Dank, als ik jouw fotoboek zie, dan ben je ook redelijk creatief aan de gang geweest.quote:
Niet bepaald, hoewel ik het vermoeden kreeg dat je dit n.a.v. mijn post plaatste. Ik ben gewoon erg tevreden met m'n leven momenteel en ben blij dat ik dat ondanks een 'beperking' bereikt heb. Ik overdrijf niet in wat ik kan, beeld me maar weinig inquote:Op zondag 28 januari 2007 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Zichzelf de hemel in prijzen en belangrijk voelen, het overdrijven van eigen kunnen, zodat anderen zien hoe goed hij of zij is, zonder dat de werkelijkheid hier reden toe geeft.
Altijd bezig met beelden over de ideale relatie, groot succes, macht, opvallen in schoonheid.
Overtuigd van hoe uniek en speciaal hij/zij is en overtuigd dat slechts enkelen hem of haar begrijpen. Bij voorkeur zijn die enkelen mensen met een bepaalde rang of status waar de hij/zij graag bij zou willen horen.
Eist overdreven bewondering van de omgeving.
Is bereid anderen te gebruiken om zijn of haar doel te bereiken.
Is ervan overtuigd dat er voor hem of haar voorrechten zijn en dat anderen altijd rekening houden met zijn of haar verwachtingen.
Een tekort aan inlevingsvermogen, daar erkenning van gevoelens van anderen niet mogelijk is
Hooghartige houding en handelswijze.
Is vaak jaloers en denkt dat anderen dat zijn op hem of haar.
Herkenning? Anyone?
Een Asperger Slowchat topic is niet gewenst, dus heb ik een eigen forumpje opgezet.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dank, als ik jouw fotoboek zie, dan ben je ook redelijk creatief aan de gang geweest.
Die 2e foto lijkt te refereren aan electric six ? Een goede artiest overigens, ik heb 'm live gezien op Metropolis in Rotterdam, waar hij een rijk oeuvre speelde
Ik lees van andere ouder dat het erg moeilijk KAN zijn. Autisme is erfelijk bepaald, en als een van beide ouders Autisme heeft is de kans dat er een autistisch kind komt al 50%. Zit het ook nog eens in de familie bij de andere ouder dan ligt dat percentage hoger. Het is niet zo dat als een van de ouders ASS heeft dat het kind ook die vorm van Autisme krijgt, dat staat er los van. Maar lees eens op het Autsider Forum, daar zitten ouders met Autisme kinderen. Ze hebben daar ook een Partner Forum waar veel van jouw vragen beantwoord kunnen worden (registratie vereist).quote:Op maandag 29 januari 2007 10:14 schreef shifto het volgende:
Liefde van ouders gaat zoveel dieper dan jij denkt. Als mijn ouders niet zoveel om mij gaven dan ze deden dan was ik allang het huis uit. Pappie en mammie, bedankt!
Goed punt, ik ga me inlezen.quote:
Het ís erfelijk. Voor ons dus ook een reden om nog eens goed na te denken of we wel aan kleine juupjes slash duchjes zullen beginnen hoewel ze ontzettend gewenst zijnquote:Op maandag 29 januari 2007 10:12 schreef Floripas het volgende:
Ik wil nog een gevoelig punt aansnijden. Ik hoop dat ik niemand kwets, want dat is niet de bedoeling.
Ik wil later best prima kinderen met Rein. Of met iemand anders, en, hell, de kans dat dat een Aspergerpapa wordt is niet gering, in mijn sociale omgeving.
Nu lijkt het er sterk op dat autisme erfelijk is. Ik heb Aspergervrienden die ook klassiek autistische kinderen kregen met een heel lage ontwikkeling. En dan bedoel ik dus: in een hoekje zitten draaien, niet mee te communiceren, agressief.
Eerlijk gezegd maak ik me er zorgen over, of ik zo'n kind krijg als ik met een Asperger verder zou gaan. Het is niet niks, zoiets.
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik lees van andere ouder dat het erg moeilijk KAN zijn. Autisme is erfelijk bepaald, en als een van beide ouders Autisme heeft is de kans dat er een autistisch kind komt al 25 50%. Zit het ook nog eens in de familie bij de andere ouder dan ligt dat percentage hoger. Het is niet zo dat als een van de ouders ASS heeft dat het kind ook die vorm van Autisme krijgt, dat staat er los van. Maar lees eens op het Autsider Forum, daar zitten ouders met Autisme kinderen. Ze hebben daar ook een Partner Forum waar veel van jouw vragen beantwoord kunnen worden (registratie vereist).
Is dit niet wat kort door de bocht?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:52 schreef Aoristus het volgende:
Aspergers kunnen niets met kinderen, die zijn onvoorspelbaar
rechtlijnigen hebben moeite met bochten, dat weet je tochquote:Op maandag 29 januari 2007 12:54 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Is dit niet wat kort door de bocht?
quote:Op maandag 29 januari 2007 12:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
rechtlijnigen hebben moeite met bochten, dat weet je toch
Dit heb ik ook vaker..... maar dan ben ik degene die nog even moet denken:Dquote:Op zondag 28 januari 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
Ook typisch:
Floripas: "Rein, wat wil je vanavond doen?"
Rein: *Negeert Floripas, gaat verder met tekenen*
Floripas: "Joehoe, wat gaan we doehoen?"
Rein: ...
Floripas: "Wil je naar de kroeg, of naar de film? Wandelen, tekenen, Latijnse teksten lezen?"
Rein: ....
Floripas: "Waarom geef je geen antwoord, Rein?"
Rein: "Ik ben aan het nadenken."
Dat je dan moet uitleggen dat het beleefd is als je meteen iets terugzegt, ook al weet je het nog niet. Gewoon à la: "Even denken, hoor."
Welkom, zo dacht ik er ook over (en denk ik nogquote:Op maandag 29 januari 2007 17:40 schreef _Cara_ het volgende:
tvp..![]()
Eerst even alles doorlezen..kijken of ik nieuwe dingen tegenkom..
Ben wel erg blij met dit topic.
Hoi, ik ben nieuw hier.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:38 schreef Floripas het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou van elk kind houden. Maar als ik kan kiezen tussen een kind met, zeg, hartklachten en een kind zonder, dan heb ik liever een kind zonder, puur vanwege waar het kind dan doorheen moet.
En autisme heb je in alle vormen en maten. Je hebt ze natuurlijk van jullie helemaal tot in iemand die in een hoekje zit te krijsen. Ik ken van die kinderen wel: ze lijken me niet uitermate gelukkig, maar ja, dat kan ik niet beoordelen. Een Aspergertje waarmee ik normaal kan communiceren, hartstikke welkom natuurlijk. Maar een meervoudig gehandicapt kind, da's toch lastiger.
Grieks is sowieso interessant. Als je tijd hebt moet je je er eigenlijk eens in gaan verdiepen, het is echt heel leuk.quote:
quote:Op maandag 29 januari 2007 19:19 schreef teirnon het volgende:
[..]
Hoi, ik ben nieuw hier.
Ik heb ook Asperger en ik wil absoluut geen kinderen. Ik weet niet hoe het met de mensen hier zit maar ik denk dat wel meer mensen met AS het zo voelen. Kinderen zijn namelijk erg druk en je kan niet tegen ze zeggen, "Ga jij maar even weg, ik wil nu even alleen zijn." Zelf zou ik er niet tegen kunnen om een druk kind om me heen te hebben en mijn vrijheid af te staan. Daar komt nog bij dat ik gewoon niet van kinderen houd.
quote:Op zondag 28 januari 2007 23:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dank, als ik jouw fotoboek zie, dan ben je ook redelijk creatief aan de gang geweest.
Die 2e foto lijkt te refereren aan electric six ? Een goede artiest overigens, ik heb 'm live gezien op Metropolis in Rotterdam, waar hij een rijk oeuvre speelde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |