quote:Ajax contracteert Edgar Davids
Amsterdam, 30 jan 2007
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Tottenham Hotspur over de onmiddellijke overgang van Edgar Davids. De 33–jarige middenvelder heeft een contract ondertekend voor anderhalf jaar tot en met 30 juni 2008.
Met zijn nieuwe verbintenis keert Davids na meer dan 10 jaar in het buitenland gevoetbald te hebben, terug bij de club waar hij op 8 september 1991 als basisspeler zijn debuut maakte tegen RKC Waalwijk. De linksbenige middenvelder speelde in Amsterdamse dienst 106 competitieduels, 6 bekerwedstrijden en kwam 33 keer uit in de diverse Europese toernooien. In deze 149 wedstrijden maakte hij 33 doelpunten.
Edgar Davids werd met Ajax drie keer kampioen van Nederland en een keer Bekerwinnaar. Verder veroverde hij met de Amsterdamse club drie nationale Super Cups, een Europese Super Cup, de UEFA Cup, de Champions League en de Wereld Beker voor clubteams.
Davids verliet Ajax in mei 1996 en speelde achtereenvolgens bij AC Milan (1 seizoen), Juventus (6 seizoenen), FC Barcelona (1 seizoen), Internazionale (1 seizoen) en Tottenham Hotspur (1½ seizoen).
De middenvelder wordt vandaag om 14.30 uur in aanwezigheid van trainer/coach Henk ten Cate en technisch directeur Martin van Geel gepresenteerd.
Bron: Ajax.nl
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:41 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Voor iedereen die het nog niet geloofde.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:43 schreef koningdavid het volgende:
Hij staat nog niet bij de selectie.
Ik geloof het nog niet.![]()
Hee hallo. Wij zijn toch dat sterrenteam met ervaring en Davids nu erbij dat nu zeker kampioen gaat worden. We zijn nu toch gelijk onverslaanbaar, net als in het begin van het seizoenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:25 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Je vergeet weer ons programma. Maar goed. We worden kampioen..
Ik wacht eerst de foto's af.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:41 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Voor iedereen die het nog niet geloofde.
Ik vind de OP zo wel mooi eigenlijk, hij kan wel in de volgende.quote:
vi.nlquote:Ajax heeft Edgar Davids definitief binnen
30/1/2007 11:37
Edgar Davids kan zich helemaal gaan voorbereiden op de klassieker tegen Feyenoord. Ajax heeft de 33-jarige middenvelder definitief overgenomen van Tottenham Hotspur.
Ajax en Davids hadden elkaar vrijdag gevonden in een dienstverband voor anderhalf jaar. De onderhandelingen met Tottenham Hotspur betekenden uitstel maar geen afstel. Dinsdag bereikten de twee clubs overeenstemming over de onmiddellijke overgang
Zijn laatste actie van Davids in het Ajax-shirt was de gemiste strafschop in de finale van de Champions League. De Amsterdammers verloren op 22 mei 1996 na strafschoppen van Juventus. De 74-voudige international vertrok naar het buitenland, waar hij achtereenvolgens AC Milan, Juventus, Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur diende.
Zijn eerste wedstrijd na tien jaar op de Nederlandse velden is meteen een bijzondere. Ajax neemt het in Amsterdam zondag op tegen Feyenoord.
Dat bedoelde ik ook, bij de volgende OP kan deze ook worden toegevoegd.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind de OP zo wel mooi eigenlijk, hij kan wel in de volgende.![]()
Ik werk in Rotterdamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Kan ik die kakkerlakken op werk nog meer jennen. Mooi zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |