Ik ben helemaal niet van de corrigerende tik vind het een teken van onmacht vanuit de ouder(s), daarbij zie ik zelf niet in wat voor toegevoegde waarde het heeft als een ouder zijn kind bewust pijn gaat doen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
We zijn allemaal best wel in onze 10-er tijd op onze ouders afgeknapt....
En niet dat ik het ooit toe zal geven.... verkeerd hebben ze het echter niet gedaan.
Recentelijk twee reunies gedaan en als ik zie wat er van de meeste AP vs DO klasgenootjes terechtgekomen is. Nog afgezien van een neef van mij die via AP opgevoed is.
Sorry hoor, maar zoals eerder gezegd. Een pak voor de broek, een draai om de oren en een warschuwende tik op de vingers..... van die koters zit er toch geen een wegens moord opgesloten, en je bent er dus echt geen Ted Bundytjes mee aan het grootbrengen.
wij zelf zijn wel blij met speelgoed dat een educatief randje heeft.quote:Even op een totaal andere boeg, hoe geweldig leuk het ook is om een enorm intelligent kind te hebben.
Ben ik de enige die zich verbaasd over dat "kindertijd" gereutel maar ondertussen wel je kind van twee leren lezen via allerlei computer speeltjes.
Is een partijtje knikkeren en met dinky toys spelen niet veel gezonder?
Niet dat ik ons kind zometeen niet zal stimuleren....maar ik vind het zo'n tegenstrijdigheid
waarom? leg uitquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:59 schreef N.icka het volgende:
Opvoedkundige tik moet kunnen .
Omdat je anders van die losgeslagen kutkoters krijgt, zie RTL4 met die opvoedkundige kutprogramma's. Van die kleine kids die juist hun ouders slaan en de huid vol schelden.quote:
Sommige kinderen hebben dat nodig , en nee dat betekend niet dat je elke dag je kind kapot beukt . maar af en toe als het echt te ver gaat en woorden geen indruk meer maken , is een tik voor de broek erg indrukkwekkend en effectief,quote:
waardoor worden die kinderen zo denk je? doordat ze geen tik krijgen of doordat de ouders niet consequent zijn?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:11 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Omdat je anders van die losgeslagen kutkoters krijgt, zie RTL4 met die opvoedkundige kutprogramma's. Van die kleine kids die juist hun ouders slaan en de huid vol schelden.
Volgens mij krijgen veel van die kinderen juist voldoende tikken en andere zaken, en juist niet voldoende structuur, waardoor ze zich zo gaan misdragen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:11 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Omdat je anders van die losgeslagen kutkoters krijgt, zie RTL4 met die opvoedkundige kutprogramma's. Van die kleine kids die juist hun ouders slaan en de huid vol schelden.
waarom heeft een kind dat nodig?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:14 schreef N.icka het volgende:
[..]
Sommige kinderen hebben dat nodig , en nee dat betekend niet dat je elke dag je kind kapot beukt . maar af en toe als het echt te ver gaat en woorden geen indruk meer maken , is een tik voor de broek erg indrukkwekkend en effectief,
Iets van grenzen aangeven?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:17 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
waarom heeft een kind dat nodig?
serieus ik snap niet waarom een kind een tik/klap nodig heeft
is niet zwart wit zien maar een mening.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:18 schreef N.icka het volgende:
Jullie zien het zo zwart wit ,,of tikken of dat of dat
Zo ligt het nooit , de meeste kinderen hebben baat bij een consequente aanpak van de ouders en sommige kinderen hebben een tikkie meer nodig
Ik snap werkelijk niet waarom daar tegenwoordig zo zwaar aan getild wordt
maar die grenzen kunnen toch op andere manieren gemaakt worden?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:19 schreef N.icka het volgende:
[..]
Iets van grenzen aangeven?
Niet aljullie lieve engeltjes luisteren naar alleen goede raad en wijze woorden
Wat is dat nou voor rare vraag?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:21 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
is niet zwart wit zien maar een mening.
Mijn vraagstelling aan jou is het waarom..
Wat maakt een tik/klap tot iets wat een kind nodig heeft om te luisteren.
Even een voorbeeld..
Jij zit op school je hebt je huiswerk voor de zoveelste keer niet gemaakt..
Leraar geeft je een tik.. want wie niet horen wil moet maar voelen.
Misschien dat die tik jou wel aanzet tot het maken van je huiswerk.
hoe reageer je daar dan op?
Soms nietquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:23 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
maar die grenzen kunnen toch op andere manieren gemaakt worden?
Dat is dan mooiquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:23 schreef Leah het volgende:
Maar die grens kun je ook prima aangeven zonder te slaan. Ik iig wel.
Omdat ik denk/weet dat het niet nodig is. Een tik geven zou voor mij iets heel onnatuurlijks zijn. Ik ben zelf ook nooit 'getikt' door mijn ouders.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
Soms niet
Wat heb je toch tegen die tik , denk je soms dat een kind daar een jeugdtrauma aan oploopt?
een leraar speelt wel zeker in een bepaalde vorm een opvoedkundige rol.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:23 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor rare vraag?
Een leraar is geen ouder
Je kind een tik geven omdat het zn huiswerk niet maakt lijkt me niet zinvol , je geeft m. i een tik bij directe gevarenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:27 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
een leraar speelt wel zeker in een bepaalde vorm een opvoedkundige rol.
haal de leraar weg verander je leeftijd in 19.. je bent hoe dan ook het kind van je ouders.
rest zelfde situatie .
een jeugdtrauma mwoah kan.. kan door van alles komen dus nee niet per definitie door een klap.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
Soms niet
Wat heb je toch tegen die tik , denk je soms dat een kind daar een jeugdtrauma aan oploopt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |