IDDquote:Op maandag 29 januari 2007 20:27 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik wil jou wel aluminium Tig zien lassen met gelijkstroom
bij TIG lassen kan zowel met wisselstroom als gelijkstroomquote:Op maandag 29 januari 2007 20:38 schreef raimen het volgende:
[..]
IDD
Het moet wisselstroom zijn om door de bescherming van het alu te komen.
Met gelijk stroom krijg je dit niet voor elkaar hoor![]()
hint pulserende gelijkstroomquote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef Wojworshebn het volgende:
Voor alle duidelijkheid dan maar:
Blokvormige wisselstroom - "Square wave" - bronnen of schakelende gelijkstroombronnen zijn bijzonder aantrekkelijk voor het lassen van aluminium. Door direct van polariteit om te schakelen wordt het herontsteken vergemakkelijkt zodat de HF kan worden verkort dan wel in het geheel worden weggelaten. De mogelijkheid om de balans van de beide polariteiten, de verhouding positief/negatief, in te stellen, is van belang om de warmte in het werkstuk en in de elektrode te kunnen doseren.
Joun achterbrug las ik gewoon tig wisselstroom. Garantie tot de deur want gegarandeerd dat de las vroeg of laat knapt waar die gelast isquote:Op maandag 29 januari 2007 22:07 schreef The_S het volgende:
vjennekloetn, ga je nog die achterbrug lassen voor mij? wel met wisselstroom hè
He,niet butteren h,en dubbelen is ook vies..quote:Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef VjenneKloetn het volgende:
En normale fiets word dus gesoldeerd zoals Wojworshebn een heel stuk hierboven al heeft aangegeven.
Met koper en gas en zuurstof dus ?Gezeik met flessenhuur
Plaatwerk aan een auto kan je gerust met mig/mag lassen. Meestal is het toch plaatje vasthechten en de rest plamuren als je het hebt over roest wegwerken.
niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:47 schreef Blue_ei het volgende:
[..]
Op de prijs hier kan je poffen [link]
dat is een bagger ding maar kwaliteit heeft hier gewoon een prijskaartjequote:Op maandag 29 januari 2007 23:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?
eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef wimmel_1 het volgende:
Voor wat TS wil is Acetyleen nog steeds het mooiste middel, maar da's persoonlijk.
oftewel de goodkoopste methode van smeltbad/autogeen lassen
[edit] Linkje waar zo'n beetje de meeste las technieken wel netjes beschreven staan. [/edit]
Hier een voorbeeldje wat prijzen flessenhuur/koop en vullingen :http://www.kuipersgassen.nl/Producten.aspx?groep=Lasgereedschapquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:43 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.
van die complete sets met slangen, drukregelaars, etc zijn betaalbaar op marktplaats.
maar waar haal je flessen gas en wat kost dat?
dus ik moet wel electrode hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:31 schreef dop het volgende:
geen autogeen, probeer daar mee maar eens snel een paar hegtjes te zetten , je hebt nooit een vrijehand om je werk mee vast te houden.
en de kans dat je teveel hitte in je werk brengt is inderdaat een stuk groter.
ook heb je voor verschillende soorten werk verschillende pitten nodig, je kunt niet even het amperage opschroeven of juist wat lager zetten.
Nee je moet mig/mag ,co2 voor jou toepassingen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:58 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
dus ik moet wel electrode hebben?
en waarom is een ding van 100 euro prut? kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan een trafo.
als jij denkt dat het alleen een trafo is en je met ¤100 goed kunt lassen dan moet je het zeker niet latenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:27 schreef dop het volgende:
als je dunnebuis en plaatstaal gaat lassen valt electrode lassen (booglassen) af met mig kun je dan nog wel een eind komen
hoe zo niet?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Ten eerste fietsframes kun je niet lassen. Ten tweede verdiep je eerst eens in de wereld van het lassen. Voor elk apparaat is er weer een andere toepassing.
Waarom zou je een fietsframe aan je auto lassen?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:52 schreef mighty_myte het volgende:
Ik wil een lasapparaat kopen om wat fietsframes en plaatwerk aan mijn auto te lassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |