abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 20:38:58 #26
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_45802843
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:27 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik wil jou wel aluminium Tig zien lassen met gelijkstroom
IDD

Het moet wisselstroom zijn om door de bescherming van het alu te komen.
Met gelijk stroom krijg je dit niet voor elkaar hoor
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  maandag 29 januari 2007 @ 21:26:56 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_45805196
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:38 schreef raimen het volgende:

[..]

IDD

Het moet wisselstroom zijn om door de bescherming van het alu te komen.
Met gelijk stroom krijg je dit niet voor elkaar hoor
bij TIG lassen kan zowel met wisselstroom als gelijkstroom
ook al gebruiken ze bij de meeste goedkope setjes wisselstroom omdat je dan makkelijker aan hoge vlamboog temperaturen komt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_45805378
Voor alle duidelijkheid dan maar:

Blokvormige wisselstroom - "Square wave" - bronnen of schakelende gelijkstroombronnen zijn bijzonder aantrekkelijk voor het lassen van aluminium. Door direct van polariteit om te schakelen wordt het herontsteken vergemakkelijkt zodat de HF kan worden verkort dan wel in het geheel worden weggelaten. De mogelijkheid om de balans van de beide polariteiten, de verhouding positief/negatief, in te stellen, is van belang om de warmte in het werkstuk en in de elektrode te kunnen doseren.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:34:59 #29
545 dop
pi_45805575
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef Wojworshebn het volgende:
Voor alle duidelijkheid dan maar:

Blokvormige wisselstroom - "Square wave" - bronnen of schakelende gelijkstroombronnen zijn bijzonder aantrekkelijk voor het lassen van aluminium. Door direct van polariteit om te schakelen wordt het herontsteken vergemakkelijkt zodat de HF kan worden verkort dan wel in het geheel worden weggelaten. De mogelijkheid om de balans van de beide polariteiten, de verhouding positief/negatief, in te stellen, is van belang om de warmte in het werkstuk en in de elektrode te kunnen doseren.
hint pulserende gelijkstroom
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_45806033
Hmmz, dat van schakelende gelijkstroombronnen kende ik nog niet. Is dat dan hetzelfde als puls lassen?
pi_45806110
Als jij dat onder puls lassen verstaat wel ja.,,
pi_45806649
Wat ik altijd begreep van puls lassen (bij tig) is dat je heel even met een hoger amperage last en dan weer een lage, en dan om en om.
Aluminium kan je dus gewoon puls lassen met tig?
pi_45806951
vjennekloetn, ga je nog die achterbrug lassen voor mij? wel met wisselstroom hè
pi_45807150
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:07 schreef The_S het volgende:
vjennekloetn, ga je nog die achterbrug lassen voor mij? wel met wisselstroom hè
Joun achterbrug las ik gewoon tig wisselstroom. Garantie tot de deur want gegarandeerd dat de las vroeg of laat knapt waar die gelast is
pi_45807244
i know , maar tis maar voor reserve
  maandag 29 januari 2007 @ 22:28:16 #36
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45807833
Heel verhaal interessant maar wat kan hij ?ik nou het beste kopen voor fietsframes?
Plaatwerk vind ik persoonlijk CO2 het lekkerste .
Fietspijp is vrij dun ,blaas je niet gauw een gat electrisch?

Verder vind ik die honderd knaken lastrafoos bagger ! Start slecht!
Klaar?
Ik niet!
pi_45808069
De fiets ben ik dus ook nog niet uit ivm dat puls verhaal enzo
Mijn mountainbike is wel gelast (aluminium frame) maar weet dus niet hoe (tig, mig/mag). Het zal vast wel op een lasrobot zijn gelast iig.
En normale fiets word dus gesoldeerd zoals Wojworshebn een heel stuk hierboven al heeft aangegeven.

Plaatwerk aan een auto kan je gerust met mig/mag lassen. Meestal is het toch plaatje vasthechten en de rest plamuren als je het hebt over roest wegwerken.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:40:48 #38
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45808355
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef VjenneKloetn het volgende:

En normale fiets word dus gesoldeerd zoals Wojworshebn een heel stuk hierboven al heeft aangegeven.

Met koper en gas en zuurstof dus ?Gezeik met flessenhuur

Plaatwerk aan een auto kan je gerust met mig/mag lassen. Meestal is het toch plaatje vasthechten en de rest plamuren als je het hebt over roest wegwerken.
He,niet butteren h,en dubbelen is ook vies..
Netjes koelen en puntsgewijs aflassen .
Beetje dichtsmeren ,bah!
Klaar?
Ik niet!
pi_45809324
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:47 schreef Blue_ei het volgende:

[..]

Op de prijs hier kan je poffen [link]
niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 06:15:10 #40
545 dop
pi_45815000
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?
dat is een bagger ding maar kwaliteit heeft hier gewoon een prijskaartje
  dinsdag 30 januari 2007 @ 06:33:14 #41
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_45815022
Voor wat TS wil is Acetyleen nog steeds het mooiste middel, maar da's persoonlijk.

oftewel de goodkoopste methode van smeltbad/autogeen lassen

[edit] Linkje waar zo'n beetje de meeste las technieken wel netjes beschreven staan. [/edit]

[ Bericht 33% gewijzigd door wimmel_1 op 30-01-2007 06:40:49 ]
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_45827800
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef wimmel_1 het volgende:
Voor wat TS wil is Acetyleen nog steeds het mooiste middel, maar da's persoonlijk.

oftewel de goodkoopste methode van smeltbad/autogeen lassen

[edit] Linkje waar zo'n beetje de meeste las technieken wel netjes beschreven staan. [/edit]
eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.
van die complete sets met slangen, drukregelaars, etc zijn betaalbaar op marktplaats.
maar waar haal je flessen gas en wat kost dat?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:49:32 #43
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45828032
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:43 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.
van die complete sets met slangen, drukregelaars, etc zijn betaalbaar op marktplaats.
maar waar haal je flessen gas en wat kost dat?
Hier een voorbeeldje wat prijzen flessenhuur/koop en vullingen :http://www.kuipersgassen.nl/Producten.aspx?groep=Lasgereedschap

(Tip) Bij Air Products in Waddinxveen mocht je vroeger zelf je flessen pakken,
medicinale zuurstof last een stuk mooier

Plaatwerk auto lassen is nog een sport hoor autogeen je brengt zoveel hitte in je materiaal ,
is Co2 een stuk eenvoudiger.
Klaar?
Ik niet!
pi_45832497
bij Co2 lassen moet je wel al je huid bedekken want je verbrand levendig
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:31:06 #45
545 dop
pi_45835951
geen autogeen, probeer daar mee maar eens snel een paar hegtjes te zetten , je hebt nooit een vrijehand om je werk mee vast te houden.
en de kans dat je teveel hitte in je werk brengt is inderdaat een stuk groter.
ook heb je voor verschillende soorten werk verschillende pitten nodig, je kunt niet even het amperage opschroeven of juist wat lager zetten.
pi_45860553
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:31 schreef dop het volgende:
geen autogeen, probeer daar mee maar eens snel een paar hegtjes te zetten , je hebt nooit een vrijehand om je werk mee vast te houden.
en de kans dat je teveel hitte in je werk brengt is inderdaat een stuk groter.
ook heb je voor verschillende soorten werk verschillende pitten nodig, je kunt niet even het amperage opschroeven of juist wat lager zetten.
dus ik moet wel electrode hebben?
en waarom is een ding van 100 euro prut? kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan een trafo.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:03:24 #47
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45860721
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:58 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

dus ik moet wel electrode hebben?
en waarom is een ding van 100 euro prut? kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan een trafo.
Nee je moet mig/mag ,co2 voor jou toepassingen.
Allemaal te licht ,start niet snel op,
koop dan zo'n drama op marktplaats,als je er een knaak vijftig voor over hebt .
Staan er zat ,van types die nu in therapie zitten door hun te goedkope lasbakkie
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:33:36 #48
545 dop
pi_45861861
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:27 schreef dop het volgende:

als je dunnebuis en plaatstaal gaat lassen valt electrode lassen (booglassen) af met mig kun je dan nog wel een eind komen
als jij denkt dat het alleen een trafo is en je met ¤100 goed kunt lassen dan moet je het zeker niet laten
dat word een ervaring rijker en ¤100 armer

ik ben een ervaren lasser die met vele soorten apparaten heeft gelast, en ik kan je dit zeggen telkens als ik z'n goedkoop bouwmarkt ding in mijn handen krijg dan begin ook ik weer te vloeken
pi_45901772
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Ten eerste fietsframes kun je niet lassen. Ten tweede verdiep je eerst eens in de wereld van het lassen. Voor elk apparaat is er weer een andere toepassing.
hoe zo niet?
mijn fiets is nog gelast... frame gebroken
maar de fiets is al wat jaartjes oud.. nog modern staal van toen..
Back to the 70's
pi_45971330
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:52 schreef mighty_myte het volgende:
Ik wil een lasapparaat kopen om wat fietsframes en plaatwerk aan mijn auto te lassen.
Waarom zou je een fietsframe aan je auto lassen?

Maar je moet even goed overwegen wat je wilt. Elektrode is goedkoper. Je hebt alleen wat elektrodestaven nodig en een apparaat. Bij MIG/MAG heb je een apparaat, spoel, acethyleen cilinder en een mondstuk waar je als beginner je draad aan vast bakt. Je hebt dus nieuwe draadgeleiders nodig op een gegeven moment. Neemt niet weg dat het erg fijn werkt zo'n apparaat. Echter, wanneer je buiten wilt gaan lassen krijg je een probleem met je insnoeringsgas die je vlamboog moet beschermen tegen zuurstof. Het gas waait weg in de buitenlucht. Wat dit betreft is elektrode beter omdat dit een slak achter laat op de las. Als je heet genoeg last dan valt de slak er vanzelf vanaf tijdens het afkoelen. Vergt echter wel iets meer oefening. TIG zou ik echter niet doen als beginnend lasser. Je wolfraam puntje bak je geheid vast aan je werkstuk. Let trouwens ook even op dat je een 220v kiest, want 380v heb je niet denk ik?

En gewoon 45° + 45° aanhouden met je toorts, dan zit je altijd goed. En niet te druk zwaaien natuurlijk. Vanuit de pols opbrengen, krijg je een mooie golfbeweging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')