Ik blijf je lief vinden Deminsquote:Op maandag 29 januari 2007 13:07 schreef demins het volgende:
[..]
En wat nog erger is: het zal altijd dezelfde Menno blijven!Ken je de Mennonieten?
![]()
Verdorie, een niet macho hetero - te gek!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:07 schreef petraa het volgende:
[..]
Nee is geen homo, maar je hebt gelijk meeste leuke mannen zijn homo. Hij heeft het net over zijn vrouw, of hij moet zijn man vrouw noemen.![]()
Een Mennoniet die kapper is?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:07 schreef demins het volgende:
[..]
En wat nog erger is: het zal altijd dezelfde Menno blijven!Ken je de Mennonieten?
![]()
Waar heb ik nou weer gezegd dat Menno een Mennoniet is? Menno is eerder een Mennowel (I know nothing, I'm from Barcelona).quote:
Ehm dan is hij zeker geen mennoniet, want hij is met het ijzeren paard gekomen, hij gebruikt de fohn. Dat zijn toch zeker technische dingen die een mennoniet NIET gebruikt.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:11 schreef demins het volgende:
De mennonieten (of mennisten) zijn de oudste nog bestaande doperse kerk. Ze zijn vernoemd naar de Friese priester Menno Simons, rond 1540. Hij was een katholieke priester totdat hij zag dat een baptist werd neergeslagen om zijn geloof. Vanaf dat moment werd hij een belangrijk voorvechter van de Doperse stroming. Deze kerk heeft zich over een groot gebied verspreid, maar heeft zijn invloed vooral doen gelden via de Engelse variant, de baptisten. Zij zijn tegenwoordig de grootste Doperse kerk. De bekendste mennoniet is Floyd Landis.
Beschrijving
De mennonieten zijn vergelijkbaar met de Amish; een strenge sobere levensstijl wordt nagestreefd. Dit betekent dat muziek, sport, dansen, kunst en dergelijke niet zijn toegestaan. Techniek wordt maar mondjesmaat toegelaten in deze gemeenschappen; elektriciteit is niet toegestaan en men verplaatst zich met paard en wagen. Trekkers en andere machines worden alleen voor nuttige toepassingen gebruikt en zeker niet om te reizen. Dit omdat de Mennonieten altijd de keuze willen hebben om totaal zonder techniek te leven, en er niet afhankelijk van te worden. De kinderen leren op school alleen kennis van de Bijbel en rekenen, lezen en schrijven, de mensen in deze gemeenschappen hebben dus geen kennis van geografie en geschiedenis. Ze spreken onderling Dietsch (Plautdietsch), de mannen kennen vaak wel de lokale taal, de vrouwen niet. Dit wordt gedaan om de drempel te verhogen om de gemeenschap te verlaten. Aangezien de gemeenschappen erg geïsoleerd liggen en contact met de buitenwereld schuwen, is inteelt een groot probleem. De meeste gemeenschappen liggen in Zuid- (Paraguay) en Midden-Amerika.
Belangrijke kenmerken:
Net als andere (nog bestaande) Doperse kerken vredesgezind.
Mennonieten spreken over de hele wereld vaak nog steeds Plautdietsch.
In 2004 waren er ongeveer 1 miljoen mennonieten lid.
In Nederland worden zij Doopsgezinden (en soms mennonieten of mennisten) genoemd
Welke man?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:09 schreef tipsch het volgende:
[..]
Verdorie, een niet macho hetero - te gek!Als heteroman neem ik nu een risico, maar ik vind het ook een leuke man
Of het kantoor, ik vind dat ook overdreven groot.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef tipsch het volgende:
ideetjes voor DGK_REDACTIE:
- een "in-huis" kunstateliertje [maak die fitnessruimte maar iets kleiner!]
- een "in huis" modeateliertje (de dames zullen toch wel geïnteresseerd zijn in het zelf maken van kleding?) [maak die fitnessruimte maar iets kleiner!]
maak die fitnessruimte kleiner!
quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef tipsch het volgende:
- een "in huis" modeateliertje (de dames zullen toch wel geïnteresseerd zijn in het zelf maken van kleding?) [maak die fitnessruimte maar iets kleiner!] - kledinglijntje DGK? - dames - online verkoop - heren
Niet als we ze der allemaal tegelijk in opsluiten!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:16 schreef petraa het volgende:
[..]
Of het kantoor, ik vind dat ook overdreven groot.
Zullen wij ons erin terugtrekken ????quote:Op maandag 29 januari 2007 13:17 schreef demins het volgende:
[..]
Niet als we ze der allemaal tegelijk in opsluiten!![]()
Dat doen ze om ons nieuwsgierig te maken.... misschien dat we dan wel over onze Natasia-aversie heenstappen en toch naar de TV uitzendingen gaan kijken..... want daar kunnen ze die interessante gesprekken prima voor gebruiken.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:04 schreef petraa het volgende:
De interessante gesprekken worden nu weggedraaid en we blijven NL en Bart zien. Doen ze dat om ons te irriteren ???
de dans/muziekruimte zou daar zeker wat duidelkijker kunnen worden ingericht. ik weet niet welke gek dat hele kantoortje paars wilde hebben, maar tis niet fraai.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:16 schreef petraa het volgende:
[..]
Of het kantoor, ik vind dat ook overdreven groot.
TV uitzendingen kijk ik niet meer. Allemaal hetzelfde, ze draaien alles zoals ze zelf willen. Daar trapt deze gek niet meer in.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doen ze om ons nieuwsgierig te maken.... misschien dat we dan wel over onze Natasia-aversie heenstappen en toch naar de TV uitzendingen gaan kijken..... want daar kunnen ze die interessante gesprekken prima voor gebruiken.
En ook een klein naaikamertje voor Brian en Nena?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef tipsch het volgende:
- een "in huis" modeateliertje (de dames zullen toch wel geïnteresseerd zijn in het zelf maken van kleding?) [maak die fitnessruimte maar iets kleiner!]
een dark room! zal Satanael ook te gek vinden! "net als vroeger.."quote:Op maandag 29 januari 2007 13:19 schreef demins het volgende:
[..]
En ook een klein naaikamertje voor Brian en Nena?
Goed idee!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef tipsch het volgende:
Wat is dat nou weer voor achterlijke opmerking?? De dames zullen toch wel geïnteresseerd zijn in het zelf maken van kleding??? Hallo.......... het is 2007, niet 1957quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef tipsch het volgende:
http://philiphoorne.skynetblogs.be/archive-week/2006-30quote:Op maandag 29 januari 2007 13:14 schreef demins het volgende:
[..]
Waar heb ik nou weer gezegd dat Menno een Mennoniet is? Menno is eerder een Mennowel (I know nothing, I'm from Barcelona).
Je weet toch! Ik kan je niks weigeren! Vort met de geit dan maar!!!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:18 schreef petraa het volgende:
[..]
Zullen wij ons erin terugtrekken ????![]()
oh ja, daar hebben we missy geemancipeerd weer. opmerking is niet zo achterlijk hoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor achterlijke opmerking?? De dames zullen toch wel geïnteresseerd zijn in het zelf maken van kleding??? Hallo.......... het is 2007, niet 1957![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 13:21 schreef Talitha het volgende:
[..]
http://philiphoorne.skynetblogs.be/archive-week/2006-30
Ik zie hier een oplossing voor Peter6000. Wordt Mennoniet en dan mag je de trekker overhalen om Brian-wel neer te knallen.![]()
Sorry, maar ik vind de suggestie dat de dames toch wel geïnteresseerd zullen zijn in het zelf maken van kleding werkelijk nergens op slaan. Als de dames daar al een interesse in hadden dan zouden ze dat wel aangevraagd hebben..... maar deze dames halen liever een motorrijbewijs, en terecht.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:23 schreef tipsch het volgende:
oh ja, daar hebben we missy geemancipeerd weer. opmerking is niet zo achterlijk hoor.
En een soort van vliegbrevet...quote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
maar deze dames halen liever een motorrijbewijs, en terecht.
LOLquote:Op maandag 29 januari 2007 13:21 schreef Talitha het volgende:
[..]
http://philiphoorne.skynetblogs.be/archive-week/2006-30
Ik zie hier een oplossing voor Peter6000. Wordt Mennoniet en dan mag je de trekker overhalen om Brian-wel neer te knallen.![]()
Ze heeft van "achter" te horen gekregen dat ze een eigen kook item heeft op de site, vandaar dat zij zich de laatste tijd zo uitslooft met eten koken.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:11 schreef avonne het volgende:
Valt wel op dat Natasia de laatste tijd continue aan het koken is.
Volgens mij wordt voedsel een obsessie voor haar.
Je statement was bijna politiek correct!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind de suggestie dat de dames toch wel geïnteresseerd zullen zijn in het zelf maken van kleding werkelijk nergens op slaan. Als de dames daar al een interesse in hadden dan zouden ze dat wel aangevraagd hebben..... maar deze dames halen liever een motorrijbewijs, en terecht.
Mijn statements zijn nooit gebaseerd op politieke correctheid.... puur op gevoel... en aversie tegen conservatieve rolmodellen uiteraardquote:Op maandag 29 januari 2007 13:29 schreef demins het volgende:
Je statement was bijna politiek correct!
Dat sloeg zeker op haar tijd als hoer!quote:Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef bunnyma het volgende:
[..]
Ze heeft van "achter" te horen gekregen dat ze een eigen kook item heeft op de site, vandaar dat zij zich de laatste tijd zo uitslooft met eten koken.
Toen ze het hoorde van dat item, groeide ze helemaal en zei "Alles wat ik doe is belangstelling voor" (of iets van gelijke strekking)
Natasia verlaat straks het huis in de volgende staat: kogelrond met een wanstaltig dikkere ass dan ooit tevoren, vervreemd van haar kinderen, man kwijt, en uitgekotst door heel Nederland. En zonder rijbewijs, want geen examinator laat zoiets slagen.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:11 schreef avonne het volgende:
Valt wel op dat Natasia de laatste tijd continue aan het koken is.
Volgens mij wordt voedsel een obsessie voor haar.
het is een gegeven dat vrouwen graag met hun uiterlijk en dus ook met kleding bezig zijn. als je het grote plaatje DGK in beschouwing neemt, kun je opmerking dat er bijna alleen keuzes worden gemaakt op basis van een soort materieel persoonlijk gewin. tis aan DGK_REDACTIE om die lui daar te motiveren, niet door middel van leleijk achterkamergesprekjes. Deze dames hebben al eerder laten zien het geweldig te vinden Je motivatie om dit ideetje af te branden is ronduit slecht, Leandraquote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind de suggestie dat de dames toch wel geïnteresseerd zullen zijn in het zelf maken van kleding werkelijk nergens op slaan. Als de dames daar al een interesse in hadden dan zouden ze dat wel aangevraagd hebben..... maar deze dames halen liever een motorrijbewijs, en terecht.
Laat ik het het dan zo zeggen: waarom die aversie tegen conservatieve rolmodellen? Geef álle rolmodellen een eerlijke kans, zou ik zeggen! Geen rolmodellen in een verdomhoekje schoppen! Vrijheid, voor alle rolmodellen! Catch my drift?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn statements zijn nooit gebaseerd op politieke correctheid.... puur op gevoel... en aversie tegen conservatieve rolmodellen uiteraard![]()
Ik hoop hetquote:Op maandag 29 januari 2007 13:34 schreef avonne het volgende:
heeft Natasia een negatieve brief gehad?
Dat wel, die plannen die er in het begin waren om bedrijfjes op te zetten zouden gewoon uitgevoerd moeten worden. Ze hadden allang iets moeten ondernemen, maar het liep spaak op tegenwerking van "achter" (plannen werden niet goedgekeurd) en vooral op het feit dat de bewoners nogal beledigd waren over de inkomsten uit dat bedrijfje..... dat die voor Talpa waren en dat tot een x periode na het verblijf in DGK.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef bloodymary het volgende:
Maar ik ben het er wel mee eens dat ze echt weinig doen aan persoonlijke ontplooiing. Moet je zien wat een tijd je daar hebt, je kunt toch mooi allerlei cursussen volgen, een bedrijf starten. Ze raken nu zo afgestompt. Het hoogtepunt van hun dag is als de nagelstyliste komt.... en dat geldt dan ook voor de mannen....![]()
Ik ben zelf geen fan van de 'ouderwetse' rolverdeling. Maar wees eerlijk: in de praktijk is die er nog wel degelijk. En vaak met instemming van alle partijen. Ik ken maar weinig mannen die interesse hebben in het maken van kleding. Of misschien durven ze dat niet eerlijk toe te geven?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn statements zijn nooit gebaseerd op politieke correctheid.... puur op gevoel... en aversie tegen conservatieve rolmodellen uiteraard![]()
De meeste topontwerpers zijn mannen. D&G, Viktor & Rolf en ga zo maar door.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:36 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen fan van de 'ouderwetse' rolverdeling. Maar wees eerlijk: in de praktijk is die er nog wel degelijk. En vaak met instemming van alle partijen. Ik ken maar weinig mannen die interesse hebben in het maken van kleding. Of misschien durven ze dat niet eerlijk toe te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |