Het ligt ook echt wel aan de stofwisseling van het kind. Ik heb Bo en Jans beide hetzelfde opgevoed met betrekking tot eten.
Bo was ook mollig maar dat verdween aan het einde van de peutertijd al snel. Janneke is vanaf de geboorte al een vreetzakkie
![]()
Huilen en gillen zodra ze een fles zag. Later al gillen zodra ik naar de keuken liep.
Nog wat ouder al panisch gedrag zodra ik de tafel ging dekken
![]()
En die zeurt nu nog de hele dag om een koekie en ik heb honger.
Bo eet keurig haar brood en groenten.
Janneke wil nog steeds korstjes laten staan en eet vaak geen groente.
Hier krijgen ze als drinken siroop of bio yoki (1 beker per dag) en melk.
Per dag 1 koekje (lees als volkoren kaakje of rozijnenkoekje) of een snoepje.
Op vrijdag avond een klein beetje chips (dan hebben we altijd een pyama feestje
![]()
)
Verder tussendoor veel fruit.
Jans zit wel in de curve verder, maar blijft een paar stevige ppotjes en een buikje houden.
Ze zit 4 dagdelen per week op de psz waar ze ook lekker bewegen. Ze speelt veel buiten en is wel altijd in de weer.
Wat ik vreselijk irritant vond is het gebemoei van het CB. Telkens als we kwamen hoorde (en vooral bij Bo, toen was de aandacht voor dikke kinderen net "in" ) dat we op moesten letten. En vroegen ze wat ze at enz. Dat was ik echt heel zat. Heb ook gezegd dat ik niet wilde dat ze dat zeiden waar ze bij was.
Daarbij komt dat ik zelf ook een lekker speklaagje heb en dan word je als nel aangekeken van o die weet niet hoe het moet. Of dat is mijn eigen gevoel dat kan ook, maar zoals je begrijpt t ligt nogal gevoelig
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!