Nee nog nooit!quote:Op maandag 29 januari 2007 18:59 schreef Blue_ei het volgende:
Heb ten eerste wel eens gelast1
vast wel!quote:Op maandag 29 januari 2007 19:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Ten eerste fietsframes kun je niet lassen.
ik verdiep me er in dmv dit topic.quote:Ten tweede verdiep je eerst eens in de wereld van het lassen. Voor elk apparaat is er weer een andere toepassing.
hier heb ik wat aan.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef Athmozz het volgende:
ik kan je toch aanraden om te beginnen met elektrodelassen, dat is echt het eenvoudigste wat er maar is. Electrode aan je kunstwerk vastlassen komt heel waarschijnlijk doordat je je lasstroom te klein genomen hebt. Iets grotere lasstroom instellen dus.
Verder altijd mooi schuin je elektrode aanstrijken, eens ze goed gestart is en de juiste lasstroom staat op je lastransfo, dan kan er niet zoveel verkeerd gaan.
Met gas lassen is sowieso vervelender omdat je met lege en volle flessen zal moeten sleuren na een tijdje. Ik heb dus een serieuze voorkeur voor elektrisch lassen.
Doe je medeweggebruikers trouwens een lol en las enkel je fiets. Als daar iets mis gaat val je er gewoon door, als het een carosserieonderdeel is kan het nog een ongeluk veroorzaken.
Waarom zou je geen fietsframes kunnen lassen? Van het moment je 2 stalen buizen hebt krijg je die sowieso aan elkaar gelast
da's een goeie.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:15 schreef Blue_ei het volgende:
Kilk eens op deze link prachtigen uitleg
http://www.lerenlassen.nl/
Fietsframe's kun je zeker wel lassen. Maar je moet op veel dingen letten. die ga ik hier nu niet uitleggen duurt veel te langquote:Op maandag 29 januari 2007 19:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Ten eerste fietsframes kun je niet lassen. Ten tweede verdiep je eerst eens in de wereld van het lassen. Voor elk apparaat is er weer een andere toepassing.
Tegenwoordig zijn de meeste frame's van aluminiumquote:Omdat de meeste fiets frame's van chrome-mobyleen zijn
Ja maar die handeling heet dan hardsolderen.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:22 schreef raimen het volgende:
[..]
Fietsframe's kun je zeker wel lassen. Maar je moet op veel dingen letten. [sub]die ga ik hier nu niet uitleggen duurt veel te lang
Tegenwoordig zijn de meeste frame's van aluminium
Het is idd wel handig als je weet waar je mee bezig bent![]()
I knowquote:Op maandag 29 januari 2007 19:30 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Ja maar die handeling heet dan hardsolderen.
Aluminium kan wel worden gelast d.m.v. TIG lassen.
Aluminium kan je ook mag lassen.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:30 schreef Wojworshebn het volgende:
Aluminium kan wel worden gelast d.m.v. TIG lassen.
quote:Op maandag 29 januari 2007 19:37 schreef VjenneKloetn het volgende:
[..]
Aluminium kan je ook mag lassen.
Op de prijs hier kan je poffenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:20 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
da's een goeie.
booglassen met electrode moet ik dus hebben.
maar nu de vraag waar ik op moet letten als ik zo'n ding wil kopen.![]()
Aluminium las je altijd met wisselstroomquote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef -chefke- het volgende:
[..]
maar dan wel wisselstroom met superpulsje derbij
![]()
denk dat je met een tig/electrode apparaat het meest flexibele bent een mig/mag apparaat is kwa toepassingen wat beperkt omdat het wat groffer is en meer zooi geeft dan tig.
niet bij TIGquote:Op maandag 29 januari 2007 19:53 schreef VjenneKloetn het volgende:
[..]
Aluminium las je altijd met wisselstroom![]()
IDDquote:Op maandag 29 januari 2007 20:27 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik wil jou wel aluminium Tig zien lassen met gelijkstroom
bij TIG lassen kan zowel met wisselstroom als gelijkstroomquote:Op maandag 29 januari 2007 20:38 schreef raimen het volgende:
[..]
IDD
Het moet wisselstroom zijn om door de bescherming van het alu te komen.
Met gelijk stroom krijg je dit niet voor elkaar hoor![]()
hint pulserende gelijkstroomquote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef Wojworshebn het volgende:
Voor alle duidelijkheid dan maar:
Blokvormige wisselstroom - "Square wave" - bronnen of schakelende gelijkstroombronnen zijn bijzonder aantrekkelijk voor het lassen van aluminium. Door direct van polariteit om te schakelen wordt het herontsteken vergemakkelijkt zodat de HF kan worden verkort dan wel in het geheel worden weggelaten. De mogelijkheid om de balans van de beide polariteiten, de verhouding positief/negatief, in te stellen, is van belang om de warmte in het werkstuk en in de elektrode te kunnen doseren.
Joun achterbrug las ik gewoon tig wisselstroom. Garantie tot de deur want gegarandeerd dat de las vroeg of laat knapt waar die gelast isquote:Op maandag 29 januari 2007 22:07 schreef The_S het volgende:
vjennekloetn, ga je nog die achterbrug lassen voor mij? wel met wisselstroom hè
He,niet butteren h,en dubbelen is ook vies..quote:Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef VjenneKloetn het volgende:
En normale fiets word dus gesoldeerd zoals Wojworshebn een heel stuk hierboven al heeft aangegeven.
Met koper en gas en zuurstof dus ?Gezeik met flessenhuur
Plaatwerk aan een auto kan je gerust met mig/mag lassen. Meestal is het toch plaatje vasthechten en de rest plamuren als je het hebt over roest wegwerken.
niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:47 schreef Blue_ei het volgende:
[..]
Op de prijs hier kan je poffen [link]
dat is een bagger ding maar kwaliteit heeft hier gewoon een prijskaartjequote:Op maandag 29 januari 2007 23:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
niet duur en ziet er fatsoenlijk uit, is dat een goed ding?
eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef wimmel_1 het volgende:
Voor wat TS wil is Acetyleen nog steeds het mooiste middel, maar da's persoonlijk.
oftewel de goodkoopste methode van smeltbad/autogeen lassen
[edit] Linkje waar zo'n beetje de meeste las technieken wel netjes beschreven staan. [/edit]
Hier een voorbeeldje wat prijzen flessenhuur/koop en vullingen :http://www.kuipersgassen.nl/Producten.aspx?groep=Lasgereedschapquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:43 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
eigenlijk lijkt me dat ook nog best prima.
van die complete sets met slangen, drukregelaars, etc zijn betaalbaar op marktplaats.
maar waar haal je flessen gas en wat kost dat?
dus ik moet wel electrode hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:31 schreef dop het volgende:
geen autogeen, probeer daar mee maar eens snel een paar hegtjes te zetten , je hebt nooit een vrijehand om je werk mee vast te houden.
en de kans dat je teveel hitte in je werk brengt is inderdaat een stuk groter.
ook heb je voor verschillende soorten werk verschillende pitten nodig, je kunt niet even het amperage opschroeven of juist wat lager zetten.
Nee je moet mig/mag ,co2 voor jou toepassingen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:58 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
dus ik moet wel electrode hebben?
en waarom is een ding van 100 euro prut? kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan een trafo.
als jij denkt dat het alleen een trafo is en je met ¤100 goed kunt lassen dan moet je het zeker niet latenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:27 schreef dop het volgende:
als je dunnebuis en plaatstaal gaat lassen valt electrode lassen (booglassen) af met mig kun je dan nog wel een eind komen
hoe zo niet?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Ten eerste fietsframes kun je niet lassen. Ten tweede verdiep je eerst eens in de wereld van het lassen. Voor elk apparaat is er weer een andere toepassing.
Waarom zou je een fietsframe aan je auto lassen?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:52 schreef mighty_myte het volgende:
Ik wil een lasapparaat kopen om wat fietsframes en plaatwerk aan mijn auto te lassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |