abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45723569
Stali werd gistermiddag op haar werk gebeld door de kinderopvang. Of ze zsm kon komen. Er waren nl. luizen geconstateerd op het hoofd van haar dochtertje. Doem, doem, doem, doem, natuurlijk.

Kan me uit mijn jeugd herinneren dat als er bij iemand luizen werden ontdekt dat diegene dan kaalgeschoren werd. Idem evt. aanwezige broertjes en zusjes. Ook gebeurde zo'n luizenplaag meestal bij gezinnen die een beetje asociaal waren. Vandaar dat het nog steeds een maatschappelijk taboe is, denk ik. Tuurlijk is dit onzin. Luizen ontstaan niet spontaan op het hoofd van het kroost der maatschappelijk gedegenereerden. Ze komen altijd ergens vandaan. Ze zitten ook liever op een schoon hoofd dan op een hoofd dat door onhygiënische omstandigheden aangekoekt is met vuil. Ze leven nl. niet van vuil, maar zuigen bloed op uit haarvaatjes. Ik denk dat dit een populair bijgeloof is dus. Niettemin zitten we nu met een wezenlijk probleem. Iemand er ervaring mee of kan anekdotes delen?
I´m back.
pi_45723638
tegenwoordig bestaat er hele goede anti-luizenshampoo!

gewoon even een paar keer wassen (including de directe familieleden) en het probleempje is opgelost!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 13:29:59 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45723710
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:33:12 #4
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45723775
heb je hem gewoon in een kooitje?
OOЯ
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:36:08 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_45723841
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:26 schreef Djarum het volgende:
tegenwoordig bestaat er hele goede anti-luizenshampoo!

gewoon even een paar keer wassen (including de directe familieleden) en het probleempje is opgelost!
Wellicht ook handig om ff alle stoffen spullen in het huis te behandelen dat in contact komt of in de buurt zit van het haar (kookwas, in een plastic zak doen en het daar een week in laten zitten, e.d.). Komt overigens aardig in de buurt van alle stoffen spullen dat je in je huis kan vinden . Denk aan kussens, jassen, knuffels, truien, shirts, etc. Succes er mee iig.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 januari 2007 @ 13:38:39 #6
22592 crew  Ole
pi_45723907
In F&F

Maar goed, beddengoed,jassen ed zo heet mogelijk wassen. Knuffels andere even in de vriezer leggen. Iedereen behandelen.

En ja, dat moeten ze natuurlijk op de kinderopvang ook doen, anders heeft het geen zin natuurlijk.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 januari 2007 @ 13:39:05 #7
22592 crew  Ole
pi_45723923
Krijg meteen jeuk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_45724034
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:39 schreef Ole het volgende:
Krijg meteen jeuk
Ik ook ...."krab krab"....
pi_45724064
Ah, wat fijn dat dit meteen even wereldkundig wordt gemaakt. .

Vanmorgen heb ik het kuiken behandeld met een antiluiscremespoeling en verdorie ik heb nu al luis op mijn hoofd gevangen. Aaarrgh.... Daar loop je dan met gewassen haar, ruikend naar Coco Chanel maar in feite ben ik nu gebombardeerd tot een vieze stinkedoris met luizen... .

Ik ga meteen alles wassen op 90 graden en weet iemand of die gifbussen tegen vlooien ook tegen luizen helpen?
Vind het bepaald geen lolletje om zodirect op zaterdagmiddag het dorp vol bekenden in te gaan om dat daar eens fijn in een overvolle winkel na te gaan vragen.

Verdorie, gisteren in de apotheek stond Henk, onze overbuurman ookal voor ons in de rij. Hoe plezant. .
pi_45724584
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:38 schreef Ole het volgende:
In F&F
Het zijn diertjes hè. .
quote:
Maar goed, beddengoed,jassen ed zo heet mogelijk wassen. Knuffels andere even in de vriezer leggen. Iedereen behandelen.

En ja, dat moeten ze natuurlijk op de kinderopvang ook doen, anders heeft het geen zin natuurlijk.
Het was op school ontdekt, op de kinderopvang heeft ze in quarantaine gezeten tot Stali arriveerde, vermoed ik. Héél veel werk verder dus? Mm, ar-me Stali, ik moet zo weg, zij zit tot vanavond alleen, moet alles alleen doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-01-2007 13:19:47 ]
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 14:07:39 #11
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45724655
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:44 schreef Stali het volgende:

Verdorie, gisteren in de apotheek stond Henk, onze overbuurman ookal voor ons in de rij. Hoe plezant. .
Niks om je voor te schamen hoor als je vragen stelt over hoofdluis. Als het nou vragen over een ander soort luis kan ik het me voorstellen dat het genant is!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_45725177
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:44 schreef Stali het volgende:

waarschijnlijk dacht Henk precies hetzelfde van jouw aanwezigheid!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45727471
Je kan ook teat ree-olie op allelei dingen sprenkelen. Luizen hebben daar een hekel aan. Ook is dat wat vriendelijker dan alle chemische troep die je op je haar kan doen. Je hebt van tea tree ook shampoo en lotion enzo. Bij ons kind hielp dat ook beter dan dat chemische spul.

Iig sterkte, want je hebt er iid een hoop werk van.
pi_45728233
Okay, de derde kookwas draait al. . En er gaat niets half. Lotion, shampoo, teatree-oil, -heb internet flink afgestruind Assepoes, maar hartelijk dank voor de tip-, allemaal een eigen netenkam, (wat is het toch een ongelovelijk smerig woord: 'neten' zeg het maar eens vijf keer achter elkaar en je gaat het steeds smeriger uitspreken...) verder zoveel spuitgif dat ik heel Bergen op Zoom het loodje kan laten leggen. Beat that!

'just me', ik schaam me er wel voor. Vanmiddag heb ik bij drie winkels antiluisproducten gekocht maar in het Kruidvat ging het gigantisch mis. Bij het bedrijf waar ik werk ben ik begonnen in een andere baan en ik hoorde al een bekende stem achter me die ik niet direct kon thuisbrengen. Ik draaide me om en jawel, mijn nieuwe roommate met zijn vrouw en daar stond ik dan schaapachtig in de hoek van de winkel, totaal in verlegenheid met een doos Prioderm in de hand. Op die doos staat een tekening van een reusachtig roze jawel: LUIS. Hoezo moet dat nou fuchsiaroze en waarom zo groot?! Hoofdluizen zijn immers grijs, dus waarom zo'n gigantische roze luis op zo'n doos? Zodat die hele zaak meteen denkt: 'ohooh die heeft hoofdluis, wat een viezerik!'
De pest is dat het middel tevens gebruikt kan worden tegen platjes...

Afijn, ik kon het ook niet snel terugzetten dus heb het doosje op zijn kant in mijn mandje met netenkammen gemikt en snel een hand ter kennismaking geven. Jeez... ik hoop van harte dat ze het niet gezien hebben maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat ZIJ het natuurlijk wel gezien heeft.
Gelukkig is het nog geen maandag. .

Maar al die middeltjes, ze zijn verdorie nog niet dood en arm kuiken. Ze heeft een prachtige blonde dikke haardos tot aan haar billen en ik heb het zitten kammen met een netenkam. Ze verdroeg het wonderwel heel erg goed maar het moet een ware marteling voor haar geweest zijn. Voor de luizen trouwens ook want ik heb er een stuk of vijftig piepkleintjes gevangen en 6 grote. En dit na de behandeling van de Antiluis cremespoeling. Haar hele hoofd zit onder en ze slaapt door het gekriebel bar slecht zo vertelde ze vanmiddag pas.

Over mijn hoofd kuieren ze ook. Nu ja, kuieren...Het voelt alsof ze verdorie in marstempo aan het oefenen zijn voor de Nijmeegse vierdaagse.... grrrr...word gek van de jeuk... eigenlijk heb ik nu overal jeuk. .
pi_45729884
Ja, het vervelende is inderdaad dat al dat anti-luis spul vaak helemaal niet echt werkt.

Ik heb het gehad toen ik een jaar of 16 was. Op de lagere school zelf nooit. Mijn nichtje van 8 was langsgeweest en bleek later luis te hebben. Ze had lekker bij mij op schoot gezeten enzo, dus ja, ik had het ook. Verschrikkelijk!! Vooral als je 16 bent, schaam je je kapot. Het gekke is: de luizenschampoo doodden ze niet allemaal, maar ik verfde mijn haar toen met kleurenschampoo en toen ik dat had gedaan, waren alle luizen verdwenen.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
pi_45731047
Ik leef met jullie mee
Toen mijn dochter op de basisschool zat, heb ik ook de luizenellende meegemaakt.

Tip: koop een échte metalen netenkam (Nisska) en niet zo'n plastic stofkammetje. Het is een stuk duurder, maar het geld méér dan waard. Zeker bij wat langer of dikker haar, doet zo'n plastic kammetje vrijwel niets.

pi_45731170
Vergeet de auto en de banken en stoelen in de woonkamer niet! Als je daar niet stofzuigt, blijf je luizen houden.

*jeuktopic*
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_45731202
Stali,

zoals al eerder gezegd is.. schaamte is zeker niet nodig.

Het is een feit dat ze het liefst door schone haren wandelen,
het is een feit dat je ze overal kan oplopen waar kindeen vlakbij elkaar spelen, waar jassen naast elkaar hangen... je krijgt ze niet van vuil of onhygiene.. je krijgt ze van een medemens.
En het is een feit dat het kopen van shampoo nie thoeft te betekenen dat jouw dochter ze heeft.

op de meeste scholen is het gewoon regel dat als in 1 klas/groep luizen geonstateerd wordt de heeeelee klas een briefje mee krijgt met het advies al dan niet preventief een luizenshampoo beurtje te nemen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45733953
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:40 schreef Zina het volgende:
Ja, het vervelende is inderdaad dat al dat anti-luis spul vaak helemaal niet echt werkt.

Ik heb het gehad toen ik een jaar of 16 was. Op de lagere school zelf nooit. Mijn nichtje van 8 was langsgeweest en bleek later luis te hebben. Ze had lekker bij mij op schoot gezeten enzo, dus ja, ik had het ook. Verschrikkelijk!! Vooral als je 16 bent, schaam je je kapot. Het gekke is: de luizenschampoo doodden ze niet allemaal, maar ik verfde mijn haar toen met kleurenschampoo en toen ik dat had gedaan, waren alle luizen verdwenen.
Je sig. .
Ik gebruik ook kleurshampoo. Laatste keer is een week of drie geleden. Vanmorgen ontdekte ik een luis en ook miniluizen in de netenkam. Kleverige eitjes heb ik nog niet gelukkig.
pi_45733993
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:25 schreef BeejEm het volgende:
Ik leef met jullie mee
Toen mijn dochter op de basisschool zat, heb ik ook de luizenellende meegemaakt.

Tip: koop een échte metalen netenkam (Nisska) en niet zo'n plastic stofkammetje. Het is een stuk duurder, maar het geld méér dan waard. Zeker bij wat langer of dikker haar, doet zo'n plastic kammetje vrijwel niets.

[afbeelding]
Bedankt voor de tip. Die kam wordt maandag in huis gehaald. Het heeft wel wat weg van een Afrokam en ziet er inderdaad wat comfortabeler uit dan die netenkammetjes die ik gekocht heb. Kon eerlijk gezegd ook geen andere krijgen hoor. De keus is hier niet zo breed zeg maar. .
pi_45734014
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:30 schreef MUUS het volgende:
Vergeet de auto en de banken en stoelen in de woonkamer niet! Als je daar niet stofzuigt, blijf je luizen houden.

*jeuktopic*
MUUS! Hier had ik echt nog geen rekening mee gehouden, de auto, mijn helm etc. Jeez... .
pi_45734060
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:32 schreef Mirage het volgende:
Stali,

zoals al eerder gezegd is.. schaamte is zeker niet nodig.

Het is een feit dat ze het liefst door schone haren wandelen,
het is een feit dat je ze overal kan oplopen waar kindeen vlakbij elkaar spelen, waar jassen naast elkaar hangen... je krijgt ze niet van vuil of onhygiene.. je krijgt ze van een medemens.
En het is een feit dat het kopen van shampoo nie thoeft te betekenen dat jouw dochter ze heeft.

op de meeste scholen is het gewoon regel dat als in 1 klas/groep luizen geonstateerd wordt de heeeelee klas een briefje mee krijgt met het advies al dan niet preventief een luizenshampoo beurtje te nemen.
Ha, ja... het is een lief verhaal Mirage, maar alles wat ik over het hebben van luizebeesten lees is dat je dan weliswaar een heel schoon persoon bent maar ook dat je simpelweg alles moet gaan schoonmaken, de boel moet wassen op minstens 60 graden, je haar moet wassen en knuffelbeesten moet wassen of invriezen. Vandaag heeft hier een schoonmaak plaats gevonden die zijn weerga niet kent. Normaal gesproken maken we schoon en ziet het huis er schoon, iig opgeruimd uit. Ik was dagelijks mijn haar en de haren van het kuiken worden 2x per week gewassen en die zien er altijd prachtig glanzend uit. Nu ineens is het alleen maar boenen wat de klok slaat om van die rotbeesten af te komen. Beetje dubbel vind ik het.

I'm getting obsessed... .
pi_45734461
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:54 schreef Stali het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Die kam wordt maandag in huis gehaald. Het heeft wel wat weg van een Afrokam en ziet er inderdaad wat comfortabeler uit dan die netenkammetjes die ik gekocht heb. Kon eerlijk gezegd ook geen andere krijgen hoor. De keus is hier niet zo breed zeg maar. .
Ik heb hem destijds bij een apotheek gekocht.

Meeste drogisterijen verkopen het rechter plastic kammetje als netenkam, maar dat is een stofkam.
De tanden van de metalen netenkam (links) staan véél dichter tegen elkaar aan en buigen uiteraard ook niet zo mee als die van een plastic stofkammetje.
pi_45734985
fijn...

sinds dit topic heb ik aldoor jeuk op mijn hoofd.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45737193
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:19 schreef Mirage het volgende:
fijn...

sinds dit topic heb ik aldoor jeuk op mijn hoofd.

Echt? Ik heb totaal geen last van jeuk. Heuhh, nee zeg stel je voor. .

Krabberdiekrab...
pi_45740275
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:38 schreef Stali het volgende:
ik schaam me er wel voor.
Dat is ongeveer even zinvol als je ervoor schamen dat je kind snotverkouden van school komt.
Want die luizen zijn gegarandeerd van een ander kind, of de jas van een kind, overgesprongen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45740593
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 22:58 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dat is ongeveer even zinvol als je ervoor schamen dat je kind snotverkouden van school komt.
Want die luizen zijn gegarandeerd van een ander kind, of de jas van een kind, overgesprongen.
Ollie!
We hebben lui-zen geen snotterende neus... Die luizen kunnen bv. naar mijn collega's gaan. Verdorie was ik maar niet zo eerlijk geweest. Had beter kunnen zeggen dat het kuikentje wat gevallen was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 januari 2007 @ 23:09:42 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45740720
In OUD hebben ze ook ervaring met die dingen: [Brrrrrr] LUIZEN!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45740826
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Ollie!
We hebben lui-zen geen snotterende neus... Die luizen kunnen bv. naar mijn collega's gaan. Verdorie was ik maar niet zo eerlijk geweest. Had beter kunnen zeggen dat het kuikentje wat gevallen was.
Ik wou maar zeggen dat die luizen niet bij jullie zijn ontstaan, als een soort van spontane regeneratie. Die luizen komen weer ergens anders vandaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45741216
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:09 schreef Rewimo het volgende:
In OUD hebben ze ook ervaring met die dingen: [Brrrrrr] LUIZEN!
Je moet je gewoon niet voortplanten?

Ps. kuiken is bijna 7, denk dat het te laat is voor een abortus toch.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 januari 2007 @ 23:21:55 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45741282
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:20 schreef Stali het volgende:
Je moet je gewoon niet voortplanten?
Dat doen die luizen wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin zaterdag 27 januari 2007 @ 23:24:36 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45741390
Wat een weird gedoe van het kinderdagverblijf, Het Kind moet ze van een ander kindje gekregen hebben, dus is het een van hun taken alle kopies even na te kijken en niet zo te panieken.
Is het een troost te weten dat 40% van de wereldbevolking luizen heeft?
Stond vrij recent in de krant
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_45741761
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:24 schreef yvonne het volgende:
Wat een weird gedoe van het kinderdagverblijf, Het Kind moet ze van een ander kindje gekregen hebben, dus is het een van hun taken alle kopies even na te kijken en niet zo te panieken.
Is het een troost te weten dat 40% van de wereldbevolking luizen heeft?
Stond vrij recent in de krant
40% ?! Lieve hemel. .

Nou het is eigenlijk zo dat het op school ontdekt is en het kuiken daarna opgehaald werd door de kinderopvang.
En de pest is dat de school heel fier is op het feit luizenvrij te zijn voor een hele lange tijd (lees in jaren) en het vrijdag ineens alleen bij Em geconstateerd is. Afijn, ik hoop dat het haar nu niet wordt aangerekend. En ik ben ook nog eens zo'n domme troela om het op mijn werk te vertellen. Oi, moet er niet aan denken dat ik het daar doorgeef. .
pi_45741784
precies.. dat hele gepaniek... overdreven gedoe

De hele groep moet toch dezelfde behandeling krijgen..

er lopen waarschijnlijk meer kinderen in de klas met luizen en anders hebben ze ze over een paar dagen wel...

Stali, als de leidster de andere ouders niet heeft ingelicht en verteld dat ze hun kuikens moeten behandelen, dan heeft jouw kuiken ze zo weer.
Sir Winston Churchill
pi_45741914
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:32 schreef Stali het volgende:

[..]

40% ?! Lieve hemel. .

Nou het is eigenlijk zo dat het op school ontdekt is en het kuiken daarna opgehaald werd door de kinderopvang.
En de pest is dat de school heel fier is op het feit luizenvrij te zijn voor een hele lange tijd (lees in jaren) en het vrijdag ineens alleen bij Em geconstateerd is. Afijn, ik hoop dat het haar nu niet wordt aangerekend. En ik ben ook nog eens zo'n domme troela om het op mijn werk te vertellen. Oi, moet er niet aan denken dat ik het daar doorgeef. .

school is daar fier op ??

Luizenvrij zijn heeft niets met school te maken.. enk je dat de school kan voorkomen dat de kinderen bij vriendjes, sportscholen... etc etc een luis oppikken en die mee op hun jas naar de klasgenootjes zeulen ??

School kan de rem er op tijd op gooien zodat alle kinderen behandeld worden en de luizen in no time weer onder controle zijn.. maar het luisvrij zijn..
dat is dan puur geluk geweest.
Sir Winston Churchill
pi_45742062
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:33 schreef Mirage het volgende:
precies.. dat hele gepaniek... overdreven gedoe

De hele groep moet toch dezelfde behandeling krijgen..

er lopen waarschijnlijk meer kinderen in de klas met luizen en anders hebben ze ze over een paar dagen wel...

Stali, als de leidster de andere ouders niet heeft ingelicht en verteld dat ze hun kuikens moeten behandelen, dan heeft jouw kuiken ze zo weer.
De klas en opvang is ingelicht en dan gaat het heel snel naar alle ouders. Maar ik vraag me af hoe mijn kuiken er aangekomen is. Er moeten toch meer kinderen zijn in haar omgeving met luizen. Maar ze is de eerste bij wie het ontdekt is.
Het gaat trouwens bijzonder snel over want ik heb ze ook gekregen.
pi_45742241
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:37 schreef Stali het volgende:

[..]

De klas en opvang is ingelicht en dan gaat het heel snel naar alle ouders. Maar ik vraag me af hoe mijn kuiken er aangekomen is. Er moeten toch meer kinderen zijn in haar omgeving met luizen. Maar ze is de eerste bij wie het ontdekt is.
Het gaat trouwens bijzonder snel over want ik heb ze ook gekregen.
Ze moeten ze een briefje meegeven, ik denk dat de helft van de kinderen het thuis niet aangeeft en van de helft die het wel doet de helft van de ouders niet door heeft dat behandeling noodzakelijk is.
1 luis op hun hoofdjes ontdek je niet... maar als die ene luis eitjes legt dan kanje over een paar dagen je lol op... en heeft jouw kuiken ze ook zo weer.
Sir Winston Churchill
  Admin zaterdag 27 januari 2007 @ 23:41:10 #38
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45742343
Even lekker knuffelen met Het Kind en je kunt ze ook al hebben hoor, maar een school die claimt jarenlang luizenvrij te zijn?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_45742714
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:35 schreef Mirage het volgende:

[..]

school is daar fier op ??
Oja, dat is weer zo'n strijd. Er is een school in Hoogerheide die al drie jaar kampt met het hoofdluisprobleem en daarom is de school van het kuiken er zo trots op zolang luisvrij te zijn. Zelf heb ik er allemaal niet zo bij stil gestaan maar daarom is het weer vervelend dat bij mijn kuiken hoofdluizen zijn ontdekt. En net wat ik al schreef, verdorie straks geef ik het nog door op mijn werk, of is het fuchsia reuzenluis in het Kruidvat opgemerkt.
quote:
Luizenvrij zijn heeft niets met school te maken.. enk je dat de school kan voorkomen dat de kinderen bij vriendjes, sportscholen... etc etc een luis oppikken en die mee op hun jas naar de klasgenootjes zeulen ??

School kan de rem er op tijd op gooien zodat alle kinderen behandeld worden en de luizen in no time weer onder controle zijn.. maar het luisvrij zijn..
dat is dan puur geluk geweest.
Tja, je hebt wel gelijk en wat ik er allemaal over gelezen heb, leven hoofdluizen op mensen, niet op dieren en valt het niet uit te roeien en wordt het verder voornamelijk door kinderen overgedragen omdat die nog wel eens de koppen bij elkaar weten te steken. .
pi_45742813
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:41 schreef yvonne het volgende:
Even lekker knuffelen met Het Kind en je kunt ze ook al hebben hoor, maar een school die claimt jarenlang luizenvrij te zijn?
Ja, werkelijk, dat vertelden ze al toen ik het kuiken aanmeldde op die school. Luisvrij, alleen was het voor mij nogal een blanco gegeven. Hoop echt dat ze hier geen hinder van gaat ondervinden. (want dan moet ze maar naar een luizenschool.)
pi_45743021
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, werkelijk, dat vertelden ze al toen ik het kuiken aanmeldde op die school. Luisvrij, alleen was het voor mij nogal een blanco gegeven. Hoop echt dat ze hier geen hinder van gaat ondervinden. (want dan moet ze maar naar een luizenschool.)
ik stel voor dat ze eens een voorlichtingsavond over luizen en de verspreiding ervan bij gaan wonen.

Mijn God.. wat een gezwam.. niveau prima hoor, ik heb ook gekeken naar de samenstelling van de leerlingen en het percentage dat naar HAVO/VWO gaat, maar dit klinkt als een school die zo kak is dat het oogkleppen voor de werkeljkheid heeft en juist daarom een beetje dommig/naievig is...

wat een kak
Sir Winston Churchill
  Admin zaterdag 27 januari 2007 @ 23:53:37 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45743054
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien kan Dick Bruna een leuke grote roze luis ontwerpen voor zo'n school

pi_45750179
Overigens denk ik dat ze de hoofdluis gewoon heeft opgedaan op de kinderopvang.

Er is blijkbaar een school in Hoogerheide waar hoofdluis endemisch is.
Kinderen van die school gaan ook naar dezelfde opvang als dochtertje.
Dochtertje loopt het daar dan op en verspreidt het naar haar school.
I´m back.
pi_45750347
Overigens vraag ik me af of er zulke sterke aanwijzingen zijn om te veronderstellen dat luizen liever op een schoon hoofd dan op een vies hoofd zitten. Net zo goed dat het vals is om te veronderstellen dat luizen een soort klassebewustzijn bezitten.
Luizen 'springen' over van kinderhoofd op kinderhoofd.
Er zijn geen barrières meer tussen de verschillende maatschappelijke klassen (voor zover er überhaupt nog sprake is van klassen).
Schone en vieze hoofden zullen dankzij moderne voor iedereen bereikbare installaties zoals douche en bad gelijkelijk zijn gedistribueerd over de verschillende klassen en zijn sws wrs een relatief begrip geworden. Het is meer schoon en schonere hoofden ipv schone en vieze hoofden.

I´m back.
pi_45750372
Ik vraag me dan weer af waarom jij ze dan nog niet hebt.
pi_45750436
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:24 schreef Stali het volgende:
Ik vraag me dan weer af waarom jij ze dan nog niet hebt.
Ik heb ze weggejaagd. Kssst, kssst.
I´m back.
pi_45750452
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb ze weggejaagd. Kssst, kssst.
Dus het heeft er niets mee te maken dat ze bij jou nogal weinig houvast hebben?
pi_45750478
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Dus het heeft er niets mee te maken dat ze bij jou nogal weinig houvast hebben?
Goeie. .
.
Ja, en dat brengt ons op jouw dos hè. Zo vraag ik me af wat die ar-me beestjes doen op zo'n blond chemisch reservaat dat jij er opnahoudt. . Normaal dier had allang het loodje gelegd.
Zelfs Ollie zie ik af en toe naar asem snakken.
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 10:39:31 #49
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45750536
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:41 schreef yvonne het volgende:
dan controleert school zeker zelf elke dag en stuurt kinderen met luizen naar huis toe!

Het verplicht instellen van luizencapes en het erop toezien dat ze gebruikt worden kan wel helpen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_45750551
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:02 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens denk ik dat ze de hoofdluis gewoon heeft opgedaan op de kinderopvang.

Er is blijkbaar een school in Hoogerheide waar hoofdluis endemisch is.
Kinderen van die school gaan ook naar dezelfde opvang als dochtertje.
Dochtertje loopt het daar dan op en verspreidt het naar haar school.
En volgende week dragen ze haar met pek en veren van het schoonplein af natuurlijk.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')