abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:34:30 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45723796
Wat ik nu eigenlijk best wel raar vind is het volgende..in de USA bijvoorbeeld, als je daar iets van etenswaar koopt, broodjes ofzo, of beleg..dan hebben de mensen die dat verkopen standaard plastic handschoenen aan, en zijn er ook 2 verschillende mensen voor het afrekenen en voor het bereiden,/inpakken van de etenswaren, uit hygienische overwegingen, omdat geld uiteraard nogal veel bacillen etc bevat.

Kom je hier bij de Hema voor een ons achterham en een brood dan zit zo'n meid dus eerst ff lekker aan d'r neus te "krabben", wisselgeld bij elkaar te graaien en met rauwranden rond d'r nagels aan je broodje te frotten

Ik vind dit dus best wel raar en ik ben soms echt in staat om te zeggen dat ze dat brood maar moet laten zitten omdat ik het echt niet meer met plezier op eet na het zien van deze handelingen.

Wat is jullie idee hierover en waarom wordt het hier ook niet standaard verplicht gesteld om mensen die met etenswaar te maken hebben plastic handschoenen te laten dragen, imo zou dat de normaalste zaak van de wereld moeten zijn nml.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:38:13 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45723892
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga hier al niet eens meer naar een bepaalde viswinkel, omdat ze daar zo vreselijk smoezelig met hun vis omgaan. Eén keer was er één verkouden. 'Hatsjie!' galmde het luid door de viswinkel. Ze snoot haar neus en besloot toen zonder haar handen te wassen verder te gaan met het inpakken van mijn bestelling. Ik heb toen maar gezegd dat ik dat echt heel erg vies vond en het niet meer hoefde
pi_45723903
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:34 schreef Vivi het volgende:
Wat ik nu eigenlijk best wel raar vind is het volgende..in de USA bijvoorbeeld, als je daar iets van etenswaar koopt, broodjes ofzo, of beleg..dan hebben de mensen die dat verkopen standaard plastic handschoenen aan, en zijn er ook 2 verschillende mensen voor het afrekenen en voor het bereiden,/inpakken van de etenswaren, uit hygienische overwegingen, omdat geld uiteraard nogal veel bacillen etc bevat.

Kom je hier bij de Hema voor een ons achterham en een brood dan zit zo'n meid dus eerst ff lekker aan d'r neus te "krabben", wisselgeld bij elkaar te graaien en met rauwranden rond d'r nagels aan je broodje te frotten
en daardoor hebben wij een betere weerstand en zijn we minder ziek/zwak/misselijk..

doe mij dan maar dat broodje van de Hema, ipv die steriele burger elke dag in de USA.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45723942
Plastic handschoenen -> aan kont krabben -> handschoenen vies.
Een paar bacillen zijn gezond, bouw je weerstand mee op
pi_45723954
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:39 schreef DJKoster het volgende:
Plastic handschoenen -> aan kont krabben -> handschoenen vies.
Een paar bacillen zijn gezond, bouw je weerstand mee op
helemaal mee eens!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 januari 2007 @ 13:42:40 #6
22592 crew  Ole
pi_45724010
Van geld is overigens onlangs aangetoond dat die niet meer bacillen bevatten dan dat er op je eigen handen rondlopen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:44:50 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45724056
Ik heb geen smetvrees, maar ik vind ook dat het bereiden van eten en het aannemen en uitgeven van geld in ieder geval gescheiden hoort te worden. Ik was een keer op de markt bij een poelier. Hij verkocht dus kipfilet, nou zo met de blote handen in de bak graaien, in zakje doen, wegen, nee iets teveel dus hand in zakje en weer wat kip eruit, daarna overhandigde hij het zakje en ik legde het geld in zijn glibberige handen. Gelukkig was het gepast, want ik had niet echt zin in wisselgeld op die manier. Ben er nooit meer terug gegaan.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:45:22 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45724076
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:38 schreef Maerycke het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga hier al niet eens meer naar een bepaalde viswinkel, omdat ze daar zo vreselijk smoezelig met hun vis omgaan. Eén keer was er één verkouden. 'Hatsjie!' galmde het luid door de viswinkel. Ze snoot haar neus en besloot toen zonder haar handen te wassen verder te gaan met het inpakken van mijn bestelling. Ik heb toen maar gezegd dat ik dat echt heel erg vies vond en het niet meer hoefde
Nou gelukkig ben ik niet de enige, al schijn ik dus wel erg overdreven te zijn volgens de meeste reacties...
Aan je kont krabben met plastic handschoenen...lijkt me logisch dat je na toiletbezoek die dingen even verwisselt, of is het ook al normaal om in het bijzijn van je klanten in je aars te gaan staan graven

Maar anderen vinden het dus blijkbaar niet problematisch als een winkelmeisje/persoon ff lekker aan d'r neus zit en vervolgens aan jouw saucijzenbroodje?

Nog zoiets goors: Bij ons in het "dorp" woont bijvoorbeeld een raar soort zwerversvrouwtje (mét baard ) die altijd heul erg naar pis stinkt!
Ze is blijkbaar nogal dol op Hema worsten en zoekt dus graag uit zo'n bak de lekkerste uit..ondertussen álle worsten betastend met haar pis-vingers

De verkoopsters zeggen hier dan niets van..nou sorry hoor, maar geef mijn portie maar aan fikkie dan!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:46:05 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45724099
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:42 schreef Ole het volgende:
Van geld is overigens onlangs aangetoond dat die niet meer bacillen bevatten dan dat er op je eigen handen rondlopen.
Ligt er nogal aan hoe vaak je je handen wast lijkt me
pi_45724158
Broodjeszaak bij mn werk ook: snuifsnuif, handje vegen aan neusje, en dan weer aan de rosbief pulken. En dan als het broodje klaargemaakt is, even vingertje likken.
Nee dank u, ik loop die bacillen voor mijn weerstand wel via mijn kinderen op
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:49:13 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45724183
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Broodjeszaak bij mn werk ook: snuifsnuif, handje vegen aan neusje, en dan weer aan de rosbief pulken. En dan als het broodje klaargemaakt is, even vingertje likken.
Nee dank u, ik loop die bacillen voor mijn weerstand wel via mijn kinderen op
Precies! Ik heb in zo'n situatie echt wel eens gezegd dat ik het niet meer hoefde, maar vervolgens keken ze mij aan alsof ik gek was ofzo

Het IS toch ook goor?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:50:00 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45724206
Helemaal mee eens is!
Ik kwam jaren geleden eens savonds bij AH en wilde een stuk marsepein varken, maar er was niemand achter de brood afdeling. Er kwam een gozer van de slagerij afdeling aangelopen, aan zijn puistenkop krabbend, is er iets? Ik zei, ik wilde marsepein, maar er is niemand. Hij loopt op de balie af, pakt met zijn ongewassen handen het beest (zijn kleding onder vlees en bloedresten van de slagerij) en snijd een stuk af en pleurt het op de weegschaal. Is verbaasd, pak de handleiding en het stuk marsepein van de weegschaal (met diezelfde handen waar hij mee krabte en achter het vlees vandaan kwam) en legt het er weer op, zegt iets van het is 230 gram, anders nog iets?

Ik zette mijn mandje met inkopen voor hem op de balie en verzoek hem deze één voor één in zijn ongewassen reet te steken, en liep weg, om nooit meer deze vestiging van ahold te betreden.

*huiver*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:50:03 #13
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45724207
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Precies! Ik heb in zo'n situatie echt wel eens gezegd dat ik het niet meer hoefde, maar vervolgens keken ze mij aan alsof ik gek was ofzo

Het IS toch ook goor?

Heel erg zelfs Volgens mij moet je ook vooral niet nadenken als je naar een restaurant gaat ofzo.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:51:20 #14
167057 koevinkje
Ik ben een vlinder
pi_45724244
Eens met TS
Ik heb van je gedroomd vandaag....
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:52:47 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45724284
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:50 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Heel erg zelfs Volgens mij moet je ook vooral niet nadenken als je naar een restaurant gaat ofzo.
Heb zelf jaren in de horeca gewerkt en dat viel over het algemeen toch erg mee hoor!

Hoewel het wrs ook erg aan het soort tent ligt
pi_45724286
nou jeej, je proeft het toch niet? en je wordt er niet ziek van: so what ?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45724320
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het IS toch ook goor?
En als je het nou niet ziet?
dus je weet niet dat het is gebeurd met dat broodje.. zou je hem dan wel kopen?

Het zit allemaal tussen je oren..

Tuurlijk zijn er grenzen wat betreft hygiene en levensmiddelen. maar ik vind wel dat het soms erg overdreven wordt. een flink aantal jaren geleden deed men er niet moeilijk over, en nu klaagt men dat
"de griep" zo vaak heerst.. dat is logisch aangezien men een relatief gezien lagere weerstand heeft.

Ik moet zelf ook toegeven dat ik het fijner vindt om het niet te zien, dat ik liever dus zie dat men er hygienisch mee omgaat.. maar ik vind ook dat de huidige maatschappij niet zo moet miepen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:54:58 #18
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45724341
daarom ook alcohol drinken bij het eten.
OOЯ
pi_45724356
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:54 schreef Djarum het volgende:

[..]

Amen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:58:21 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45724406
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:

*huiver*
Getver!

Doet me denken aan de jaarwisseling van mij en mijn vriend in Brugge dit jaar, leuk hotel genomen etc, volgende ochtend: ontbijtbuffet.

Loopt er daar dus een vrouw met ongelooflijke psoriasis...haske lullig natuurlijk voor haar, maar sorry, ik vind dat dus niet echt esthetisch als je in de bediening werkt....(hoe politiek incorrect ) buiten het feit dat ze zich als een soort Kleinduimpje, maar zich dan bedienend met d'r eigen schilfers ipv broodkruimels, door de ontbijtzaal begaf, sneed ze tussendoor ook nog grote hompen brie af die ze tussendoor ff in d'r eigen waffel stouwde, maar goed, dat terzijde

Mijn vriend en ik hebben de schaal cornflakes maar laten staan iig omdat we niet direct konden duiden of deze van Kellog's of van de serveerster afkomstig waren
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:59:13 #21
45206 Pietverdriet
pi_45724427
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:54 schreef Djarum het volgende:

[..]

En als je het nou niet ziet?
dus je weet niet dat het is gebeurd met dat broodje.. zou je hem dan wel kopen?

Tuurlijk zijn er grenzen wat betreft hygiene en levensmiddelen. maar ik vind wel dat het soms erg overdreven wordt. een flink aantal jaren geleden deed men er niet moeilijk over, en nu klaagt men dat
"de griep" zo vaak heerst.. dat is logisch aangezien men een relatief gezien lagere weerstand heeft.

Ik moet zelf ook toegeven dat ik het fijner vindt om het niet te zien, dat ik liever dus zie dat men er hygienisch mee omgaat.. maar ik vind ook dat de huidige maatschappij niet zo moet miepen.
Intresseert me geen FUCK of het tussen de oren zit, je gaat zo niet voor klanten met levensmiddelen om, het laat namelijk zien dat je je er geen reet voor intresseert.
pi_45724466
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Intresseert me geen FUCK of het tussen de oren zit, je gaat zo niet voor klanten met levensmiddelen om, het laat namelijk zien dat je je er geen reet voor intresseert.
dat ben ik ook zeker met je eens.
pi_45724493
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Getver!

Doet me denken aan de jaarwisseling van mij en mijn vriend in Brugge dit jaar, leuk hotel genomen etc, volgende ochtend: ontbijtbuffet.

Loopt er daar dus een vrouw met ongelooflijke psoriasis...haske lullig natuurlijk voor haar, maar sorry, ik vind dat dus niet echt esthetisch als je in de bediening werkt....(hoe politiek incorrect ) buiten het feit dat ze zich als ene soort Kleinduimpje, maar dan met schilfers ipv broodkruimels, door de ontbijtzaal begaf, sneed ze tussendoor ook nog grote hompen brie af die ze tussendoor ff in d'r eigen waffel stouwde, maar goed, dat terzijde

Mijn vriend en ik hebben de schaal cornflakes maar laten staan iig omdat we niet direct konden duiden of deze van Kellog's of van de serveerster afkomstig waren
hmm.. bij zulk soort activiteiten loop ik met je mee hoor!..
dat gaat zelf mij te ver.
pi_45724725
Volgens mij is Subway de enigste keten waar ze handschoenen dragen bij het bereiden van de broodjes..

[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_45724797
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:10 schreef lucky_birdie het volgende:
Volgens mij is Subway de enigste keten waar ze handschoenen dragen bij het bereiden van de broodjes..

Daar betaal je dan ook voor

Maar het is er wel erg lekker
pi_45724912
in zo'n geval heb ik het er best voor over.

vooral als je hoort dat in Rotterdam zwervers uit de kannen sap van de V&D broodjes toko drinken.. en ze vervolgens terug zetten.. en de verkoop miepen gewoon niets door hebben.. waardor je als argeloze sapjes koper sap drinkt waar een zwerver in heeft zitten te kwijlen
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:18:18 #27
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_45724948
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:17 schreef lucky_birdie het volgende:
in zo'n geval heb ik het er best voor over.

vooral als je hoort dat in Rotterdam zwervers uit de kannen sap van de V&D broodjes toko drinken.. en ze vervolgens terug zetten.. en de verkoop miepen gewoon niets door hebben.. waardor je als argeloze sapjes koper sap drinkt waar een zwerver in heeft zitten te kwijlen
Gatver!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:20:56 #28
45206 Pietverdriet
pi_45725045
Kinderen die met de saladebar spelen in de supermarkt terwijl moeder en verkoopster achter het kind staan te kleppen...
pi_45725056
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:18 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Gatver!
hoe heet het? Le Marche ofzo toch?

die kannen staan ergens voor op de counter.. dus je kan er makkelijk bij.. en als die verkoop miepen druk bezig zijn met andere dingen...

iew!

Vriendn van me was toevallig live getuige.. en zo te zien deden ze het wel vaker.. die koopt dus never nooit meer iets daar (en ik trouwens ook niet)

*ril*
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:24:25 #30
45206 Pietverdriet
pi_45725152
In beschaafde landen is het heel gewoon dat men in de bakkerij of andere bedien counter voor je de waren pakt met een tang of met een schepje, of met de hand in een plastic zakje, waarna het product in het zakje komt en daar waar de hand was de buitenkant is.
pi_45725186
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen die met de saladebar spelen in de supermarkt terwijl moeder en verkoopster achter het kind staan te kleppen...
bah!

Hier in het winkelcentrum hebben ze ook zo'n saladebar bij de groenteman..

alleen die is niet afgedekt.. en staat buiten de winkel in het winkelcentrum vlakbij een in /uitgang.. dus iedereen die er langs loopt.. hoest.. als er eens iets naar binnen waait..

In verschillende bakkers in Amsterdam zag ik trouwens ook vogeltjes rondvliegen in de winkel.. en ik had laatst een krentenbol met een (vogel ) veertje erin..
pi_45725297
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat vervolgens die moeder zo tegen dat kind begint te schreeuwen, zodat het spuug in het rond vliegt, en dat kind janken natuurlijk, dikke snottebellen op die rucola kwijlend
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45725310
Aan 1 kant geef ik je helemaal gelijk, het is ook niet hygienisch, aan de andere kant reis ik redelijk vaak door gebieden heen waar de hygienische omstandigheden zo slecht zijn dat de bovengenoemde voorbeelden in het niets verdwijnen. Ik heb dus leren leven met het idee dat eten wat ik koop niet hygienisch is, met als gevolg dat ik daar (voor zover mogelijk is) rekening mee houdt met het bereiden van het eten. Dingen die je dus niet verhit vallen er natuurlijk buiten, maar dat moet dan maar.

Als ik in Azie, Zuid Amerika of Afrika vlees eet weet ik ook dat dit minstens de halve dag in de open lucht heeft gelegen, dat de vliegen er overheen zijn gegaan, dat het ongekoeld buiten heeft gelegen en dat de personen die het vlees in hun handen hebben gehad hun handen niet gewassen hebben en als ze het wel gedaan hebben dat het water niet geschikt is voor consumptie.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45725435
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:30 schreef Lucille het volgende:
Aan 1 kant geef ik je helemaal gelijk, het is ook niet hygienisch, aan de andere kant reis ik redelijk vaak door gebieden heen waar de hygienische omstandigheden zo slecht zijn dat de bovengenoemde voorbeelden in het niets verdwijnen. Ik heb dus leren leven met het idee dat eten wat ik koop niet hygienisch is, met als gevolg dat ik daar (voor zover mogelijk is) rekening mee houdt met het bereiden van het eten. Dingen die je dus niet verhit vallen er natuurlijk buiten, maar dat moet dan maar.

Als ik in Azie, Zuid Amerika of Afrika vlees eet weet ik ook dat dit minstens de halve dag in de open lucht heeft gelegen, dat de vliegen er overheen zijn gegaan, dat het ongekoeld buiten heeft gelegen en dat de personen die het vlees in hun handen hebben gehad hun handen niet gewassen hebben en als ze het wel gedaan hebben dat het water niet geschikt is voor consumptie.
ja precies. dat is ook precies de reden dat ik hier in Nederland zo sceptisch met hygiene omga.
Omdat ik ook van reizen houdt, en afgelopen zomer door indonesie ben gegaan, ga ik er anders mee om.
Als je zo hygienisch leeft, heb je het erg lastig als je naar "verre landen" wilt reizen. dan heb je waarschijnlijk de gehele tijd diarree en andere buikklachten.
pi_45725528
Ik begrijp TS heel goed.
Als ik in de stad loop en honger krijg zoek ik net zo lang tot ik iets zie waar ze niet met hun vieze vingers aan het eten zitten.

Meestal wordt het dan een mars of een banaan, zit tenminste verpakking omheen.
Ook als ik eigenlijk meer trek heb in pizza.

Ik weet niet of jullie broodje Mario in Utrecht kennen, een begrip daar, iedereen altijd lovend erover, maar ik heb het dus nooit geprobeerd omdat die de hygieneregels totaal niet in acht nemen.

Toen ik daar kwam stond zo'n verkoper gewoon met z'n vieze harige vingers een stuk pizza los te sjorren van de bakplaat, niet eens even een mesje gebruiken ofzo.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 14:40:22 #36
43556 miss_dynastie
pi_45725537
Niezen in je hand (beter idee dan over alle vis heen, dus heel goed ) en vervolgens mijn haring met diezelfde hand uit de bak graaien (minder goed ) , Zelfde visboer: een kind dat in zijn neus peutert en vervolgens aan de vis zit. Papa zei er niks van, het personeel ook niet, dus dat heb ik maar gedaan. Ik heb tegenwoordig een andere visboer trouwens.

Overigens ben ik ontzettend tevreden over mijn supermarkt en de manier waarop ze er met vlees omgaan (handschoenen die regelmatig verwisseld worden) en over de slager ook. Je wil niet weten hoe vaak er gewoon met de hand in zo'n bak gehakt wordt gegraaid ...
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 januari 2007 @ 14:44:58 #37
22592 crew  Ole
pi_45725650
quote:
Onderzoek: geld is niet vies

WAGENINGEN - Het is nu wetenschappelijk vastgesteld: geld is niet vies. Het aantal bacteriën op munten en papiergeld is niet hoger dan mensen vanzelf op hun handen meedragen. Dat blijkt uit een onderzoek dat microbioloog Rijkelt Beumer van de Wageningen Universiteit heeft gedaan.

Beumer verzamelde geld op de markt en in levensmiddelenwinkels in Wageningen. Hij zocht naar vier ziekteverwekkende bacteriën. Gebleken is dat op geld van de kaasboer de meeste bacteriën zitten. Maar dat zijn er nog altijd veel minder dan bijvoorbeeld op een blad ongewassen andijvie, aldus de Wageningse onderzoeker.

Beumer zocht naar het voorkomen van salmonella, een darmbacterie, de bacillus cereus (waardoor mensen na een maaltijd misselijk en duizelig kunnen worden) en staphylococcus aureus, een ziekteverwekker die driekwart van de mensen bij zich draagt op de huid en in het neusslijmvlies.

Salmonella, dat te verwachten zou zijn bij de slager en de poelier wegens het rauwe vlees, is helemaal niet gevonden. Ook is bij die middenstanders geen darmbacterie aangetroffen, maar dat trof de onderzoeker wel aan op geld van de bakker. ,,Dat kan alleen maar slechte hygiëne zijn'', zegt hij.

Dat het geld van de kaasboer het viest was, is volgens Beumer logisch. Kaas is namelijk een product dat gemaakt wordt met bacteriën, dus is het onvermijdelijk dat er bacteriën op het geld terecht komen. Maar ook dit geld was nog altijd schoner dan de handen van de meeste mensen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:57:13 #38
45206 Pietverdriet
pi_45727232
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:30 schreef Lucille het volgende:

Ja en ik takkatukka land is bezit ook niet veilig, als daar weer een baviaan met veel blik op zijn borst aan de macht is en zijn gorilla's wat moet geven worden vrouwen en kinderen verkracht en de boerderijen geplundert.
Daarom noem je een gebrek aan zulke zaken ook "beschaving"
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:58:29 #39
45206 Pietverdriet
pi_45727266
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Djarum het volgende:

[..]

ja precies. dat is ook precies de reden dat ik hier in Nederland zo sceptisch met hygiene omga.
Omdat ik ook van reizen houdt, en afgelopen zomer door indonesie ben gegaan, ga ik er anders mee om.
Als je zo hygienisch leeft, heb je het erg lastig als je naar "verre landen" wilt reizen. dan heb je waarschijnlijk de gehele tijd diarree en andere buikklachten.
Je weet dat er in afrika meer kinderen aan Diaree creperen als aan malaria en aids samen, niet?
pi_45727339
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja en ik takkatukka land is bezit ook niet veilig, als daar weer een baviaan met veel blik op zijn borst aan de macht is en zijn gorilla's wat moet geven worden vrouwen en kinderen verkracht en de boerderijen geplundert.
Daarom noem je een gebrek aan zulke zaken ook "beschaving"
ook in de beschaafde plekken is hygienische maatregelen soms ver te zoeken, dat bedoelt lucille waarschijnlijk.
Ik heb ook beschaafde gebieden gezien in indonesie, geloof me daar gaat het ook allemaal niet zo hygienisch.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:01:37 #41
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_45727344
Zo heb ik hetzelfde met haarnetjes en kapjes. In Spanje, Turkije etc. hebben ze allemaal haarnetjes/kapjes op. Oke, een kapje voor je mond hoeft voor mij niet, maar als ik zie wat ik aan haar verlies, zullen zij dat ook wel doen (lekker, een broodje haar, mjam mjam!)
In me Burberry......
pi_45727372
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat er in afrika meer kinderen aan Diaree creperen als aan malaria en aids samen, niet?
ik heb het ook niet over de "locals" ik heb het over ons, de "nederlanders" die op "vakantie" gaan naar het buitenland.
Ik weet dat diarree een groot probleem is in Afrika, maar dat heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige voeding die deze mensen binnen krijgen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:04:49 #43
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727402
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:06:30 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45727434
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:04 schreef Slarioux het volgende:
Het is af en toe ook te smerig voor woorden maar de voorbeelden die je noemt (eten op straat en de markt) kan je makkelijk vermijden. Er zijn uitzonderingssituaties maar meestal kan je redelijk om dat soort ongewassen figuren heen.

Ik heb trouwens een heel andere tic, ik raak de leuning van de roltrap niet aan, en ik ontwijk zoveel mogelijk deurknoppen, trapleuningen en andere bacterie-verzamelaars. Heb ik sinds ik in een bakker heb gewerkt.
Doe ik ook, doe ook altijd het liftknopje met mijn elleboog indrukken, etc.

zaterdag 27 januari 2007 @ 16:07:16 #45
45206 Pietverdriet
pi_45727456
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:03 schreef Djarum het volgende:

[..]

ik heb het ook niet over de "locals" ik heb het over ons, de "nederlanders" die op "vakantie" gaan naar het buitenland.
Ik weet dat diarree een groot probleem is in Afrika, maar dat heeft voornamelijk te maken met de gebrekkige voeding die deze mensen binnen krijgen.
Neen, waarde vriend, aan een gebrek aan schoon drinkwater.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:08:11 #46
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727481
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Doe ik ook, doe ook altijd het liftknopje met mijn elleboog indrukken, etc.

Mjah op zich, zo verkeerd vind ik het niet. Kijk, zo'n visboer of zo'n slager heeft misschien smerige poten en zit aan zijn neus, maar verder komt ie niet zo ver zonder dat ie een keer zn handen wast. Als je ziet wat er in warenhuizen voor een volk loopt, nou, dan liever zelf mn evenwicht bewaren .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:11:44 #47
45206 Pietverdriet
pi_45727556
quote:

Zo is het hier in Duitsland normaal dat op publieke toiletten de urinoirs en de kranen zijn uitgerust met electronische ogen, zodat je geen knop hoeft te drukken als je gepist het en daarna je handen kan wassen zonder een kraan aan te raken. Iets wat ik in Nederland altijd als gemis ervaar.
pi_45727579
quote:

De deurklink van een openbaar toilet (als het echt niet anders kan) doe ik met een tissue open. Je weet bij god niet wat voor goorlappen er aan hebben gezeten .

Van Bakkerij Bart wordt je ook niet vrolijk als het om de hygiëne gaat .
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:13:19 #49
45206 Pietverdriet
pi_45727600
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:01 schreef Chav het volgende:
Zo heb ik hetzelfde met haarnetjes en kapjes. In Spanje, Turkije etc. hebben ze allemaal haarnetjes/kapjes op.
Jep, heel keurig en gezien hepatitus ook heel terecht.
pi_45727853
Bonbons netjes pakken met handschoentjes aan en vervolgens met diezelfde handschoentjes in de geldla graaien. Volgende klant, diezelfde handschoentjes pakken de bonbons... .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:25:06 #51
45206 Pietverdriet
pi_45727872
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:24 schreef MUUS het volgende:
Bonbons netjes pakken met handschoentjes aan en vervolgens met diezelfde handschoentjes in de geldla graaien. Volgende klant, diezelfde handschoentjes pakken de bonbons... .
tja.
Dat hoor je gewoon met een tang te doen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:26:20 #52
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45727899
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:12 schreef schatje het volgende:

[..]

De deurklink van een openbaar toilet (als het echt niet anders kan) doe ik met een tissue open. Je weet bij god niet wat voor goorlappen er aan hebben gezeten .
Alsjeblieft, laat staan in een trein. Dan met 40 tissues.
pi_45728264
Ben ook niet zo dol op de bedrijfskantine.
Het is in een ziekenhuis en er eten dagelijks vele honderden mensen, die allemaal in de bakken met broodjes en fruit graaien met hun handen.....
Zo is de Jamin ook heel vies, al die kindertjes die met hun vieze tengeltjes in de bakken hebben zitten hengelen...brr....

Bij mijn keurslager en kaaswinkel heb ik er geen last van, dat zijn wel vakmensen die echt wel goed letten op de hygiene.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:36 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45729056
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:24 schreef MUUS het volgende:
Daarom zei ik ook: 2 verschillende personen; 1 voor het afrekenen, 1 voor het pakken van de levensmiddelen.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 17:25:11 #55
43556 miss_dynastie
pi_45729473
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo is de Jamin ook heel vies, al die kindertjes die met hun vieze tengeltjes in de bakken hebben zitten hengelen...brr....
Bij het Kruidvat flikkeren ze snoep dat eruit is gevallen gewoon weer terug in de bakken... ik haal mijn snoep tegenwoordig bij de Makro
pi_45730823
ok, dit gaat mijn pet te boven.

ben ik dan zo'n "viespeuk"?

ik vind het eigenlijk doodnormaal om openbare objecten met mijn handen aan te raken.
deurklinken, kranen, etc.
de bril van een openbaar toilet vind ik dan weer een ander verhaal, die raak ik ook liever niet direct aan.

Begrijp me niet verkeerd, ik werk zelf in het ziekenhuis en heb dus dagelijks te maken met steriliteit en hygienisch werken. eigenlijk sta ik altijd steriel. dus dan leer je wel hoe je met objecten moet omgaan.
Misschien komt het juist door het werk dat ik doe, dat ik in het dagelijkse leven er een stuk minder moeilijk mee kan omgaan, en dat ik dan juist het tegenovergestelde ben ofzo.

Ik snap best dat sommige mensen het moeilijk vinden om openbare objecten aan te raken etc, maar als we steeds meer hygienischer gaan leven, krijgen we dan niet meer allergieën / ziekten etc?
Ik las laatst namelijk een artikel in een medisch blad dat er relatief gezien meer kinderen een alergie hebben doordat ze minder te maken hebben met de dagelijkse bacterien.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:19:13 #57
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45732783
Ik werk zelf bij een bakker en daar werken we zo hygienisch mogelijk. Maar het is toch van de zotte dat ik voor iedere handeling plastic handschoentjes aan moet doen?
Ik gooi een brood in de snijmachine: handschoentjes aan
Ik pak een gebakje in: handschoentjes aan
Ik pak beschuiten in: handschoentjes aan
Wij dragen geen handschoentjes en ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant er iets van opgelopen heeft. We wassen zelf wel vaak onze handen met antibacteriele zeep.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:59:18 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45734191
Je hoeft ze ook niet elke keer uit te trekken natuurlijk. Alleen verwisselen na toiletbezoek enzo, ik vind plastic handschoentjes sowieso hygienischer dan blote zweetjatjes.
pi_45734328
ik let er ook wel op, en ben in staat weg te lopen als ik het te ver vind gaan.
met handschoentjes overal ingrabbelen vind ik dan nog wel tot daar aan toe, maar gevallen levensmiddelen (broodjes enzo) oprapen en weer terugleggen waar het lag, niezen en de handen niet wassen enz., zijn voor mij de reden om af te haken.

en ik zie het ook best vaak als ik ergens sta te wachten, ook dan loop ik wel weg

overigens let ik ook op hoe schoon de zaak is als ik een broodje haal bijvoorbeeld.
als er bakken met salades staan, maar er iggen van die ' laagjes' op, jeweetwel, van die gekleurde laagjes, wat inhoudt dat ze al veel te lang staan
dan hoef ik dat zeker niet, en neem iets wat er m.i. wel goed uitziet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_45735000
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo is het hier in Duitsland normaal dat op publieke toiletten de urinoirs en de kranen zijn uitgerust met electronische ogen, zodat je geen knop hoeft te drukken als je gepist het en daarna je handen kan wassen zonder een kraan aan te raken. Iets wat ik in Nederland altijd als gemis ervaar.
Dat hangt er ook maar net vanaf hoe lang geleden het sanitair is vernieuwd. De openbare WC in het centrum van Wuppertal heeft bijvoorbeeld helemaal geen kraan

De eerste keer bij Nordsee stond ik overigens stomverbaasd te kijken hoe die mevrouw met plastic handschoenen aan met een tang mijn broodje haring uit de vitrine haalde. Dat vond ik dan ook weer een beetje teveel van het goede. Zoals de pizzabakker het doet, met de blote hand beleggen, maar de handen wel steeds schoon houden, vind ik prima.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2007 20:22:25 ]
pi_45738077
Ben blij dat ik ben opgevoed met het motto: je gaat er niet dood aan.
Wat een gemiep allemaal.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:44:03 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45738119
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:42 schreef Fatality het volgende:
Ben blij dat ik ben opgevoed met het motto: je gaat er niet dood aan.
Wat een gemiep allemaal.
Dus jij vindt het serieus geen bezwaar als iemand ff lekker z'n neus uit loopt te baggeren en vervolgens jou je broodje aanreikt?
pi_45739613
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dus jij vindt het serieus geen bezwaar als iemand ff lekker z'n neus uit loopt te baggeren en vervolgens jou je broodje aanreikt?
zolang ik het niet zie
pi_45741652
En hoe eet je het vervolgens zelf op? Juist, met je handen
I think I'm a banana tree
  zondag 28 januari 2007 @ 05:04:53 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45749429
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:30 schreef PietjePuk2 het volgende:
En hoe eet je het vervolgens zelf op? Juist, met je handen
Nou sorry, maar ik ben toch minder vies van mezelf dan van een ander
Daarbij was ik altijd mijn handen voor het eten
  zondag 28 januari 2007 @ 05:05:24 #66
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45749431
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 22:34 schreef Fatality het volgende:

[..]

zolang ik het niet zie
En als je het wel ziet?
pi_45749490
gatver zeg, zolang je het niet ziet zeg je?
pi_45749567
Durven jullie nog wel in restaurants te eten waarbij je niet eens ziet wat er allemaal in de keuken gebeurt?

Ik heb er weinig moeite mee als mensen met blote handen mijn eten inpakken. Ik ga er (misschien ten onrechte) altijd maar vanuit dat de handen gewassen zijn en dat op de grond gevallen etenswaren direct wordt weggegooid.

Psychisch geeft het misschien een ongemakkelijk gevoel, maar je immuunsysteem is er wel blij mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 januari 2007 @ 05:34:19 #69
87143 Tha_wrecka
Entertaining as always
pi_45749575
Nou Isabeau, het valt allemaal wel mee, maar sinds het zien van Keurmeester Rob in de Smaakpolitie bij Chineese restaurants denk ik toch altijd 3x na voordat ik chinees haal. Die mensen gaan echt focking ranzig met voedel om!
  zondag 28 januari 2007 @ 11:41:35 #70
45206 Pietverdriet
pi_45751567
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt er ook maar net vanaf hoe lang geleden het sanitair is vernieuwd. De openbare WC in het centrum van Wuppertal heeft bijvoorbeeld helemaal geen kraan

De eerste keer bij Nordsee stond ik overigens stomverbaasd te kijken hoe die mevrouw met plastic handschoenen aan met een tang mijn broodje haring uit de vitrine haalde. Dat vond ik dan ook weer een beetje teveel van het goede. Zoals de pizzabakker het doet, met de blote hand beleggen, maar de handen wel steeds schoon houden, vind ik prima.
Het gaat niet alleen om hygiene, maar ook respectvol met klanten hun levensmiddelen om te gaan, show that you care.
pi_45752158
Veel ervaringen die ik hier lees van getuigen van ranzigheid. Je moet het echter niet overdrijven; soms is het in (kleinere) winkels niet haalbaar om aparte personeelsleden aan te stellen voor het behandelen van het eten en de kassa-afhandeling. Ik heb er dan ook niet zo'n probleem mee als iemand eerst een broodje inpakt en me daarna wisselgeld geeft. Zo lang ik het idee heb dat de winkel grondig en regelmatig wordt schoongemaakt en handen worden gewassen, vind ik het prima.

Wat me tegenwoordig ook best wel verbaast, is het feit dat ik regelmatig van mensen hoor of zelf zie dat mensen vaatdoekjes een hele week gebruiken o.i.d.
Of met hetzelfde doekje zowel het aanrecht als de vloer schoonmaken. Dat is gewoon echt te goor voor woorden...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 28 januari 2007 @ 12:21:35 #72
45206 Pietverdriet
pi_45752451
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:09 schreef Serendips het volgende:
Veel ervaringen die ik hier lees van getuigen van ranzigheid. Je moet het echter niet overdrijven; soms is het in (kleinere) winkels niet haalbaar om aparte personeelsleden aan te stellen voor het behandelen van het eten en de kassa-afhandeling. Ik heb er dan ook niet zo'n probleem mee als iemand eerst een broodje inpakt en me daarna wisselgeld geeft. Zo lang ik het idee heb dat de winkel grondig en regelmatig wordt schoongemaakt en handen worden gewassen, vind ik het prima.

Wat me tegenwoordig ook best wel verbaast, is het feit dat ik regelmatig van mensen hoor of zelf zie dat mensen vaatdoekjes een hele week gebruiken o.i.d.
Of met hetzelfde doekje zowel het aanrecht als de vloer schoonmaken. Dat is gewoon echt te goor voor woorden...
Die doekjes zijn dan ook smeriger (qua kiemgetal) dan de wc bril.
pi_45752936
als ik dit zo lees lijdt nederland aan smetvrees
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 28 januari 2007 @ 12:47:16 #74
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45753122
Is ook zo. Moeders willen niet meer dat hun kinderen in de speeltuin of in de zandbak spelen want dat is vies, ook zoiets. Hoe moet zo'n kind dan weerstand opbouwen?
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_45767919
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:47 schreef BettyR het volgende:
Is ook zo. Moeders willen niet meer dat hun kinderen in de speeltuin of in de zandbak spelen want dat is vies, ook zoiets. Hoe moet zo'n kind dan weerstand opbouwen?
Ook leuk: kinderen die met St. Maarten geen snoepjes zonder papiertje mogen aannemen. Echt waar
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_45768460
Wat al is gezegd, soms kan het niet uit om één iemand voor het betalen/wisselgeld en één iemand voor het behandelen van de etenswaren neer te zetten. Ik heb jarenlang in een vlaaienwinkel gewerkt en ook genoeg dagen in m'n eentje gewerkt. Vlaai pakken, snijden, in doos doen, afrekenen. Wc's schoonmaken, tafels afnemen, terras bedienen. Zonder handschoentjes.

We hebben een tijdje met handschoentjes moeten werken. Ten eerste kon ik er niet tegen en kreeg ik er eczeemhanden van, ten tweede heb je met handschoentjes lang niet zo snel door wanneer je handschoentjes vies zijn, terwijl je zonder handschoentjes echt om de 5 minuten even je handen wast met antibacteriële zeep.

Er is nog nooit iemand ziek geworden die bij ons iets had gekocht of besteld, en ik ben eerlijk gezegd ook niet zo moeilijk over broodjeszaken e.d. Natuurlijk kijk ik wel naar hoe het er uitziet, een viezige winkel met een viezige verkoper - daar koop ik geen broodjes. Hema-rookworsten zelfde verhaal, omdat er klanten aan hebben kunnen zitten. Maar van verkopers achter een toonbank waar alles er netjes uitziet ga ik er van uit dat ze hun handen goed gewassen hebben. En die paar bacterien die ik dan binnen krijg, daar ga ik ook niet dood aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2007 20:14:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')