abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:27:14 #201
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45863945
Nounou, we weten dat er geen waardeoordelen bij de evolutietheorie horen, maar er bestaat ook zoiets als overcompensatie.
Zyggie.
pi_45863972
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:25 schreef barthol het volgende:

[..]

Is de mens wel het meest ontwikkelde organisme?????? Is dat hard te maken?
Of is dat idee slechts een zelfoverschattend antropocentrisme?

Hoe staat het met de genetische complexiciteit van de mens in vergelijking tot andere soorten?
Hoe staat het met de genitische diversiteit van de mens in vergelijking tot andere soorten?
Misschien dat ik daar eerder wat over zou willen horen, dan zo'n aanname dat wij de
meest ontwikkelde organisme zijn. (genetisch en biologisch gezien, want daar slaat het
woord 'organisme' volgens mij op.)
Dominantie lijkt me dus een goed criterium
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:27:54 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45863978
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En toch kunnen wij al die dieren domineren als we dat willen, uitmoorden, opsluiten, opvreten noem maar op. Geen enkel ander dier wat daartoe in staat is.
Ik kan je een hele lijst bacterien en virussen geven waar wij kansloos zijn in de bestrijding. Tenminste. Zonder de besmette patient ook te vermoorden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_45864079
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik kan je een hele lijst bacterien en virussen geven waar wij kansloos zijn in de bestrijding. Tenminste. Zonder de besmette patient ook te vermoorden.
Daar vinden we met de tijd heus wel een oplossing voor, is met zoveel andere 'onbestrijdbare' virussen enz ook gebeurd.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:30:48 #205
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45864123
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daar vinden we met de tijd heus wel een oplossing voor, is met zoveel andere 'onbestrijdbare' virussen enz ook gebeurd.
Ondertussen gaan er weer miljoenen mensen dood en staat er een paar jaar later weer een nieuw virus voor de deur.
Zyggie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:30:55 #206
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45864128
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarna deze virussen en bacterien weer muteren en resistent worden en we weer van voor af aan kunnen beginnen.

Evolutie heet zoiets.

WE ZIJN WEER ONTOPIC!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_45864157
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

en die vervolgens te begraven in antartica / groenland zodat het zich niet kan uitbroeden...

mens is alleen het beste in verbanden leggen & interactie in zijn omgeving...tegen de meeste prooidieren legt ie het tegen af en overleven kan ie ook niet als de beste, dump een mens in een safiri/woestijn/zuidpool/zee en je zult zien dat ie het niet lang zal uithouden. Het feit dat onze omgeving kunnen aanpassen is ook gelijk ons nadeel, onze genen passen zichzelf niet tot meer nauwelijks aan vanwege dat er geen echte "survival for the fittest" meer over is. Het enige wat dit zou kunnen verbeteren is als we ons zelf beter kunnen maken door genen toevoeging/aanpassing. Maja vele godsdiensten zijn hier op tegen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:32:26 #208
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45864185
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarna deze virussen en bacterien weer muteren en resistent worden en we weer van voor af aan kunnen beginnen.

Evolutie heet zoiets.

WE ZIJN WEER ONTOPIC!
MICROEVOLUTIE IK ZEG HET MICROEVOLUTIE.
Zyggie.
pi_45864316
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Evolutie heet zoiets.

WE ZIJN WEER ONTOPIC!
Of variatie
pi_45864361
Deze is wel nasty, kijken hoe ik me hier uit ga redden.
pi_45864374
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Of variatie
evolutieleer zegt juist dat dit die variatie is! Das echt het enige wat de evolutie theorie zegt!
(voor verduidelijk+ die vorige posts waarop gequote werd)

(kan me niet herinneren dat de evolutieleer iets zegt over hoe het allemaal begonnen is, dus dat er daadwerkelijk iets was dat het leven begon. Dat is iets anders dan dat het eerste levensvorm (1celligen) zich aanpaste en meercelligen/etc werd. Verder dat ze hebben berekend en vergeleken met fossielen en dergelijk dat dit miljoenen jaren duurde.)
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:40:40 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45864547
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Deze is wel nasty, kijken hoe ik me hier uit ga redden.
Gewoon zeggen dat god het zo ontworpen heeft om ons aan ons geloof te doen twijfelen. Works every time.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:48:51 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45864931
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Of variatie
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:13 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45864988
Wat ik overgens niet snap is je aversie tov ET.

Ik heb wel eens een gelovige biologieleraar horen zeggen dat hij vond dat evolutie zo'n mooi systeem was dat het echt iets zou zijn wat een god heeft uitgevonden. In plaats van een beetje te micro-managen en alles handmatig te creeeren heeftie gewoon een universum gemaakt waarin dit precies zo zou gaan als hij het wilde, en helemaal vanzelf!. "I'll show you that our god... is an even more awesome god than you first thought".

Het staat misschien wel heel anders in het OT maar misschien wordt het tijd dat we die teksten met z'n allen eens wat minder letterlijk gingen nemen.

Doet het echt iets af van jouw geloof als je er achter komt dat je die teksten niet zo letterlijk moet nemen. De uiteindelijke boodschap blijft toch hetzelfde? Het gaat toch om de bedoeling? Niet om de technische details bij zo'n boodschap?
pi_45865116
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:36 schreef koffiegast het volgende:

[..]

evolutieleer zegt juist dat dit die variatie is! Das echt het enige wat de evolutie theorie zegt!
(voor verduidelijk+ die vorige posts waarop gequote werd)

(kan me niet herinneren dat de evolutieleer iets zegt over hoe het allemaal begonnen is, dus dat er daadwerkelijk iets was dat het leven begon. Dat is iets anders dan dat het eerste levensvorm (1celligen) zich aanpaste en meercelligen/etc werd. Verder dat ze hebben berekend en vergeleken met fossielen en dergelijk dat dit miljoenen jaren duurde.)
Heb er alweer even wat over gelezen en t is meer natuurlijke selectie dan evolutie..
Het is niet het enige wat de evolutietheorie zegt, daar zijn veel grotere veranderingen voor nodig. En dat is gewoon nooit 100% bewezen, wat ik erg vreemd vind voor iets dat waarheid zou zijn. Er is gewoon een scheiding tussen speciatie, mutatie, natuurlijke selectie enz en evolutie. De evolutieleer gaat er trouwens wel van uit dat alles begon met dat 1-cellig leven waar alles uit voort is gekomen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:53:55 #216
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45865171
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb er alweer even wat over gelezen en t is meer natuurlijke selectie dan evolutie..
Het is niet het enige wat de evolutietheorie zegt, daar zijn veel grotere veranderingen voor nodig. En dat is gewoon nooit 100% bewezen, wat ik erg vreemd vind voor iets dat waarheid zou zijn. Er is gewoon een scheiding tussen speciatie, mutatie, natuurlijke selectie enz en evolutie. De evolutieleer gaat er trouwens wel van uit dat alles begon met dat 1-cellig leven waar alles uit voort is gekomen.
Waar heb je dat gelezen?
Zyggie.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:57:14 #217
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45865328
quote:

[..]

Het is niet het enige wat de evolutietheorie zegt, daar zijn veel grotere veranderingen voor nodig. En dat is gewoon nooit 100% bewezen,
In bacterien zijn al complete genoomveranderingen aangetoont die vele male verder gaan dan die zgn. variatie waar je het over hebt. En dan heb je nog die fruitvliegjes die de 'soort' barriere overgingen na een tijd bloot te staan aan hevige selectie.
quote:
wat ik erg vreemd vind voor iets dat waarheid zou zijn. Er is gewoon een scheiding tussen speciatie, mutatie, natuurlijke selectie enz en evolutie. De evolutieleer gaat er trouwens wel van uit dat alles begon met dat 1-cellig leven waar alles uit voort is gekomen.
Nee evolutie gaat daar niet vanuit. Het doet geen uitspraken over cellen specifiek. De cel zelf is iets wat later pas rond het zelf replicerende dna is gekomen.

Zodra je verder terug gaat kom je meer in het domein van de abioginese en dan gaan we weer guwelijk offtopic.

Kortom. Evolutie doet geen uitspraken over de eerste levende organismen maar beschrijft de mechanismen waar alle levende organismen van nu en vele vele miljoenen jaren hiervoor aan onderhevig zijn/waren.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:59:25 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45865421
quote:

[..]

Nope dat doet evolutie niet En ja evolutie is waargenomen in het lab. Begin van het experiment 1 soort. Na het experiment 2 populaties die samen niet meer voortplanten.
Onikaan ni ov dovah
pi_45866216
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef SpecialK het volgende:

Ik heb wel eens een gelovige biologieleraar horen zeggen dat hij vond dat evolutie zo'n mooi systeem was dat het echt iets zou zijn wat een god heeft uitgevonden. In plaats van een beetje te micro-managen en alles handmatig te creeeren heeftie gewoon een universum gemaakt waarin dit precies zo zou gaan als hij het wilde, en helemaal vanzelf!. "I'll show you that our god... is an even more awesome god than you first thought".

Het staat misschien wel heel anders in het OT maar misschien wordt het tijd dat we die teksten met z'n allen eens wat minder letterlijk gingen nemen.

Doet het echt iets af van jouw geloof als je er achter komt dat je die teksten niet zo letterlijk moet nemen. De uiteindelijke boodschap blijft toch hetzelfde? Het gaat toch om de bedoeling? Niet om de technische details bij zo'n boodschap?
Nou evolutie en christelijk geloof stroken niet echt met elkaar. Christelijk geloof is dat van barmhartigheid en keuze in het leven is en evolutie het recht van de sterkste en toeval, dat kan je niet combineren. Sowieso is heel de filosofie die uit beide automatisch volgt anders, waarbij de mens verantwoorlijkheid draagt en een uiterst intelligente en zinnige plaats en doel in het leven heeft in plaats van dat hij als 'slimme aap' zn hele leven bezig is vleselijke behoeften te vervullen en zn ego te strelen. Over het missen van de werkelijke directe kracht en liefde van God zal ik het maar niet hebben aangezien dat hier toch niet serieus genomen wordt (jammergenoeg).

Verder kan God geen leugenaar zijn waardoor het scheppingsverhaal met 2 dieren naar soort wel waar moet zijn, geen evolutie uit 1cellig leven.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:50 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45866400
Dat zijn jouw eigen conclusies die je trekt. Er zijn vele duizenden gelovigen die de wetenschap prima kunnen combineren met de diepere werkelijkheid die ze voor ogen houden. Het houd wel consessies in en je zult idd dingen wat minder letterlijk moeten nemen. Maar de nobele boodschap van liefde en dienbaarheid kan je toch nog steeds al leidraad houden.

Als je dit niet voor jezelf kan verkroppen zijn er jammer genoeg maar 2 opties over. Wetenschap verwerpen, of god verwerpen.

Sommige mensen kunnen ze dus combineren, jij blijkbaar niet. Dat's wel zonde dat je jezelf voor een dergelijke keuze stelt.
pi_45866463
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In bacterien zijn al complete genoomveranderingen aangetoont die vele male verder gaan dan die zgn. variatie waar je het over hebt. En dan heb je nog die fruitvliegjes die de 'soort' barriere overgingen na een tijd bloot te staan aan hevige selectie.
[..]

Nee evolutie gaat daar niet vanuit. Het doet geen uitspraken over cellen specifiek. De cel zelf is iets wat later pas rond het zelf replicerende dna is gekomen.

Zodra je verder terug gaat kom je meer in het domein van de abioginese en dan gaan we weer guwelijk offtopic.

Kortom. Evolutie doet geen uitspraken over de eerste levende organismen maar beschrijft de mechanismen waar alle levende organismen van nu en vele vele miljoenen jaren hiervoor aan onderhevig zijn/waren.
De bacterien zijn wel een belangrijk punt, ben er nog niet echt veel over tegengekomen. Misschien begrijpen we de mechanismen hiervan nog niet goed genoeg om automatisch al van (macro)evolutie te spreken.
Evolutietheorie houdt toch zeker wel in hoe leven is geevolueerd. Het begon in ieder geval met iets, werd 1 of meerdere organismen en vervolgens steeds complexere organismen daaruit voortgebouwd. De meest logische verklaringen die gehanteerd wordt binnen de evolutietheorie is daarom 1 cellig leven toch ? En het beschrijft niet alleen de mechanismen, ook waar bepaalde dieren vandaan zouden zijn gekomen.
pi_45866544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:23 schreef SpecialK het volgende:
Dat zijn jouw eigen conclusies die je trekt. Er zijn vele duizenden gelovigen die de wetenschap prima kunnen combineren met de diepere werkelijkheid die ze voor ogen houden. Het houd wel consessies in en je zult idd dingen wat minder letterlijk moeten nemen. Maar de nobele boodschap van liefde en dienbaarheid kan je toch nog steeds al leidraad houden.

Als je dit niet voor jezelf kan verkroppen zijn er jammer genoeg maar 2 opties over. Wetenschap verwerpen, of god verwerpen.

Sommige mensen kunnen ze dus combineren, jij blijkbaar niet. Dat's wel zonde dat je jezelf voor een dergelijke keuze stelt.
Nee het is net die ene stap binnen de wetenschap teveel, waarin ze dingen denkt te kunnen verklaren die helemaal niet zo sterk bewezen zijn als ze zelf gelooft/wil doen geloven.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:22 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45866581
Het boeit toch niet uit wat voor vage combinatie van stoffen het leven begonnen is? Het gaat er gewoon om dat whatever het eerste leven ook was onderhevig was aan evolutie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_45866592
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nope dat doet evolutie niet En ja evolutie is waargenomen in het lab. Begin van het experiment 1 soort. Na het experiment 2 populaties die samen niet meer voortplanten.
Ik beweer ook niet dat dat niet kan.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:29:49 #225
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45866645
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou evolutie en christelijk geloof stroken niet echt met elkaar. Christelijk geloof is dat van barmhartigheid en keuze in het leven is en evolutie het recht van de sterkste en toeval, dat kan je niet combineren. Sowieso is heel de filosofie die uit beide automatisch volgt anders, waarbij de mens verantwoorlijkheid draagt en een uiterst intelligente en zinnige plaats en doel in het leven heeft in plaats van dat hij als 'slimme aap' zn hele leven bezig is vleselijke behoeften te vervullen en zn ego te strelen. Over het missen van de werkelijke directe kracht en liefde van God zal ik het maar niet hebben aangezien dat hier toch niet serieus genomen wordt (jammergenoeg).

Verder kan God geen leugenaar zijn waardoor het scheppingsverhaal met 2 dieren naar soort wel waar moet zijn, geen evolutie uit 1cellig leven.
Dat beantwoord de vraag dan he. Je hebt een probleem met evolutie omdat het niet klopt met je geloof en omdat je je er niet prettig bij voelt? Jammer dan. Wat doe je dan hier
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:30:19 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45866661
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat dat niet kan.
Euhm, jawel?
Onikaan ni ov dovah
pi_45866703
Nee
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:32:40 #228
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45866754
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De bacterien zijn wel een belangrijk punt, ben er nog niet echt veel over tegengekomen. Misschien begrijpen we de mechanismen hiervan nog niet goed genoeg om automatisch al van (macro)evolutie te spreken.
Wetenschappers begrijpen ze wel. Je weet wel, die 10.000-den professionals die -echt- weten waar ze het over hebben. Die mensen die steeds met elkaar overhoop liggen maar ook steeds weer uiteindelijk tot dezelfde conclusies komen met onafhankelijke studies. Ik denk dat je je eigen onzekerheden en onwetendheden over deze theorie een beetje projecteert op de mensen die er daadwerkelijk mee bezig zijn.
quote:
Evolutietheorie houdt toch zeker wel in hoe leven is geevolueerd. Het begon in ieder geval met iets, werd 1 of meerdere organismen en vervolgens steeds complexere organismen daaruit voortgebouwd. De meest logische verklaringen die gehanteerd wordt binnen de evolutietheorie is daarom 1 cellig leven toch ? En het beschrijft niet alleen de mechanismen, ook waar bepaalde dieren vandaan zouden zijn gekomen.
Ja. Maar de evolutietheorie zegt niets over het onstaan van dat eerste organisme.Dat is het domein van de abioginese. Ook een facinerend onderwerp. Ze hebben in de jaren 50 experimenten gedaan met simpele aminozuren en electrische ladingen er op los geladen. Hieruit ontstonden een hele groep complexe eiwitten. Nahja.. zelf nog niet echt heel erg in verdiept maar zeker wel nadere studie waard.

Wat bedoel je overgens met 1-cellig leven, dat dat logisch is? ik snappem even niet.
pi_45866896
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee het is net die ene stap binnen de wetenschap teveel, waarin ze dingen denkt te kunnen verklaren die helemaal niet zo sterk bewezen zijn als ze zelf gelooft/wil doen geloven.
Wat Special_K volgensmij (ook) probeert te verduidelijken is dat je niet het ene zomaar moet uitsluiten of minachten als je voor iets hebt gekozen. Als ik je teksten doorlees krijg ik een beeld dat je dingen zeer exact op detail zit te lezen en voornamelijk wat mensen uit jouw omgeving je vertellen.

Evolutie zou je(ja zou je) als survival of the fittest kunnen zien en daarmee de sterkste, maar wat het betekent is dit: "de overleving van de beste aangepaste soort". DIt zegt niets over dat het beest slimmer/sterker zou zijn, maar alleen dat het het best aangepast is aan zijn omgeving. Dat is precies de reden waarom beesten die zich enkel camoufleren overleven in gevaarlijke buurten. De voedselketen bestaat uit velen lagen die uit meerdere diersoorten bestaan, ieder draagt zijn eigen steentje bij, allemaal zijn ze aangepast aan hun omgeving en diens voedselketen.

Wat ik altijd zo minder vind bij sommigen gelovigen is dat ze zich niet openstellen voor andere verbanden/verbindingen. Het is altijd het ene of het andere en vaak is dat ene wat ze denken dat het is nog verkeerd gedacht ook. Kan er mee leven, het is namelijk niet mijn leven of toedoen maar diens keuze. Waar ik niet mee leven is dat er mensen zijn die hun geloof/motivaties opdringen over anderen en daarbij oorlog/moorden/verraad/etc. plegen. En dat geldt ook voor ongelovigen. (wat wij hier doen is je overtuigen/vertellen wat de evolutie inhoudt)
pi_45866897
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wetenschappers begrijpen ze wel. Je weet wel, die 10.000-den professionals die -echt- weten waar ze het over hebben. Die mensen die steeds met elkaar overhoop liggen maar ook steeds weer uiteindelijk tot dezelfde conclusies komen met onafhankelijke studies. Ik denk dat je je eigen onzekerheden en onwetendheden over deze theorie een beetje projecteert op de mensen die er daadwerkelijk mee bezig zijn.
[..]

Ja. Maar de evolutietheorie zegt niets over het onstaan van dat eerste organisme.Dat is het domein van de abioginese. Ook een facinerend onderwerp. Ze hebben in de jaren 50 experimenten gedaan met simpele aminozuren en electrische ladingen er op los geladen. Hieruit ontstonden een hele groep complexe eiwitten. Nahja.. zelf nog niet echt heel erg in verdiept maar zeker wel nadere studie waard.

Wat bedoel je overgens met 1-cellig leven, dat dat logisch is? ik snappem even niet.
Oke, zou kunnen, misschien missen ze nog wel iets, ik vind bacterien alleen ook geen goede onderbouwing voor een hele theorie, maar ik zal me er zelf in verdiepen.

Dat 1 cellige leven is wat ik altijd zie/lees/hoor, omdat dat de meest logische ontwikkeling is als je van simpel naar complex gaat. Dat 1 cellige leven is zelf ook al complex, maar goed. En die experimenten waren een farce. De condities waren niet natuurlijk en het resultaat niet levensvatbaar. Maar dat gedeelte vertellen ze er jammergenoeg niet bij.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:36:23 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45866903
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar ze zijn juist wel bewezen. ET is een ontiegelijk uitgebreide theorie ondersteunt door 100.000-den observaties en bovendien ligt het ook weer aan de grondslag voor andere theorien en technogien. Ik denk dat de reden is dat jij -denkt- dat het een instabiel wiebelig theorietje is omdat er gewoon echt 1000-den sites met christenen zijn die tekens weer herhalen dat de evolutietheorie dus zo ontiegelijk slecht in elkaar zit. Als je op een gegeven moment 1000x iets hoort ga je het nog geloven ook. De mensen die dit claimen zijn dan voedingsexperts en pastoors... sorry maar ik geloof liever de experts en die zijn er al een hele tijd met elkaar over eens

Evolutie is een feit.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:39:54 #232
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45867046
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, zou kunnen, misschien missen ze nog wel iets, ik vind bacterien alleen ook geen goede onderbouwing voor een hele theorie, maar ik zal me er zelf in verdiepen.
En daarom zijn er ook nog veel meer observaties. Uiteraard is het veel makkelijker om deze grote veranderingen bij bacterien te observeren. Die planten zich razend snel voor. Zelfs in vergelijking tot die fruitvliegjes.
quote:
Dat 1 cellige leven is wat ik altijd zie/lees/hoor, omdat dat de meest logische ontwikkeling is als je van simpel naar complex gaat. Dat 1 cellige leven is zelf ook al complex, maar goed. En die experimenten waren een farce. De condities waren niet natuurlijk en het resultaat niet levensvatbaar. Maar dat gedeelte vertellen ze er jammergenoeg niet bij.
Experimenten van wat? Heb ik iets gemist?
Wie zegt trouwens dat de experimenten een farce waren? De pastoors en voedseldeskundigen weer?

Leer eens objectieve bronnen te raadplegen. Bespaart je een hoop leugens en schaamte als diezelfde leugens hier ontkracht worden.
pi_45867054
Bacterieen alleen vind ik zelf een hele goeie onderbouwing. Het feit is dat je niet moet kijken naar meerdere diersoorten, maar of het mogelijk is. De reden dat we hier bacterien voor gebruiken is omdat dit de snelheid tigtag keer vervoudigd. Je kunt moeilijk zeggen "oke vrouwen, maak kinderen en we gaan alles noteren", bacterien kun je op een klein petrischaaltje goed bestuderen naar hun gedrag en doen en ze zijn in principe hetzelfde als wij, namelijk ook organismen, ook onderhevig aan aanpassing aan de omgeving en voortplanting (regels).

Evolutietheorie wordt ook gebruikt voor Machinaal leren, dit is dus kunstmatige intelligentie, het aanleren van processen bij machines en dus het aanleren van gedrag bij robots in de toekomst. En vast wel meer waar ik nu niet opkom. (Zelf denk ik dat de ET juist een van de redenen is waarom men elkaar niet uit moeten moorden.)
pi_45867146
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar ze zijn juist wel bewezen. ET is een ontiegelijk uitgebreide theorie ondersteunt door 100.000-den observaties en bovendien ligt het ook weer aan de grondslag voor andere theorien en technogien. Ik denk dat de reden is dat jij -denkt- dat het een instabiel wiebelig theorietje is omdat er gewoon echt 1000-den sites met christenen zijn die tekens weer herhalen dat de evolutietheorie dus zo ontiegelijk slecht in elkaar zit. Als je op een gegeven moment 1000x iets hoort ga je het nog geloven ook. De mensen die dit claimen zijn dan voedingsexperts en pastoors... sorry maar ik geloof liever de experts en die zijn er al een hele tijd met elkaar over eens

Evolutie is een feit.
Nee die voedingsdeskundige (walter veith) is een zooloog, doceerde aan een universiteit en was hardcore atheist/evolutionist. Totdat hij ontdekte dat er wel iets heel raars gebeurde in een boek over oa de evolutie van walvissen, waarbij in editie X nog onduidelijk was hoe dat was gegaan en bij editie Y ineens een heel verhaal stond, zonder verdere onderbouwing. Toen is hij gaan zoeken en kwam er achter dat evolutie zoals hij het doceerde niet mogelijk was. Hier zijn (waarschijnlijk onvolledige want niet echt recente) profiel met onderzoeken:
walter veith

Dan denk ik toch van tja, is het moeite van luisteren waard.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:43:37 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45867199
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee
Wat dacht je van je uitspraken dat een soort altijd dezelfde soort blijft?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:46:06 #236
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45867300
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee die voedingsdeskundige (walter veith) is een zooloog, doceerde aan een universiteit en was hardcore atheist/evolutionist. Totdat hij ontdekte dat er wel iets heel raars gebeurde in een boek over oa de evolutie van walvissen, waarbij in editie X nog onduidelijk was hoe dat was gegaan en bij editie Y ineens een heel verhaal stond, zonder verdere onderbouwing. Toen is hij gaan zoeken en kwam er achter dat evolutie zoals hij het doceerde niet mogelijk was. Hier zijn (waarschijnlijk onvolledige want niet echt recente) profiel met onderzoeken:
walter veith

En toch hebben wij in deze topics op fok ook zijn bezwaren tegen evolutie weer onderuit gehaalt.

Ik heb geen zin meer in dit rond elkaar rennen wat we al de hele tijd doen. Jij weigert te accepteren dat evolutie een feit is, ookal zijn er dan al die bewijzen. Ik denk eigenlijk dat er maar weinig is wat jou kan overtuigen. You already made up your mind.
pi_45867338
quote:

[..]

walter veith

dat 1 zo'n bepaalde conclusie trekt zegt nog weinig. Ik kan op heel veel manieren een bepaalde zin interpreteren (gaat wellicht je fantasie ten bove op het moment...), mocht die persoon dan die ene kiezen dan moet je dat nog associeeren met een ander idee of tegenspraak. En zelfs dan als die persoon of groepje personen er zo over denkt vind ik dat geen enkel reden om een >theorie< te weerleggen. Dat god bestaat is ook een theorie of misschien moeten we het zelfs eerder een hypothese noemen, het is nooit bewezen dat ie bestaat, laat staan dat ie dan diezelfde vorm heeft zoals elke groep denkt dat het heeft.

ff beter geschreven*
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:59:06 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45867853
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation Voor wie interesse heeft in voorbeelden van soortvorming
Onikaan ni ov dovah
pi_45871836
quote:

[..]

walter veith

Gek genoeg laat je nu wel een stuk weg van zijn 'bekering'. In dit filmpje vertelt hij hierover. Vanaf een minuut of twaalf wordt het interessant (en heel ongeloofwaardig). Ik nam toch nog de moeite om een ander filmpje van hem te kijken, maar het was al snel duidelijk dat hij zich van dezelfde drogredenen bedient als Hovind. Toen ik hem zelfs op keiharde leugens betrapte had ik er wel weer genoeg van.
Ik vraag me dan af wat zo'n man er toe gebracht heeft om zijn carriere op te geven en zulke onzin te gaan spuien. Misschien heeft hij gezien hoeveel geld Hovind met dit soort praktijken binnenbracht, wie zal het zeggen...

Ik vind het altijd frappant dat mensen die dit soort lezingen bijwonen of op internet bekijken zich altijd verdedigen met 'misschien moet je ook eens openstaan voor andere dingen', of 'kijk eens kritisch naar wat je geleerd wordt', terwijl ze zelf blijkbaar niet de moeite nemen om de beweringen van deze types na te checken, het past immers in hun straatje. Een kleine zoektocht van een paar minuten op internet ontmaskert Hovind al als de charlatan die hij is. Het ironische is dat de wetenschap juist openstaat voor nieuwe inzichten, maar gek genoeg is er nog nooit een wetenschappelijk artikel gepubliceerd dat een enkele claim van de evolutietheorie weerlegt door deze lui. Hoe kan je deze types nu eerder op hun woord geloven dan de duizenden wetenschappers die samen (al decennia) een consensus over dit onderwerp hebben bereikt. Als ze serieus zouden willen worden genomen is dat echt alles wat ze zouden hoeven doen: de argumenten die ze in hun lezingen naar voren brengen netjes in de vorm van een wetenschappelijk artikel publiceren. Nou goed, misschien niet specifiek die argumenten, maar dan argumenten die wel steek houden.

Zodra er een wetenschappelijk model is opgebouwd door creatonisten, met een betere voorspellende en verklarende kracht dan de evolutietheorie, en ondersteund door stapels hard bewijs, mogen ze ook weer eens komen met het verhaal dat 'kinderen op school beide kanten van het verhaal moeten horen'. Momenteel kan ik niet anders doen dan me afvragen of ze dan ook niet het scheppingsverhaal van de Vikingen, of de Hindoes, of de Aymara etc. etc. zouden moeten doceren op school. En misschien bij geschiedenis ook dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Er zijn immers historici die dit beweren! Net zoals er blijkbaar zoologen zijn die de evolutietheorie niet accepteren...
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
pi_45872984
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef SpecialK het volgende:

...
Ik heb ook het idee dat je geloof simpel en zwak is als je de evolutietheorie moet verwerpen omwille van je geloof. En relifanaten zullen natuurlijk altijd stellen dat ze het niet op religieuze basis verwerpen, maar op 'wetenschappelijke'. Dat dat vrijwel allemaal vindingen zijn die niet door de gevestigde wetenschap worden geaccepteerd, maakt niks uit. De gelovige gemeenschap kaapt een theorie uit de wetenschap en maakt daar vervolgens een eigen schepsel van.

Het blijft me verbazen dat mensen daar intrappen Vind het nobel van Ali dat ie zich tenminste enigszins in de ET verdiept, maar hij zou zich es goed moeten bedenken waarom hij zo tegen is. Dat is toch weer die religieuze basis.
pi_45873264
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:31 schreef Rayvon het volgende:

[..]

Gek genoeg laat je nu wel een stuk weg van zijn 'bekering'. In dit filmpje vertelt hij hierover. Vanaf een minuut of twaalf wordt het interessant (en heel ongeloofwaardig). Ik nam toch nog de moeite om een ander filmpje van hem te kijken, maar het was al snel duidelijk dat hij zich van dezelfde drogredenen bedient als Hovind. Toen ik hem zelfs op keiharde leugens betrapte had ik er wel weer genoeg van.
Ik vraag me dan af wat zo'n man er toe gebracht heeft om zijn carriere op te geven en zulke onzin te gaan spuien. Misschien heeft hij gezien hoeveel geld Hovind met dit soort praktijken binnenbracht, wie zal het zeggen...

Ik vind het altijd frappant dat mensen die dit soort lezingen bijwonen of op internet bekijken zich altijd verdedigen met 'misschien moet je ook eens openstaan voor andere dingen', of 'kijk eens kritisch naar wat je geleerd wordt', terwijl ze zelf blijkbaar niet de moeite nemen om de beweringen van deze types na te checken, het past immers in hun straatje. Een kleine zoektocht van een paar minuten op internet ontmaskert Hovind al als de charlatan die hij is. Het ironische is dat de wetenschap juist openstaat voor nieuwe inzichten, maar gek genoeg is er nog nooit een wetenschappelijk artikel gepubliceerd dat een enkele claim van de evolutietheorie weerlegt door deze lui. Hoe kan je deze types nu eerder op hun woord geloven dan de duizenden wetenschappers die samen (al decennia) een consensus over dit onderwerp hebben bereikt. Als ze serieus zouden willen worden genomen is dat echt alles wat ze zouden hoeven doen: de argumenten die ze in hun lezingen naar voren brengen netjes in de vorm van een wetenschappelijk artikel publiceren. Nou goed, misschien niet specifiek die argumenten, maar dan argumenten die wel steek houden.

Zodra er een wetenschappelijk model is opgebouwd door creatonisten, met een betere voorspellende en verklarende kracht dan de evolutietheorie, en ondersteund door stapels hard bewijs, mogen ze ook weer eens komen met het verhaal dat 'kinderen op school beide kanten van het verhaal moeten horen'. Momenteel kan ik niet anders doen dan me afvragen of ze dan ook niet het scheppingsverhaal van de Vikingen, of de Hindoes, of de Aymara etc. etc. zouden moeten doceren op school. En misschien bij geschiedenis ook dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Er zijn immers historici die dit beweren! Net zoals er blijkbaar zoologen zijn die de evolutietheorie niet accepteren...
Welke keiharde leugens dan?
pi_45873321
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 03:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat je geloof simpel en zwak is als je de evolutietheorie moet verwerpen omwille van je geloof. En relifanaten zullen natuurlijk altijd stellen dat ze het niet op religieuze basis verwerpen, maar op 'wetenschappelijke'. Dat dat vrijwel allemaal vindingen zijn die niet door de gevestigde wetenschap worden geaccepteerd, maakt niks uit. De gelovige gemeenschap kaapt een theorie uit de wetenschap en maakt daar vervolgens een eigen schepsel van.

Het blijft me verbazen dat mensen daar intrappen Vind het nobel van Ali dat ie zich tenminste enigszins in de ET verdiept, maar hij zou zich es goed moeten bedenken waarom hij zo tegen is. Dat is toch weer die religieuze basis.
Je brengt gelovigen nu wel heel erg alsof het allemaal schijnheilige sneaky figuren zijn die uit eigen belang iets lopen te verkondigen en te liegen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 04:16:15 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45873332
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je brengt gelovigen nu wel heel erg alsof het allemaal schijnheilige sneaky figuren zijn die uit eigen belang iets lopen te verkondigen en te liegen.
En dat is niet waar, dan?
pi_45873347
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation Voor wie interesse heeft in voorbeelden van soortvorming
Heb niet alles uitgebreid gelezen, maar al deze vormen van variatie/speciatie lijken in overeenstemming te zijn met creationisme.
pi_45873354
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

En dat is niet waar, dan?
Als het ware gelovigen zijn niet nee
  donderdag 1 februari 2007 @ 04:25:00 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45873363
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als het ware gelovigen zijn niet nee
Want liegen en bedriegen en absurde onwaarheden verkondigen mag ineens wel als het in naam is van god?
  donderdag 1 februari 2007 @ 04:26:47 #247
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45873366
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb niet alles uitgebreid gelezen, maar al deze vormen van variatie/speciatie lijken in overeenstemming te zijn met creationisme.
God zou heus wel een evolutievrije wereld hebben geschapen. Waarom zou hij anders?
pi_45873374
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Want liegen en bedriegen en absurde onwaarheden verkondigen mag ineens wel als het in naam is van god?
Nee dat mag nooit binnen het christelijke geloof. Daarom wil ik graag wten wanneer je zoiemand van leugens beschuldigt welke leugens dat dan zijn en waarom.
pi_45873376
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

God zou heus wel een evolutievrije wereld hebben geschapen. Waarom zou hij anders?
Wat moet ik hier nou weer mee.
  donderdag 1 februari 2007 @ 04:30:26 #250
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45873378
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 04:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat mag nooit binnen het christelijke geloof. Daarom wil ik graag wten wanneer je zoiemand van leugens beschuldigt welke leugens dat dan zijn en waarom.
Welnu, dat evolutieleer alleen waar is "voor zover het ons uitkomt". Dat er soorten zijn geschapen die zelf evolueren.
Ik heb nog nooit een zinnig ID/creationisme-argument gehoord, jij wel dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')