Een feestje bouwen vanwege degradatiequote:Op maandag 16 april 2007 23:16 schreef Public_NME het volgende:
Zaterdag naar West Ham v Everton en 's avonds ergens een leuke club uitzoeken om een feestje te bouwen.
Ok, dus er genoeg te zien en te doen voor 4 dgn. Tja london vond ik meevallen maar samen met de vrouw moet het vast wel goed komen.quote:Op maandag 16 april 2007 22:02 schreef don-diablo het volgende:
Het is absoluut een studentenstad met al die colleges etc. Ben er zelf ook geweest en het is absoluut mooi om te zien allemaal. Maar hetzelfde geldt voor Oxford dat ook een studentenstad is en Bath is ook gewoon fantastisch om te zien.
Maar jah dan heb je iig overnachting en dat scheelt ook alweer genoeg
Je kunt je dr wel vermaken, alleen is het niet heel groot. Londen is leuker natuurlijk, maar das mijn persoonlijke mening
WHUFC is niet mijn club, dat is FFC namelijk. Maarja maat van me wilde persé naar WHUFC, dus ik ga maar mee. (lijkt me ook leuk) In de tussentijd is het met FFC ook een stuk slechter gegaan, en vliegen we er waarschijnlijk ook uit...quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:33 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Een feestje bouwen vanwege degradatie![]()
![]()
precies!quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:57 schreef Erasmusch het volgende:
Nou ja, misschien dat het met je vriendin wel de moeite waard is, voor ons was het vooral een hinderlijke onderbreking van drinking sessions. Mooie kathedraal natuurlijk, maar iets teveel Jappen en yanks, van die ouwe kinderkopjes, ye olde english tearooms etc
Hehe, langer dan een middagje zou ik er niet voor uittrekken iig. En dan stappen in Bristolquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef don-diablo het volgende:
[..]
precies!![]()
geweldig om te zien toch, nee gekheid. Ik vond Bath mooi om te zien omdat het zo oud was en alles. Al heb ik niet bijster veel gezien van de stad aangezien ik er 2x was. 1e x voor een toernooi en de 2e x voor een wedstrijd. De tweede keer vond ik nog een seizoenskaart voor de rugby club. Heb het maar netjes afgegeven aan het personeel in de pub aangezien het naamsgebonden was en ik waarschijnlijk toch niet vaak naar Bath zou gaan.![]()
Wat vinden jullie dan echt dingen die je gewoon gedoen moet hebben als je in London bent geweest? En dan heb ik het niet over de algemene dingen zoals het kijken naar de Big Ben, London Bridge, London Eye etc etc.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:49 schreef MonopolyMan het volgende:
Aquarium heb ik wel goede dingen over gehoord! London Zoo ben ik wel eens doorheen gewandeld, en het zag er wel leuk uit... maar ik ben niet zo'n dierentuin fan.
Je zit in ieder geval bij Regent's Park en Primrose Hill, een heel mooi gebied daar.
tja ik heb ook geen aanvullingenquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:23 schreef Individual het volgende:
Rondje London in 1 dag voor de eerste keer:
Tower Bridge -> Tower of London -> HMS Belfast –> Monument/City –> Millennium Bridge -> Tate Modern/Shakespear's Globe -> Southbank -> London Eye -> Big Ben/Houses of Parliament -> Westminster Abbey -> White Hall/Downing Street/Horse guards -> Trafalgar Square/National Gallery -> Buckingham Palace -> Mayfair -> Picadilly Circus/West End en dan is de dag wel over.
Dit is allemaal te lopen en ik doe het als ik gasten heb die nog nooit in London zijn geweest en snel 'alles' willen zien. Anders ga ik liever een dagje chillen in Greenwich en Blackheath of Camden.
Hop-on/Hop-off bussen en river cruises zijn ook wel aan te raden om toeristisch London te zien.
Juist!quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:14 schreef Erasmusch het volgende:
En dat ze ook gratis overnachtingen fixen![]()
Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Breuls het volgende:
We kunnen ook een FOK! London Tour verzinnen en een paar resident FOK!kers in London af en toe FOK!kers laten ontvangen. Dan kun je je helemaal uitleven met routes.
omg count me inquote:Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Breuls het volgende:
We kunnen ook een FOK! London Tour verzinnen en een paar resident FOK!kers in London af en toe FOK!kers laten ontvangen. Dan kun je je helemaal uitleven met routes.
All of the above.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.
Wat voor tour zit je aan te denken? Je kan bv verschillende thema's doen als kunst, muziek, architectuur, kroegen, natuur, geschiedenis, transport, wereld cultuur, etc, etc.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.
Wat voor tour zit je aan te denken? Je kan bv verschillende thema's doen als kunst, muziek, architectuur, kroegen, natuur, geschiedenis, transport, wereld cultuur, etc, etc.
Ik doe trouwens niet aan shoppen, theater of bonk-bonk-bonk-clubs.![]()
Laat maar weten wanneer jullie naar London komt en wat je interesses zijn, dan kan er misschien wel wat geregeld worden.quote:Op zondag 22 april 2007 09:38 schreef stevengerrard het volgende:
hahahah leuk idee!!
Wij zijn 14 - 18 juni in Cambridge en zou vast wel een uitstapje richting London in die dagen zitten dus roep maar
hahahah nee er komt geen kleine mee maar de vriendin houdt nu eenmaal van Dierentuinen en aangezien ik er zelf nog niet ben geweest een mooie gelegenheid ( voor de duidelijkheid, we zijn 23 en 26 dus je hoeft van ons geen musea's etc te verwachten, al kan dat heel interessant zijn! )quote:Op zondag 22 april 2007 14:34 schreef Individual het volgende:
London Zoo lijkt me wel leuk. Ik ben er zelfs nog nooit geweest. Regents Park wel en dat is een heel mooi park (niet zo mooi als Greenwich Park trouwens). Komt er ook een kleine mee of is er een speciale reden om naar de dierentuin te gaan?
Mijn interesse is breed en ik ken de weg, dus ik denk dat het beste is als we de plannen daar en dan maken. Als ik iets niet wil doen laat ik het wel weten.
Deze week ga ik naar een Skatalites gig.![]()
Helemaal geen slecht idee, even heen en weer naar Londen is ook zo gedaanquote:Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
Grote FOK!zomerpicknick in een van de parken een idee?
In dat geval zou ik mensen aanraden om op zaterdag rond een uur of tien op Borough market te beginnen. Aldaar vast wat lekker hapjes (mooie oesters!) wegsnoepen voor de lunch en ondertussen tassen vullen met de meest mooie kaasjes, olijven, groentes, zelfgebakken broden en gezoute boter. Misschien ergens wat vleeswaar erbij zoeken en dan lekker richting Hyde Park gaan met de metro. Altijd een succesnummer!quote:Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
Grote FOK!zomerpicknick in een van de parken een idee?
Borough market is een goed idee, maar om dan naar het saaiste park van London te gaan vind ik een beetje zonde. Als je centraal wil blijven kan je beter naar St James', Victoria Embankment of Regent's Park gaan. En als je op Borough Market bent, is Greenwich Park net zover.quote:Op zondag 22 april 2007 22:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
In dat geval zou ik mensen aanraden om op zaterdag rond een uur of tien op Borough market te beginnen. Aldaar vast wat lekker hapjes (mooie oesters!) wegsnoepen voor de lunch en ondertussen tassen vullen met de meest mooie kaasjes, olijven, groentes, zelfgebakken broden en gezoute boter. Misschien ergens wat vleeswaar erbij zoeken en dan lekker richting Hyde Park gaan met de metro. Altijd een succesnummer!
Als je op de eerste dag gaat kan het meevallen, ik ben in 2005 op de eerste dag geweest rond een uurtje of 4 en toen stond er geen rij. De dagen erna wel, zelfde voor 2006. Veel mensen komen uit hun werk en gaan dan nog een paar uurtjes tennis meepakken. Dat deed ik ook, als de rij te lang werd ging ik gewoon naar mijn huis op 400m afstand.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:44 schreef ABBAfan het volgende:
Ik zou heel graag op de maandagavond naar het Wimbledon tennis complex gaan om de sfeer te proeven van de eerste speeldag. Heeft iemand ervaring met Wimbledon? Kom je er na bijvoorbeeld 6 uur makkelijk in of staat er dan nog een wachtrij voor de ingang?
Bedankt voor je info.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Als je op de eerste dag gaat kan het meevallen, ik ben in 2005 op de eerste dag geweest rond een uurtje of 4 en toen stond er geen rij. De dagen erna wel, zelfde voor 2006. Veel mensen komen uit hun werk en gaan dan nog een paar uurtjes tennis meepakken. Dat deed ik ook, als de rij te lang werd ging ik gewoon naar mijn huis op 400m afstand.
Je moet maar gewoon ff naar Southfields gaan en de straat uitlopen en kijken hoelang de rij is op de park road. Ze staan waarschijnlijk wel in het park te wachten, en dan moet je minimaal een uur wachten. (je kan dit vragen aan de stewards)
No worries, je moet maar gewoon ff kijken naar de rij. Nog een tip, het is misschien makkelijker om vanaf Waterloo station de Southwest train te nemen naar Wimbledon station en daar over te stappen op de tube naar Southfields (2 stops). Dit is vele malen sneller dan de tube.quote:
Cool! Ik houd wel van dat soort dingen. Ik houd het in de gaten.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:53 schreef Breuls het volgende:
Banksy is dit: http://www.banksy.co.uk/outdoors/horizontal_1.htm
Stond toevallig van de week iets over in de krant.
Stalkerinnetje!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef twentemeisje het volgende:
Kwamen wij elkaar ook al niet tegen in 'New York' jaguarized (het topic dan)?
Heathrow, gewoon Piccadilly line naar Piccadilly circus. Qua low-cost maatschappijen zou ik Easyjet naar Gatwick nemen en daar een gewone trein (dus niet Gatwick Express naar Victoria!) naar Waterloo nemen, en dan de bakerloo line naar Piccadilly(3 stops).quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:55 schreef jna het volgende:
Even een vraagje.
Als ik in het piccadilly backpackers hotel overnacht welk vliegveld is dan het makkelijkst om naartoe te vliegen ivm met vervoer naar het hotel?
Het wordt een low-cost maatschappij inderdaad dus dan zal het Gatwick wordenquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heathrow, gewoon Piccadilly line naar Piccadilly circus. Qua low-cost maatschappijen zou ik Easyjet naar Gatwick nemen en daar een gewone trein (dus niet Gatwick Express naar Victoria!) naar Waterloo nemen, en dan de bakerloo line naar Piccadilly(3 stops).
Thanks voor de tip maar ik ga met een groep dus kan vandaag nog niet boeken want weet nog niet wie er allemaal gaat.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef Jaguarized het volgende:
Easyjet dus? Je kan ook voor 20 euro retour incl tax naar Stansted vanaf Eindhoven met Ryanair, alleen vandaag nog te boeken.
Stansted is erg duur qua treinkosten, via Gatwick scheelt het je weer een paar pond. (trein is sowieso erg duur in de UK)quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef jna het volgende:
[..]
Thanks voor de tip maar ik ga met een groep dus kan vandaag nog niet boeken want weet nog niet wie er allemaal gaat.![]()
Tja, ik heb het niet zo op het verkeer in London. (ervaring lol)quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf Stansted gaat nu ook de Easybus naar Baker Street.
Niet? Daar blijf ik dus waarschijnlijk als ik in Londen ben...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wij hadden een paar jaar geleden een terugvlucht om maandagochten 7u. We dachten dat we wel konden stappen bij Picc Circus tot 5u. Groot succes was dat![]()
Engelsen beginnen veel eerder!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wij hadden een paar jaar geleden een terugvlucht om maandagochten 7u. We dachten dat we wel konden stappen bij Picc Circus tot 5u. Groot succes was dat![]()
Dat weet ik inmiddels. Maar dan moet je wel weten waar je daar moet zijn. En volgens mij hadden meesten trainers aan dus was het sowieso niet geluktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Engelsen beginnen veel eerder!(je had naar de echte clubs moeten gaan, die zijn wel vaak tot 6.30-7open)
King's Cross is niet het mooiste gebied, en is op het moment onder een grote reconstructie. Qua vervoer zit je er wel heel goed.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:48 schreef Breuls het volgende:
Alles binnen zone 1/2 is inderdaad prima. King's Cross heeft een aantal kruisende metrolijnen, dus dat kan een voordeel zijn. Tower Bridge is een mooi stukje London, alwaar je zonder ergens heen te moeten reizen al best redelijk de toerist kunt uithangen.
Ikzelf verblijf altijd in de buurt van King's Cross, op een half uur lopen van Leicester Square en dus voor mij centraal genoeg.
Je bedoelt St. Pancras? Dat is al jaren, en imho netjes gedaan: je kunt overal nog lopen, soms met een omweggetje maar alles is goed bereikbaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:17 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
King's Cross is niet het mooiste gebied, en is op het moment onder een grote reconstructie.
Goh, ik wist niet eens dat er snelheidsverschillen waren. Weer wat geleerd.quote:Maar voor mensen die het iets uitmaakt; de District, Hammersmith and City, Metropolitan en Circle zijn, vooral in het centrum, een stukje langzamer wegens het delen van sporen en de wat oudere infrastructuur. De Victoria line is de snelste lijn in Londen.
Nee, die nieuwe Districtline vaartuigen hebben wel groene stangen maar de oude (hoge) vaartuigen niet... Dat groene is nl. bij het vernieuwe aangebracht.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij vroegen ons af of de kleur van het metro-interieur overeenkomt met de kleur van de lijn. Ergo: hebben de treinstellen van de Districtlijn allemaal groene stangen?
Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe Districtline vaartuigen hebben wel groene stangen maar de oude (hoge) vaartuigen niet... Dat groene is nl. bij het vernieuwe aangebracht.
Nee, het is gewoon het nieuwe interieur van dat type underground trein. (er zijn nl. verschillende types, kan je meer over vinden op Wiki)quote:Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?
Oh. Alles wordt groen dus?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon het nieuwe interieur van dat type underground trein. (er zijn nl. verschillende types, kan je meer over vinden op Wiki)
Nee, alleen de D-stock treinen (model) die ze vernieuwen. (foto's onderaan http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_D78_Stock). De C-stock treinen hebben geel bijvoorbeeld. (http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_C69_Stock). De treinen die onder én boven de grond gaan worden met een letter omschreven. De treinen die niet boven de grond komen met het jaargetal v/d bouw.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh. Alles wordt groen dus?
Omdat we in de Circkeline telkens een mooi geel kleurtje op de stangen hadden![]()
Heb je een weddenschap?!quote:Op zondag 6 mei 2007 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank voor de info Public_ETC! Ik ga even kijken
Nee, de rare eigenschap dat als ik iets in mijn kop heb, ik wil weten hoe het zitquote:
Nou, ik zag al metro's met gele,groene en rode stangen op die foto'squote:Op zondag 6 mei 2007 21:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee, de rare eigenschap dat als ik iets in mijn kop heb, ik wil weten hoe het zit![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:40 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dat weet ik inmiddels. Maar dan moet je wel weten waar je daar moet zijn. En volgens mij hadden meesten trainers aan dus was het sowieso niet gelukt![]()
Bij Oceana in Kingston zijn ze wel erg streng, heren moeten nette schoenen en een overhemd aanhebben. (en ID voor iedereen) Laatst kwam een maat van mij bijna niet binnen omdat hij zwarte Adidasjes aan had...quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Drive-r het volgende:
Trainers boeit niet in London, ik kom in ieder geval overal binnen op mijn adidas-jes...
[..]
Behalve op maandagquote:Op maandag 7 mei 2007 14:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Bij Oceana in Kingston zijn ze wel erg streng, heren moeten nette schoenen en een overhemd aanhebben. (
Ja, de stangen zijn in de regel de kleur van de lijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?
Het gebied ten noorden van King's Cross is nog steeds niet het mooiste - en is nog steeds onder constructie voor het grootste gedeelte, maar over het algemeen is het nog wel goed bereikbaar ja. Het station is wel netjes en goed bereikbaar.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:34 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je bedoelt St. Pancras? Dat is al jaren, en imho netjes gedaan: je kunt overal nog lopen, soms met een omweggetje maar alles is goed bereikbaar.
| 1 2 3 | ____ _______---- ----__________ |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |