Ik heb zelf ook 2 katten, welke werkelijk geen behoefte hebben om naar buiten te gaan omdat ik ze zo opgevoed heb. Ik zal er in ieder geval altijd voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van mijn dieren, aangezien ikzelf een enorme hekel aan heb wanneer een 'dierenliefhebber' zijn hond of kat overal maar aan laat schijten en het vervolgens niet opruimt... Wel de lusten, niet de lasten dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:49 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't best raar dat sommige mensen serieus menen dat je je kat binnen moet houdenKatten zijn buitenbeesten en als je ze gewoon leert op 't bakje hun behoefte te doen heb je absoluut nooit kattenpoep in je tuin
Ik heb zelf 2 katten en daar zie ik nóóit wat van liggen, en sowieso, wat voor zeikerd ben je als je katten irritant vind in je tuin zeg. Erg treurig. Jaag gewoon weg en verder kop houden.
Toepasselijke nick.quote:
en WAT precies begrijp je niet, sukkel?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:17 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Of je praat normaal, tantoe trieste boeler
Mijn katten moeten beweging hebben en willen spelen, dat kan niet binnen. Niet voldoende althans. Katten zijn wel degelijk buitenbeesten, ze moeten wat mij betreft klimmen, springen, jagen, etc. En tuurlijk, ik vind ook dat anderen geen last moeten hebben van m'n kat maar ik relativeer ook de 'lasten'. Als mijn kat iets stuk maakt bij 'n ander ben ik daarvoor verantwoordelijk en mag er gejankt worden, maar als mijn kat gewoon op de schutting rondloopt of in de tuin van 'n ander of wat dan ook, voel ik niet met diegene mee en laat ik 'm gewoon daar zitten. Katten zijn zo'n bekend fenomeen als huisdier, daar moeten mensen maar aan wennen, ze zijn er nou eenmaal, deal with it. Wegjagen vind ik prima, neemt alleen niet weg dat ik 't 'n zeikerd vind.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:22 schreef Raiko het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook 2 katten, welke werkelijk geen behoefte hebben om naar buiten te gaan... Al ben ik een kattenliefhebber, ik zal er altijd voor zorgen dat andere mensen geen last hebben van mijn dieren.
Ik heb er zelf een hekel aan als een dierenliefhebber zijn hond of kat overal maar aan laat schijten en het vervolgens niet opruimt... Wel de lusten, niet de lasten. Het zijn overigens ook niet de dieren die hier iets aan kunnen doen, die weten niet beter. Gif rondstrooien zal ikzelf dan ook nooit doen, das net zoiets als een handgranaat in felle kleurtjes verven en in een speeltuin neerleggen![]()
en in het park laat ik mijn hond lekker jagen op de katten, heerlijk die natuurquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Mijn katten moeten beweging hebben en willen spelen, dat kan niet binnen. Niet voldoende althans. Katten zijn wel degelijk buitenbeesten, ze moeten wat mij betreft klimmen, springen, jagen, etc. En tuurlijk, ik vind ook dat anderen geen last moeten hebben van m'n kat maar ik relativeer ook de 'lasten'. Als mijn kat iets stuk maakt bij 'n ander ben ik daarvoor verantwoordelijk en mag er gejankt worden, maar als mijn kat gewoon op de schutting rondloopt of in de tuin van 'n ander of wat dan ook, voel ik niet met diegene mee en laat ik 'm gewoon daar zitten. Katten zijn zo'n bekend fenomeen als huisdier, daar moeten mensen maar aan wennen, ze zijn er nou eenmaal, deal with it. Wegjagen vind ik prima, neemt alleen niet weg dat ik 't 'n zeikerd vind.
Als je er niet voor kan zorgen moet je geen huisdier nemen! Of laat dat beest gewoon aan een lijntje uit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Mijn katten moeten beweging hebben en willen spelen, dat kan niet binnen. Niet voldoende althans. Katten zijn wel degelijk buitenbeesten, ze moeten wat mij betreft klimmen, springen, jagen, etc. En tuurlijk, ik vind ook dat anderen geen last moeten hebben van m'n kat maar ik relativeer ook de 'lasten'. Als mijn kat iets stuk maakt bij 'n ander ben ik daarvoor verantwoordelijk en mag er gejankt worden, maar als mijn kat gewoon op de schutting rondloopt of in de tuin van 'n ander of wat dan ook, voel ik niet met diegene mee en laat ik 'm gewoon daar zitten. Katten zijn zo'n bekend fenomeen als huisdier, daar moeten mensen maar aan wennen, ze zijn er nou eenmaal, deal with it. Wegjagen vind ik prima, neemt alleen niet weg dat ik 't 'n zeikerd vind.
Dan vraag ik me af wat jij doet als jouw hond stevig te grazen wordt genomen door een (of meerdere) andere hond(en)? Gewoon roepen: 'Ach, dat is de natuur. Laat ze maar lekker gaan. Ik raap het restant van mn hond zo wel op' of zou je toch het baasje van die 'scheurmachine(s)' willen achterhalen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
en in het park laat ik mijn hond lekker jagen op de katten, heerlijk die natuur![]()
maar wanneer die er een te pakken krijgt hangen er overal opeens posters waar mensen gevraagd worden of ze weten welke hond+eigenaar hun kat toegetakeld heeft. huilies!
Wanneer je hond een kat te pakken heeft binnen je eigen afgesloten tuin: Dan ben je niet aansprakelijk voor schade. Sterker nog: katte-eigenaar is aansprakelijk voor de dierenartsrekening als je hond gewond raakt in het gevecht.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
en in het park laat ik mijn hond lekker jagen op de katten, heerlijk die natuur![]()
maar wanneer die er een te pakken krijgt hangen er overal opeens posters waar mensen gevraagd worden of ze weten welke hond+eigenaar hun kat toegetakeld heeft. huilies!
Toch apart dan, want heel ander voorbeeld, i know als je een inbreker in je eigen huis/afgesloten tuin betrapt en je slaat die persoon helemaal lens, dan kan de in elkaar geslagen persoon wel een aanklacht indienen? En daaruit voortvloeiend (eventueel) vergoeding van ziekenhuiskosten eisen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wanneer je hond een kat te pakken heeft binnen je eigen afgesloten tuin: Dan ben je niet aansprakelijk voor schade. Sterker nog: katte-eigenaar is aansprakelijk voor de dierenartsrekening als je hond gewond raakt in het gevecht.
Ja, want mensen en dieren zijn precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:57 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Toch apart dan, want heel ander voorbeeld, i know als je een inbreker in je eigen huis/afgesloten tuin betrapt en je slaat die persoon helemaal lens, dan kan de in elkaar geslagen persoon wel een aanklacht indienen? En daaruit voortvloeiend (eventueel) vergoeding van ziekenhuiskosten eisen?
Ja, niemand heeft het recht om zomaar huisdieren van iemand anders af te maken. Ooit gehoord van hechten aan een dier?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:20 schreef Solomon het volgende:
[..]
Ja, want mensen en dieren zijn precies hetzelfde.
special voor katten gif neer leggen is ook wat overdreven hagel en buizen? sure.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:28 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Ja, niemand heeft het recht om zomaar huisdieren van iemand anders af te maken. Ooit gehoord van hechten aan een dier?
Je mag best anders denken over dieren of de pest hebben aan katten, maar vermoord ze niet. Lijkt me niet teveel gevraagd?!
Bovendien: als mijn kat iets kapot gemaakt zou hebben van je, kom langs en je krijgt meteen je centen terug. Hoef je geen gif/hagel/buizen waar ze in stikken of weet ik wat te gebruiken.
ja, want wij kunnen meteen ruiken welke van de 1876862 katten+eigenaars in de stad krassen op de auto gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:28 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Ja, niemand heeft het recht om zomaar huisdieren van iemand anders af te maken. Ooit gehoord van hechten aan een dier?
Je mag best anders denken over dieren of de pest hebben aan katten, maar vermoord ze niet. Lijkt me niet teveel gevraagd?!
Bovendien: als mijn kat iets kapot gemaakt zou hebben van je, kom langs en je krijgt meteen je centen terug. Hoef je geen gif/hagel/buizen waar ze in stikken of weet ik wat te gebruiken.
Dus neem zo een beest als je buitenaf woont. en niet als je in een rijtjeshuis of flatje zit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jammer alleen dat er NOOIT een naam en adres op zon beest zit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:28 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Als je je auto s'nachts in de stad hebt staan en er staat een junk of een compleet bezopen gast tegenaan te zeiken, dan staat er ook geen bordje bij 'dit was jopie'. Oke, kattenpis stinkt maar dan nog.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef kless het volgende:
[..]
special voor katten gif neer leggen is ook wat overdreven hagel en buizen? sure.
maar als de auto naar kattepis stikt staat er echt geen bordje bij van dit was de kater van zus enzo
Gezocht: Zeverzak.... Je weet wel mannetje, leeftijd onbekend, woonachtig te Eindhoven.... We missen zijn gezever zo! Wie o wie heeft hem gezien? Zijn mandje is zo leeg nu...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:41 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Gezocht: Tom... Kater 7 jaar oud....
De meeste mensen die krassen op hun auto zien... zijn niet blij en als ze het kunnen verhalen doen ze dat (en je boom niet onderhouden valt daar ook onder op storm schade na ofzo). (anders gaat je noclaim er aan:P)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:45 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Als je je auto s'nachts in de stad hebt staan en er staat een junk of een compleet bezopen gast tegenaan te zeiken, dan staat er ook geen bordje bij 'dit was jopie'. Oke, kattenpis stinkt maar dan nog.
Voortaan dus maar met je buks/je home made pvc buizen constructie naar je auto liggen staren voor het geval dat iemand een krasje maakt. En als het toevallig waait en een voorbijvliegende tak laat krassen achter op je auto, aanklagen de persoon/gemeente waarvan de boom is. Als je 'm kunt lokaliseren he.![]()
Helaas bestaan dit soort mensen dus wel echt. Het is te triest wat sommige mensen doen met dierenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:57 schreef cora4034 het volgende:
Ik blijf me toch verbazen hoe triest sommige mensen zijn die het met goed fatsoen normaal vinden een huisdier te mollen, het liefst nog zo sadistisch mogelijk en dat ook nog op een forum durven te melden alsof ze er trots op zijn. Dat verontrust mij.
Aan de andere kant kun je natuurlijk als 16-jarig puisterig pubertje een heleboel roepen op een forum om mensen te provoceren onder het mom van anonimiteit, maar is de persoon in het ware leven waarschijnlijk een enorme lafbek die nog een rondje omgaat als ie zijn 9 jarig buurmeisje ziet, uit vrees voor enige vorm van menselijk contact.
No Problem!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:54 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Gezocht: Zeverzak.... Je weet wel mannetje, leeftijd onbekend, woonachtig te Eindhoven.... We missen zijn gezever zo! Wie o wie heeft hem gezien? Zijn mandje is zo leeg nu...
Mag ik dan even gniffelen?![]()
No hard feelings eh![]()
Andersom verbaast mij hoe triest katteneigenaren zijn dat ze een huisdier nemen en dat arme beest lekker de straat op schoppen en er totaal geen verantwoordelijkheid voor nemen. Ook niet als ze tot last zijn van anderen of zelfs hondeneigenaren de schuld geven van iets wat hun eigen kat heeft gedaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:57 schreef cora4034 het volgende:
Ik blijf me toch verbazen hoe triest sommige mensen zijn die het met goed fatsoen normaal vinden een huisdier te mollen, het liefst nog zo sadistisch mogelijk en dat ook nog op een forum durven te melden alsof ze er trots op zijn. Dat verontrust mij.
Aan de andere kant kun je natuurlijk als 16-jarig puisterig pubertje een heleboel roepen op een forum om mensen te provoceren onder het mom van anonimiteit, maar is de persoon in het ware leven waarschijnlijk een enorme lafbek die nog een rondje omgaat als ie zijn 9 jarig buurmeisje ziet, uit vrees voor enige vorm van menselijk contact.
Maar goed, voor de TS sterkte ermee de komende tijd!
Vind jij het ook normaal dat kleuters met een luchtbuks gaan schieten als een kat door een weiland loopt waar normaal gesproken niemand is behalve een stel spelende kinderen soms? Want dat gebeurt dus ookquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:01 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
No Problem!
Tegen de tijd dat ik bovenop jou auto sta te pissen mag je ook een poging doen mij de nek om te draaien.
Sterker nog... Ik zou niets anders verwachten! haha!
Want iedere katteneigenaar kan er wat aan doen als zjin kat wegloopt als je de deur per ongeluk open laat staan. Gelijk dan maar boete/doodquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor het invoeren van kattenbelasting icm met verplicht chippen. Komt ongechipte kat in opvang = direct inslapen, gechipte kat = met stevige boete naar eigenaar.
Maar in de buurt van weilanden wonen over het algemeen alleen boeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:08 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Vind jij het ook normaal dat kleuters met een luchtbuks gaan schieten als een kat door een weiland loopt waar normaal gesproken niemand is behalve een stel spelende kinderen soms? Want dat gebeurt dus ook![]()
Nee, aan de rand van de stad, bij ons, zit een weilandje, met daarachter weer een woonwijk, en vanuit die wijk werd er dus geschoten, terwijl die kat niets deed, er zit niet eens echt een boerderij in de buurt. Het was gewoon een verwend rotjoch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:12 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Maar in de buurt van weilanden wonen over het algemeen alleen boeren.
Die houden er toch een andere denkwijze op na!
Dus ik sta ook niet te kijken dat een boerenkleuter met een luchtbuks rondhobbelt...
Die schieten toch ook regelmatig duiven etc bij maiskuilen?
Neuh, ik laat je fijn je behoefte doen en schuif je dan de rekening onder je neus. (of moet ik dan je baasje hebben?) Desnoods even de tuinslang op je weke onderdelen zetten. Dat is geen DODELIJKE manier en het houdt vervelende mannetjes toch mooi uit de buurt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:01 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
No Problem!
Tegen de tijd dat ik bovenop jouW auto sta te pissen, mag je ook een poging doen mij de nek om te draaien.
Sterker nog... Ik zou niets anders verwachten! haha!
Met dat laatste ben ik het ook zeer zeker eens. Net zoals mensen eens goed na moeten denken voordat ze beginnen aan kinderen. Je moet er de tijd, de ruimte, het geld en dat ene beetje gevoel voor in je donder hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:59 schreef kless het volgende:
[..]
De meeste mensen die krassen op hun auto zien... zijn niet blij en als ze het kunnen verhalen doen ze dat (en je boom niet onderhouden valt daar ook onder op storm schade na ofzo). (anders gaat je noclaim er aan:P)
Katten afmaken is ook overdreven. vergiftigen kan ik me niet voorstellen. maar dat ze rattevergif bij iemand anders eten ofzo. Moa moet hij als hij denkt last te hebben van ratten rekenening gaan houden met dieren die niet van hem zij nen ongevraagt op zn terein komen enzovoordt? ik dacht het niet.
Als een ongetrainde hond achter schapen aan gaat jagen... die krijgt een schot hagel.
Buizen? wat is dat?
Geen dieren nemen als je er zelf de ruimte nietvoor hebt.
Ik ken genoeg mensen die hun katten het prima naar de zin kunnen maken binnen, een plek waar ze anderen niet tot last zijn. Kan je dat niet? Neem dan ook geen kat!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:29 schreef Koenholio het volgende:
Ik denk dat de meeste katteneigenaren wel zouden betalen voor schade die door hun kat is aangericht bij een ander. Het probleem is alleen dat je meestal niet weet van wie de kat is, en dus ook niet bij wie je verhaal moet halen. En hoe weerhou je een kat ervan om iemand de tuin vol te pissen en te schijten? Niet dus. En tjah, katten zijn nu eenmaal buitenbeesten...
Om zo'n kat dan maar af te maken vind ik dan wel weer zwaar overdreven...
Ai! Ik weet niet wat meer pijn doet: Mijn interpunctie en spelfouten of jouw politiek correcte antwoord...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:21 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Neuh, ik laat je fijn je behoefte doen en schuif je dan de rekening onder je neus. (of moet ik dan je baasje hebben?) Desnoods even de tuinslang op je weke onderdelen zetten. Dat is geen DODELIJKE manier en het houdt vervelende mannetjes toch mooi uit de buurt.
Tjah ik heb zelf geen katquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die hun katten het prima naar de zin kunnen maken binnen, een plek waar ze anderen niet tot last zijn. Kan je dat niet? Neem dan ook geen kat!
Honden zijn ook buitenbeesten maar van mijn hond heeft niemand last. Die laat ik netjes uit op de daarvoor aangewezen plaatens waar een flink bedrag aan hondenbelasting voor wordt betaald.
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste gedeelte van je antwoord, maar dat is enkel en alleen omdat ik het vertik om je gelijk te geven.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:32 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Ai! Ik weet niet wat meer pijn doet: Mijn interpunctie en spelfouten of jouw politiek correcte antwoord...
goede vergelijking johquote:Op maandag 29 januari 2007 19:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zeg ik nou altijd over Darfur.
Nee, alleen voor opwindmuizen. Doodengquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:43 schreef kless het volgende:
Trouwens euh.. jou icon... geld dat ook voor katten![]()
Eenschquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:11 schreef Isdatzo het volgende:
kat binnenhouden.
klaar.
en als je niet genoeg plaats hebt voor zo´n beest neem er dan geen.
Als jij bij mij aan de deur komt, geef ik jou lekkere rattengif cake.quote:
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:11 schreef Isdatzo het volgende:
kat binnenhouden.
klaar.
en als je niet genoeg plaats hebt voor zo´n beest neem er dan geen.
als er een kat in mijn tuin schijt, op mijn auto zit, of mij anderszins overlast bezorgt krijgt ie ´n trap
Doe je dat ook bij kleine kinderen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:21 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
Een vriend van mij laat zijn kat ook in de woonwijk rondlopen. Als hij naast me zit in de auto, moet ik wat voorzichtiger rijden van hem, want zijn kat kan wel is voorbij schieten. No way, dat ik uitwijk. Gewoon rechtdoor rijden. En als ik um raak, rij ik ff terug om ut opnieuw kennis te laten maken met de verse winterbanden zodat het beestje niet hoeft te lijden.
het is nu eenmaal een stuk effectieverquote:Op maandag 29 januari 2007 19:12 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Precies, dan hadden we het beestje meteen binnen gehouden. Mensen overlast bezorgen is ook niet de bedoeling. Maar deze manier... M'n bloed kookt![]()
Nee, die kijken wel uit zoals het hen is geleerd en spelen niet op straat.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:25 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
Doe je dat ook bij kleine kinderen?![]()
Dacht je dat? Die zie ik ook vaak gewoon hersenloos oversteken. Katten letten ook echt wel op of er iets aankomt, alleen bij kleine kinderen letten de ouders vaak er ook nog op, maar bij katten niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Nee, die kijken wel uit zoals het hen is geleerd en spelen niet op straat.![]()
't geeft meteen aan de waarde die ze aan hun kat hechten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:37 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Dacht je dat? Die zie ik ook vaak gewoon hersenloos oversteken. Katten letten ook echt wel op of er iets aankomt, alleen bij kleine kinderen letten de ouders vaak er ook nog op, maar bij katten niet.
Ik zeg dat gewoon, dat ik een schijthekel aan loslopende katten heb. En als jij me dan een knal op mijn bek wil geven, dan zegt dat meer over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:43 schreef RottePeer het volgende:
wat doen mensen hier stoer...als er kattenhaters zijn die die shit ook face to face durven te zeggen, pm me dan, dan spreken we wat af. en de rest moet gewoon hun tyfusgrote kaolo-bek houden, fucking laffe flikkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |