bronquote:Klaas de Vries kandidaat voor Eerste Kamer
26.01.2007 | Dossier Partij en leden | Partijbestuur
Klaas de Vries stelt zich alsnog kandidaat voor de Eerste Kamer. Vorige week trok hij zich terug van de ontwerp-kandidatenlijst uit onvrede over zijn onverkiesbare plek (23). Partijvoorzitter Michiel van Hulten is blij dat De Vries van zijn besluit is teruggekomen. 'Klaas is iemand met een grote staat van dienst. Nu krijgt het congres de kans zich uit te spreken over zijn kandidatuur.'
Jeltje van Nieuwenhoven, voorzitter van de kandidaatstellingscommissie die de ontwerp-kandidatenlijst heeft opgesteld, geeft een toelichting op de ontwerp-kandidatenlijst: 'Het aantal geschikte kandidaten was zeer groot, de commissie had een ruime keuze uit vele kwalitatief goede kandidaten die pasten binnen de opdracht van het partijbestuur. Er is gekeken naar de zittende Kamerleden, vooral diegenen die nog maar één periode in de Eerste Kamer zaten. Mede op basis van gesprekken met de fractievoorzitter en lijsttrekker Han Noten, heeft de commissie zittende kamerleden zoveel mogelijk een kans gegeven hun werk voort te zetten.'
De commissie heeft in opdracht van het partijbestuur een lijst opgesteld met evenveel vrouwen als mannen. 'Uitgaande van 14-16 verkiesbare plaatsen was er slechts ruimte voor twee nieuwe mannen en twee a drie nieuwe vrouwen. Bij het selecteren van deze nieuwkomers uit de vele kwalitatief goede kandidaten heeft de commissie vooral gekeken naar de portefeuilles die nog ingevuld moesten worden.'
Het partijbestuur heeft de voordracht van de commissie ongewijzigd overgenomen. Nu De Vries weer beschikbaar is kan het congres besluiten hem alsnog een hogere plek toe te kennen. Het congres stelt op 10 februari de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer definitief vast.
Blijkbaar was een wél productieve baan toch iets te hoog gegrepen.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:36 schreef Aoristus het volgende:
Vreemd, ik dacht dat Klaas de Vries vrij duidelijk afscheid had genomen van de actieve politiek. Ik geloof wel dat het een goed politicus is, maar het zou niet zoveel kwaad kunnen om het bloed een beetje te verversen in de zich vormende nieuwe samenstelling van de Partij van de Arbeid
Volgens parlement.com heeft ie al 2 klussen:quote:Op maandag 29 januari 2007 17:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Blijkbaar was een wél productieve baan toch iets te hoog gegrepen.
Overigens stelt dat commissariaat waarschijnlijk niet zoveel voor.quote:- voorzitter bestuur C.A.O.P. (Centrum Arbeidsverhoudingen Overheidspersoneel), vanaf 1 januari 2007
- lid Raad van Commissarissen Koninklijke Haskoning Groep B.V., vanaf 1 januari 2007
quote:Op zondag 4 februari 2007 17:48 schreef JohnDope het volgende:
Klaas de Fossiel is ook indirect schuldig aan de moord op Fortuyn.
het is wel zo hoor SCH.quote:
quote:@ 04-10-06 zei Eerdmans het volgende:
Als De Vries destijds dezelfde zorgvuldigheid had betracht als waar hij nu Verdonk ten onrechte mee opzadelt, dan had Pim Fortuyn hier nog gestaan, en niet ik.
Volgens mij heb jij in een grot gezetenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:07 schreef Posdnous het volgende:
Wat lul jij toch allemaal voor onzin
Jij moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zei "indirect".quote:Op maandag 5 februari 2007 17:09 schreef Posdnous het volgende:. Nee, je moet lekker iemand beschuldigen van moord die er geen reet mee te maken heeft.
Nee hij maakt er een ludiek verhaal om heen, dat uiteindelijk een grote rel werd.quote:
indirecte schuld is ook schuld.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zei "indirect".
dat is zeker zo!quote:
Waar bestaat die indirecte schuld dan uit?quote:
Voglens mij was en is er maar 1 persoon direct en indirect schuldig aan die moord ene Volkert van der G. Als je andere mensen er van wilt beschuldigen moet je maar eens met bewijzen komen.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:34 schreef JohnDope het volgende:
du_ke heeft ook in een grot gezeten..... Sommige mensen hier
Waarvan akte.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Blijkbaar was een wél productieve baan toch iets te hoog gegrepen.
quote:Op maandag 5 februari 2007 22:12 schreef PJORourke het volgende:
Het toont de rechtse gematigdheid en tolerantie dat deze man nog leeft. Hulde!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |