Dat heeft schijnbaar tot gevolg dat een grote etnische groep geen werk heeft met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:51 schreef ThaMadEd het volgende:
De overwegend linkse gemeente in Nijmegen gaat volledig voorbij aan vrije marktwerking, waarin de markt dus bepaalt of je kansen op de arbeidsmarkt succesvol zijn of niet.
Daarover verschillen de onderzoeksresultaten en derhalve meningen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:57 schreef __Saviour__ het volgende:
da's dan toch hun eigen schuld. gewoon goed opgeleide ingeburgerde allochtonen kunnen echt wel aan een baan komen
maar er is nog geen valide argument waarom de gemeente positieve discriminatie toe dient te passen in plaats van het simpelweg eerlijk beoordelen van CVs. Dat is immers hetgeen wat we tegen willen gaan, we willen er voor zorgen dat iedereen gelijke kansen heeft.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:57 schreef Posdnous het volgende:
Wat snap je daar niet aan?
Hoe kom je erbij dat ze CV's niet eerlijk beoordelen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:01 schreef FJD het volgende:
[..]
maar er is nog geen valide argument waarom de gemeente positieve discriminatie toe dient te passen in plaats van het simpelweg eerlijk beoordelen van CVs. Dat is immers hetgeen wat we tegen willen gaan, we willen er voor zorgen dat iedereen gelijke kansen heeft.
Als dat wel zo zou zijn dan is er nergens sprake van achterstand en dat is ook niet waar. Dan zou overigens ook het hele positieve discriminatie verhaal nutteloos zijn. Zoals ik al eerder aangaf kun je over het invoeren van positieve discriminatie in het bedrijfsleven discussiëren aangezien marktpartijen minder graag allochtonen lijken aan te nemen (veroorzaakt door zowel vooroordelen als ervaringen) waardoor je deze partijen op die manier dus wil dwingen meer allochtonen aan te nemen om op die manier de ondervertegenwoordiging tegen te gaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:03 schreef Posdnous het volgende:
Hoe kom je erbij dat ze CV's niet eerlijk beoordelen?
Ik snap er genoeg van. Zij moeten dan zorgen dat ze beter in de markt komen te liggen door het afronden van een opleiding en het beheersen van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat heeft schijnbaar tot gevolg dat een grote etnische groep geen werk heeft met alle gevolgen van dien.
Wat snap je daar niet aan?
Nee, maar ik vind beleidsmakers en parlementariers echt wat anders dan programmeur. De maatschappelijke oplossingen die je dan bedenkt komen weldegeleijk voort uit je banden met de samenleving, uit je perspectief, enzovoorts. Het is toch dom dat in de gemeenteraad van Arrnhem bijna alle mensen uit de coalitiepartijen in dezelfde rijke wijk wonen? Die hebben helemaal geen oog voor de andere wijken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als ik mensen selecteer, dan kijk ik altijd naar hun vaardigheden (professioneel en sociaal) t.ov. van het doel wat ik wil bereiken (meestal een project)
Daarbij zijn persoonlijke voorkeuren niet relevant, het zal mij een zorg zijn of een programmeur vrouw, man autochtoon, links of rechts is, als hij/zij maar goed kan programmeren. Natuurlijk moet er ook een minimum aan sociale vaardigheden en omgangsvormen zijn.
Eigenlijk gaf je zelf ook aan dat je selecteert opgrond van het doel dat je wilt bereiken.
Het CV van de geitenwollensokken figuur was niet beter t.o.v. het doel dat jij wllde bereiken.
OK er zijn andere eisen die je kunt stellen aan beleidsmakers en parlementariërs.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:
Nee, maar ik vind beleidsmakers en parlementariers echt wat anders dan programmeur. De maatschappelijke oplossingen die je dan bedenkt komen weldegeleijk voort uit je banden met de samenleving, uit je perspectief, enzovoorts. Het is toch dom dat in de gemeenteraad van Arrnhem bijna alle mensen uit de coalitiepartijen in dezelfde rijke wijk wonen? Die hebben helemaal geen oog voor de andere wijken.
Juist doormiddel van zelfopgelegde voorkeursbehandeling kun je zo'n Old Boys Network doorbreken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK er zijn andere eisen die je kunt stellen aan beleidsmakers en parlementariërs.
Wat jij noemt, daar kan ik het wel mee eens zijn: het moeten mensen zijn die een behoorlijke achterban vertegenwoordigen en het liefst ook nog een visie op de maatschappij hebben.
In die lijn zou je dus de selectiecriteria opstellen, ware het niet dat de selectie op grond van geheel andere criteria tot stand komt, zoals:
- kennen wij iemand die geschikt is uit ons eigen (old boys) netwerk
- welke partij is aan de beurt om bijv. een burgemeester te leveren
- hoe goed is het netwerk van de persoon
- wat heeft de persoon voor de partij gedaan
en vooral:
- liefst een persoon zonder uitgesproken ideeën, maar iemand die van pappen en nathouden weet.
IMO worden in de praktijk dus precies de verkeerde mensen geselecteerd, het is stom toeval als er dan toch nog iemand bij zit die geschikt blijkt voor zijn/haar taak.
Natuurlijk, maar dat is iets anders.quote:OT: dus aannemen op kwaliteiten
Je zou bijv een allochtoon kunnen aannemen bij de AIVD als ie vloeiend Arabisch spreekt (na een zorgvuldig antecendenten onderzoek uiteraard)
Hypocriet meneer. Want waarom klaag je niet over autochtone werkgevers die ouderen, allochtonen en vrouwen discrimineren?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:00 schreef DenniZZ het volgende:
Daar gaan we weer, blank nederland wordt gediscrimineerd in ons eigen land!![]()
![]()
Kan je dat niet raden? Omdat dat hèm niet raakt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef waltersh het volgende:
[..]
Hypocriet meneer. Want waarom klaag je niet over autochtone werkgevers die ouderen, allochtonen en vrouwen discrimineren?
Dat ze er procentueel gezien minder aanwezig zijn betekent niet gelijk dat ze gediscrimineerd worden slimpiequote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef waltersh het volgende:
[..]
Hypocriet meneer. Want waarom klaag je niet over autochtone werkgevers die ouderen, allochtonen en vrouwen discrimineren?
Maar ze wòrden het wel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:27 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat ze er procentueel gezien minder aanwezig zijn betekent niet gelijk dat ze gediscrimineerd worden slimpie![]()
maar er dan 'positieve' discriminatie van maken is ook niet de oplossing.quote:
Niet aangenomen worden omdat je niet in het plaatje past wil nog niet gelijk zeggen dat je gediscrimineerd wordtquote:
Wat dan wel?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
maar er dan 'positieve' discriminatie van maken is ook niet de oplossing.
Dat zou ik niet weten, maar laat ze eerst maar eens hard maken dat er überhaupt enige vorm van discriminatie plaats vindt.quote:
PDF-alert, voici.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:31 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Niet aangenomen worden omdat je niet in het plaatje past wil nog niet gelijk zeggen dat je gediscrimineerd wordtIk heb als bedrijf ook liever iemand van 25 dan iemand van 58 die nog maar een paar jaar heeft te gaan.
Overigens zou ik graag een bron bij je uitspraak willen zien.
Ik was al bezig.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, maar laat ze eerst maar eens hard maken dat er überhaupt enige vorm van discriminatie plaats vindt.
Lees dan de staatjes onderin.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:36 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ik ben best bereid wat te lezen, maar een stuk van 450+ pagina's is me te groot sorry![]()
Eh...jij vraagt om hard bewijs dat allochtonen worden gediscrimineerd, en dat lever ik er eentje, en dan snap jij 'm niet....wat nu?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:47 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Echt veel begrijp ik er niet van![]()
Ja die informatie die onderin staat is wel van academisch niveau. Ik met mijn middelbare school kan daar geen hout van makenquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh...jij vraagt om hard bewijs dat allochtonen worden gediscrimineerd, en dat lever ik er eentje, en dan snap jij 'm niet....wat nu?
Nee, dan lees je het verkeerd. De sollicitaties zijn genivelleerd naar gelijke geschiktheid - dus gelijk opleidingsniveau.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:56 schreef ThaMadEd het volgende:
Ah wacht eens even. Ik heb een tabelletje gevonden met opleidingsniveau's. Daarin zie ik staan dat werkloze Belgen, Nederlanders etc. een beduidend hoger opleidingsniveau hebben dan werkloze Marokkanen, Turken etc. Vind je het gek dat ze dan sneller een Belg aannemen?
Nee hoor, er staat bijv. de opleiding van werkloze mannen niet in wachttijd en jonger dan 25. Per bevolkingsgroep staat hun opleiding in %. Marokkanen komen er met 0,1% universitair PLUS hoger onderwijs (hbo) geschoold zeer goed vanafquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dan lees je het verkeerd. De sollicitaties zijn genivelleerd naar gelijke geschiktheid - dus gelijk opleidingsniveau.
Het staat erboven, dat er is verdisconteerd.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:04 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat bijv. de opleiding van werkloze mannen niet in wachttijd en jonger dan 25. Per bevolkingsgroep staat hun opleiding in %. Marokkanen komen er met 0,1% universitair PLUS hoger onderwijs (hbo) geschoold zeer goed vanaf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |