Begrijp ik ook niet echt. Sponsorbelangen? De Jongh is altijd nog popie Jopie in Vlaanderen...quote:Op maandag 29 januari 2007 14:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat van De Jongh was aangekondigd. Boonen wil Steegmans als 3de of 4de laatste man in zijn trein gebruiken en Tossato net na hem. En De Jongh als laatste. (waarom snap ik toch ook niet echt)
Volgens mij ook niet. Fietste eerder gewoon hard door dan echt aan te zettenquote:Maar Petacchi leek mij zelfs niet eens echt te sprinten vandaag. Kwam die uit zijn zadel eigenlijk ?
quote:136 078 WIELINGA Remmert SDV NED 15' 30"
Heeft 'ie wel vaker op training en in testen....quote:Op maandag 29 januari 2007 18:06 schreef Bartoli het volgende:
Wielinga is geen zandrenner. snap sowieso niet wat ze hem in qatar laten rijden. Op trainingskamp had die op de klimmen de betere tijden van de ploeg samen met Piepoli en Mayo
Als Freire iets echt wil dan lukt hem dat meestal wel, bahalve alsdie weer van die misterieuze pijntjes overal krijgt. Wielinga schijnt enorm veel inhoud te hebben maar dat is er vrij weinig uit gekomen in de koers erg jammer blijft een beetje een eeuweig talentje.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:38 schreef icebliss het volgende:
Volgende keer voor Boonen gooien die Brown, dan maakt Freire weer wat meer kans![]()
(Ik weet dat Freire hier niet rijdt trouwens.)
En in April weer heersen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:46 schreef kawotski het volgende:
morgen en overmorgen weer Boonen.. en in de tour natuurlijk weer de amateur uithangen![]()
Als 'ie dan wel z'n benen gaat strekken wel jaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:34 schreef Bartoli het volgende:
morgen krijgt die klop van Petacchi
quote:DOHA - Met zijn linkerarm in een mitella, verstopt onder zijn trainingsjack, beende een kokende Tom Steels gisteravond...
,,Hé, jij, grote idioot,’’ beet Steels de Australiër Graeme Brown toe. ,,Het is altijd wat met jou.’’ Er volgden nog wat scheldwoorden, voordat de Vlaming onder luid applaus van vrijwel alle aanwezigen terug liep naar zijn eigen ploegmaten.
,,Ik denk niet dat het veel zal helpen,’’ zei Steels naderhand. ,,Die vent is te dom om het te begrijpen. Brown is een cowboy die niets of niemand ontziet. Van enkele personen bij Rabobank weet ik dat men vorig jaar niet eens meer de sprint wilde voorbereiden, omdat er toch narigheid van zou komen.’’
De confrontatie rond etenstijd was een min of meer logisch gevolg van de gebeurtenissen eerder op de dag, tijdens de finale van de tweede etappe in de Ronde van Qatar. Vanuit een al kansloze positie besloot Brown in de laatste honderd meter drastisch van zijn rechte lijn af te wijken. Hij kwam achter de rug van Alessandro Petacchi vandaan, stuurde zijn fiets een meter of drie naar rechts en bracht zo Steels – die zich aan zijn achterwiel had vastgeklampt – ten val.
De geroutineerde coureur van Predictor-Lotto werd kort daarop, terwijl Tom Boonen de dagprijs en de leiderstrui in ontvangst nam, per ambulance afgevoerd. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat Steels het linkersleutelbeen had gebroken.
Voor hem zit de eerste koers van het seizoen er alweer op. Vandaag of morgen stapt Steels op het vliegtuig richting België waar hem een operatie wacht.
,,Dan kan die Brown mooi gelijk mee terug naar Europa. Weg met die kerel, dat is wat ik erover wil zeggen,’’ sprak Aart Vierhouten van Skil-Shimano heel gedecideerd. ,,Brown? Levensgevaarlijk, die kerel,’’ vond ook Andreas Klier (T-Mobile). En Gert Steegmans van Quick-Step: ,,Brown heeft dit seizoen nog wat kwakken van mij tegoed.’’
Hun commentaren sloten naadloos aan bij de ovatie die Steels even eerder ten deel was gevallen. Het merendeel van het peloton heeft schoon genoeg van Browns fratsen zodra de finishlijn in zicht komt. En dat drong gisteravond in het kamp van Rabo ook goed door. ,,Dat belooft nog wat voor de rest van de week. Maar ach, ik heb al wel wat meer met hem meegemaakt. Al had dat applaus van al die andere tafels wel achterwege mogen blijven,’’ mompelde Thorwald Veneberg, teamgenoot van Brown.
,,Wie nu een oranje truitje draagt,’’ oordeelde Gerben Löwik, ,,hoeft niet blij te zijn.’’
Rabo’s ploegleider Frans Maassen verklaarde niets van het incident te hebben gezien. ,,Verschillende mensen die ik heb gesproken zeiden dat het niet netjes was wat Graeme deed. Ik heb het er met hem over gehad. Als hij inderdaad fout zit, is dat Rabobank-onwaardig.’’
Brown zelf reageerde laconiek. ,,Ik heb iedereen over me heen gekregen. Het zal wel. Wat kan ik er nu nog aan veranderen? Laat ik vaststellen dat het nooit mijn bedoeling is iemand ten val te brengen,’’ besloot de ‘Aussie’.
Vind het opvallender dat Klier, die zich nooit mengt in eens sprint, zelfs zegt dat 'ie leversgevaarlijk is...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, hoe gek moet je al rijden als zelfs GERT STEEGMANS al zegt dat je nog een paar kwakken van hem te goed hebt ...
Gisteren was het volkomen in het Schots. "Tim Bunnen wint nadat Dijon voor hem de sprint aantrok en Tim Stils viel in volle sprint dus."quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:46 schreef du_ke het volgende:
wielercommentaar in het engels, wel even wennen.
En Steven de Zjong was er ook bijquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gisteren was het volkomen in het Schots. "Tim Bunnen wint nadat Dijon voor hem de sprint aantrok en Tim Stils viel in volle sprint dus."![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gisteren was het volkomen in het Schots. "Tim Bunnen wint nadat Dijon voor hem de sprint aantrok en Tim Stils viel in volle sprint dus."![]()
Boonen, hele voorjaar wegquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie zou Brown er vandaag uitkwakken ...
Dan wordt hij publiekelijk gelynched bij de eerste Vlaamse koers die hij gaat rijden ...quote:
Inderdaad veel beter kan je positie niet zijn en dan toch nog Boonen er overheen laten komenquote:
Gisteren ook, misschien was 't op een stream niet duidelijk, maar gisterenavond op TV zag ik 'm toch gewoon op z'n trappers staan en voluit sprinten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zo , die Petacchi wordt flink op z'n waarde geklopt vandaag
Het is idd erg stoffig allemaal. Het ziet er ook niet echt zonnig uit. Wat een stoere ronde is dit trouwensquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:08 schreef -skippybal- het volgende:
Zijn ze door een halve zandstorm gegaan ofzo? Check al dat zand op ze!
Ja, grappigquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:15 schreef -skippybal- het volgende:
WtfDie kerel die blablabla er door doet
![]()
Ik zat al ook al te kijken. Uit het niets ineens die streepquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:24 schreef Wombcat het volgende:
Die streep is ook alleen maar een streep, geen spandoek of zo.
Bij elk criterium in Nederland en België is het duidelijker aangegeven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zat al ook al te kijken. Uit het niets ineens die streep
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:24 schreef Postlezer het volgende:
Van Avermaet!
zie antwoorden hierboven. Greg haalde het in een sprint met 10.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wie heeft er nu eigenlijk gewonnen?
Het lijkt wel op de Ronde van Belgie ipv de Ronde van Qatar.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:58 schreef -skippybal- het volgende:
Maar met zo'n debuut kun je wel thuis komen![]()
Of Hollandersquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boonen wint 5 van de 6 etappes en NOG wint Cretskens de rondeSommige Belgen zijn ECHT dom
je vergeet dat de van avermaet ook nog een rit won waardoor de belgen alles wonnenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Of Hollanders
Waarom zou Boonen deze ronde zo nodig moeten winnen? Dat terwijl hij hem al op zijn palmares heeft staan. Vorig jaar gunde hij Eisel een rit, dit keer gunt hij mede-Belg en (belangrijker nog) ploegmakker Cretskens een wielerkoerszege.
Cretskens is een ploegmaat, als die als best geplaatste in de ontsnapping zit, heb je een mooi excuus om niets te hoeven doen. En Boonen zal idd niet wakker liggen dat hij de ronde van Quatar niet gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, zou het echt zo gegaan zijn? "Ik ben De Baas, en me friendjuhs mogen ook wat van de kruimels snoepen"?
besides boonen gunt het cretskens wel. Cretskens is een meesterknecht die normaal gezien nooit de kans krijgt om voor zichzelf te gaan. Denk dat Tom wel mega blij is dat hij nu een overwinning aan zijn beste knecht heeft kunnen schenkenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Cretskens is een ploegmaat, als die als best geplaatste in de ontsnapping zit, heb je een mooi excuus om niets te hoeven doen. En Boonen zal idd niet wakker liggen dat hij de ronde van Quatar niet gewonnen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |