Nou, ik heb het wel warm, maar echt heel erg zweten heb ik nog niet gemerkt.quote:Op maandag 26 februari 2007 09:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Steeds wakker worden enzo? Of heel erg zweten en daardoor wakker worden??
Och, dat heb ik ook gehad. Zelfs toen ik weer begonnen was met roken. Dat is heel vervelendquote:Op maandag 26 februari 2007 10:08 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, ik heb het wel warm, maar echt heel erg zweten heb ik nog niet gemerkt.
Ik word 's nachts gewoon om het uur wakkerHeel onrustig slapen dus.
Wat sta ik hoog in het lijstje!quote:Op maandag 26 februari 2007 12:40 schreef schatje het volgende:
Ik heb de lijst bijgewerkt.
Volhouden mensen en succes aan degenen die pas gestopt zijn.
dat klinkt redelijk aannemelijk...quote:Op maandag 26 februari 2007 12:44 schreef k_i_m het volgende:
Wat ik mij dan voor kan stellen is dat je niet zoveel lucht hebt als normaal. Door het roken gaan je longblaasje openstaan, meen ik mij te herinneren. Ik heb nu eerder last van ademtekort als toen ik nog rookte. Dit gaat overigens gewoon weer over hoor.
Als je toch al overspannen bent, ben je gevoeliger voor bijvoorbeel hyperventilatie. Dit in combinatie met ademtekort kan zorgen voor een (lichte) paniek aanval wat onder andere voor duizeligheid zorgt?
Jep, t is idd een waardeloze timing van mezelf...quote:Op maandag 26 februari 2007 13:10 schreef k_i_m het volgende:
Als ik jou zo hoor zou ik eerst die overspannenheid aanpakken en daarna stoppen met roken. Als je thuiszit en niks om handen hebt maak je het jezelf ook wel heel lastig.
Als je je toch al klote voelt, kan dat stoppen met roken er ook wel bij.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Jep, t is idd een waardeloze timing van mezelf...
Alles wat méér is dan stilzitten trek ik niet vanwege overprikkeling, en stilzitten trek ik niet omdat ik me dan continu bewust ben van t nietroken.. aan de andere kant zit ik nu verdomme al op dag 4, weet ik dat ik me door een sigaret ook niet 123 volledig relaxed zal voelen, en zal ik me juist weer rot voelen dat ik weer rook en eigenlijk gelijk weer willen stoppen (en dan begint de hele heisa weer opnieuw)
Cool en thanks!quote:Op maandag 26 februari 2007 12:40 schreef schatje het volgende:
Ik heb de lijst bijgewerkt.
Volhouden mensen en succes aan degenen die pas gestopt zijn.
Gebruik je hulpmiddelen of helemaal niets? In het geval van niets zou je dat kunnen overwegen. Je krijgt dan nog wel nicotine binnen waardoor je wat rustiger blijft, maar je rookt niet meer. Wat bij mij ook heeft geholpen is een inhaler, van Nicorette. Het lijkt een beetje op rokenquote:Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Jep, t is idd een waardeloze timing van mezelf...
Alles wat méér is dan stilzitten trek ik niet vanwege overprikkeling, en stilzitten trek ik niet omdat ik me dan continu bewust ben van t nietroken.. aan de andere kant zit ik nu verdomme al op dag 4, weet ik dat ik me door een sigaret ook niet 123 volledig relaxed zal voelen, en zal ik me juist weer rot voelen dat ik weer rook en eigenlijk gelijk weer willen stoppen (en dan begint de hele heisa weer opnieuw)
Jeetje! Ben je nog wel heel?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:03 schreef BloodyLotte het volgende:
ik ben de fout ingegaan. veel stress. auto ongeluk gehad vrijdag, thuissituatie, verveling. en dus al snel een sigaret. nu 3 dagen clean alweer. morgen dingen ervoor halen. ik wil dit doorzetten. zo graag.
ik typ nu met 3 vingers, de rest is gekneusd. en verder een pijnlijke nek, hoofd (met hoofd tegen zijraam en stuur geknald) en wat moeilijk gedoe met been en knie (dashboard is best hard, zo ondervond ik). en het was niet 1 sigaret, het waren er wel meer.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jeetje! Ben je nog wel heel?. Joh, als je alweer 3 dagen niet gerookt hebt ben je al weer bijna over het ergste punt heen. Ik zou die ene sigaret niet eens meetellen als ik jou was. Het is toch niet de bedoeling om een heel pakje leeg te stomen? Ik denk dat iedereen die stopt er een keer intrapt om er toch nog ééntje te roken. Als het daar maar bij blijft
. Zet em op!
.
Ik weet niet wat ik heb vandaag, maar ik heb ENORM veel zin in een sigaret.
. Ik doe het natuurlijk niet, maar het is voor het eerst sinds ik gestopt ben dat ik er gewoon narrig van kan worden
.
De kwalen verspreiden zich over de periode dat je stopt. Het hangt maar net van de verwerking vanuit je eigen lichaam af.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik kan niet meer fietsen. Na 3 keer trappen krijg ik bijna een hyperventilatie aanval omdat ik adem tekort kom. Dat valt toch onder kwalen die je gelijk na het stoppen krijgt? En toch niet na bijna 2,5 weken?
.
Vaag, ik heb eigenlijk -behalve zweten- veel minder last gehad van kwaaltjes t.o.v. de vorige stoppogingen. Sterker nog; ik heb eigenlijk bijna nergens last vanquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:41 schreef GI het volgende:
[..]
De kwalen verspreiden zich over de periode dat je stopt. Het hangt maar net van de verwerking vanuit je eigen lichaam af.
Na bijna 4 maanden heb ik af en toe nog de gewoonte trekjes. Fysiek heb ik vorige maand nog het zweten een keer gehad. Er is geen met goud omlijnde regelset over het stoppen. Take it as it goes.
Wel weet ik dat het na 2,5 week eigenlijk alleen maar makkelijker wordt. De gewoontes beginnen dan een beetje te slijten.
Je moet ook minder gaan eten..., je stofwisseling ligt hoger als je rookt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:17 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vaag, ik heb eigenlijk -behalve zweten- veel minder last gehad van kwaaltjes t.o.v. de vorige stoppogingen. Sterker nog; ik heb eigenlijk bijna nergens last van. Ik slaap zelfs eindelijk weer eens een hele nacht door, dat heb ik al jaren niet meer gedaan
.
Nouja, tot nu dan. En mijn broek gaat ook al strakker zitten, terwijl ik echt heel erg oplet om niet meer te eten dan normaal
![]()
Ik denk dat ik het over een paar dagen ook niet meer open hebquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb mijn metertje volgens mij verwijderd. Nou ja, volgende week alweer 4 maanden. Per week tussen de 150 en 200 peuken. Reken maar uit.
`*quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:53 schreef Mvnl het volgende:
Oké, ik zit momenteel even in de gevarenzone geloof ik..
Weet niet wat t is, maar ik heb gewoon zo onwijs zin om te roken.. en t vooruitzicht t nooit meer te doen schrikt me eerder enorm af dan dat t me een trots of tevreden gevoel geeft..
Ik weet momenteel ook ff niet meer waarom ik nou eigenlijk gestopt ben .. (nouja, ik wéét t nog wel, maar t voelt allemaal als onzin... ik wil gewoon roken..)
Je moet je niet zo aanstellen en iets gaan doen waarbij je niet steeds aan roken denktquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:52 schreef Mvnl het volgende:
Hmm,vanmiddag op een zwak moment toch 1 trekje genomen.. nouja, als je t al zo mag noemen.. peuk in m'n mond gestopt, aangestoken, en direct weer uitgemaakt...
Nou schijn je na een trekje weer terug bij af te zijn.. is dat fysiek/psychisch echt zo dat ik nu weer van voor af aan kan beginnen???
Nja, die afleiding zoeken blijft lastig aangezien ik overspannen thuiszit en zondermeer de afgelopen maanden t enige waarvan ik écht tot rustkwam letterlijk niets doen was... (totdat ik stopte met rokenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:06 schreef Lips het volgende:
[..]
Je moet je niet zo aanstellen en iets gaan doen waarbij je niet steeds aan roken denkt
Heb je 'm uitgemaakt omdat het vies was of omdat je 't toch niet wilde?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:58 schreef k_i_m het volgende:
De vorige keer stoppen was bijna 20kg erbij. Daarvan heb ik 5kg nooit meer weg kunnen krijgen. Ik ben allang blij dat ik nu geen enorme last van verstopping heb
. Maargoed. Ik heb geen grote broeken meer, dus dan maar meer sporten en op dieet
.
bijna 400 euro bespaard niet opgerooktquote:I haven't smoked for 4 months, 1 week and 2 days, saving 2,660.53 cigarettes and $399.08 .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |