abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:05:00 #276
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_46985198
Dat je sensatie van geur en smaak sterker/heviger is en dat je er meer en beter waarneemt. (nee het ruikt en of smaakt niet lekkerder, dingen stinken zelfs eerder of vind je minder lekker dan voorheen)

ohjah en en ergert je kapot aan vanalles en nog wat.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:08:34 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46985325
Dat van die smaak merk ik inderdaad al. Er is al een favoriete wijn die eigenlijk erg vies blijkt te zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:17:05 #278
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46985659
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat van die smaak merk ik inderdaad al. Er is al een favoriete wijn die eigenlijk erg vies blijkt te zijn.
Lol, heb jij jezelf al die jaren lekker voor de gek gehouden
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:56:10 #279
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_46987505
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Chocolademelk is minder lekker .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 20:25:34 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46989000
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:54 schreef Lips het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het ook niet! Ik heb ook bijna 13 jaar gerookt en ben ook cold turkey gestopt. Al meer dan 5 maanden nu. Wat je kan verwachten is dat je rokende mensen zielig gaat vinden, dat je je kleren vindt stinken, dat je genoeg geniet van de geur van iemand anders sigaret, dat je trots op jezelf gaat zijn etc.
En dat je op de meest onverwachtte momenten plotseling snakt naar een sigaret. En juist die momenten... bijvoorbeeld een jaar later.... zijn gevaarlijk.
pi_46991611
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dat je op de meest onverwachtte momenten plotseling snakt naar een sigaret. En juist die momenten... bijvoorbeeld een jaar later.... zijn gevaarlijk.
Dat vind ik nou zo'n eng idee.. dat ik de rest van m'n leven 'op m'n hoede' moet zijn en me bewust moet blijven van waarom ik gestopt ben..
(ben zondermeer niet zo'n held in consequent dingen denken/vinden... zo zit ik nu (niet voor niets) overspannen thuis, maar minstens 1 keer per dag denk ik "ach, je stelt je gewoon aan, niets aan de hand!" om vervolgens na een paar minuten hyperactief aan de slag te zijn gegaan weer door te krijgen waarom ik t ook alweer rustiger aan deed... )
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 21:31:14 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46991703
Ik denk ook niet dat je ooit van het roken af komt. Ik denk zelfs dat wanener er ets schokkends in je leven gebeurt je eerste neiging zal zijn om een sigaret op te steken.
pi_46993863
Ja, dat denk ik ergens ook... t nare is dat die gedachte bij mij dan zo'n gedachte oproept van "waarom zou ik de moeite dan doen, als ik ooit toch wel weer begin?"
Aan de andere kant is zolang ik t volhou die 150 euro per maand toch mooi meegenomen natuurlijk...
pi_46993991
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk ook niet dat je ooit van het roken af komt. Ik denk zelfs dat wanener er ets schokkends in je leven gebeurt je eerste neiging zal zijn om een sigaret op te steken.
ja geloof ik ook en weet ik ook ... zelfs na "lang" stoppen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:22:54 #285
2738 Knut
Loyal Dog
pi_46994022
Dat wordt onderschreven door mensen in mijn omgeving die al langer gestopt zijn dan ikzelf ben.

Zo weet mijn schoonmoeder te vertellen dat ze na 20 jaar geen sigaret meer aangeraakt te hebben nog steeds bij een gezellig diner in een restaurant graag zou roken.

Maar, die verhalen kende je al voor je ging stoppen met roken. Of je de eerste periode nou met pleisters stickers of zuigtabletten doorkomt. Het ECHTE stoppen met roken is iets dat je de rest van je leven op pure wilskracht moet doen.

De enige reden dat ik al ruim 4 maanden gestopt ben is puur de wilskracht. Het besef dat als ik weer een peuk opsteek ik mezelf dermate in de steek zou laten is aanwezig. Ik heb immers gezegd niet meer te roken. Dan moet ik het ook niet doen.

Toegegeven, het is verleidelijk om het pakje peuken dat hier achter me ligt (Vergeten door de visite van vanavond) op te pakken, en een peuk aan te steken. Maar naast het feit dat ik dan ruzie in de tent heb zou ik dan mezelf nog veel meer verloochenen dan mijn naaste omgeving. Mijn vrouw zou me het uit liefde na een periode van teleurstelling wel weer accepteren. Maar dat is iets dat ik van mezelf niet kan zeggen. Ik zou dan altijd weten dat ik niet de wilskracht zou hebben om zoiets simpels als niet roken te volbrengen.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:23:28 #286
2738 Knut
Loyal Dog
pi_46994062
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:19 schreef Mvnl het volgende:
Ja, dat denk ik ergens ook... t nare is dat die gedachte bij mij dan zo'n gedachte oproept van "waarom zou ik de moeite dan doen, als ik ooit toch wel weer begin?"
Aan de andere kant is zolang ik t volhou die 150 euro per maand toch mooi meegenomen natuurlijk...
Als je puur alleen voor het geld stopt is het een nutteloos iets Dan begin je namelijk weer zodra je een financiele meevaller hebt. En wil je dat ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 22:27:07 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46994271
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:22 schreef Knut het volgende:
Dat wordt onderschreven door mensen in mijn omgeving die al langer gestopt zijn dan ikzelf ben.

Zo weet mijn schoonmoeder te vertellen dat ze na 20 jaar geen sigaret meer aangeraakt te hebben nog steeds bij een gezellig diner in een restaurant graag zou roken.

Maar, die verhalen kende je al voor je ging stoppen met roken. Of je de eerste periode nou met pleisters stickers of zuigtabletten doorkomt. Het ECHTE stoppen met roken is iets dat je de rest van je leven op pure wilskracht moet doen.

De enige reden dat ik al ruim 4 maanden gestopt ben is puur de wilskracht. Het besef dat als ik weer een peuk opsteek ik mezelf dermate in de steek zou laten is aanwezig. Ik heb immers gezegd niet meer te roken. Dan moet ik het ook niet doen.

Toegegeven, het is verleidelijk om het pakje peuken dat hier achter me ligt (Vergeten door de visite van vanavond) op te pakken, en een peuk aan te steken. Maar naast het feit dat ik dan ruzie in de tent heb zou ik dan mezelf nog veel meer verloochenen dan mijn naaste omgeving. Mijn vrouw zou me het uit liefde na een periode van teleurstelling wel weer accepteren. Maar dat is iets dat ik van mezelf niet kan zeggen. Ik zou dan altijd weten dat ik niet de wilskracht zou hebben om zoiets simpels als niet roken te volbrengen.
Ik denk alleen dat je nooit kan zeggen nooit meer te gaan roken. Wilskracht kan wel eens een flinke douw krijgen van datgene wat we 'het leven' noemen.

Maar goed..., voorlopig ben ik alweer 14 maanden rookvrij.
pi_46994359
iemand die ik ken is na 16 jaar weer gezwicht...

dan denk je toch veilig te zitten na een paar jaar niet roken maar blijkbaar is dat niet zo

maar wel: 8 maanden en counting
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:30:21 #289
2738 Knut
Loyal Dog
pi_46994441
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat je nooit kan zeggen nooit meer te gaan roken. Wilskracht kan wel eens een flinke douw krijgen van datgene wat we 'het leven' noemen.

Maar goed..., voorlopig ben ik alweer 14 maanden rookvrij.
'het leven' passeert mij niet Ik snap wat je bedoelt. Maar in basis blijf ik bij het idee dat ik niet meer zal roken. Al was het maar om mezelf te overtuigen dat wilskracht bestaat
pi_46996847
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef DarkElf het volgende:
iemand die ik ken is na 16 jaar weer gezwicht...

dan denk je toch veilig te zitten na een paar jaar niet roken maar blijkbaar is dat niet zo
Tja, natuurlijk kun je na járen weer zwichten, net zo goed als dat een niet-roker na een heel leven niet-roken ook ineens kan beginnen...
Ach, elke rookloze maand is meegenomen... (maar als ik morgen een goedbetaalde baan heb begin ik denk ik wel weer, want de kosten zijn voor mij echt de enige reden om t te laten)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:22:49 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46997438
Het is allemaal flink bemoedigend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 23:29:37 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46997773
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:11 schreef Mvnl het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk kun je na járen weer zwichten, net zo goed als dat een niet-roker na een heel leven niet-roken ook ineens kan beginnen...
Dat is niet hetzelfde hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 23:30:56 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46997838
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is allemaal flink bemoedigend.
Ach, zoals gezegd zijn er meer dagen dat ik het vergeet dan dat er dagen zijn dat ik overvallen wordt door de drang naar een sigaret.

Die drang is ook heel kortdurend en relatief eenvoudig uit je hoofd te zetten. Niet te vergelijken met die eerste 2 weken IK WIL NUUUUUUU EEN PEUK!!! aandrang

En vergeet niet... ik heb 23 jaar gerookt.
pi_47004425
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach, zoals gezegd zijn er meer dagen dat ik het vergeet dan dat er dagen zijn dat ik overvallen wordt door de drang naar een sigaret.

Die drang is ook heel kortdurend en relatief eenvoudig uit je hoofd te zetten. Niet te vergelijken met die eerste 2 weken IK WIL NUUUUUUU EEN PEUK!!! aandrang

En vergeet niet... ik heb 23 jaar gerookt.
das heel lang, knap hoor dat het zo goed gaat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:00:33 #295
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47005367
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk er wel vrijwel dagelijks aan dat ik niet meer rook. Maar drang naar een sigaret is er lang niet elke dag. Dat is ook nooit zo geweest eigenlijk, sinds het begin niet. Daar stond ik ook wel van te kijken, vooral het eerste weekend dat ook vrij makkelijk ging (het punt waarop de vorige poging faalde).

En toch alweer 4 maanden vandaag.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:23:17 #296
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47025833
Zat net bij m'n moeder en zij stak een peuk op na het eten waarop ik dacht "goh dat zou best lekker zijn". Helemaal niet echt de drang om het te doen maar wel het besef. Vreemd, maar heb 't dus niet gedaan.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:28:50 #297
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_47026074
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik denk er wel vrijwel dagelijks aan dat ik niet meer rook. Maar drang naar een sigaret is er lang niet elke dag. Dat is ook nooit zo geweest eigenlijk, sinds het begin niet. Daar stond ik ook wel van te kijken, vooral het eerste weekend dat ook vrij makkelijk ging (het punt waarop de vorige poging faalde).

En toch alweer 4 maanden vandaag.
Gefeliciteerd, ik sinds gisteren ook 4 maanden.
quote:
Four months, one day, 3 hours, 28 minutes and 44 seconds. 1211 cigarettes not smoked, saving ¤ 230,17. Life saved: 4 days, 4 hours, 55 minutes.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:13:59 #298
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47028195
Ik zit al op 1350 sigaretten, bijna niet voor te stellen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47041769
Ik mis het niet eens. De enige momenten dat ik er echt behoefte aan heb, is als ik bij mensen ben die roken (bijna al mijn vrienden) of als ik ergens in een kroeg zit. Verder totaal niet. Als ik die momenten nou kan overwinnen (wat nu goed gaat) heb ik geen problemen.

Ik begin het wel al te merken. M'n huid is minder dof, ik ruik dingen beter, en ja m'n smaak is ook anders. Maar niet slechter, gewoon anders.
pi_47101149
Morgen 3 weken gestopt (mag ik ook op de lijst? 17 feb ben ik gestopt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')