Wellicht ook handig om ff alle stoffen spullen in het huis te behandelen dat in contact komt of in de buurt zit van het haar (kookwas, in een plastic zak doen en het daar een week in laten zitten, e.d.). Komt overigens aardig in de buurt van alle stoffen spullen dat je in je huis kan vindenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:26 schreef Djarum het volgende:
tegenwoordig bestaat er hele goede anti-luizenshampoo!
gewoon even een paar keer wassen (including de directe familieleden) en het probleempje is opgelost!
Het zijn diertjes hè.quote:
Het was op school ontdekt, op de kinderopvang heeft ze in quarantaine gezeten tot Stali arriveerde, vermoed ik. Héél veel werk verder dus? Mm, ar-me Stali, ik moet zo weg, zij zit tot vanavond alleen, moet alles alleen doen.quote:Maar goed, beddengoed,jassen ed zo heet mogelijk wassen. Knuffels andere even in de vriezer leggen. Iedereen behandelen.
En ja, dat moeten ze natuurlijk op de kinderopvang ook doen, anders heeft het geen zin natuurlijk.
Niks om je voor te schamen hoor als je vragen stelt over hoofdluis. Als het nou vragen over een ander soort luis kan ik het me voorstellen dat het genant is!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:44 schreef Stali het volgende:
Verdorie, gisteren in de apotheek stond Henk, onze overbuurman ookal voor ons in de rij. Hoe plezant..
waarschijnlijk dacht Henk precies hetzelfde van jouw aanwezigheid!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:44 schreef Stali het volgende:
Verdorie, gisteren in de apotheek stond Henk, onze overbuurman ookal voor ons in de rij. Hoe plezant..
Je sig.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:40 schreef Zina het volgende:
Ja, het vervelende is inderdaad dat al dat anti-luis spul vaak helemaal niet echt werkt.
Ik heb het gehad toen ik een jaar of 16 was. Op de lagere school zelf nooit. Mijn nichtje van 8 was langsgeweest en bleek later luis te hebben. Ze had lekker bij mij op schoot gezeten enzo, dus ja, ik had het ook. Verschrikkelijk!! Vooral als je 16 bent, schaam je je kapot. Het gekke is: de luizenschampoo doodden ze niet allemaal, maar ik verfde mijn haar toen met kleurenschampoo en toen ik dat had gedaan, waren alle luizen verdwenen.
Bedankt voor de tip. Die kam wordt maandag in huis gehaald. Het heeft wel wat weg van een Afrokam en ziet er inderdaad wat comfortabeler uit dan die netenkammetjes die ik gekocht heb. Kon eerlijk gezegd ook geen andere krijgen hoor. De keus is hier niet zo breed zeg maar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:25 schreef BeejEm het volgende:
Ik leef met jullie mee![]()
Toen mijn dochter op de basisschool zat, heb ik ook de luizenellende meegemaakt.
Tip: koop een échte metalen netenkam (Nisska) en niet zo'n plastic stofkammetje. Het is een stuk duurder, maar het geld méér dan waard. Zeker bij wat langer of dikker haar, doet zo'n plastic kammetje vrijwel niets.
[afbeelding]
MUUS! Hier had ik echt nog geen rekening mee gehouden, de auto, mijn helm etc. Jeez...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:30 schreef MUUS het volgende:
Vergeet de auto en de banken en stoelen in de woonkamer niet! Als je daar niet stofzuigt, blijf je luizen houden.
*jeuktopic*
Ha, ja... het is een lief verhaal Mirage, maar alles wat ik over het hebben van luizebeesten lees is dat je dan weliswaar een heel schoon persoon bent maar ook dat je simpelweg alles moet gaan schoonmaken, de boel moet wassen op minstens 60 graden, je haar moet wassen en knuffelbeesten moet wassen of invriezen. Vandaag heeft hier een schoonmaak plaats gevonden die zijn weerga niet kent. Normaal gesproken maken we schoon en ziet het huis er schoon, iig opgeruimd uit. Ik was dagelijks mijn haar en de haren van het kuiken worden 2x per week gewassen en die zien er altijd prachtig glanzend uit. Nu ineens is het alleen maar boenen wat de klok slaat om van die rotbeesten af te komen. Beetje dubbel vind ik het.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:32 schreef Mirage het volgende:
Stali,
zoals al eerder gezegd is.. schaamte is zeker niet nodig.
Het is een feit dat ze het liefst door schone haren wandelen,
het is een feit dat je ze overal kan oplopen waar kindeen vlakbij elkaar spelen, waar jassen naast elkaar hangen... je krijgt ze niet van vuil of onhygiene.. je krijgt ze van een medemens.
En het is een feit dat het kopen van shampoo nie thoeft te betekenen dat jouw dochter ze heeft.
op de meeste scholen is het gewoon regel dat als in 1 klas/groep luizen geonstateerd wordt de heeeelee klas een briefje mee krijgt met het advies al dan niet preventief een luizenshampoo beurtje te nemen.
Ik heb hem destijds bij een apotheek gekocht.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Die kam wordt maandag in huis gehaald. Het heeft wel wat weg van een Afrokam en ziet er inderdaad wat comfortabeler uit dan die netenkammetjes die ik gekocht heb. Kon eerlijk gezegd ook geen andere krijgen hoor. De keus is hier niet zo breed zeg maar..
Echt? Ik heb totaal geen last van jeuk. Heuhh, nee zeg stel je voor.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:19 schreef Mirage het volgende:
fijn...
sinds dit topic heb ik aldoor jeuk op mijn hoofd.
Dat is ongeveer even zinvol als je ervoor schamen dat je kind snotverkouden van school komt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:38 schreef Stali het volgende:
ik schaam me er wel voor.
Ollie!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is ongeveer even zinvol als je ervoor schamen dat je kind snotverkouden van school komt.
Want die luizen zijn gegarandeerd van een ander kind, of de jas van een kind, overgesprongen.
Ik wou maar zeggen dat die luizen niet bij jullie zijn ontstaan, als een soort van spontane regeneratie. Die luizen komen weer ergens anders vandaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Ollie!
We hebben lui-zen geen snotterende neus... Die luizen kunnen bv. naar mijn collega's gaan. Verdorie was ik maar niet zo eerlijk geweest. Had beter kunnen zeggen dat het kuikentje wat gevallen was.
Je moet je gewoon niet voortplanten?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:09 schreef Rewimo het volgende:
In OUD hebben ze ook ervaring met die dingen: [Brrrrrr] LUIZEN!
Dat doen die luizen welquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:20 schreef Stali het volgende:
Je moet je gewoon niet voortplanten?
40% ?! Lieve hemel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:24 schreef yvonne het volgende:
Wat een weird gedoe van het kinderdagverblijf, Het Kind moet ze van een ander kindje gekregen hebben, dus is het een van hun taken alle kopies even na te kijken en niet zo te panieken.
Is het een troost te weten dat 40% van de wereldbevolking luizen heeft?
Stond vrij recent in de krant
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:32 schreef Stali het volgende:
[..]
40% ?! Lieve hemel..
Nou het is eigenlijk zo dat het op school ontdekt is en het kuiken daarna opgehaald werd door de kinderopvang.
En de pest is dat de school heel fier is op het feit luizenvrij te zijn voor een hele lange tijd (lees in jaren) en het vrijdag ineens alleen bij Em geconstateerd is. Afijn, ik hoop dat het haar nu niet wordt aangerekend. En ik ben ook nog eens zo'n domme troela om het op mijn werk te vertellen. Oi, moet er niet aan denken dat ik het daar doorgeef..
De klas en opvang is ingelicht en dan gaat het heel snel naar alle ouders. Maar ik vraag me af hoe mijn kuiken er aangekomen is. Er moeten toch meer kinderen zijn in haar omgeving met luizen. Maar ze is de eerste bij wie het ontdekt is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:33 schreef Mirage het volgende:
precies.. dat hele gepaniek... overdreven gedoe
De hele groep moet toch dezelfde behandeling krijgen..
er lopen waarschijnlijk meer kinderen in de klas met luizen en anders hebben ze ze over een paar dagen wel...
Stali, als de leidster de andere ouders niet heeft ingelicht en verteld dat ze hun kuikens moeten behandelen, dan heeft jouw kuiken ze zo weer.
Ze moeten ze een briefje meegeven, ik denk dat de helft van de kinderen het thuis niet aangeeft en van de helft die het wel doet de helft van de ouders niet door heeft dat behandeling noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:37 schreef Stali het volgende:
[..]
De klas en opvang is ingelicht en dan gaat het heel snel naar alle ouders. Maar ik vraag me af hoe mijn kuiken er aangekomen is. Er moeten toch meer kinderen zijn in haar omgeving met luizen. Maar ze is de eerste bij wie het ontdekt is.
Het gaat trouwens bijzonder snel over want ik heb ze ook gekregen.
Oja, dat is weer zo'n strijd. Er is een school in Hoogerheide die al drie jaar kampt met het hoofdluisprobleem en daarom is de school van het kuiken er zo trots op zolang luisvrij te zijn. Zelf heb ik er allemaal niet zo bij stil gestaan maar daarom is het weer vervelend dat bij mijn kuiken hoofdluizen zijn ontdekt. En net wat ik al schreef, verdorie straks geef ik het nog door op mijn werk, of is het fuchsia reuzenluis in het Kruidvat opgemerkt.quote:
Tja, je hebt wel gelijk en wat ik er allemaal over gelezen heb, leven hoofdluizen op mensen, niet op dieren en valt het niet uit te roeien en wordt het verder voornamelijk door kinderen overgedragen omdat die nog wel eens de koppen bij elkaar weten te steken.quote:Luizenvrij zijn heeft niets met school te maken.. enk je dat de school kan voorkomen dat de kinderen bij vriendjes, sportscholen... etc etc een luis oppikken en die mee op hun jas naar de klasgenootjes zeulen ??
School kan de rem er op tijd op gooien zodat alle kinderen behandeld worden en de luizen in no time weer onder controle zijn.. maar het luisvrij zijn..
dat is dan puur geluk geweest.
Ja, werkelijk, dat vertelden ze al toen ik het kuiken aanmeldde op die school. Luisvrij, alleen was het voor mij nogal een blanco gegeven. Hoop echt dat ze hier geen hinder van gaat ondervinden. (want dan moet ze maar naar een luizenschool.)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:41 schreef yvonne het volgende:
Even lekker knuffelen met Het Kind en je kunt ze ook al hebben hoor, maar een school die claimt jarenlang luizenvrij te zijn?
ik stel voor dat ze eens een voorlichtingsavond over luizen en de verspreiding ervan bij gaan wonen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, werkelijk, dat vertelden ze al toen ik het kuiken aanmeldde op die school. Luisvrij, alleen was het voor mij nogal een blanco gegeven. Hoop echt dat ze hier geen hinder van gaat ondervinden. (want dan moet ze maar naar een luizenschool.)
Misschien kan Dick Bruna een leuke grote roze luis ontwerpen voor zo'n schoolquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, werkelijk, dat vertelden ze al toen ik het kuiken aanmeldde op die school. Luisvrij, alleen was het voor mij nogal een blanco gegeven. Hoop echt dat ze hier geen hinder van gaat ondervinden. (want dan moet ze maar naar een luizenschool.)
Ik heb ze weggejaagd. Kssst, kssst.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:24 schreef Stali het volgende:
Ik vraag me dan weer af waarom jij ze dan nog niet hebt.
Goeie.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:31 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus het heeft er niets mee te maken dat ze bij jou nogal weinig houvast hebben?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:41 schreef yvonne het volgende:
Even lekker knuffelen met Het Kind en je kunt ze ook al hebben hoor, maar een school die claimt jarenlang luizenvrij te zijn?
En volgende week dragen ze haar met pek en veren van het schoonplein af natuurlijk.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:02 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens denk ik dat ze de hoofdluis gewoon heeft opgedaan op de kinderopvang.
Er is blijkbaar een school in Hoogerheide waar hoofdluis endemisch is.
Kinderen van die school gaan ook naar dezelfde opvang als dochtertje.
Dochtertje loopt het daar dan op en verspreidt het naar haar school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |