja dat is wat ik dus zeg, omdat je geen zekerheid hebt kunnen meerdere uitspraken naast elkaar bestaan, die allen een kern van waarheid kunnen hebben. Belangrijkste is dat je het goed onderbouwt. Lewis en Jansen hebben allebei wel een punt, maar het feit of iemand gelijk zal de toekomst ons leren.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft. Er zijn ook grote namen die het tegenovergestelde zeggen.
Ik vind het wel erg gemakkelijk dat ideeën (en dus de discussie) afgeschoten kunnen worden vanwege de constatering dat het geen exacte wetenschap betreft. Het gaat ook niet om het gelijk hebben. Je moest eens weten wat een kritiek Huntington over zich heen heft gekregen, maar aan de andere kant zijn er delen van zijn visies onderkend en ook uitgekomen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft. Er zijn ook grote namen die het tegenovergestelde zeggen.
Wat is 'exclusivistisch'?quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Elke niet-exclusivistische heilsleer wil de wereld veroveren.
Mohammed!quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft.
Mensen op voorhand praktisch uitsluiten, zoals Joden doen, Zigeuners, Hindoes. Shinto, dat werk.quote:
Nee, begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je er goed over moet nadenken en debatteren, maar het autoriteitsargument is toch wel een beetje misplaatst als je alleen maar arabisten van één zijde van het spectrum laat horen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg gemakkelijk dat ideeën (en dus de discussie) afgeschoten kunnen worden vanwege de constatering dat het geen exacte wetenschap betreft. Het gaat ook niet om het gelijk hebben. Je moest eens weten wat een kritiek Huntington over zich heen heft gekregen, maar aan de andere kant zijn er delen van zijn visies onderkend en ook uitgekomen.
Dit verhaal is overigens niet op zichzelf staand. Er hebben meerdere mensen zich gebogen over onderwerpen zoals islamisering, de politieke islam, radicalisering, multiculturalisme, globalisering en de islam, etc.
Zo'n non-issue zal het toch niet zijn als er zovelen de fenomen proberen te analyseren.
Maak trouwens niets uit. Foreign Affairs zal toch wel blijven bestaan en de artikelen zullen hun weg naar het volk blijven vinden die daaraan zelf hun eigen interpretatie kunnen geven.
Dat heet dan toch gewoon een 'exclusieve heilsleer'. Het woord exclusivistisch bestaat niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen op voorhand praktisch uitsluiten, zoals Joden doen, Zigeuners, Hindoes. Shinto, dat werk.
http://www.vandale.nl/opz(...)ekwoord=exclusivismequote:Op woensdag 31 januari 2007 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat heet dan toch gewoon een 'exclusieve heilsleer'. Het woord exclusivistisch bestaat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |