Mwah, ik vind niet dat ze zichzelf verlaagt. Ze heeft gewoon een ander standpunt dan jij en ik. Ik denk dat er grofweg drie verschillende standpunten zijn over de vrijheid van politieke partijen, die je vaak op het forum terug ziet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:51 schreef speknek het volgende:
Dat ze HenriOsewoudt achtig gaat principieel kommaneuken kan ik inkomen, maar dat sigme zelfs zichzelf gaat verlagen om maar een discussie te kunnen winnen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Artikel 10 van de SGP statuten:
[..]
[..]
m.a.w. ze is niet in staat te regeren, ze is minder dan de man.
Idd.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef pmb_rug het volgende:
. vrouwen hebben gewoonweg een andere taak dan mannen.
Hoezo hebben vrouwen een 'taak'? Wat is 'de taak' van de mannen dan? En wie heeft die 'taak' gegeven?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd.
raar dat mensen dan ineens gaan denken dat vrouwen daarom minder zouden zijn....
Waarom vind je dat? Geloof jij in een maatschappij zonder regie? Wat is er minkukelig aan een bestuurder?quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind mensen die anderen willen besturen (= regeren) maar minkukels.
Waar schuilt volgens jouw het deterministische element daarin?quote:Niet toevalligerwijs vaak mannen.
Nee, feit is dat er bepaalde mannen zijn die niet de top kunnen bereiken van wat voor mannen als de top wordt gezien. Dat er dan vrouwen zijn die dat wel kunnen zit ze dwars, waardoor ze maar gaan roepen dat die achter het aanrecht moeten staan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd.
raar dat mensen dan ineens gaan denken dat vrouwen daarom minder zouden zijn....
jij leidt heel duidelijk aan een chronisch gebrek aan kennis en (levensbeschouwelijke) empathie. dit leidt tot ongenuanceerd, haast domme, conclusies/uitspraken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens staan. Terwijl ik hun manifest las, kwam daar duidelijk uit naar voren dat de vrouw volgens hen "een duidelijke plek in de samenleving had" met de man als hoofd. Komt er op neer dat ze ongeveer op 1 lijn zitten met de moslims.
En als jij hun standpunt beaamt, dan moet jij dus ook naar mij luisteren en mij nazeggen: SGP leven nog in de middleeuwen
En dan het hypocriete zinnetje dat de koningin wel staatshoofd mag zijn omdat het z.g.n. bij gratie gods is. Dan is het ineens wel goed.
[..]
Je hebt een probleem met gezag.
En laat de SGP leiding nu ook allemaal uit mannen bestaan die het land willen regeren volgens hun interpretatie van de bijbel.
Godquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo hebben vrouwen een 'taak'? Wat is 'de taak' van de mannen dan? En wie heeft die 'taak' gegeven?
Die ken ik niet. En nu?quote:
Kijk, ik geloof dat je niet voor niets hier op aarde bent gezet. Ik geloof in de traditionelerol van de man en de vrouw.....Het meest gunstige model vind ik het kostwinners model, waarbij de man voor het inkomen zorgt, en de vrouw de zorgtaken voornamelijk doet.......quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo hebben vrouwen een 'taak'? Wat is 'de taak' van de mannen dan? En wie heeft die 'taak' gegeven?
Leer Hem kennen en Zijn liefde ervaren.... Het is nog niet te laat. Er wacht je dan iets moois....quote:
Je stukje staat bol van de 'ik geloof' 's .quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kijk, ik geloof
Ik geloof
Ik geloof
Nee, ik denk liever zelf na. Daarnaast, bekeren doe je maar elders.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Leer Hem kennen en Zijn liefde ervaren.... Het is nog niet te laat. Er wacht je dan iets moois....
Nee, dit slaat echt nergens op. Als een vrouw over goede kwaliteiten beschikt is er niets op tegen dat zij die kwaliteiten ook gebruikt. Maar ik zeg, dat er niets mooiers is om kinderen als ene geschenk van God te krijgen...Dat betekent ook dat je verantwoordelikjheid moet nemen en dus voor de kinderen moet zijn...Wat is er mooier in het leven dan je eigen kinderen groot te brengen..Dat is een belangrijke, zo niet de belangrijkste taak die je als mens krijgt....quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:55 schreef jaoka het volgende:
[..]
Nee, feit is dat er bepaalde mannen zijn die niet de top kunnen bereiken van wat voor mannen als de top wordt gezien. Dat er dan vrouwen zijn die dat wel kunnen zit ze dwars, waardoor ze maar gaan roepen dat die achter het aanrecht moeten staan.
Begrijp me goed, ik wil niemand dwingen hoor. Ik doe slechts een handreiking die je vast niet meer vergeet.....Het is iedereen echt vrij welke keuzes die je maakt. Ik zal dat altijd respecteren..quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, ik denk liever zelf na. Daarnaast, bekeren doe je maar elders.
Dat is dan een verschil tussen jou en een partij als de SGP.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik wil niemand dwingen hoor.
Uiteraard. Daar ben ik mij van bewust....quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je stukje staat bol van de 'ik geloof' 's .
Niks mis mee, maar er zijn mensen die wat anders geloven, denken of vinden.
Ik geloof niet dat ik iemand kan bekeren.......Iemand kan slechts zelf de Here vinden....Maar dan moet je wel zoeken...dwingen kan ik niemand, hooguit mensen erover vertellen....Maar dat is vaak een smalle en geen gemakkelijke weg......quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is dan een verschil tussen jou en een partij als de SGP.
Jij bent een fantastisch persoon dat je mijn leven uit twee posts kan destileren. (dit lezen met sarcasme natuurlijkquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:57 schreef pmb_rug het volgende:
jij leidt heel duidelijk aan een chronisch gebrek aan kennis en (levensbeschouwelijke) empathie. dit leidt tot ongenuanceerd, haast domme, conclusies/uitspraken.
Je spreekt over waarde, terwijl de SGP spreekt over doel en taak. Je bent duidelijk niet in staat dit soort termen te wegen en inhoudelijk te begrijpen. Jammer, maar het meest kwalijke is is dat je je eigen beperktheid in deze niet kent.
Duidelijk geval van projectie.quote:Je kakelt wat vanuit je eigen tunnelvisie zonder een poging je in te leven in die ander.
nogal puberaal eigenlijk.
En of dat ergens op slaat. Dat is namelijk de hoofdreden dat sommige mannen dat roepen, niet omdat ze zoveel liefde en respect voor het moederschap hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dit slaat echt nergens op. Als een vrouw over goede kwaliteiten beschikt is er niets op tegen dat zij die kwaliteiten ook gebruikt. Maar ik zeg, dat er niets mooiers is om kinderen als ene geschenk van God te krijgen...Dat betekent ook dat je verantwoordelikjheid moet nemen en dus voor de kinderen moet zijn...Wat is er mooier in het leven dan je eigen kinderen groot te brengen..Dat is een belangrijke, zo niet de belangrijkste taak die je als mens krijgt....
Veel vrouwen moeten het moederschap leren waarderen...Het wordt zo ondergewaardeerd. Wat jammer toch..
Als iemand geen carriere doormaakt in het bedrijfleven, dan ben je echt niet minderwaardig hoor......Ik hoor trouwesn van geoneg vrouwen die stoppen met werken omdat ze een kindje krijgen en zo ziels gelukkig zijn....Ja, zonder baan.......(dat is zo van ondergeschikt belang)....
De Torah en het nieuwe testament is geschreven door mannen. En dan moet ik doen wat daar staat?quote:
Pardon? Verlagen? Waartoe?quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:51 schreef speknek het volgende:
Dat ze HenriOsewoudt achtig gaat principieel kommaneuken kan ik inkomen, maar dat sigme zelfs zichzelf gaat verlagen om maar een discussie te kunnen winnen.
niks. jij stemt op een andere partij en hebt respect voor de mensen die dit wel doen (1 op de 75 stemmers wat de SGP betreft). iedereen blij.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |