Ja, het is winst dat de racisten hun dwaze ideeen niet kunnen uitvoeren, liever wat lastige coalities.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Geen fatsoenlijke coalitie kan gevormd worden maar je noemt het winst. Vreemd.
Je bent dus gewoon uitgeluld.quote:Gewoon pure laster.
Typerend weer. Je denkt alles maar te kunnen roepen over moslims en allochtonen maar als dat gewoon benoemd wordt, haak je ineens af. Is gewoon laf maar niet verrassend. Valt me op zich wel tegen want ik vind het stoerder als mensen gewoon eerlijk zijn.quote:Verbaggeringspoging.![]()
Is toch ook belangrijk, dat si de kern van de discussie.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:48 schreef Apropos het volgende:
Voor de goede orde: ik zal nooit op Wilders stemmen, maar iedereen kan nu al zien dat de rest van de discussie in het teken zal staan van ''geef nou toe dat je een racist bent, doe niet zo laf'' gedrein.
Dat hoeft van mij ook niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:48 schreef Apropos het volgende:
Voor de goede orde: ik zal nooit op Wilders stemmen, maar iedereen kan nu al zien dat de rest van de discussie in het teken zal staan van ''geef nou toe dat je een racist bent, doe niet zo laf'' gedrein.
Artikel 1 is toch het schoolvoorbeeld van opgedrongen gedachtegoed? Een herinneringsclausule met referenties aan de joods-christelijke achtergrond van ons land dringt niemand wat op. Hooguit een beetje geschiedenis.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar wat is in essentie het verschil dan tussen het opdringen van een gedachtegoed, zelfs dmv. van de grondwet en waar hij tegen vecht; de Islam?
SCH, als ik jou was zou ik deze discussie stoppen en een ander punt zoeken, jullie worden het toch niet eens...quote:Op zondag 28 januari 2007 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, het is winst dat de racisten hun dwaze ideeen niet kunnen uitvoeren, liever wat lastige coalities.
Het cordon werkt gewoon!
[..]
Je bent dus gewoon uitgeluld.
[..]
Typerend weer. Je denkt alles maar te kunnen roepen over moslims en allochtonen maar als dat gewoon benoemd wordt, haak je ineens af. Is gewoon laf maar niet verrassend. Valt me op zich wel tegen want ik vind het stoerder als mensen gewoon eerlijk zijn.
Perfecte stof voor een geschiedenisboek dus, maar in de grondwet van een seculiere staat hoort het niet thuis.quote:
Dat kan natuurlijk ook komen doordat de anti-Wilders mensen in een overgrote meerderheid zijn...quote:Op zondag 28 januari 2007 17:51 schreef hardstylesage het volgende:
Alleen anti-wilders mensen reageren hier
Diegene die Wilders goed vinden reageren hier niet omdat die geen bevestiging van een topic op Fok nodig hebben,
Artikel 1 gaat niet over gedachtes, maar over handelingen. Wat mij betreft mag je denken en zeggen wat je wil, zolang je maar geen Joden weigert in je winkel, weigert homo's aan te nemen of je makelaar opdracht geeft het nabijgelegen huis niet aan Marokkanen te verkopen.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Artikel 1 is toch het schoolvoorbeeld van opgedrongen gedachtegoed? Een herinneringsclausule met referenties aan de joods-christelijke achtergrond van ons land dringt niemand wat op. Hooguit een beetje geschiedenis.
Verkeersdrempels voor scholen mochten niet aangelegd worden omdat dat een VB-idee was. Top, zo'n egoistisch cordon.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:50 schreef SCH het volgende:
Ja, het is winst dat de racisten hun dwaze ideeen niet kunnen uitvoeren, liever wat lastige coalities.
Het cordon werkt gewoon!
Nee hoor, ik heb gewoon genoeg van je verbaggeringstaktieken.quote:Je bent dus gewoon uitgeluld.
Man, je wilt alleen lekker etiketjes plakken.quote:Typerend weer. Je denkt alles maar te kunnen roepen over moslims en allochtonen maar als dat gewoon benoemd wordt, haak je ineens af. Is gewoon laf maar niet verrassend. Valt me op zich wel tegen want ik vind het stoerder als mensen gewoon eerlijk zijn.
Handelingen die voortkomen uit een bepaald gedachtegoed. Alle voorbeelden die jij noemt, vallen wat mij betreft onder de persoonlijke vrijheid.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
Artikel 1 gaat niet over gedachtes, maar over handelingen. Wat mij betreft mag je denken en zeggen wat je wil, zolang je maar geen Joden weigert in je winkel, weigert homo's aan te nemen of je makelaar opdracht geeft het nabijgelegen huis niet aan Marokkanen te verkopen.
Misschien is dat nu juist een obstakel.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:51 schreef SCH het volgende:
daar doet verhaaltje van Toffe Ellende niks aan af, het bevestigt het in mijn ogen alleen maar.
Wilders wil toch het Joods-Christelijke gedachtegoed in de grondwet hebben, of ben ik nu planken aan het misslaan?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:51 schreef PJORourke het volgende:
Artikel 1 is toch het schoolvoorbeeld van opgedrongen gedachtegoed? Een herinneringsclausule met referenties aan de joods-christelijke achtergrond van ons land dringt niemand wat op. Hooguit een beetje geschiedenis.
En gelukkig ook geen racistische maatregelen - het heeft enorm geholpen en het gaat in Nederland ook nog wel gebeuren als mensen echt doorkrijgen wie de ratten in het parlement zijn.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Verkeersdrempels voor scholen mochten niet aangelegd worden omdat dat een VB-idee was. Top, zo'n egoistisch cordon.
Je hebt gewoon moeite met de waarheid. Je doet niks anders dan alle moslims en buitenlanders op 1 hoop gooien en noemt dat dan ineens de intoleranten. Man, alsof wij gek zijn.quote:Nee hoor, ik heb gewoon genoeg van je verbaggeringstaktieken.
Van duidelijkheid wordt de wereld niet slechterquote:Man, je wilt alleen lekker etiketjes plakken.
Nou, de PVV die het OM onderzoek wil laten doen over uitspraken op Marokko.nl denkt daar héél anders over.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Handelingen die voortkomen uit een bepaald gedachtegoed. Alle voorbeelden die jij noemt, vallen wat mij betreft onder de persoonlijke vrijheid.
Neuh, ik negeer alleen de verbaggeringspogingen.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
Als SCH en PJO nou een cordon sanitaire om elkaar heenleggen!
Nee hoor, ik vind dat soort incompente doorzichtige druiloren juist leuk. PJO is verder niks, het gaat om die ratten in het parlement.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Neuh, ik negeer alleen de verbaggeringspogingen.
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Neuh, ik negeer alleen de verbaggeringspogingen.
Piepzak! Nou moeten jullie trouwen.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind dat soort incompente doorzichtige druiloren juist leuk. PJO is verder niks, het gaat om die ratten in het parlement.
Ik zat meer aan een hek te denken om er omheen te zetten. Af en toe wat vlees en wortels naar binnen gooien en eens per 3 maanden een POL-excursie voor de liefhebbers.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
Het is wel de bestaande wet, en die moet niet selectief worden toegepast, zoals nu wel gebeurt.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Nou, de PVV die het OM onderzoek wil laten doen over uitspraken op Marokko.nl denkt daar héél anders over.
Naar mijn mening moeten eigenaren van bedrijven e.d. hun eigen toelatingsbeleid maken. En uiteindelijk gebeurt dat nu al, als je kijkt naar uitgaansgelegenheden.quote:Ik vind mensen weigeren omdat ze jodds zijn etc. een aantasting van hun persoonlijke vrijheid.
Vandaar dat de PvdA 9 zetels kwijt is.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:56 schreef SCH het volgende:
En gelukkig ook geen racistische maatregelen - het heeft enorm geholpen en het gaat in Nederland ook nog wel gebeuren als mensen echt doorkrijgen wie de ratten in het parlement zijn.
QED.quote:Je hebt gewoon moeite met de waarheid. Je doet niks anders dan alle moslims en buitenlanders op 1 hoop gooien en noemt dat dan ineens de intoleranten. Man, alsof wij gek zijn.
Van duidelijkheid wordt de wereld niet slechter![]()
En daarin ben je inderdaad de typische Wilders-stemmer. Dan heb je in ieder geval op de juiste partij gestemd.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Handelingen die voortkomen uit een bepaald gedachtegoed. Alle voorbeelden die jij noemt, vallen wat mij betreft onder de persoonlijke vrijheid.
Met een cordon worden het er alleen maar meer. En met een fatsoenlijk migratiebeleid en een tolerante Van Aartsen (de zelfbenoemde liberaal) zou de PVV helemaal niet bestaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef SCH het volgende:
het gaat om die ratten in het parlement.
Ik word er zelf niet beter van, integendeel. Maar het is nu eenmaal de overtuiging dat de uitbater moet kunnen beslissen. Dwang gebruiken om dit anders te doen uitvallen werkt in de praktijk overigens niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:01 schreef Elseetje het volgende:
En daarin ben je inderdaad de typische Wilders-stemmer. Dan heb je in ieder geval op de juiste partij gestemd.
Vrijheid voor bepaalde mensen ten koste van anderen is geen vrijheid. De meeste dictators hebben ook vrijheid in gedachten voor een selecte groep mensen, waar anderen zeker niet bij gebaat zijn. Zulk soort dingen moet je niet willen, alleen maar omdat je er zelf beter van wordt.
Het is dan ook pure buitenlander- en islamhaat - maar dat durft hij niet hardop te zeggen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:01 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En daarin ben je inderdaad de typische Wilders-stemmer. Dan heb je in ieder geval op de juiste partij gestemd.
Vrijheid voor bepaalde mensen ten koste van anderen is geen vrijheid. De meeste dictators hebben ook vrijheid in gedachten voor een selecte groep mensen, waar anderen zeker niet bij gebaat zijn. Zulk soort dingen moet je niet willen, alleen maar omdat je er zelf beter van wordt.
In Belgie al niet meer.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met een cordon worden het er alleen maar meer.
Er bestaat al een fatsoenlijk migratiebeleid. Het feit dat sommige mensen het nog niet genoeg willen, en gewoon alle andere mensen willen weren (want zelf zullen ze dan natuurlijk ook niet meer emigreren), doet daar niks aan af. Zolang al die Wilders stemmers niet inzien waar ze mee bezig zijn, blijft de PVV bestaan, anders niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met een cordon worden het er alleen maar meer. En met een fatsoenlijk migratiebeleid en een tolerante Van Aartsen (de zelfbenoemde liberaal) zou de PVV helemaal niet bestaan.
Je vingers in je oren doen en lalalalalalalaa roepen lijkt mij geen redelijk standpunt, hoe geschift de andere partij ook is.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:05 schreef SCH het volgende:
Ondertussen gaan we maar serieus met dit soort types in discussie, ook in de Kamer.
Nu ben je net zo dom bezig. Als je niet met ze in discussie gaat zien zulke mensen nooit in hoe oerstom hun overtuiging is. Met eenzelfde gedachtengang zal hij ook met ons discussieren.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is dan ook pure buitenlander- en islamhaat - maar dat durft hij niet hardop te zeggen.
Ondertussen gaan we maar serieus met dit soort types in discussie, ook in de Kamer. Dat is gevaarlijk en moeten we helemaal niet willen. Ik roep Floripas dan ook op om eens goed in de spiegel te kijken en te stoppen met deze semi-discussies. Mensen die zo fundamenteel anders denken (over andersdnekenden, andersgekleurden en andersgeaarden) - daar moet je gewoon afstand van houden en die moet je negeren. Laat ze wegkwijnen en in hun eigen braaksel stikken. Door die discussies hier lijkt het steeds alsof PJO ook gewoon een mens is met opvattingen waar je het over zou moeten kunnen hebben, en dat is een groot misverstand.
Ah, dehumanisering, daar hadden we al een topic over. Top.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:05 schreef SCH het volgende:
Het is dan ook pure buitenlander- en islamhaat - maar dat durft hij niet hardop te zeggen.
Ondertussen gaan we maar serieus met dit soort types in discussie, ook in de Kamer. Dat is gevaarlijk en moeten we helemaal niet willen. Ik roep Floripas dan ook op om eens goed in de spiegel te kijken en te stoppen met deze semi-discussies. Mensen die zo fundamenteel anders denken (over andersdnekenden, andersgekleurden en andersgeaarden) - daar moet je gewoon afstand van houden en die moet je negeren. Laat ze wegkwijnen en in hun eigen braaksel stikken. Door die discussies hier lijkt het steeds alsof PJO ook gewoon een mens is met opvattingen waar je het over zou moeten kunnen hebben, en dat is een groot misverstand.
Juuuiiisst, want er zijn al zo ontzettend veel internetters met extreem-rechts gedachtengoed strafrechtelijk vervolgd, nounou! Een blik op de FP en je vindt zo uitspraken die tig maal extremer zijn dan de uitspraken die die PVV-lamlul citeerde van marokko.nl. Als iemand graag zou willen zien dat regels selectief toegepast worden dan is dat Wilders wel. Het feit dat hij zijn partij Partij voor de Vrijheid noemt en vervolgens met allerlei vrijheidsbenemende plannen voor 'bepaalde mensen' aan komt kakken illustreert dat toch wel aardig.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is wel de bestaande wet, en die moet niet selectief worden toegepast, zoals nu wel gebeurt.
Er was toch dikke winst bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen, al was die winst klein in A'pen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:06 schreef SCH het volgende:
In Belgie al niet meer.
Nee hoor, het cordon werkt in Belgie prima. Mensen moeten gewoon enige waardigheid houden. En die dehumanisering, daar is jouw groep mee begonnen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ah, dehumanisering, daar hadden we al een topic over. Top.![]()
Door gedachtegoed als dit, zal de polarisatie alleen maar toenemen. Mij best, maar wees dan niet verbaasd als het helemaal uit de hand gaat lopen. Want we hebben nog steeds een (geheim) stemrecht in dit land.
Mij wel. Anders doe je alsof ze bestaansrecht hebben en legitimeer je ze.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je vingers in je oren doen en lalalalalalalaa roepen lijkt mij geen redelijk standpunt, hoe geschift de andere partij ook is.
Zo overtuig je natuurlijk nooit iemand. Het bewijst alleen maar dat NL slecht met pluriformiteit om kan gaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:07 schreef Boze_Appel het volgende:
hoe geschift de andere partij ook is.
Nee hoor, discussie heeft alleen zin met mensen die kunnen en willen nadenken. Niet met mensen die overlopen van angst en haat. Als je met ze discussieert maak je een volwaardige gesprekspartner van ze en zeg je feitelijk dat hun verwerpelijke ideeen legitiem zijn.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nu ben je net zo dom bezig. Als je niet met ze in discussie gaat zien zulke mensen nooit in hoe oerstom hun overtuiging is. Met eenzelfde gedachtengang zal hij ook met ons discussieren.
Zolang ze niets strafbaars doen hebben ze ook bestaansrecht. Als ze iets strafbaars doen hebben we daar het strafrecht voor.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:11 schreef SCH het volgende:
Mij wel. Anders doe je alsof ze bestaansrecht hebben en legitimeer je ze.
Nederland gaat al eeuwen heel goed met pluriformiteit om, dat heeft hier geen zak mee te maken.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo overtuig je natuurlijk nooit iemand. Het bewijst alleen maar dat NL slecht met pluriformiteit om kan gaan.
Als VB-aanhanger zou je dat kunnen zeggen ja.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:10 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, het cordon werkt in Belgie prima.
Door gewoon te stemmen op de partij die bij hun aansluit, ja.quote:Mensen moeten gewoon enige waardigheid houden.
Verbaggeringspoging natuurlijk.quote:En die dehumanisering, daar is jouw groep mee begonnen.
Nee, wat jij doet is precies hetzelfde als wat de mensen die jij verafschuwt doen. Daarmee maak je jezelf net zo erg als hun. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, discussie heeft alleen zin met mensen die kunnen en willen nadenken. Niet met mensen die overlopen van angst en haat. Als je met ze discussieert maak je een volwaardige gesprekspartner van ze en zeg je feitelijk dat hun verwerpelijke ideeen legitiem zijn.
Volgens mij is Wilders die dat bewijst.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:11 schreef PJORourke het volgende:
Zo overtuig je natuurlijk nooit iemand. Het bewijst alleen maar dat NL slecht met pluriformiteit om kan gaan.
Nope, er zijn ook nog morele grenzen wmb.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zolang ze niets strafbaars doen hebben ze ook bestaansrecht.
Waarom worden dan kiezers van bepaalde partijen stelselmatig gekleineerd, zoals in dit topic ook weer gebeurt?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:12 schreef SCH het volgende:
Nederland gaat al eeuwen heel goed met pluriformiteit om, dat heeft hier geen zak mee te maken.
Nee hoor, het ligt fundamenteel anders. Ik vind het goed om mensen met bepaalde opvattingen uit te sluiten van de maatschappelijke orde, zoals we ook met Samir A. doen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, wat jij doet is precies hetzelfde als wat de mensen die jij verafschuwt doen. Daarmee maak je jezelf net zo erg als hun. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt.
Dat leg ik je nou iedere keer weer uit maar dan haak je af en begin je over verbaggerenquote:Op zondag 28 januari 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom worden dan kiezers van bepaalde partijen stelselmatig gekleineerd, zoals in dit topic ook weer gebeurt?
Hoezo? Probeert hij de SP te delegitimeren, zoals SCH dat hier probeert met de PVV?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij is Wilders die dat bewijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |