Ik zou het uit gaan zoeken, zeker daar ik weet dat het 'vroeger' wel zo was dat je een alleenstaande ouder was als je een studerend kind met een beurs voor een thuiswonende had. Maar goed, heb geen zin in wel/niet discussies.... Je onderschrift heb je natuurlijk niet voor nietsquote:Op zondag 28 januari 2007 19:45 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik zou het omdraaien.
Zolang je niet zwart op wit hebt staan dat de inwonenede scholier/student een uitzondering is (waar die bij verzekeringen bijvoorbeeld ook die uitzondering is) is artikel 4 wet werk en bijstand heel duidelijk wat een alleenstaande en wat een alleenstaande ouder is
Ben wel benieuwd of TS kan vertellen hoe het afgelopen is.. misschien kun je daar wat mee.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Hubertje het volgende:
Iemand die hier meer vanaf weet?
kan dat kind van 8 d'r kont niet zelf afvegen en broodjes smeren s'middags? jouw schoonmoeder kan makkelijk van 8 tot 5 werken.....want dat kind kan vanaf volgende zomer gratis op school overblijven....gewoon fulltime werken dus.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Hubertje het volgende:
Hallo,
Mijn schoonmoeder ligt in scheiding. Nu wonen ze in een huurwoning van ongeveer ¤575,- per maand.
Ze heeft 2 dochters(8 jaar en 19 jaar) die nu nog thuis wonen.
Ze wil hier het liefste blijven wonen maar weten niet of dat financieel gaat lukken.
Ze gaat straks 20 uur werken en verdient dan nog maar iets van ¤600,- per maand. Omdat ze natuurlijk voor het kind moet zorgen, kan ze niet meer werken..
Ze krijgt waarschijnlijk wel huurtoeslag maar krijgt ze ook nog iets van een extra uitkering?!
Wat dacht je van overblijfregeling op school voor de jongste?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Hubertje het volgende:
Hallo,
Mijn schoonmoeder ligt in scheiding. Nu wonen ze in een huurwoning van ongeveer ¤575,- per maand.
Ze heeft 2 dochters(8 jaar en 19 jaar) die nu nog thuis wonen.
Ze wil hier het liefste blijven wonen maar weten niet of dat financieel gaat lukken.
Ze gaat straks 20 uur werken en verdient dan nog maar iets van ¤600,- per maand. Omdat ze natuurlijk voor het kind moet zorgen, kan ze niet meer werken..
Ze krijgt waarschijnlijk wel huurtoeslag maar krijgt ze ook nog iets van een extra uitkering?!
Ze kan ook ipv 38 uur, 35 uur werken, da's 7 uur per dag.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:42 schreef Katinkat het volgende:
Ik ben het niet helemaal met bovenstaande eens; ik vind niet dat moeders compleet fulltime moeten werken (ik heb zelf trouwens geen kinderen); maar een stuk opvoeding en controle na schooltijd heeft een 8 jarige zeker wel nodig; We willen toch dat de kinderen en jeugd van tegenwoordig nog wat waarden en normen bijgebracht krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |