abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45768236
Ze hoeft helemaal geen uitkering te nemen. Supermarkten zijn dol op ongeschoolde oudere vrouwen. De supermarkt waar mijn moeder werkt zit er vol mee. Mijn moeder heeft 25 jaar thuis gezeten en ook alleen maar een mulo diploma. Dus gewoon even alle supermarkten langs, en dan is het helemaal niet nodig om af te wachten of ze rond kan komen van een uitkering.
Oh, en trouwens, je zusje kan gewoon een aanvullende beurs aanvragen en dan kun je al een heel eind komen om de studie mee te betalen.
pi_45771943
inderdaad, je zusje heeft nu recht op een hogere studief. omdat je moeder een laag inkomen inkomen heeft en je vader is weggevallen. Verder kan ze nog lenen van de IB groep en erbij gaan werken.
Jammer voor je zusje, maar ze zal zelf haar eigen studie moeten betalen, dat is geen zorg meer voor je moeder.

bijstand voor alleenstaanden is idd zo laag, maar is er geen pensioen of een weduwenuitkering erbij en spaargeld?
Of een koophuis wat verkocht kan worden?

En vrouwen van 53 komen heus nog wel aan de bak, het CWI kan haar daar goed bij helpen.
  zondag 28 januari 2007 @ 22:02:54 #23
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_45773253
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:45 schreef frederik het volgende:

[..]

Ik zou het omdraaien.
Zolang je niet zwart op wit hebt staan dat de inwonenede scholier/student een uitzondering is (waar die bij verzekeringen bijvoorbeeld ook die uitzondering is) is artikel 4 wet werk en bijstand heel duidelijk wat een alleenstaande en wat een alleenstaande ouder is
Ik zou het uit gaan zoeken, zeker daar ik weet dat het 'vroeger' wel zo was dat je een alleenstaande ouder was als je een studerend kind met een beurs voor een thuiswonende had. Maar goed, heb geen zin in wel/niet discussies.... Je onderschrift heb je natuurlijk niet voor niets
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_48917973
Hallo,

Mijn schoonmoeder ligt in scheiding. Nu wonen ze in een huurwoning van ongeveer ¤575,- per maand.
Ze heeft 2 dochters(8 jaar en 19 jaar) die nu nog thuis wonen.
Ze wil hier het liefste blijven wonen maar weten niet of dat financieel gaat lukken.
Ze gaat straks 20 uur werken en verdient dan nog maar iets van ¤600,- per maand. Omdat ze natuurlijk voor het kind moet zorgen, kan ze niet meer werken..

Ze krijgt waarschijnlijk wel huurtoeslag maar krijgt ze ook nog iets van een extra uitkering?!

Iemand die hier meer vanaf weet?
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:20:00 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48918336
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Hubertje het volgende:
Ben wel benieuwd of TS kan vertellen hoe het afgelopen is.. misschien kun je daar wat mee.
Vampire Romance O+
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:21:40 #26
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_48918390
ze kan toch met een bezem, mop en zeem overweg? En ze kan ook wel asperges steken lijkt me, dus er is zat werk voor haar, tijd om van d'r luie krent af te komen
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:26:04 #27
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_48918524
quote:
Hallo,

Mijn schoonmoeder ligt in scheiding. Nu wonen ze in een huurwoning van ongeveer ¤575,- per maand.
Ze wil hier het liefste blijven wonen maar weten niet of dat financieel gaat lukken.
Ze gaat straks 20 uur werken en verdient dan nog maar iets van ¤600,- per maand. Omdat ze natuurlijk voor het kind moet zorgen, kan ze niet meer werken..

Ze krijgt waarschijnlijk wel huurtoeslag maar krijgt ze ook nog iets van een extra uitkering?!

kan dat kind van 8 d'r kont niet zelf afvegen en broodjes smeren s'middags? jouw schoonmoeder kan makkelijk van 8 tot 5 werken.....want dat kind kan vanaf volgende zomer gratis op school overblijven....gewoon fulltime werken dus.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:59:56 #28
3542 Gia
User under construction
pi_48921788
quote:
Hallo,

Wat dacht je van overblijfregeling op school voor de jongste?
Tegenwoordig is er op veel scholen ook voor- en naschoolse opvang mogelijk.
Dan zou moeder gewoon fulltime kunnen werken.

Daarbij is die man ook nog eens verplicht alimentatie te betalen.

Fulltime werken + alimentatie moet toch wel lukken!
pi_48923094
Ik ben het niet helemaal met bovenstaande eens; ik vind niet dat moeders compleet fulltime moeten werken (ik heb zelf trouwens geen kinderen); maar een stuk opvoeding en controle na schooltijd heeft een 8 jarige zeker wel nodig; We willen toch dat de kinderen en jeugd van tegenwoordig nog wat waarden en normen bijgebracht krijgen?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:49:19 #30
3542 Gia
User under construction
pi_48923262
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:42 schreef Katinkat het volgende:
Ik ben het niet helemaal met bovenstaande eens; ik vind niet dat moeders compleet fulltime moeten werken (ik heb zelf trouwens geen kinderen); maar een stuk opvoeding en controle na schooltijd heeft een 8 jarige zeker wel nodig; We willen toch dat de kinderen en jeugd van tegenwoordig nog wat waarden en normen bijgebracht krijgen?
Ze kan ook ipv 38 uur, 35 uur werken, da's 7 uur per dag.
Dan ben je om half 4 afgewerkt als je om 8 uur begint. Lijkt me nog tijd genoeg om die 8-jarige nog normen en waarden bij te brengen.
De 19-jarige kan meehelpen in het huishouden, zodat moeder tijd over heeft voor de opvoeding van beide.
pi_48925008
Kleine moet om half 9 naar school, dus ze kan om half 10 beginnen met werken en om kwart over 3 moet ze die kleine halen..dus nee full time zal niet gaan lukken!!

Voor- en naschoolse, tja misschien zit dan de kans erin dat de vader het kind toegewezen krijgt!En hij is juist het probleem van al deze ellende.Hij heeft een aardige schuld opgebouwd door zijn gokverslaving.

Alimentatie zit er niet in omdat ze nu al de kost winner is..haar man is arbeidsongeschikt, zegt hij maar hij heeft wel meer dingen verteld.Dus misschien is dat toch nog wel een optie.

Maar mijn vraag was...gaat haar salaris aangevuld worden tot een minimum of zit dat er niet in!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')