Zoetstof check, maar vet is prima. Vetrandje aan vlees etc. Op vet let ik nauwelijks, suiker wel.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:13 schreef zoalshetis het volgende:
ik mag herasmus op mijn blote knieën hopen dat ouders letten op eetpatronen.
geen overbodige zoetstoffen, vetten, etc.
Check, maar ook niet te hysterisch. Soms potje moet kunnen.quote:maak vanaf de geboorte je eigen voedsel voor je eigen kinderen.
Idd, er is te weinig preventie en teveel gedieet.quote:eerst de borst, en later zelfgemaakte 'olvarit'
er zou wel eens een kookprogramma gemaakt mogen worden daarover...
Ik maak het gewoon yoki door een heel klein beetje limonade door karnemelk te doen. Ze vinden het hier heerlijk en het is stukken minder zoet dan de supermarktvarianten.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:39 schreef Angel22 het volgende:
Yogi maak ik zelf met yoghurt, water en limonade en de kids vinden dat lekkerder dan de yogi uit de winkel.
Ik denk dat dieeten idd je stofwisseling in de war gooit. Ik heb nog nooit gelijnd, maar na twee zwangerschappen van respectievelijk 30 en 25 kilo extra was de verleiding wel heel groot. Met dat stofwisselingsverhaal in mijn achterhoofd toch niet gedaan, en met normaal eten kwam het toch weer goed.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:08 schreef snoopy het volgende:
En ik ben altijd op dieet gezet door mijn moeder omdat ze bang was dat ik dik zou worden. En helaas werd ik het tochIk vraag me wel eens af of ze mijn stofwisseling niet in de war heeft gegooid.
In principe is gezond eten altijd voldoende en bij kinderen helemaal. Zo zonde als daar meteen een dieet aan te pas moet komen.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:08 schreef snoopy het volgende:
En ik ben altijd op dieet gezet door mijn moeder omdat ze bang was dat ik dik zou worden. En helaas werd ik het tochIk vraag me wel eens af of ze mijn stofwisseling niet in de war heeft gegooid.
Ja, hier krijg je bij de CB's toch ook de 'Smeer je groot' folders mee. Je hebt bepaalde vetten gewoon nodig in de groei en ze adviseren daarom ook om brood met halvarine ofzo te besmeren. Gewoon omdat daar ook de nodige bouwstoffen in zitten. En de producenten van al die produkten maar verzinnen hoe ze het mensen moeten verkopen....want je schijnt er nu ineens ook heel slim van te kunnen worden.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:25 schreef owlet het volgende:
[..]
Daarnaast kan je je afvragen of de hele anti-vet campagne nou wel zo goed is. Kinderen in de groei (en volwassenen ook natuurlijk) hebben een beetje vet nodig en de landen waarbij aan kinderen volle melk wordt geadviseerd inplaats van halfvolle melk (Belgie meen ik me te herinneren) hebben niet meer dikke kinderen dan bijv. Nederland. Sterker nog, de meeste dikke kinderen zie je in Amerika, het land van de vetloze, suikerloze en kunstmatige zoetstof houdende producten.
Noah heeft zelfs nog nooit zijn bord leeg gegeten omdat ik steevast teveel opschepquote:Op zondag 28 januari 2007 19:15 schreef Leah het volgende:
Ik denk zelf dat als je een kind dwingt om zijn/haar bord leeg te eten, dat ze niet meer voelen wanneer het nou genoeg is.
Maar als hij zowel qua lengte als qua gewicht erboven zit, is er toch geen probleem?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:20 schreef Githa het volgende:
...Jordy al boven de curve loopt, qua lengte én gewicht, proberen we wel erg op te letten met wat hij eet.
Maar er is niets mis mee om brood dun met roomboter te besmeren. Hoe meer bewerkte producten, hoe ongezonder voor het lichaam om te verteren.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:32 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Ja, hier krijg je bij de CB's toch ook de 'Smeer je groot' folders mee. Je hebt bepaalde vetten gewoon nodig in de groei en ze adviseren daarom ook om brood met halvarine ofzo te besmeren.
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:07 schreef texelonia het volgende:
Zou dat trouwens ook nog slecht kunnen zijn, dat ik altijd zoveel opschep?
Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:10 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.
Als ik er op terug kijk, weet ik dat ik dat zo echt niet zal doen en dat ik meer het credo van mijn oma zal aanhangen 'Een klein schepje, als je het lekker vind/ nog trek hebt kun je altijd meer pakken'.
Tumtummetjes, hartjes, spekjes, blokje chocola... Maar ook yoghurtrozijntjes of gewone rozijntjes. Soms kiest ze ook voor soepstengel.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:34 schreef snoopy het volgende:
En over wat voor snoepjes heb je het dan MaLo? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Wij hebben nooit snoep in huis. Tenzij je rozijntjes onder snoep vindt vallen.
Dat begrijp ik. Maar ik kan me voorstellen dat als bepaalde kinderen, met bepaalde karaktertrekken, toch een vol bord voor zich zien zich verplicht voelen om het op te eten, ondanks dat gezegd wordt dat je het niet hoeft op te eten. Vandaar ook mijn laatste zin en daar ging het me eigenlijk om.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:14 schreef kozakken het volgende:
Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.
Genoeg gegeten is bord weghalen (vol of niet vol)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |