abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12989217
Brrr, het gaat rond op het kdv van onze zoon, sinds vrijdag zelfs ook in zijn groep: hoofdluis!

Ik heb de opdracht gekregen om zijn hoofd dit weekend op neten na te kijken (volgens mij niet). Verder heb ik braaf het foldertje meegenomen en gelezen.

Maar ik vroeg me af: heeft iemand hier er al eens mee te maken gehad? En wat gedaan? Tips?

Aanvulling: hoofdluizen hebben niks te maken met hygiëne; hoe schoner de haren, hoe liever ze erop gaan zitten.

zaterdag 6 september 2003 @ 21:42:58 #2
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989261
Als je kind het heeft, moet je bij de drogist/apotheek van die speciale hoofdluis shampoo halen. Moet dan het hele gezin aan meedoen, ben je er zo vanaf.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:43:26 #3
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12989271
Preventief haar wassen met shampoo waar een paar druppels Tea Tree olie inzit.
Ook een paar druppels in de kraag van de jas doen, die hangen nogal dicht bij elkaar en luizen wagen zich niet in de buurt van Tea Tree
Fok!hokker... en NietKlieker.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:43:55 #4
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989284
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
Ook een paar druppels in de kraag van de jas doen, die hangen nogal dicht bij elkaar en luizen wagen zich niet in de buurt van Tea Tree
Of je jas in een plastic zak doen.
pi_12989320
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
*noteert op boodschappenlijstje: Tea Tree.
Dank NoNick!
pi_12989345
Nou, ik heb nooit luis gehad, maar ik ben wel een keer naar huis gestuurd... Ik zat in groep 3 en de juf ging vertellen dat er hoofdluis heerste en hoe je het kon krijgen.. zo hypochonder als ik toen al was, begon ik spontaan aan m'n hoofd te krabben enzo... Toen ging de juffrouw kijken en zei ze dat ik maar naar huis moest, omdat ik luis had. Dus m'n moeder met dat spul, bleek er helemaal niets uit te komen. Maar goed, m'n moeder smeerde vaak citroensap in m'n haar.. dus dat laat ook wel witte dingetjes achter als het opdroogt.. net als gel en haarlak enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-09-2003 21:47]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_12989365
dubbel
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:47:36 #8
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989374
Hier een luizenmoeder.

Onze dochter heeft al tig maal hoofdluis gehad, een bittere ellende is het.

Mocht jouw kind luis hebben, gebruik dan alsjeblieft de lorion en niet de shampoo. Ze zijn resistent tegen de shampoo.
Preventief behandelen is zinloos, je vernield er alleen de hoofdhuid van het kind mee.

Controleer het kind 1 keer per week nauwkeurig op luis, de neten zijn erg moeilijk te zien, ze lijken erg veel op zandkorreltjes met dit verschil dat zandkorreltjes los in de haren zitten en neten muurvast geplakt zitten.

edit: de drogist heeft leuke luizencapejes te koop om over de jasjes op school te hangen.

[Dit bericht is gewijzigd door ayla1 op 06-09-2003 21:49]

zaterdag 6 september 2003 @ 21:47:42 #9
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_12989375
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Of je jas in een plastic zak doen.

Bij ons op school hangen de meeste jassen in een luizencape
Fok!hokker... en NietKlieker.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:48:16 #10
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12989392
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:46 schreef Qarinx het volgende:
.. net als gel en haarlak enzo.
Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:49:41 #11
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12989443
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:48 schreef sleepflower het volgende:
Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
Wel slecht dat ze daar kinderen mee bang maken eigenlijk.. ik was helemaal panisch, bovendien wilde niemand in die periode dan naast je zitten...
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:50:35 #12
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989462
Luizen haten gel, dus als je een jongentje hebt kun je dat prima preventief gebruiken.
pi_12989515
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:50 schreef ayla1 het volgende:
Luizen haten gel, dus als je een jongentje hebt kun je dat prima preventief gebruiken.
Mooi, dat hebben we in huis Toevallig nog een grootverpakking!

Ook nog bedankt voor de tip geen-shampoo, wel lotion.

Ik vind het idd moeilijk om te zien (maar misschien zitten er (nog?) helemaal geen neten, want ik dacht dat ik wat zag (zwarte zandkorreltjes), maar na wassen waren die weer verdwenen, dus dat zal dan wel niet). Hoop ik. Wat een ellende zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-09-2003 21:53]

† In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 21:53:33 #14
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_12989534
Je hebt naast shampoo ook tonic, die veel sterker. Kijk wel uit voor de oogjes en natuurlijk handen wassen erna. Succes!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:56:43 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12989599
alle familie leden moeten hoofdluismiddel gebruiken, alle beddegoed wassen, alle knuffels wassen, jassen mutsen petjes etc wassen of invriezen (dood ook luis)
Meubels met stofbekleding ook behandelen, echt goed aanpakken, en de school informeren dat de rest van de kids gecontroleerd worden.
Dit moet je gelijk goed en grondig aanpakken, anders krijg je het niet weg, dan komt het steeds terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 september 2003 @ 21:57:34 #16
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989625
Niet meteen in de stress raken joh, het is vervelend maar overkomelijk hoor.

Bovendien heeft hij ze nog niet en krijgt ze misschien ook wel nooit. Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.

Neten zitten dicht tegen de hoofdhuid aangeplakt. Oude lege neten zitten meer dan een cm van de hoofdhuid, maar eer het zover is heb je vast en zeker al luizen zien rondwandelen.

zaterdag 6 september 2003 @ 21:58:38 #17
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12989653
quote(alle familie leden moeten hoofdluismiddel gebruiken, alle beddegoed wassen, alle knuffels wassen, jassen mutsen petjes etc wassen of invriezen (dood ook luis)
Meubels met stofbekleding ook behandelen, echt goed aanpakken, en de school informeren dat de rest van de kids gecontroleerd worden.
Dit moet je gelijk goed en grondig aanpakken, anders krijg je het niet weg, dan komt het steeds terug.)

Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.

† In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 22:00:14 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_12989688
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:57 schreef ayla1 het volgende:
Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.
ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 6 september 2003 @ 22:03:16 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12989754
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:58 schreef ayla1 het volgende:

Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.

liefst goed zuigen en ook gif spuiten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 september 2003 @ 22:07:23 #20
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_12995349
Nou Onze dochter heefthet potjandikkie ook! Al een hele lange tijd, of het komt steeds weer terug. Gek worden we ervan. Alle lotions shampo's en ander soortig spul al gekocht en gebruikt, kammen beddegpoed op 80 graden etc etc en och komt het steeds weer terug, wat te doen? Ze heeft haar hele koppie al stuk gekrabt en ze heeft nog eens heel lang haar ook! Ben zelf bang het te krijgen( ben ook een hypogonder voel de hele dag al beesten lopen...) en ik ben ook huiverig dat de baby het oploopt, wie heeft tips tegen gemuteerde en geevalueerde hardnekkige luizen???
pi_12995793
quote:
Op zondag 7 september 2003 08:36 schreef AnnaLeah het volgende:
Nou Onze dochter heefthet potjandikkie ook! Al een hele lange tijd, of het komt steeds weer terug. Gek worden we ervan. Alle lotions shampo's en ander soortig spul al gekocht en gebruikt, kammen beddegpoed op 80 graden etc etc en och komt het steeds weer terug, wat te doen? Ze heeft haar hele koppie al stuk gekrabt en ze heeft nog eens heel lang haar ook! Ben zelf bang het te krijgen( ben ook een hypogonder voel de hele dag al beesten lopen...) en ik ben ook huiverig dat de baby het oploopt, wie heeft tips tegen gemuteerde en geevalueerde hardnekkige luizen???
Een echte luizenkam (zo'n metalen) kopen en dan het haar van je dochter dik in de cremespoeling zetten en kammen maar. Zo kwam een collega van me van de luizen bij twee van haar dochters af. Haar derde dochter had ze nooit want die heeft ander haar. Luizen hebben een voorkeur voor dik haar, vandaar.
pi_12996081
En vergeet ook niet de haarelastiekjes ed., daar zitten er vaak ook ettelijke.
Zelf ploos ik het haar per halve centimeter uit, een hels karwei en dat een paar dagen achter elkaar, en haalde de neten stuk voor stuk er uit door ze tussen m'n nagels van het haar af te schuiven. Succes gegarandeerd!
pykerje net, it komt dochs oars
  zondag 7 september 2003 @ 11:46:10 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_12997104
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 22:00 schreef just me het volgende:
ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Toevallig net een artikel over zitten lezen: eens per week als er geen uitbraak in de buurt is. Men raadde iedere dag ongeveer een uur met de luizenkam kammen om neten te verwijderen aan na de behandeling met shampoo oid. Gedurende ongeveer een week. Of, indien dat te lang was voor het kind, meerdere korte sessies per dag.
pi_12997239
Jeetje wat een werk. Kwam er dus net achter *huil huil* dat jongste hetook heeft. Ze heeft voor een beeb behoorlijke haren al en idd ik haal er zo een luis uit, potverdullekeme...Nu haar ook maar gesprayed, maar kammen lukt bij zo'n wurm natuurlijk niet!

Manlief ook gekamt en gesprayed, mezelf gekamt en gesprayed en oudste heeft er weer een aantal loslopen, je kan ze zo zien kruipen brrrrrrrrrrrr...........

Kan het niet makkelijker,? vind het zo veel werk en die tijd heb ik niet zeg maar... is er niet 1 of ander goedje wat ze in 1 tel elimineerd??

Oh en los daarvan, luizen zijn al zo oud als de weg naar Rome, hoe in Godsname deden ze dat vroeger?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')