quote:De crash van Hammond
Je hebt bikkels, je hebt grote bikkels en je hebt Richard ‘The Hamster’ Hammond. Deze Top Gear-presentator is niet vies van een halsbrekende toer op z'n tijd. Vorig jaar waagde hij zich aan de ultieme stunt: hij stapte in een Vampire Dragster om daarin met 450 kilometer per uur over een vliegveld te razen. Helaas voor hem liep dat niet goed af. De stunt mondde uit in een enorme crash toen het scheurijzer op topsnelheid meerdere malen over de kop sloeg. De oorzaak van de crash was een kapotte band, hoewel medepresentator Jeremy Clarkson in het ziekenhuis tegen Richard Hammond grapte dat het te wijten was aan het feit dat hij zo’n beroerde chauffeur was.
Kapot
Waar het ook aan lag, de Vampire Dragster was heel erg kapot en in de eerste seconden na het ongeluk gaf niemand nog een penny voor het leven van Hammond. Maar de schade bleek relatief mee te vallen: zijn hersenen waren weliswaar beschadigd, maar dit was van tijdelijke aard en een paar weken na het ongeluk was Hammond alweer thuis. Sterker nog: luttele maanden na de crash gaat Hammond weer aan het werk voor Top Gear.
Kamphues
In Nederland hebben we met PK ook een autoprogramma waarin de presentatoren de nodige stunts uithalen. Rob Kamphues is één van hen en hij heeft al de nodige hachelijke toeren uitgehaald. Maar een stunt als die van Hammond, daar zou hij absoluut niet aan beginnen. “Sterker nog: ik heb vorige week nog een vergelijkbare stunt geweigerd”, vertelt hij TVGids.nl. “Het is niet verantwoord om met zo’n snelheid in een voertuig te klimmen dat niet langzamer kan gaan rijden. En of ik ervoor zou kiezen om beelden van zo’n crash op tv te vertonen, weet ik eerlijk gezegd ook niet. Dat zou afhangen van de manier waarop het gedaan wordt.”
Beelden
Hammond heeft er in ieder geval voor gekozen om de beelden van zijn bijna fatale crash wel te laten zien. In de eerste Top Gear van het nieuwe seizoen zie je het ongeluk en blikt Hammond terug op zijn crash. Op de BBC dan, want de kijkers die het programma bij Veronica volgen, moeten tot het najaar geduld hebben. [RR]
Graag gedaan, tijdsverschil hequote:Op zondag 28 januari 2007 21:08 schreef Againzender het volgende:
Krijg nou wat mdacht dat het om 10- uur was! Dank!
Idd, het zal pas op het einde, of net ervoor verschijnen.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:31 schreef Young_David het volgende:
Nog steeds niets ... Maar je kijkcijfer kanon zet je natuurlijk altijd aan het einde. Tof programma, zelfs als je niet gek op auto's bent.
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:59 schreef 7eVeNL het volgende:
Heavy crash, hij had toch alleen een gebroken arm opgelopen? wat een mazzel zeg...
En hersenletselquote:Op zondag 28 januari 2007 21:59 schreef 7eVeNL het volgende:
Heavy crash, hij had toch alleen een gebroken arm opgelopen? wat een mazzel zeg...
Idd, maar ik denk dat het vooral lag aan de manier waarop hij terecht kwam. Hij werd eruit geslingerd ipv dat hij erin zat.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef OG-Loco het volgende:
Waar waren de auto's?
RH is idd wel fysiek veranderd, alleen vond ik de crash minder indrukwekkend dan verwacht. Apart.
Weet je dat zeker ?quote:Idd, maar ik denk dat het vooral lag aan de manier waarop hij terecht kwam. Hij werd eruit geslingerd ipv dat hij erin zat.
Whahhaha te droogquote:Op zondag 28 januari 2007 22:17 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Idd, maar ik denk dat het vooral lag aan de manier waarop hij terecht kwam. Hij werd eruit geslingerd ipv dat hij erin zat.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het op YouTube komt
Edit:
http://youtube.com/watch?v=wNHVO1wjEeA
Dat duurde niet lang
ik heb gister even zitten kijken en volgens mij komt het woensdag rond 8 a 9 uur idd op bbc2quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:13 schreef Sersjee het volgende:
Volgens mij wordt ie woensdag om een uurtje of 8 herhaald, maar dat moet je dan maar ff checken.
Bedankt voor de tip. Maar Top Gear is een tv programma. Dit forum lijkt me de juiste plek.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:48 schreef hermandeperman het volgende:
Top Gear #24: The Boys are back!
Daar denken ze al 24 delen anders over.quote:Op maandag 12 februari 2007 00:08 schreef budha het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Maar Top Gear is een tv programma. Dit forum lijkt me de juiste plek.
Gewoontedierenquote:Op maandag 12 februari 2007 00:26 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Daar denken ze al 24 delen anders over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |