abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:32:50 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45849518
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef buachaille het volgende:

[..]

Onzin, in Nederland heb je ook mensen die zichzelf van het leven beroven en die gooien zich voor een trein. Moslims die dezelfde depressieve gedachten hebben melden zich bij de plaatselijke terreurgroep.
Jij hebt dit onderzocht? Dan mag je die nobelprijs weleens claimen.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 10:34:10 #82
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45849545
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:24 schreef buachaille het volgende:
Bernard Lewis heeft met zijn uitspraken geprobeerd de knuppel in het hoenderhok te gooien denk ik.
Neuh, alleen een poging de zaak verder te polariseren. Hij is zionist en doet op zijn manier zijn best de belangen te dienen. De media zou echter wat kritischer moeten zijn naar wie het zegt (en waarom) voor het als belangrijke mening te presenteren.

Als twee professoren een studie over de joodse lobby in de VS schrijven zijn de beschuldigingen van racisme niet van de lucht.

Moet je voorstellen wat er was gebeurd als ze een opiniestuk hadden geschreven met als titel "Joden nemen Verenigde Staten over".

Desalniettemin mag deze Lewis zijn opruiende rommel gewoon onder de noemer 'vermaard islamkenner' spuien.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:34:24 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45849550
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waarom "inderdaad"? Ik zeg juist dat Jansen een positieve boodschap heeft voor ons. Ken jij een arabist die wel in jouw straat past?
Ik bedoelde zoiemand die in zijn glazen bol kijkt en dan aan de massa voorspelt wat er gaat gebeuren. Arabisme is geen exacte wetenschap, hoor.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:34:46 #84
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45849560
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waarom "inderdaad"? Ik zeg juist dat Jansen een positieve boodschap heeft voor ons. Ken jij een arabist die wel in jouw straat past?
Ik zie anders weinig positiefs in de boodschap van de Jansen... althans weinig dat boven het niveau "en we leven nog lang en gelukkig" uitkomt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_45849576
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren. Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.

Precies de reden dat ík in Australie ga wonen. Ik studeer nog even op kosten van Nederland, en dan ben ik weg.. naar een land waar de inwoners nog wél een ruggegraat hebben.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:37:53 #86
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45849633
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:35 schreef Oksel het volgende:
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren. Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.

Precies de reden dat ík in Australie ga wonen. Ik studeer nog even op kosten van Nederland, en dan ben ik weg.. naar een land waar de inwoners nog wél een ruggegraat hebben.

zeker lang geen kranten gelezen over racistische spanningen in Australië?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:38:23 #87
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45849647
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef buachaille het volgende:

[..]

Onzin, in Nederland heb je ook mensen die zichzelf van het leven beroven en die gooien zich voor een trein. Moslims die dezelfde depressieve gedachten hebben melden zich bij de plaatselijke terreurgroep. Het aantal mensen dat zich in Nederland voor de trein gooit is vele malen hoger dan bijvoorbeeld de "palestijnse" "martelaars".
. Oh ja, die zelfmoordbombers zijn gewoon suicidaal, dat ik dat zelf niet verzonnen had .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_45849922
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Jij hebt in ieder geval niet goed opgelet bij geschiedenisles. Ik zou zeggen, ga eerst eens op studiereis naar Saoedie Arabie.
Kan je dat ook wat meer onderbouwen, in plaats van zo'n loze opmerking erin te gooien? Ik heb prima opgelet bij geschiedenisles, en als jij vind dat ik iets zeg dat niet waar is, kom dan gewoon met een bron die het tegenovergestelde beweert (en niet door mensen geschreven die graag doen voorkomen dat we hier al 4000 jaar christelijk zijn), en misschien dat ik daar dan wat van kan leren. Vertel me dan gelijk wat ik van een studiereis naar Saoedi-Arabië kan leren.
pi_45849924
quote:

Australie, daar waar de "westerse" cultuur de oorspronkelijke cultuur onderdrukt, evenals in Amerika en weet ik veel waar nog meer.
Een beetje pot vs ketel verhaal dus.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_45849953
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik bedoelde zoiemand die in zijn glazen bol kijkt en dan aan de massa voorspelt wat er gaat gebeuren. Arabisme is geen exacte wetenschap, hoor.
Je hebt gelijk, de heer Jansen, arabist, is mijn leraar en is echt zeer kritich ten opzichte van de Islam. Het is echt ontieglijk interessant zijn site eens een beetje beter te bekijken, er staan hele goed stukken op.

Maar inderdaad, een arabist kan slechts gissen, net zoals de meeste cultuur/geesteswetenschappers naar de toekomst, daar hij zijn meningen veelal moet onderbouwen met interpretaties. Het ontbeert een geestenswetenschappers aan harde feiten. Ik denk dat je in deze kwestie zowel voor Lewis als voor Jansen iets kunt zeggen, als je het maar goed onderbouwt. Er zijn aan de ene kant tekenen van een grotere dominantie van de Islam in Europa (bijv. demografisch) maar aan de andere kant zijn er ook tekenen van een Europese/Westerse dominantie (militair/politiek)

Welke factoren in de toekomst de overhand zullen krijgen is veelal gissen...

Belangrijk iets wat ik nog wil zeggen is dat Lewis een zeer bekende naam is in mijn vakgebied, dus de mensen die minderwaardig over hem doen wil ik hierbij even op hun plaats zetten
la taqta il-amal
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:50:59 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45849968
quote:
Ik ben het eens met de openingspost. Het staat ook in de Islam; niet letterlijk, maar het staat er wel in.. dat de Islam de hele wereld moet veroveren.
Elke niet-exclusivistische heilsleer wil de wereld veroveren.
quote:
Ik voorspel een burgeroorlog in Europa, in de grote steden.. allochtonen vs. autotochtonen. Zelfmoordenaars, noem maar op. Niet op korte termijn.. (alhoewel Parijs al dicht in de buurt is..) maar het gaat gebeuren. Escalatie's.
Je weet dat moslims verreweg de grootste groep slachtoffers van aanslagen vormen?
quote:
Waar meer moslims wonen dan hier, waar ethnische spanningen groeien....veel plezier in die ouwe strafkolonie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:53:40 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850034
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Belangrijk iets wat ik nog wil zeggen is dat Lewis een zeer bekende naam is in mijn vakgebied, dus de mensen die minderwaardig over hem doen wil ik hierbij even op hun plaats zetten
Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft. Er zijn ook grote namen die het tegenovergestelde zeggen.
pi_45850118
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft. Er zijn ook grote namen die het tegenovergestelde zeggen.
Ja dat is wat ik dus zeg, omdat je geen zekerheid hebt kunnen meerdere uitspraken naast elkaar bestaan, die allen een kern van waarheid kunnen hebben. Belangrijkste is dat je het goed onderbouwt. Lewis en Jansen hebben allebei wel een punt, maar het feit of iemand gelijk zal de toekomst ons leren.

Het is echt aan te bevelen dat sommige mensen zich eens wat meer in dit onderwerp verdiepen, bijvoorbeeld door eens wat stukken van arabisten te lezen, maar goed dat is natuurlijk wel een beetje prediken voor eigen kerk
la taqta il-amal
pi_45850385
quote:

[..]

Ik vind het wel erg gemakkelijk dat ideeën (en dus de discussie) afgeschoten kunnen worden vanwege de constatering dat het geen exacte wetenschap betreft. Het gaat ook niet om het gelijk hebben. Je moest eens weten wat een kritiek Huntington over zich heen heft gekregen, maar aan de andere kant zijn er delen van zijn visies onderkend en ook uitgekomen.

Dit verhaal is overigens niet op zichzelf staand. Er hebben meerdere mensen zich gebogen over onderwerpen zoals islamisering, de politieke islam, radicalisering, multiculturalisme, globalisering en de islam, etc.
Zo'n non-issue zal het toch niet zijn als er zovelen de fenomen proberen te analyseren.
Maak trouwens niets uit. Foreign Affairs zal toch wel blijven bestaan en de artikelen zullen hun weg naar het volk blijven vinden die daaraan zelf hun eigen interpretatie kunnen geven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:14:14 #95
3542 Gia
User under construction
pi_45850595
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Elke niet-exclusivistische heilsleer wil de wereld veroveren.
Wat is 'exclusivistisch'?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:15:16 #96
3542 Gia
User under construction
pi_45850624
quote:

[..]

Een bekende naam maakt nog niet dat iemand gelijk heeft.
Mohammed!
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:16:14 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850644
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is 'exclusivistisch'?
Mensen op voorhand praktisch uitsluiten, zoals Joden doen, Zigeuners, Hindoes. Shinto, dat werk.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:17:18 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850678
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg gemakkelijk dat ideeën (en dus de discussie) afgeschoten kunnen worden vanwege de constatering dat het geen exacte wetenschap betreft. Het gaat ook niet om het gelijk hebben. Je moest eens weten wat een kritiek Huntington over zich heen heft gekregen, maar aan de andere kant zijn er delen van zijn visies onderkend en ook uitgekomen.

Dit verhaal is overigens niet op zichzelf staand. Er hebben meerdere mensen zich gebogen over onderwerpen zoals islamisering, de politieke islam, radicalisering, multiculturalisme, globalisering en de islam, etc.
Zo'n non-issue zal het toch niet zijn als er zovelen de fenomen proberen te analyseren.
Maak trouwens niets uit. Foreign Affairs zal toch wel blijven bestaan en de artikelen zullen hun weg naar het volk blijven vinden die daaraan zelf hun eigen interpretatie kunnen geven.
Nee, begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je er goed over moet nadenken en debatteren, maar het autoriteitsargument is toch wel een beetje misplaatst als je alleen maar arabisten van één zijde van het spectrum laat horen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:19:20 #99
3542 Gia
User under construction
pi_45850736
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mensen op voorhand praktisch uitsluiten, zoals Joden doen, Zigeuners, Hindoes. Shinto, dat werk.
Dat heet dan toch gewoon een 'exclusieve heilsleer'. Het woord exclusivistisch bestaat niet.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:25:36 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45850906
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heet dan toch gewoon een 'exclusieve heilsleer'. Het woord exclusivistisch bestaat niet.
http://www.vandale.nl/opz(...)ekwoord=exclusivisme
Als je te dom bent om te poepen en te lui bent om dingen op te zoeken, zou je dan even iemand anders willen gaan lastigvallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')