abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:08:11 #46
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727481
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Doe ik ook, doe ook altijd het liftknopje met mijn elleboog indrukken, etc.

Mjah op zich, zo verkeerd vind ik het niet. Kijk, zo'n visboer of zo'n slager heeft misschien smerige poten en zit aan zijn neus, maar verder komt ie niet zo ver zonder dat ie een keer zn handen wast. Als je ziet wat er in warenhuizen voor een volk loopt, nou, dan liever zelf mn evenwicht bewaren .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:11:44 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45727556
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
Zo is het hier in Duitsland normaal dat op publieke toiletten de urinoirs en de kranen zijn uitgerust met electronische ogen, zodat je geen knop hoeft te drukken als je gepist het en daarna je handen kan wassen zonder een kraan aan te raken. Iets wat ik in Nederland altijd als gemis ervaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45727579
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
De deurklink van een openbaar toilet (als het echt niet anders kan) doe ik met een tissue open. Je weet bij god niet wat voor goorlappen er aan hebben gezeten .

Van Bakkerij Bart wordt je ook niet vrolijk als het om de hygiëne gaat .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:13:19 #49
45206 Pietverdriet
pi_45727600
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:01 schreef Chav het volgende:
Zo heb ik hetzelfde met haarnetjes en kapjes. In Spanje, Turkije etc. hebben ze allemaal haarnetjes/kapjes op.
Jep, heel keurig en gezien hepatitus ook heel terecht.
pi_45727853
Bonbons netjes pakken met handschoentjes aan en vervolgens met diezelfde handschoentjes in de geldla graaien. Volgende klant, diezelfde handschoentjes pakken de bonbons... .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:25:06 #51
45206 Pietverdriet
pi_45727872
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:24 schreef MUUS het volgende:
Bonbons netjes pakken met handschoentjes aan en vervolgens met diezelfde handschoentjes in de geldla graaien. Volgende klant, diezelfde handschoentjes pakken de bonbons... .
tja.
Dat hoor je gewoon met een tang te doen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:26:20 #52
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727899
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:12 schreef schatje het volgende:

[..]

De deurklink van een openbaar toilet (als het echt niet anders kan) doe ik met een tissue open. Je weet bij god niet wat voor goorlappen er aan hebben gezeten .
Alsjeblieft, laat staan in een trein. Dan met 40 tissues.
pi_45728264
Ben ook niet zo dol op de bedrijfskantine.
Het is in een ziekenhuis en er eten dagelijks vele honderden mensen, die allemaal in de bakken met broodjes en fruit graaien met hun handen.....
Zo is de Jamin ook heel vies, al die kindertjes die met hun vieze tengeltjes in de bakken hebben zitten hengelen...brr....

Bij mijn keurslager en kaaswinkel heb ik er geen last van, dat zijn wel vakmensen die echt wel goed letten op de hygiene.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:36 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45729056
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:24 schreef MUUS het volgende:
Daarom zei ik ook: 2 verschillende personen; 1 voor het afrekenen, 1 voor het pakken van de levensmiddelen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 17:25:11 #55
43556 miss_dynastie
pi_45729473
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo is de Jamin ook heel vies, al die kindertjes die met hun vieze tengeltjes in de bakken hebben zitten hengelen...brr....
Bij het Kruidvat flikkeren ze snoep dat eruit is gevallen gewoon weer terug in de bakken... ik haal mijn snoep tegenwoordig bij de Makro
pi_45730823
ok, dit gaat mijn pet te boven.

ben ik dan zo'n "viespeuk"?

ik vind het eigenlijk doodnormaal om openbare objecten met mijn handen aan te raken.
deurklinken, kranen, etc.
de bril van een openbaar toilet vind ik dan weer een ander verhaal, die raak ik ook liever niet direct aan.

Begrijp me niet verkeerd, ik werk zelf in het ziekenhuis en heb dus dagelijks te maken met steriliteit en hygienisch werken. eigenlijk sta ik altijd steriel. dus dan leer je wel hoe je met objecten moet omgaan.
Misschien komt het juist door het werk dat ik doe, dat ik in het dagelijkse leven er een stuk minder moeilijk mee kan omgaan, en dat ik dan juist het tegenovergestelde ben ofzo.

Ik snap best dat sommige mensen het moeilijk vinden om openbare objecten aan te raken etc, maar als we steeds meer hygienischer gaan leven, krijgen we dan niet meer allergieën / ziekten etc?
Ik las laatst namelijk een artikel in een medisch blad dat er relatief gezien meer kinderen een alergie hebben doordat ze minder te maken hebben met de dagelijkse bacterien.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:19:13 #57
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45732783
Ik werk zelf bij een bakker en daar werken we zo hygienisch mogelijk. Maar het is toch van de zotte dat ik voor iedere handeling plastic handschoentjes aan moet doen?
Ik gooi een brood in de snijmachine: handschoentjes aan
Ik pak een gebakje in: handschoentjes aan
Ik pak beschuiten in: handschoentjes aan
Wij dragen geen handschoentjes en ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant er iets van opgelopen heeft. We wassen zelf wel vaak onze handen met antibacteriele zeep.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:59:18 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45734191
Je hoeft ze ook niet elke keer uit te trekken natuurlijk. Alleen verwisselen na toiletbezoek enzo, ik vind plastic handschoentjes sowieso hygienischer dan blote zweetjatjes.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45734328
ik let er ook wel op, en ben in staat weg te lopen als ik het te ver vind gaan.
met handschoentjes overal ingrabbelen vind ik dan nog wel tot daar aan toe, maar gevallen levensmiddelen (broodjes enzo) oprapen en weer terugleggen waar het lag, niezen en de handen niet wassen enz., zijn voor mij de reden om af te haken.

en ik zie het ook best vaak als ik ergens sta te wachten, ook dan loop ik wel weg

overigens let ik ook op hoe schoon de zaak is als ik een broodje haal bijvoorbeeld.
als er bakken met salades staan, maar er iggen van die ' laagjes' op, jeweetwel, van die gekleurde laagjes, wat inhoudt dat ze al veel te lang staan
dan hoef ik dat zeker niet, en neem iets wat er m.i. wel goed uitziet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_45735000
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo is het hier in Duitsland normaal dat op publieke toiletten de urinoirs en de kranen zijn uitgerust met electronische ogen, zodat je geen knop hoeft te drukken als je gepist het en daarna je handen kan wassen zonder een kraan aan te raken. Iets wat ik in Nederland altijd als gemis ervaar.
Dat hangt er ook maar net vanaf hoe lang geleden het sanitair is vernieuwd. De openbare WC in het centrum van Wuppertal heeft bijvoorbeeld helemaal geen kraan

De eerste keer bij Nordsee stond ik overigens stomverbaasd te kijken hoe die mevrouw met plastic handschoenen aan met een tang mijn broodje haring uit de vitrine haalde. Dat vond ik dan ook weer een beetje teveel van het goede. Zoals de pizzabakker het doet, met de blote hand beleggen, maar de handen wel steeds schoon houden, vind ik prima.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2007 20:22:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')