Whehehe, ook weer geweldig!!!quote:Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Svyatagor het volgende:
Canon rock, maar niet wat je denkt
http://www.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM
Omdat oma hem aangesloten heeftquote:Op maandag 29 januari 2007 07:05 schreef Cynic het volgende:
waarom is die gitaar eigenlijk in een monitor geplugd?![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Svyatagor het volgende:
quote:Op maandag 29 januari 2007 09:47 schreef Cynic het volgende:
zo'n Deville ga ik ook maar eens uittesten denk ik
quote:Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Svyatagor het volgende:
Briljantquote:Op zondag 28 januari 2007 23:54 schreef Svyatagor het volgende:
quote:Op maandag 29 januari 2007 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
Heerlijk dit soort medleys; er zijn zoveel liedjes die hetzelfde soort akkoordenschema hebben. Maar deze gast doet het wel echt leuk.
Wat wil je gaan spelen/wat voor muziek luister je?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef SatanicWarrior het volgende:
Ik ben op zoek naar een beginners stratocastor, de volgende heb ik voor ogen:
Aria STG 3 (SSS)
Squier Bullet (SSS)
Squier Affinity (SSS)
Squier Affinity Fat Strat (HSS)
Welke raden jullie me aan?
Ja , die humfucker leek me wel handig voor het scheurgeluid.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:21 schreef imported_sphinx het volgende:
Squiert lijkt me sowieso beter dan Aria, en de humbuckert is wel een goed idee als je solo's met overdrive of distortion wil gaan doen enzo.
bij goedkope gitaren kan dat wel es verschillenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:23 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Ja , die humfucker leek me wel handig voor het scheurgeluid.
Ik las net in een review dat die Aria STG 3 nogal zwaar is voor een strat.![]()
Whehehe, dan wel die zwarte, want die roze is net iets te hip voor mij.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef guitarist.nl het volgende:
Die hello kitty strats spelen best lekker en hebben ook een humbucker. Misschien is dat iets voor je?
Dan klinkt de Fat Strat wel als een goede keuze om te proberen.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:21 schreef SatanicWarrior het volgende:
Alles eigenlijk, pop/rock/metal. Tijdens gitaarles spelen we veel pop en rock, maar thuis speel ik ook graag metal, met het benodigde distortion effect in mijn Marshall gitaarversterker en in een distortion modeller pedaal.
zowhee, d'r komt hier even iemand uit de kastquote:Op maandag 29 januari 2007 13:25 schreef guitarist.nl het volgende:
Die hello kitty strats spelen best lekker en hebben ook een humbucker. Misschien is dat iets voor je?
Ik heb al een Low-fat mexicaan, maar bedanktquote:Op maandag 29 januari 2007 13:41 schreef Falcon4ever het volgende:
Litpho: als je een allround gitaar wilt zou ik zeker voor die fat strat gaan.
shitttt ik bedoelde SatanicWarriorquote:Op maandag 29 januari 2007 13:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb al een Low-fat mexicaan, maar bedankt.
gaat heel simpel, geen knopen nodig want er zit al een balletje onderaan de snaar.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:48 schreef cohen het volgende:
Ik heb sinds deze week een elektrisch gitaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik een snaar vastzet? Ik begrijp namelijk dat ik er geen knoop in hoef te leggen?
Ik denk dat het probleem vooral zit bij het vastmaken aan de tunder.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gaat heel simpel, geen knopen nodig want er zit al een balletje onderaan de snaar.
je haalt em (bij een strat) via de achterkant door de body, en dan gewoon via de brug naar de tuner.
leg je mij nu uit hoe je een knoop maakt?
het gaat ook niet om de onderkantquote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gaat heel simpel, geen knopen nodig want er zit al een balletje onderaan de snaar.
je haalt em (bij een strat) via de achterkant door de body, en dan gewoon via de brug naar de tuner.
perfect die link!quote:Op maandag 29 januari 2007 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem vooral zit bij het vastmaken aan de tunder.
Zie hier voor een duidelijke uitleg:
http://www.donhofstee.nl/snaren.htm
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gewoon uiteinde van de snaar onder de rest van de snaar proppen en aandraaien die handel..quote:Op maandag 29 januari 2007 14:56 schreef cohen het volgende:
[..]
het gaat ook niet om de onderkant
ik bedoelde bovenaan vastknopen
Mij werd hier een tijdje terug die Affinity serie afgeraden. En in de winkel vond ik 'em ook niet lekker spelen. Als je nou es voor een London City gaat?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef SatanicWarrior het volgende:
Ik ben op zoek naar een beginners stratocastor, de volgende heb ik voor ogen:
Aria STG 3 (SSS)
Squier Bullet (SSS)
Squier Affinity (SSS)
Squier Affinity Fat Strat (HSS)
Welke raden jullie me aan?
Is het niet wat vroeg om aan het bier te gaan?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mij werd heir een tijdje terug die Affinity serie afgerade. En in de winkel vond ik em ook niet lekker spele. ALs je nou es voro een london city gaat?
Wat nou?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is het niet wat vroeg om aan het bier te gaan?
quote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
single-coils zijn gewoon slechter eigenlijk.. ofnie?
ja!quote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Even een tip, zoek op marktplaatst naar een mooie Japanse Fenderm, die zijn beter dan de Mexicaansequote:Op maandag 29 januari 2007 18:59 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]![]()
Ik heb nu een HSS ibanez, en ben juist van plan om naar een mex fender strat te gaan (SSS)
met humbuckerts kun je toch hetzelfde doen als met single-coils, maar dan ook nog zonder ruis?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja!
nee dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen.
Nee dat dan weer niet, heeft met voorkeur te maken hequote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Als humbuckers zoveel beter zijn, waarom bestaan single-coils dan uberhaupt nog?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
met humbuckerts kun je toch hetzelfde doen als met single-coils, maar dan ook nog zonder ruis?
ookal is het misschien zo dat je met single-coils een warmer clean geluid kan krijgen ofzo... maar in theorie moeten humbuckerts gewoon beter zijn.
ja da was eik mijn punt ook een beetje..quote:Op maandag 29 januari 2007 19:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als humbuckers zoveel beter zijn, waarom bestaan single-coils dan uberhaupt nog?![]()
Nee hoor, zelfs in theorie nietquote:Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
met humbuckerts kun je toch hetzelfde doen als met single-coils, maar dan ook nog zonder ruis?
ookal is het misschien zo dat je met single-coils een warmer clean geluid kan krijgen ofzo... maar in theorie moeten humbuckerts gewoon beter zijn.
Idd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja!
nee dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen.
Feller bedoel je neem ik aan?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Idd.
Humbuckers klinken wat voller. En Singlecoils wat ieler, en veller. Tis maar net wat je d'r mee wil doen.
kan er ook gewoon aan liggen wat voor single-coils je met wat voor humbuckers vergelijkt.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:14 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Feller bedoel je neem ik aan?
Ik vind humbuckers het lekkerste voor rock accoorden en single coils voor barré accoorden. Ook klinkt soleren lekkerder op single coils imho. Maar dat zal grotendeels aan mijn gitaren liggen denk ik dat ik er zo over denk.
en het ligt er ook aan of je de boel een beetje goed aangesloten hebtquote:Op maandag 29 januari 2007 19:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kan er ook gewoon aan liggen wat voor single-coils je met wat voor humbuckers vergelijkt.
het boeit allemaal geen flikker.
is dat een subtiele hint naar de strat die hier waardeloos staat te zijn?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
en het ligt er ook aan of je de boel een beetje goed aangesloten hebt
subtiel zou ik het niet willen noemen geloof ik...quote:Op maandag 29 januari 2007 19:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
is dat een subtiele hint naar de strat die hier waardeloos staat te zijn?![]()
jah, maar ik ben lui enzo he.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
subtiel zou ik het niet willen noemen geloof ik...
ging je dat niet laten doen trouwens?
Even ter overvloede: onzin. Je krijgt geluiden uit een single coil die je met humbucker gewoon niet gaan lukken (en vice versa). En dan heb ik het niet over de ruisquote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hmm die japanse strats zijn wel prijzig zeg...quote:Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Even een tip, zoek op marktplaatst naar een mooie Japanse Fenderm, die zijn beter dan de Mexicaanse
Zit sowieso geen dealer in nederland geloof ik.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:38 schreef imported_sphinx het volgende:
en waarom zijn die nieuwe ESP's nergens te koop ofzo?
duurt dat lang? ik wil prijzen weten enzo![]()
ik ben geen enorme Fender kenner maar ik dacht dat die Mexicanen best okay waren?quote:Op maandag 29 januari 2007 20:29 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
hmm die japanse strats zijn wel prijzig zeg...750++ euro
volgens mij de American Guitar Store in Enschede, heb ik mn explorert ook gehaald.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:41 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Zit sowieso geen dealer in nederland geloof ik.
heb verder geen id![]()
Dat zijn ze ook (ik heb een 70' reissue). Japanners schijnen echter voor een vergelijkbaar bedrag vaak beter te zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
ik ben geen enorme Fender kenner maar ik dacht dat die Mexicanen best okay waren?
Er staan neem ik aan ook wel jappen op voor 300-500 euro...quote:Op maandag 29 januari 2007 20:29 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
hmm die japanse strats zijn wel prijzig zeg...750++ euro
mhoa, kon ze niet echt vinden en ik wil geen squierquote:Op maandag 29 januari 2007 21:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er staan neem ik aan ook wel jappen op voor 300-500 euro...![]()
Hammer-on en Pull-off. Er is een speciaal topic voor jullie soort.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:14 schreef A.Powers het volgende:
e-----------------------------------------
B--------------0---1----------------------
G-----------------------------------------
D---------2------------2-----0h2p0--------
A-----0------------------------------3----
E----------------------------------------
ff een noob vraagje, wat word er in dit voorbeeld bedoeld met 0h2p0 ??
alvast bedankt !
hammeron naar 2 (dus je vinger er snel op 'slaan') en dan pull off (dus er snel er weer aftrekken zodat ie 'aangeslagen' wordt).quote:Op maandag 29 januari 2007 22:14 schreef A.Powers het volgende:
alvast bedankt !
Niet snel, maar met kracht.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:16 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
hammeron naar 2 (dus je vinger er snel op 'slaan') en dan pull off (dus er snel er weer aftrekken zodat ie 'aangeslagen' wordt).
aww Zyggie zometeen rent ie huilend wegquote:Op maandag 29 januari 2007 22:16 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hammer-on en Pull-off. Er is een speciaal topic voor jullie soort.![]()
Leer hier gitaar spelen #6
Ik was mijn handen in onschuld(ig bloedquote:Op maandag 29 januari 2007 22:17 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
aww Zyggie zometeen rent ie huilend weg![]()
En jij dacht dat deze reeks geheel per ongeluk zo'n goede naam had?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:23 schreef mirelia het volgende:
jullie soort???
Best wel grof eigenlijk
quote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
edoch uiterst voorspelbaarquote:
Overigens speelt Flea dat trillertje, niet Frusciante.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:14 schreef A.Powers het volgende:
alvast bedankt !
huh? Maar Flea speelt toch bas....quote:Op maandag 29 januari 2007 22:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Overigens speelt Flea dat trillertje, niet Frusciante.
Wat ist danquote:Op maandag 29 januari 2007 22:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Overigens speelt Flea dat trillertje, niet Frusciante.
zoveel kracht gebruik je daar toch niet voor?quote:
Vergelijk het met de dokter die je reflex test met een hamertje op je kniequote:Op maandag 29 januari 2007 23:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
zoveel kracht gebruik je daar toch niet voor?
Ja stom ik wist het gewoon maar door die hammer on/pull of in de war ofzoquote:Op maandag 29 januari 2007 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Californication.
En Flea speelt dat trillertje op z'n bas. Nummer is een mooi voorbeeld van hoe die twee tegen elkaar in, maar toch samen spelen.
als je echt kracht zou moeten gebruiken werd legato spelen nogal een opgave.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:02 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Vergelijk het met de dokter die je reflex test met een hamertje op je knie. Hard maar beheerst.
Goed nummer. Een van de eerste "tokkel/pingel" nummers die ik leerde.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:59 schreef Svyatagor het volgende:
Californication.
En Flea speelt dat trillertje op z'n bas. Nummer is een mooi voorbeeld van hoe die twee tegen elkaar in, maar toch samen spelen.
Hier heb je een zooi ESP gitaren:quote:Op maandag 29 januari 2007 20:38 schreef imported_sphinx het volgende:
en waarom zijn die nieuwe ESP's nergens te koop ofzo?
duurt dat lang? ik wil prijzen weten enzo![]()
Toch zou ik het beschrijven als hard maar beheerst.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
als je echt kracht zou moeten gebruiken werd legato spelen nogal een opgave.
Tenzij de actie op je gitaar echt heel hoog is namelijk, dan kost het gewoon erg veel kracht om die noot te fretten
Superwinkel, die Groove Factory. Kom er regelmatig en wil nergens anders meer heen! Erg scherpe prijzen ook vaak.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:55 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Hier heb je een zooi ESP gitaren:
http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=508_33_424&osCsid=7e6076f621e98e12034b910a33f2abe0
jah, maar niet dequote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:55 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Hier heb je een zooi ESP gitaren:
http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=508_33_424&osCsid=7e6076f621e98e12034b910a33f2abe0
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |