Ik moet zeggen dat ik vroeger nooit dik was (nu is dat wel weer een beetje weggetrokken
![]()
Mag wel wat vanaf, maar ik ben ook weer niet extreem dik ofzo).
Naar school kreeg ik, zoals ik hier vaker al gelezen heb, 1 liga mee (mijn zus kreeg de andere
![]()
)
Ik denk dat ik vanaf de middelbare school 2 liga's mee nam (dus 1 pakje).
Maar goed ik at ook weer heel weinig brood, dus dat hefte elkaar weer op.
Toen ik klein was kregen mijn zus en ik eigenlijk ook nooit cola of andere frisdrank. In het weekend alleen, en dan een klein glaasje, met een bakje chips. Bij het tv kijken.
Voor zover ik het mij kan herinneren kregen we iedere dag wel een snoepje na schooltijd. Maar ook echt niet meer dan 1. Toen ik wat ouder werd pakte ik er zelf wel meer, en dat was eigenlijk ook toen mijn moeder weer ging werken en ik dus alleen thuis was.
Gezond eten deden we eigenlijk altijd wel, natuurlijk ook wel dagen dat we een pizza aten of patat of andere "slechte" dingen.
Maar zolang het met mate is vind ik het wel kunnen eigenlijk.
Naar de Mac gingen we eigenlijk ook nooit. Alleen als mijn oma er was en op ons paste, als mijn ouders een paar dagen weg waren. En dat was echt een traktatie.
Ook hierbij toen ik ouder werd ging ik vaker. Maar dat was ook niet dagelijks, hoogstens 1 keer per week denk ik. En dat was dan voor een milkshake met een hamburger
![]()
Snoepjes kocht ik ook vaak van mijn zakgeld, vond mijn moeder ook nooit zo geweldig, maar goed zoveel was het ook weer niet.
Ik denk als je teveel verbied dan gaan je kinderen het vanzelf wel doen. Ik denk dat het wel belangrijk is om bij te brengen wat goede eetgewoontes zijn en dat het wel ok is om af en toe wat slechtere dingen te eten. Zolang het maar met mate is.
Ik denk dat je er niet te streng mee moet omgaan.
En het is belangrijk dat je kinderen genoeg bewegen. Ik heb vorig jaar een project op school gedaan over kinderen met overgewicht, en toen hadden we ook gevonden dat het niet alleen het feit is dat kinderen teveel (slechte dingen) eten, maar vooral het feit dat ze te weinig bewegen.
Kinderen zitten eigenlijk veel te veel achter de computer/playstation en dat soort dingen. Ze moeten gewoon meer gaan buitenspelen