Ik heb de opdracht gekregen om zijn hoofd dit weekend op neten na te kijken (volgens mij niet). Verder heb ik braaf het foldertje meegenomen en gelezen.
Maar ik vroeg me af: heeft iemand hier er al eens mee te maken gehad? En wat gedaan? Tips?
Aanvulling: hoofdluizen hebben niks te maken met hygiëne; hoe schoner de haren, hoe liever ze erop gaan zitten.
quote:Of je jas in een plastic zak doen.
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
Preventief haar wassen met shampoo waar een paar druppels Tea Tree olie inzit.
Ook een paar druppels in de kraag van de jas doen, die hangen nogal dicht bij elkaar en luizen wagen zich niet in de buurt van Tea Tree
quote:*noteert op boodschappenlijstje: Tea Tree.
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef No Nick het volgende:
Preventief haar wassen met shampoo waar een paar druppels Tea Tree olie inzit.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-09-2003 21:47]
Onze dochter heeft al tig maal hoofdluis gehad, een bittere ellende is het.
Mocht jouw kind luis hebben, gebruik dan alsjeblieft de lorion en niet de shampoo. Ze zijn resistent tegen de shampoo.
Preventief behandelen is zinloos, je vernield er alleen de hoofdhuid van het kind mee.
Controleer het kind 1 keer per week nauwkeurig op luis, de neten zijn erg moeilijk te zien, ze lijken erg veel op zandkorreltjes met dit verschil dat zandkorreltjes los in de haren zitten en neten muurvast geplakt zitten.
edit: de drogist heeft leuke luizencapejes te koop om over de jasjes op school te hangen.
[Dit bericht is gewijzigd door ayla1 op 06-09-2003 21:49]
quote:Bij ons op school hangen de meeste jassen in een luizencape
Op zaterdag 6 september 2003 21:43 schreef sleepflower het volgende:[..]
Of je jas in een plastic zak doen.
quote:Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
Op zaterdag 6 september 2003 21:46 schreef Qarinx het volgende:
.. net als gel en haarlak enzo.
quote:Wel slecht dat ze daar kinderen mee bang maken eigenlijk.. ik was helemaal panisch, bovendien wilde niemand in die periode dan naast je zitten...
Op zaterdag 6 september 2003 21:48 schreef sleepflower het volgende:
Bij mijn broertje dachten ze dat ook dat hij hoofdluis had, bleek het gewoon gel te zijn. Dus tja.
quote:Mooi, dat hebben we in huis
Op zaterdag 6 september 2003 21:50 schreef ayla1 het volgende:
Luizen haten gel, dus als je een jongentje hebt kun je dat prima preventief gebruiken.
Ook nog bedankt voor de tip geen-shampoo, wel lotion.
Ik vind het idd moeilijk om te zien (maar misschien zitten er (nog?) helemaal geen neten, want ik dacht dat ik wat zag (zwarte zandkorreltjes), maar na wassen waren die weer verdwenen, dus dat zal dan wel niet). Hoop ik. Wat een ellende zeg!
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-09-2003 21:53]
Bovendien heeft hij ze nog niet en krijgt ze misschien ook wel nooit. Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.
Neten zitten dicht tegen de hoofdhuid aangeplakt. Oude lege neten zitten meer dan een cm van de hoofdhuid, maar eer het zover is heb je vast en zeker al luizen zien rondwandelen.
Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.
quote:ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Op zaterdag 6 september 2003 21:57 schreef ayla1 het volgende:
Gewoon 1 keer per week goed kijken desnoods even met een luizenkam goed doorkammen.
quote:liefst goed zuigen en ook gif spuiten.
Op zaterdag 6 september 2003 21:58 schreef ayla1 het volgende:
Vergeet ook de auto niet goed uit te zuigen.
quote:Een echte luizenkam (zo'n metalen) kopen en dan het haar van je dochter dik in de cremespoeling zetten en kammen maar. Zo kwam een collega van me van de luizen bij twee van haar dochters af. Haar derde dochter had ze nooit want die heeft ander haar. Luizen hebben een voorkeur voor dik haar, vandaar.
Op zondag 7 september 2003 08:36 schreef AnnaLeah het volgende:
Nou Onze dochter heefthet potjandikkie ook! Al een hele lange tijd, of het komt steeds weer terug. Gek worden we ervan. Alle lotions shampo's en ander soortig spul al gekocht en gebruikt, kammen beddegpoed op 80 graden etc etc en och komt het steeds weer terug, wat te doen? Ze heeft haar hele koppie al stuk gekrabt en ze heeft nog eens heel lang haar ook! Ben zelf bang het te krijgen( ben ook een hypogonder voel de hele dag al beesten lopen...) en ik ben ook huiverig dat de baby het oploopt, wie heeft tips tegen gemuteerde en geevalueerde hardnekkige luizen???
quote:Toevallig net een artikel over zitten lezen: eens per week als er geen uitbraak in de buurt is. Men raadde iedere dag ongeveer een uur met de luizenkam kammen om neten te verwijderen aan na de behandeling met shampoo oid. Gedurende ongeveer een week. Of, indien dat te lang was voor het kind, meerdere korte sessies per dag.
Op zaterdag 6 september 2003 22:00 schreef just me het volgende:
ik dacht dat je elke dag moest controleren?
Manlief ook gekamt en gesprayed, mezelf gekamt en gesprayed en oudste heeft er weer een aantal loslopen, je kan ze zo zien kruipen brrrrrrrrrrrr...........
Kan het niet makkelijker,? vind het zo veel werk en die tijd heb ik niet zeg maar... is er niet 1 of ander goedje wat ze in 1 tel elimineerd??
Oh en los daarvan, luizen zijn al zo oud als de weg naar Rome, hoe in Godsname deden ze dat vroeger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |