Het schijnt dat er wel een scenario was waarbij Mills uiteindelijk John Doe doodschoot maar dat is nooit gebruikt
toch maar het origineel na "overleg" met Verbal
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 21-01-2002 00:50]
De kracht van suggestie is effectiever als je niet laat zien wat er in de doos zit en puur afgaat op de reactie van Mills en Somerset.
Bovendien is het einde krachtiger als juist Mills het laatste schot lost. De jonge, carefree detective die aan het eind van het verhaal compleet rockbottom heeft geraakt en Somerset wie niets anders rest dan zijn retirement op te zoeken.
Alleen met dit einde heeft de laatste regel in die film, die hier toevallig onder mijn post staat, de juiste hoeveelheid impact.
quote:Indeed, de suggestie heeft een grotere kracht. IllOgical heeft de DVD niet, maar zouden daar geen alternatieve eindes op kunnen staan?
Op zondag 20 januari 2002 22:24 schreef Argento het volgende:
Totally disagree.De kracht van suggestie is effectiever als je niet laat zien wat er in de doos zit en puur afgaat op de reactie van Mills en Somerset.
Bovendien is het einde krachtiger als juist Mills het laatste schot lost. De jonge, carefree detective die aan het eind van het verhaal compleet rockbottom heeft geraakt en Somerset wie niets anders rest dan zijn retirement op te zoeken.
Alleen met dit einde heeft de laatste regel in die film, die hier toevallig onder mijn post staat, de juiste hoeveelheid impact.
quote:Sorry! Hmmm oke weer wat geleerd... Maar waarom klik je dan gvd op het topic!!!
Op zondag 20 januari 2002 22:25 schreef Wolk het volgende:
Ja leuk! Die hoef ik dus niet meer te zien
quote:Ik ben het met jou eens.
Op zondag 20 januari 2002 22:16 schreef calvobbes het volgende:
Wat mij betreft toch wel een vekeerd einde van een briljante film.
Het is te ineens afgelopen en wat mij betreft had Somerset John doe moeten nerschieten. Het was wel te verwachtten dat Mills het zou doen.
En ik had ook nog wel een groter schokmoment (met het hoofd van Tracy, dood en levend) in de film willen zien. Alleen maar om schok voor de kijker nog groter te maken. Nu zag je maar 1 frame van Tracy.Wat vind jij?
Het schijnt dat er wel een scenario was waarbij Mills uiteindelijk John Doe doodschoot maar dat is nooit gebruikt
quote:Je ziet toch 'spoiler' in de titel staan?
Op zondag 20 januari 2002 22:25 schreef Wolk het volgende:
Ja leuk! Die hoef ik dus niet meer te zien
enniewee
quote:hoe had je je dat 'levend' voorgesteld?
(met het hoofd van Tracy, dood en levend)
quote:Zou kunnen, maar zijn geen andere eindes opgenomen...
Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef IllOgical het volgende:[..]
Indeed, de suggestie heeft een grotere kracht. IllOgical heeft de DVD niet, maar zouden daar geen alternatieve eindes op kunnen staan?
quote:Korte Flashback! Zit er nu ook in, maar dan maar 1 frame...
Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef Argento o.a. het volgende:hoe had je je dat 'levend' voorgesteld?
quote:Dat Mills John Doe neerschoot was essentieel voor de film. Het thema was dat de wereld vol zondaars is, en dat de zonde het wint van de deugd (wat ook de point was van John Doe, zie zijn speech in de auto). John Doe wint dus van Mills door hem zijn 'meesterwerk' te voltooien (lees: hem neer te schieten). Doe staat tenslotte voor de laatste zonde 'envy'. Had Somerset Doe neergeschoten dan was Doe niet in zijn opzet geslaagd en had het thema er heel anders uitgezien: het goede wint uiteindelijk van het kwade. Een happy end had dan ook totaal niet gepast in de film.
Wat mij betreft toch wel een vekeerd einde van een briljante film.
Het is te ineens afgelopen en wat mij betreft had Somerset John doe moeten nerschieten. Het was wel te verwachtten dat Mills het zou doen.
En ik had ook nog wel een groter schokmoment (met het hoofd van Tracy, dood en levend) in de film willen zien. Alleen maar om schok voor de kijker nog groter te maken. Nu zag je maar 1 frame van Tracy.Wat vind jij?
En op het moment dat Somerset de doos opent, weet je als kijker nog niet wat er in zit. Dan was de spanning uit de laatste scene gehaald.
quote:Hoe zie jij die dan? Somerset die een nieuw groentje op gaat leiden ?
Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef Juup© het volgende:Ik ben het met jou eens.
Alleen op de manier waar het nu is gegaan kan er een vervolg op komen.
quote:Soms is het aan te raden om een vervolg achterwege te laten...
quote:Inderdaad, ik hoop dat er op unieke films als deze (en ook op films als Memento en The Truman Show) geen vervolg zal komen. Daar lenen dit soort films zich niet voor. Fincher heeft wel een nieuwe film klaar, The Panic Room, waar ik zeer benieuwd naar ben.
Op zondag 20 januari 2002 22:32 schreef Argento het volgende:[..]
Soms is het aan te raden om een vervolg achterwege te laten...
quote:Hmmm jah, is wat voor te zeggen. Maar zou toch ook wel verrassend zijn geweest als John Doe niet had gewonnen... Maar dan zou het weer minder duidelijk zijn dat "Envy" de 7e doodzonde was...
Op zondag 20 januari 2002 22:31 schreef RoK het volgende:Dat Mills John Doe neerschoot was essentieel voor de film. Het thema was dat de wereld vol zondaars is, en dat de zonde het wint van de deugd (wat ook de point was van John Doe, zie zijn speech in de auto). John Doe wint dus van Mills door hem zijn 'meesterwerk' te voltooien (lees: hem neer te schieten). Doe staat tenslotte voor de laatste zonde 'envy'. Had Somerset Doe neergeschoten dan was Doe niet in zijn opzet geslaagd en had het thema er heel anders uitgezien: het goede wint uiteindelijk van het kwade. Een happy end had dan ook totaal niet gepast in de film.
quote:Had ook later gekund, op het moment dat dat Mills aan het twijfelen was of zo...
En op het moment dat Somerset de doos opent, weet je als kijker nog niet wat er in zit. Dan was de spanning uit de laatste scene gehaald.
quote:Nee, een copycat die de moorden herhaald of er op voortborduurt en dat Mills uit de bak (of gekkenhuis) gehaald wordt en er achter aan moet gaan (zoals vaak gebeurt in amerikaanse films).
Op zondag 20 januari 2002 22:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
Hoe zie jij die dan? Somerset die een nieuw groentje op gaat leiden ?
quote:
Op zondag 20 januari 2002 22:39 schreef Juup© het volgende:Nee, een copycat die de moorden herhaald of er op voortborduurt en dat Mills uit de bak (of gekkenhuis) gehaald wordt en er achter aan moet gaan (zoals vaak gebeurt in amerikaanse films).
quote:Klinkt als het type sequel waarvoor zowel Pitt als Fincher zich niet lenen.
Nee, een copycat die de moorden herhaald of er op voortborduurt en dat Mills uit de bak (of gekkenhuis) gehaald wordt en er achter aan moet gaan (zoals vaak gebeurt in amerikaanse films).
Met andere woorden: Just don't
quote:The writer, Andrew Kevin Walker, completed two separate drafts of the ending. The first is the one that we see, and the second is one where John Doe is killed by Somerset instead of Mills. This alternate ending sequence was storyboarded and is included in the published script, but never filmed.
Op zondag 20 januari 2002 22:16 schreef calvobbes het volgende:Het is te ineens afgelopen en wat mij betreft had Somerset John doe moeten nerschieten. Het was wel te verwachtten dat Mills het zou doen.
quote:Die frame is niet te zien als je niet weet dat het er inzit. Daardoor voel je onbewust dat het idd het hoofd is van Gwyneth in de doos. Fantastisch einde dus!
Nu zag je maar 1 frame van Tracy.
Ik kwam trillend de bios uit.
quote:Volledig mee eens!!
Op zondag 20 januari 2002 22:24 schreef Argento het volgende:
Totally disagree.De kracht van suggestie is effectiever als je niet laat zien wat er in de doos zit en puur afgaat op de reactie van Mills en Somerset.
quote:Idd, maar de amerikaans filmwereld zou er haar hand niet voor omdraaien.
Op zondag 20 januari 2002 22:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
zo'n verhaal zou Seven wel heel erg naar beneden halen als ze dat doen
Films als deze moeten imo geen vervolg krijgen...
quote:Laat staan Freeman.
Op zondag 20 januari 2002 22:43 schreef Argento het volgende:Klinkt als het type sequel waarvoor zowel Pitt als Fincher zich niet lenen.
quote:EXT. MARSHLANDS, INDUSTRIAL ROAD -- EARLY EVENING
Op maandag 21 januari 2002 13:34 schreef bluesparkle het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dat het hoofd van zijn vrouw in de doos zit?
Somerset stumbles backwards, away from the open box. He is white
as a sheet, eyes filled with numb fear. He leans against his car
for support, wretches, sick, holds the back of his hand to his
mouth.
SOMERSET
No...
EXT. MARSHLANDS -- EARLY EVENING
Mills is watching Somerset, grabs John Doe by the shirt.
MILLS
Get up. Stand up! Let's go!
Doe stands, tries to walk. Mills is walking quickly, towards
Somerset. Doe can't keep up.
JOHN DOE
You've made a good life for yourself...
MILLS
Shut up!
Doe falls and Mills starts dragging him through the reeds.
EXT. MARSHLANDS, INDUSTRIAL ROAD -- EARLY EVENING
Somerset wipes saliva from his lips and tears from his eyes. He
takes a deep breath, looks to see Mills dragging Doe.
SOMERSET
Oh, fuck, no...
Somerset straightens, tries to pull himself together. He
swallows, draws his gun.
SOMERSET
(into hidden mic)
Listen... listen to me. Whatever you do...
don't come in here. Stay away. No matter
what you hear, do not move in!
(starts towards Mills)
John Doe has the upper hand.
Somerset picks up his switchblade and flips the blade back in.
He enters the marsh.
EXT. MARSHLANDS -- EARLY EVENING
Mills sees Somerset coming and pulls Doe so that Doe stands.
JOHN DOE
(quietly, watching)
Here he comes.
MILLS
(shouts to Somerset)
What the fuck is going on?
JOHN DOE
(to Mills)
I want you to know, I wish I could have
lived like you do.
Somerset starts running towards Mills, mud splattering.
SOMERSET
Mills... put down your gun! Throw it away!
Mills leaves Doe behind, walks towards Somerset, gun down.
MILLS
What?
Somerset is fifty yards away and closing.
SOMERSET
Throw your gun down now!
MILLS
What are you talking about? What happened?
JOHN DOE
Are you listening to me, Detective Mills?
I'm trying to tell you how much I admire
you... and your pretty wife Tracy.
Mills freezes, turns to Doe. Doe smiles. Somerset is close.
SOMERSET
Throw your weapon, detective! Now!
MILLS
(to John Doe)
What did you say?
JOHN DOE
It's surprising how easily a member of the
press can purchase information from the men
in your precinct.
SOMERSET
David... please...
JOHN DOE
I visited your home this morning, after you
left.
Mills is filled with an aching terror.
JOHN DOE
I tried to play husband... tried to taste
the life of a simple man, but it didn't
work out. So, I took a souvenir.
Mills turns to look at Somerset with pleading eyes. Somerset
holds out his hand.
SOMERSET
Give me the gun.
JOHN DOE
Her pretty head.
MILLS
Somerset...
JOHN DOE
Because I envy your normal life. Envy is
my sin.
Somerset can't hold back tears.
Fury rises in Mill and he turns to level his gun at John Doe.
Somerset raises his gun and points it at Mills.
SOMERSET
No!
Mills sees Somerset's gun, raises his gun to Somerset.
MILLS
Tell me it's not true.
SOMERSET
I can't let you do this...
Mills steps forward, enraged.
------------
Hij zegt dus niet dat het NIET waar is.
quote:Omdat hij zegt: "I brought her pretty little head as a souvenir" (ofzo).
Op maandag 21 januari 2002 13:34 schreef bluesparkle het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dat het hoofd van zijn vrouw in de doos zit? Ik denk namelijk dat het de baby is, omdat John Doe ook weet dat zijn vrouw zwanger is.
quote:Telt de baby al? Weet niet hoe oud de foetus was.
Op maandag 21 januari 2002 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Het enige gat in het verhaal is dat er geen zeven doden zijn, maar acht.
quote:hoezo? Het gaat over de 7 zonden niet over het aantal doden.
Op maandag 21 januari 2002 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Het enige gat in het verhaal is dat er geen zeven doden zijn, maar acht.
quote:Baat het niet schaadt het niet, zeikerd.
Op maandag 21 januari 2002 16:29 schreef qube808 het volgende:
Waarom een spoiler alert als het over een film gaat uit 1995Beetje overdreven...
quote:Ik dacht dat de laatste zonde Wrath was? (het doodschieten van John Doe dus, Envy was het doden van de zwangere vriendin)
Op zondag 20 januari 2002 22:31 schreef RoK het volgende:[..]
Dat Mills John Doe neerschoot was essentieel voor de film. Het thema was dat de wereld vol zondaars is, en dat de zonde het wint van de deugd (wat ook de point was van John Doe, zie zijn speech in de auto). John Doe wint dus van Mills door hem zijn 'meesterwerk' te voltooien (lees: hem neer te schieten). Doe staat tenslotte voor de laatste zonde 'envy'. Had Somerset Doe neergeschoten dan was Doe niet in zijn opzet geslaagd en had het thema er heel anders uitgezien: het goede wint uiteindelijk van het kwade. Een happy end had dan ook totaal niet gepast in de film.
Maar 't is al weer een poos geleden dat ik hem zag.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 21-01-2002 16:59]
quote:Tagline: Seven deadly sins. Seven ways to die!
Op maandag 21 januari 2002 16:40 schreef Herald het volgende:[..]
hoezo? Het gaat over de 7 zonden niet over het aantal doden.
Gaat erom dat de ongeboren baby niet wordt meegerekend als dode.
quote:Nee, want de persoon die gedood wordt is in alle gevallen de zondaar die moet boeten voor de zonde. En aangezien John Doe ruiterlijk toegeeft jaloers te zijn op Mills en zijn mooie vrouw is hij degene die zich schuldig maakt aan de doodszonde Envy. Dat gedeelte over Wrath is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij is het ook alweer enige tijd geleden.
Op maandag 21 januari 2002 16:54 schreef milagro het volgende:[..]
Ik dacht dat de laatste zonde Wrath was? (het doodschieten van John Doe dus, Envy was het doden van de zwangere vriendin)
Maar 't is al weer een poos geleden dat ik hem zag.
quote:Wrath is dat wat Mills voelt als hij beseft wat er in de doos zit en datgene wat hij tot uitvoer zou brengen als hij John Doe zou doden en wat Somerset uiteindelijk ipv hem doet. Immers de laatste dode is John Doe. Dus is Wrath de laatste zonde die begaan wordt. Wat weer klopt met wat je zelf zegt, dat degene die de zonde begaat, moet sterven. John Doe sterft niet voor Wrath, maar voor Envy en Mills zou sterven voor het in koele bloede doodschieten van John Doe, hij zou de doodstraf hebben gekregen. Maar Somerset heeft dat voorkomen door zelf John Doe dood te schieten.
Op maandag 21 januari 2002 18:31 schreef RoK het volgende:[..]
Nee, want de persoon die gedood wordt is in alle gevallen de zondaar die moet boeten voor de zonde. En aangezien John Doe ruiterlijk toegeeft jaloers te zijn op Mills en zijn mooie vrouw is hij degene die zich schuldig maakt aan de doodszonde Envy. Dat gedeelte over Wrath is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij is het ook alweer enige tijd geleden.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 21-01-2002 19:19]
quote:Je hebt gelijk, Mills schoot toch zelf. Ik was in de war met wat ik toen hoopte
Op maandag 21 januari 2002 19:25 schreef SunChaser het volgende:
Nee, Mills. Die schiet uit wraak.
Dus Mills zou de doodstraf gekregen hebben.
quote:En jonge, veelbelovende detective, die de moordenaar van zijn vrouw en ongeboren kind neerschiet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar 1 rechter, pardon jury, bestaat die deze man de doodstraf zou opleggen.
Dus Mills zou de doodstarf gekregen hebben
Maar hoewel Mills feitelijk nog leeft, kun je wel zeggen dat zijn leven effectively compleet voorbij is (en zelfmoord wel ns een reele optie geworden zou kunnen zijn). De doodzonde wrath heeft op hem zeker haar weerslag.
Ik hoop overigens dat Merel de film in een ander licht beziet als ze dit topic nog ns doorleest (hoewel smaken uiteraard blijven verschillen).
quote:Kom op man, als degene die de zonde begaat moet sterven, is John Doe toch 'envy' en niet de vrouw van Mills? Zij maakt zich toch niet schuldig aan jaloezie. De moord op haar had niets te doen met een zonde. Zij was een onschuldig schaap wat geofferd moest worden om zijn plan in werking te laten treden.
Op maandag 21 januari 2002 19:08 schreef milagro het volgende:[..]
Envy was het doden van de echtgenote door John Doe, wat had moeten leiden tot de Wrath van Mills, wat hem de doodstraf had opgeleverd.
quote:Waarschijnlijk niet, hoewel het wel een soort van executie was geweest, het doodschieten van John Doe, weliswaar begrijpelijk, maar wel fout.
Op maandag 21 januari 2002 19:36 schreef Argento het volgende:[..]
En jonge, veelbelovende detective, die de moordenaar van zijn vrouw en ongeboren kind neerschiet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar 1 rechter, pardon jury, bestaat die deze man de doodstraf zou opleggen.
[..]
quote:je begrijpt me niet, man (ik ben dus een vrouw)
Op maandag 21 januari 2002 19:51 schreef RoK het volgende:[..]
Kom op man, als degene die de zonde begaat moet sterven, is John Doe toch 'envy' en niet de vrouw van Mills? Zij maakt zich toch niet schuldig aan jaloezie. De moord op haar had niets te doen met een zonde. Zij was een onschuldig schaap wat geofferd moest worden om zijn plan in werking te laten treden.
De daad van het doden van de vrouw was om de reden van Envy gedaan. John Doe voelde afgunst jegens Mills en doodde daarom zijn vrouw, het object van afgunst.
John Doe : "I took it because I envy your normal life, Detective. It seems that envy is my sin"
Die moord zou leiden tot de laatste zonde Wrath, het doden van de moordenaar van zijn vrouw, dat weer zou kunnen leiden tot het einde van Mills letterlijk of figuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 21-01-2002 20:02]
quote:Dit is dus de zonde die Mills heeft begaan. Niet geduldig of meelevend zijn, maar gelijk doodschieten.
Wrath/Anger - Virtue against which it sins: Kindness
Kindness means taking the tender approach, with patience and compassion. Anger is often our first reaction to the problems of others. Impatience with the faults of others is related to this.
quote:Grrr, het gaat niet om het object van een doodszonde, maar om degene die de zonde begaat. Diegene moet dood en daarom heeft de moord op zijn vrouw geen betekenis. Het is een middel tot een doel. Pas als degene die de zonde begaat gedood wordt slaagt het plan van Doe. Wat dat betreft had de dood van Doe dus het doel om 'af te rekenen' met de zondaar die zich schuldig maakt aan jaloezie, hijzelf dus. De moord op de vrouw was verder niet van belang. Hij doodde haar niet uit afgunst, maar zorgde er zo voor dat Mills hem doodschoot.
Op maandag 21 januari 2002 19:56 schreef milagro het volgende:[..]
je begrijpt me niet, man (ik ben dus een vrouw)
De daad van het doden van de vrouw was om de reden van Envy gedaan. John Doe voelde afgunst jegens Mills en doodde daarom zijn vrouw, het object van afgunst.
Die moord zou leiden tot de laatste zonde Wrath, het doden van de moordenaar van zijn vrouw, dat weer zou kunnen leiden tot het einde van Mills letterlijk of figuurlijk.
Jij begrijpt MIJ niet!
quote:Eik klopt dat niet. De eerste 5 doden waren personen die één van de 7 doodzonden als eigenschap bezaten. Dus nu zouden de rollen ineens zijn omgedraaid.
Op maandag 21 januari 2002 19:56 schreef milagro het o.a. volgende:De daad van het doden van de vrouw was om de reden van Envy gedaan. John Doe voelde afgunst jegens Mills en doodde daarom zijn vrouw, het object van afgunst.
quote:John Doe begaat de zonde van Envy, en wordt toch gedood door Mills. Hij wordt dus gestraft voor zijn zonde door gedood te worden door Mills.
Op maandag 21 januari 2002 20:03 schreef RoK het volgende:[..]
Grrr, het gaat niet om het object van een doodszonde, maar om degene die de zonde begaat. Diegene moet dood en daarom heeft de moord op zijn vrouw geen betekenis. Het is een middel tot een doel. Pas als degene die de zonde begaat gedood wordt slaagt het plan van Doe. Wat dat betreft had de dood van Doe dus het doel om 'af te rekenen' met de zondaar die zich schuldig maakt aan jaloezie, hijzelf dus. De moord op de vrouw was verder niet van belang. Hij doodde haar niet uit afgunst, maar zorgde er zo voor dat Mills hem doodschoot.
Jij begrijpt MIJ niet!
"I took it because I envy your normal life, Detetective. It seems that envy is MY sin"
Dat zegt John Doe vlak voor dat Mills hem doodschiet.
quote:Daar wil ik nog even aan toevoegen dat hij (Doe dus), alleen door jaloers zou zijn, Mills niet zover zou kunnen krijgen zijn 'werk' te voltooien. Daarom moest hij wel iets heel ergs doen / haar vermoorden. Jaloezie is dan ook niet de primaire oorzaak van de moord op zijn vrouw.
Op maandag 21 januari 2002 20:03 schreef RoK het volgende:[..]
Grrr, het gaat niet om het object van een doodszonde, maar om degene die de zonde begaat. Diegene moet dood en daarom heeft de moord op zijn vrouw geen betekenis. Het is een middel tot een doel. Pas als degene die de zonde begaat gedood wordt slaagt het plan van Doe. Wat dat betreft had de dood van Doe dus het doel om 'af te rekenen' met de zondaar die zich schuldig maakt aan jaloezie, hijzelf dus. De moord op de vrouw was verder niet van belang. Hij doodde haar niet uit afgunst, maar zorgde er zo voor dat Mills hem doodschoot.
Jij begrijpt MIJ niet!
quote:Ik wil best de hele slotscene neerzetten hier. Ik heb het script voor mijn neus liggen nu.
Op maandag 21 januari 2002 20:04 schreef calvobbes het volgende:[..]
Eik klopt dat niet. De eerste 5 doden waren personen die één van de 7 doodzonden als eigenschap bezaten. Dus nu zouden de rollen ineens zijn omgedraaid.
Ze heeft wel aangegeven dat ze het in Chicago (?) niet leuk vind en daar weg wilde. Maar dat is niet te vergelijken met een doodzonde
John Doe zegt wel in het telefoon gesprek, als ze zijn flat hebben gevonden, dat die zijn plannen aan zal moeten passen. Dat zou er ook mee te maken kunnen hebben...
quote:Je uitleg klopt wel, maar je benadrukt iets wat in het verhaal eigenlijk (in de essentie) niet ter zake doet (de moord op zijn vrouw).
Op maandag 21 januari 2002 20:08 schreef milagro het volgende:[..]
Ik wil best de hele slotscene neerzetten hier. Ik heb het script voor mijn neus liggen nu.
quote:Ah! Dat was dus zijn gedachte
Op maandag 21 januari 2002 20:06 schreef milagro o.a. het volgende:"I took it because I envy your normal life, Detetective. It seems that envy is MY sin"
Dat zegt John Doe vlak voor dat Mills hem doodschiet.
quote:jawel, die moord was uit Envy gedaan en dus een van de 7 zondes.
Op maandag 21 januari 2002 20:12 schreef RoK het volgende:[..]
Je uitleg klopt wel, maar je benadrukt iets wat in het verhaal eigenlijk (in de essentie) niet ter zake doet (de moord op zijn vrouw).
quote:Idd, maar vergeleken met de eerste 5 moorden had Doe eigenlijk iemand moeten vermoorden die wraakzuchtig was. Doe had niet zelf uit wraak moeten doden...
Op maandag 21 januari 2002 20:15 schreef milagro het volgende:jawel, die moord was uit Envy gedaan en dus een van de 7 zondes.
quote:Dat was dus de change of plans.
Op maandag 21 januari 2002 20:16 schreef calvobbes het volgende:[..]
Idd, maar vergeleken met de eerste 5 moorden had Doe eigenlijk iemand moeten vermoorden die wraakzuchtig was. Doe had niet zelf uit wraak moeten doden...
quote:yep, dan is dat ook duidelijk
Op maandag 21 januari 2002 20:18 schreef milagro het volgende:Dat was dus de change of plans.
quote:Doe doodde dan ook niet uit wraak. Ach, laat maar.
Op maandag 21 januari 2002 20:16 schreef calvobbes het volgende:[..]
Idd, maar vergeleken met de eerste 5 moorden had Doe eigenlijk iemand moeten vermoorden die wraakzuchtig was. Doe had niet zelf uit wraak moeten doden...
quote:Maar zorgde hij er dan niet zelf voor dat hij gearresteerd werd? Hij liep nota bene zelf het politiebureau binnen.
Op maandag 21 januari 2002 20:20 schreef milagro het volgende:
als hij niet gearresteerd was, had hij zelf die wrath uit kunnen voeren. nu moest een ander het lijstje afmaken.
quote:Ja, die change of plans was misschien al het naar binnenlopen zelf en vond hij het meer effectvol om Mills die enerlaatste zonde te laten afstraffen en tegelijkertijd de laatste zonde te laten begaan.
Op maandag 21 januari 2002 20:22 schreef RoK het volgende:[..]
Maar zorgde hij er dan niet zelf voor dat hij gearresteerd werd? Hij liep nota bene zelf het politiebureau binnen.
Ik kan me ook niet herinneren dat het een must was , dat Doe zelf alle 7 zondes moest vergelden.
Hij wilde gewoon 7 zondes afgestraft zien, denk ik... 5 door hem en 2 door een ander.
quote:Die had ik ook al gepost, zoals je kunt zien. Hoe dan ook, de vrouw van Mills is niet vermoord vanwege een doodzonde, maar omdat John Doe daar zin in had (uit jaloezie)
Op maandag 21 januari 2002 20:08 schreef milagro het volgende:[..]
Ik wil best de hele slotscene neerzetten hier. Ik heb het script voor mijn neus liggen nu.
quote:Envy dus, en dat is een van de 7 zondes.
Op maandag 21 januari 2002 21:39 schreef SunChaser het volgende:[..]
Die had ik ook al gepost, zoals je kunt zien. Hoe dan ook, de vrouw van Mills is niet vermoord vanwege een doodzonde, maar omdat John Doe daar zin in had (uit jaloezie)
quote:Goed, gaan we weer. Niet het motief van de dader wordt aangemerkt als een zonde, maar datgene waar degene die wordt vermoord zich schuldig aan maakt. Op het moment dat Doe Mills' vrouw vermoord doet hij dat weliswaar uit jaloezie, maar daarmee is nog niet afgerekend met de zonde Envy. Dat gebeurt dus pas als Mills Doe een kogel door z'n kop jaagt. Dus de moord op de vrouw doet eigenlijk niet terzake. Het is een middel tot een doel (nl. dat Mills de trekker overhaalt en zo Doe's masterplan vervolmaakt.)
Op woensdag 23 januari 2002 21:45 schreef milagro het volgende:[..]
Envy dus, en dat is een van de 7 zondes.
Maar wat ik wel een raar punt vond was dat Sommerset naar Mills roept dat John Doe alle troefen in handen heeft. Alsof Sommerset niet wil dat de zeven doodzonden worden begaan (alleen wraak is dan nog niet uitgevoerd). Net als Ranja zegt, niet zeuren maar gewoon afmaken. Er zijn (behalve de polotiemensen) geen getuigen in de buurt, dus knallen maar.
quote:Somerset wil Mills alleen weerhouden van zijn daad vanwege de gevolgen die het voor Mills zal hebben. Mills wordt dan ook afgevoerd op het einde. Waarschijnlijk zal hij toch een paar jaartjes moeten zitten.
Op zaterdag 26 januari 2002 14:37 schreef SunChaser het volgende:
Idd.Maar wat ik wel een raar punt vond was dat Sommerset naar Mills roept dat John Doe alle troefen in handen heeft. Alsof Sommerset niet wil dat de zeven doodzonden worden begaan (alleen wraak is dan nog niet uitgevoerd). Net als Ranja zegt, niet zeuren maar gewoon afmaken. Er zijn (behalve de polotiemensen) geen getuigen in de buurt, dus knallen maar.
quote:Gezien de rauw-realistisch pessimistische visie in de film lijkt het me zeer waarschijnlijk dat hij moet zitten, net als jij, wanneer je een inbreker neerslaat met een honkbalknuppel.
Op zaterdag 26 januari 2002 14:49 schreef SunChaser het volgende:
Geloof ik niks van dat hij moet zitten. Zijn carriere is over, maar zitten, nee dat geloof ik niet.
quote:Mmm... inderdaad, misschien neemt 'ie Johnny Cochran in de arm (= gegarandeerde vrijspraak)
Op zaterdag 26 januari 2002 15:15 schreef SunChaser het volgende:
Dit is Amerika.
quote:Zeg ik ook
Op zaterdag 26 januari 2002 13:40 schreef RoK het volgende:[..]
Goed, gaan we weer. Niet het motief van de dader wordt aangemerkt als een zonde, maar datgene waar degene die wordt vermoord zich schuldig aan maakt. Op het moment dat Doe Mills' vrouw vermoord doet hij dat weliswaar uit jaloezie, maar daarmee is nog niet afgerekend met de zonde Envy. Dat gebeurt dus pas als Mills Doe een kogel door z'n kop jaagt. Dus de moord op de vrouw doet eigenlijk niet terzake. Het is een middel tot een doel (nl. dat Mills de trekker overhaalt en zo Doe's masterplan vervolmaakt.)
quote:OK, ik draafde door. Heb ik wel vaker last van.
Op zaterdag 26 januari 2002 15:36 schreef milagro het volgende:[..]
Zeg ik ook
Ik bedoelde alleen te zeggen, dat die moord op Mills vrouw niet puur voor de lol was, maar om de zonde van Doe uit te drukken (Envy) en de zonde van Mills (Wrath) uit te lokken. Waardoor hij idd. bij Envy niet de zondaar zelf straft, maar zelf de zondaar is. Het is blijkbaar niet een must dat met een zonde afgerekend wordt bij de overtreder zelf. Dat was wel 5 maal het geval, maar die verandering van MO geeft juist het onverwachte aspect.
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 16:14 schreef RoK het volgende:[..]
OK, ik draafde door. Heb ik wel vaker last van.
Het is ook zo'n goeie film.
quote:Dan had die een ander einde kunnen verzinnen.
Op zondag 27 januari 2002 01:03 schreef Mza het volgende:
Een ding vind ik nog typisch aan de film en dat is dat Doe dit meesterwerk ruim van te voren plande door bijvoorbeeld die drugsdealer een jaar lang uit te mergen. Maar Mill, de centrale figuur voor de laatste twee zondes komt pas op het laatste moment op de afdeling. Mill was een beetje een driftkikker en had een vrouw, als Mill er niet bij was geweest en Somerset de zaak in zijn eentje moeten proberen op te lossen en Doe had hem waarschijnlijk niet zover gekregen. Doe moest dus van te voren er maar op hopen dat hij de juiste mensen tegen zou komen, toch
Het laatste gedeelte stond nog niet vast. Stel dat Doe dan de partner van een willekeurige politie agent neer zou schieten, dan zou de politie agent die nog leeft denk ik z'n woede ook niet de baas kunnen blijven.
quote:Misschien wilde Doe nog werkelijk twee andere slachtoffers kiezen, maar kwam Mills ineens op z'n pad. (remember scene op de trap: Doe doet zich voor als journalist, Mills mept hem omdat hij geen foto's mag maken)
Op zondag 27 januari 2002 01:03 schreef Mza het volgende:
Een ding vind ik nog typisch aan de film en dat is dat Doe dit meesterwerk ruim van te voren plande door bijvoorbeeld die drugsdealer een jaar lang uit te mergen. Maar Mill, de centrale figuur voor de laatste twee zondes komt pas op het laatste moment op de afdeling. Mill was een beetje een driftkikker en had een vrouw, als Mill er niet bij was geweest en Somerset de zaak in zijn eentje moeten proberen op te lossen en Doe had hem waarschijnlijk niet zover gekregen. Doe moest dus van te voren er maar op hopen dat hij de juiste mensen tegen zou komen, toch
quote:Ja, is een dunne pocket, geschreven nadat de film er was geloof ik.
Op zondag 27 januari 2002 01:40 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft 1 van jullie trouwens het boek gelezen?
quote:Precies ! Zo is het en niet anders
Op zaterdag 26 januari 2002 15:36 schreef milagro het volgende:[..]
Zeg ik ook
Ik bedoelde alleen te zeggen, dat die moord op Mills vrouw niet puur voor de lol was, maar om de zonde van Doe uit te drukken (Envy) en de zonde van Mills (Wrath) uit te lokken. Waardoor hij idd. bij Envy niet de zondaar zelf straft, maar zelf de zondaar is. Het is blijkbaar niet een must dat met een zonde afgerekend wordt bij de overtreder zelf. Dat was wel 5 maal het geval, maar die verandering van MO geeft juist het onverwachte aspect.
quote:Niet helemaal. Want hij heeft het wel zo uitgekiend dat, wil hij slagen in zijn opzet, de zondaar van envy (hijzelf) wel degelijk gestraft wordt. Als Mills niet schiet, slaagt hij niet in zijn plan.
Waardoor hij idd. bij Envy niet de zondaar zelf straft, maar zelf de zondaar is. Het is blijkbaar niet een must dat met een zonde afgerekend wordt bij de overtreder zelf.
Maar anders dan dat, bij pride bijvoorbeeld, laat hij de zondaar de keuze. Bellen voor hulp of zelfmoord. Kennelijk kiest ze voor het laatste, maar dat neemt niet weg dat ze de keuze heeft gehad.
Feitelijk is alleen wrath de zonde die ongestraft blijft, maar je kunt je afvragen in hoeverre dat zo is, gezien de toestand waarin Mills na het e.e.a. verkeert. Zoiets merkte ie in de auto ook al op, nadat hij hem 'gespaard heeft'. Iets met de strekking van '...your future, or at least the future I want you to have...' Dat komt aardig uit.
quote:Envy wordt gestraft door middel van Wrath, bedoelde ik, en niet zoals bij de vorige moorden het geval was, wordt Envy afgestraft door John Doe zelf, hij is immers zelf degene die zich aan Envy schuldig maakt. De vrouw van Mills is dus slechts Means to an End en heeft zelf geen zonde begaan.
Op zondag 27 januari 2002 16:17 schreef Argento het volgende:[..]
Niet helemaal. Want hij heeft het wel zo uitgekiend dat, wil hij slagen in zijn opzet, de zondaar van envy (hijzelf) wel degelijk gestraft wordt. Als Mills niet schiet, slaagt hij niet in zijn plan.
Maar anders dan dat, bij pride bijvoorbeeld, laat hij de zondaar de keuze. Bellen voor hulp of zelfmoord. Kennelijk kiest ze voor het laatste, maar dat neemt niet weg dat ze de keuze heeft gehad.
Feitelijk is alleen wrath de zonde die ongestraft blijft, maar je kunt je afvragen in hoeverre dat zo is, gezien de toestand waarin Mills na het e.e.a. verkeert. Zoiets merkte ie in de auto ook al op, nadat hij hem 'gespaard heeft'. Iets met de strekking van '...your future, or at least the future I want you to have...' Dat komt aardig uit.
quote:Yep, gelezen. Het script was er eerder. In het boek, op de laatste bladzijde, bespreken Somerset en de Chief dat er acht doden zijn. 'als je de baby meetelt'.
Op zondag 27 januari 2002 01:40 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft 1 van jullie trouwens het boek gelezen?
Vanavond
Doe zegt tegen Mills: je zult hierom herinnerd worden
Doe zegt tegen Mills: het leven dat ik jou laat leven hierna
Doe weet van de baby
Somerset zegt niet dat het hoofd er niet in zit
Mills is uren na het incident nog steeds in een shock en hij hullt
Oh, en ik ben het dus volkomen niet met je eens, calvobbes. Ik vind het einde zoals het nu is juist het beste van de film. Echt een goed einde, voor de verandering bij thrillers.
quote:Volgende keer eens op die derde arm letten
Op zondag 2 november 2003 10:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
Erg spannende film! En die man die daar op bed lag en waarvan ze dachten dat 'ie dood was. En toen kreeg die ineens zo'n stuiptrekking. Gad-ver-dam-me *censuursmiley*! Dat vond ik toch het vieze enge hoogtepunt van de film.
Niet zozeer de feitelijke afloop zelf, maar meer de hele atmosfeer eromheen. Briljant gespeeld door alledrie de acteurs! Je voelt bijna de pijn die David Mills voelt, tenminste ik wel. En de onmacht van Somerset. Vreselijk meeslepend.
quote:Je ziet 1 frame van Gwyneth voordat Pitt de man doodschiet, je ziet geen hoofd in de doos.
Op zondag 2 november 2003 11:07 schreef Georges het volgende:
Ik kan me herinneren dat toen ik Seven lang geleden voor het eerst zag, je een shot van het hoofd in de doos te zien kreeg.
Heb ik daarna nooit meer gezien. Klopt dit of heb ik het daarna gewoon iedere keer net niet gezien?
Heb 4/5 keer gezien.
quote:Ik weet bijna 100% zeker dat op het moment dat Morgan Freeman in de doos kijkt, je heel even een hoofd ziet.
Op zondag 2 november 2003 11:09 schreef SunChaser het volgende:[..]
Je ziet 1 frame van Gwyneth voordat Pitt de man doodschiet, je ziet geen hoofd in de doos.
quote:Nee, je ziet dus geen hoofd IN de doos. Somerset maakt de doos open, rent terug, dan voordat Mills John Doe vermoord zie je 1 frame, dus eigenlijk onzichtbaar, een screenshot van een lachende Gwyneth.
Op zondag 2 november 2003 11:15 schreef Georges het volgende:[..]
Ik weet bijna 100% zeker dat op het moment dat Morgan Freeman in de doos kijkt, je heel even een hoofd ziet.
Wat bedoel jij met frame? Een flashback of zo?
Daardoor krijg je het gevoel dat het haar hoofd is. Vroeger deden ze dat in de bios, 1 frame van coca cola monteren en dan had je in de pauze zin in cola.
quote:Heb je dat beeld voor beeld zitten bekijken dan ofzo?
Op zondag 2 november 2003 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Nee, je ziet dus geen hoofd IN de doos. Somerset maakt de doos open, rent terug, dan voordat Mills John Doe vermoord zie je 1 frame, dus eigenlijk onzichtbaar, een screenshot van een lachende Gwyneth.
quote:Nee, 1 frame alsin: film draait met aantal frames per seconde. Hoeveel 't er zijn maakt ff niet uit, gaat erom dat 1 frame het hoofd laat zien. Dus als je 't niet weet, denk je dat 'r het hoofd inziet voor de 'hints' gegeven worden, doordat je hersenen die ene frame wel degelijk gezien hebben en dus 'onderbewust' het image doorrekenen.
Op zondag 2 november 2003 11:15 schreef Georges het volgende:[..]
Ik weet bijna 100% zeker dat op het moment dat Morgan Freeman in de doos kijkt, je heel even een hoofd ziet.
Wat bedoel jij met frame? Een flashback of zo?
quote:Nope, heb de film in de bios gezien, zat er niet in.
Op zondag 2 november 2003 11:20 schreef Georges het volgende:
Zou het niet kunnen dat dat later eruit geknipt is? Ik kan me herinneren namelijk dat ik het best macaber vond.
One version of the script contained a few scenes following the final confrontation between the detectives and John Doe. In one, Somerset is recovering in the hospital after being shot by Mills, and the captain delivers a letter to him from Mills which reads, "You were right. You were right about everything."
quote:Kan je ook de frame plaatsten van Gwyneth?
Op zondag 2 november 2003 11:23 schreef SunChaser het volgende:
Vlak voor dit moment zie je een frame van Gwyneth.
quote:Ik kan me dit ook herinneren! Een shot van schuin-bovenaf waarbij je op een blond hoofd kijkt en er wapperen dan een paar blonde haren buiten de doos, voordat wordt overgegaan op een ander shot.
Ik kan me herinneren dat toen ik Seven lang geleden voor het eerst zag, je een shot van het hoofd in de doos te zien kreeg.
Heb ik daarna nooit meer gezien. Klopt dit of heb ik het daarna gewoon iedere keer net niet gezien?
Heb 4/5 keer gezien.
quote:Pcies!, ik dacht al dat ik de enige was. Ik heb het daarna ook nooit meer gezien.
Op zondag 2 november 2003 11:29 schreef Fling het volgende:[..]
Ik kan me dit ook herinneren! Een shot van schuin-bovenaf waarbij je op een blond hoofd kijkt en er wapperen dan een paar blonde haren buiten de doos, voordat wordt overgegaan op een ander shot.
Daarna altijd op gelet bij het zien van die film, nooit meer gezien en me elke keer afgevraagd of ik me het ingebeeld had. Typisch dat jij je dit ook herinnert!!
quote:Mwah. Te gekunsteld. Zoals het nu is, is het beter en geloofwaardiger.
Op zondag 2 november 2003 11:26 schreef SunChaser het volgende:
Alternatief einde:
An early draft of the script had Mills wounding Somerset after killing Doe.One version of the script contained a few scenes following the final confrontation between the detectives and John Doe. In one, Somerset is recovering in the hospital after being shot by Mills, and the captain delivers a letter to him from Mills which reads, "You were right. You were right about everything."
Mills die Doe neerschiet en daarna in shock wegloopt. En Somerset die machteloos toeziet en niets anders kan doen dan zich neerleggen bij zijn verlies. Kippevel .
quote:Misschien eruit geknipt in NL of in de TV-versie. Censuur ofzo.
Op zondag 2 november 2003 11:30 schreef Georges het volgende:
Pcies!, ik dacht al dat ik de enige was. Ik heb het daarna ook nooit meer gezien.
Ik kan me niet herinneren ooit zo'n shot gezien te hebben. Zal eens kijken thuis op me DivX-versie.
quote:Het is geen verzinsel op basis van dat subliminale frame en het feit dat het niet in de imdb staat, bewijst voor mij niet dat dat shot in geen enkele filmversie heeft gezeten.
Op zondag 2 november 2003 11:46 schreef SunChaser het volgende:
Nee, dat shot zat er echt nooit in, maar ik snap de verwarring, zit nu zelf ook te twijfelen. Maar ik weet zeker dat je geen blonde haren zag. Je denkt dat door die single frame, die zie je niet als je het niet weet maar het doet wel wat met je. Zoek maar na op imdb, nergens staat dat dat shot er was.
quote:Ik kan 't me anders ook herinneren
Op zondag 2 november 2003 11:46 schreef SunChaser het volgende:
Nee, dat shot zat er echt nooit in, maar ik snap de verwarring, zit nu zelf ook te twijfelen. Maar ik weet zeker dat je geen blonde haren zag. Je denkt dat door die single frame, die zie je niet als je het niet weet maar het doet wel wat met je. Zoek maar na op imdb, nergens staat dat dat shot er was.
http://www.imdb.com/title/tt0114369/board/thread/4024624
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 02-11-2003 12:24]
quote:Dit frame bedoel ik niet. Je ziet duidelijk een blond hoofd in de doos, al is het maar heel even. Je ziet haar gezicht ook niet. Het is van bovenaf gefilmd.
Op zondag 2 november 2003 12:00 schreef Ash het volgende:
Dit is de ene frame wat je ziet:
quote:Dat is dus NIET zo. Echt niet.
Op zondag 2 november 2003 12:07 schreef Georges het volgende:[..]
Dit frame bedoel ik niet. Je ziet duidelijk een blond hoofd in de doos, al is het maar heel even.
quote:Dat is de enige frame die je nog ziet van Gwyneth voor het einde van de film.
Op zondag 2 november 2003 12:07 schreef Georges het volgende:[..]
Dit frame bedoel ik niet. Je ziet duidelijk een blond hoofd in de doos, al is het maar heel even. Je ziet haar gezicht ook niet. Het is van bovenaf gefilmd.
Ik kan er helaas niks over vinden.
quote:
Op zondag 2 november 2003 09:02 schreef BlaatschaaP het volgende:Oh, en ik ben het dus volkomen niet met je eens, calvobbes.
Het eind blijft te voorspelbaar als ze eenmaal daar zijn met die doos
quote:Je ziet geen hoofd in de doos zelf. Ik heb de film in de bios, op video, op tv en op dvd gezien en geen enkele keer zie je wat er in de doos zit.
Heb 4/5 keer gezien.
quote:Niet dus, het is gewoon een vraag van iemand die denkt dat het zo is, net als dat hier het geval is.
Op zondag 2 november 2003 12:21 schreef Georges het volgende:
In deze nieuwsgroep wordt gesteld dat het er later uitgeknipt is:
quote:Er wordt geantwoord op de vraag:
Op zondag 2 november 2003 12:23 schreef SunChaser het volgende:[..]
Niet dus, het is gewoon een vraag van iemand die denkt dat het zo is, net als dat hier het geval is.
>Scumdog42 wrote:
>>
>> ..I could swear there was a scene where you see Gwyneth Paltrow's head (well,
>> hair, from the back) in the box. We just watched the video and didnt see that.
>> Was this scene cut from the video, or am I just imagining that I saw that scene
>> at the movies?
>
>I saw it when I rented it back in the day, but MovieMaster Didi says
>otherwise. Several versions, methinks.
>
>Taint Monger/Piss Pirate
>
It was cut from the video. I saw that in the movies, too. From what I hear
there is an uncut version with a lot of stuff that got cut. Supposedly 2 and a
half hours long.
In hoeverre een mening betrouwbaar is, is natuurlijk een ander verhaal.
quote:Nee in dit bericht is de schrijver op dezelfde manier aan het speculeren als wij nu doen
Op zondag 2 november 2003 12:21 schreef Georges het volgende:
In deze nieuwsgroep wordt gesteld dat het er later uitgeknipt is:
Kan het niet zijn dat het beeld van het hoofd in de doos ergens anders vandaan komt? En je het automatisch met Se7en bent gaan associeren? Of dat het beeld in de promotiecampagne is gebruikt oid?
Hij is de regisseur, hij zal het wel weten, denk ik.
quote:Verbaast me niks.
Op zondag 2 november 2003 12:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik meen me te herinerren dat Fincher op de commentaartrack van Se7en zegt tegen Brad Pitt dat er heel veel mensen naar hem komen, overtuigd dat ze een hoofd in de doos hebben gezien, terwijl het NOOIT in de film heeft gezeten.
Gewoon een staaltje van psyhologische beïnvloeding. Kun je nagaan wat voor een effect deze film op de gedachten van mensen heeft .
quote:Als ik er over nadenk kan ik ook zo een doos met wapperende haren zien, terwijl ik weet dat het niet erin zat. Zo'n single-frame fuckt echt met je hersens.
Op zondag 2 november 2003 12:43 schreef Lemmeb het volgende:Gewoon een staaltje van psyhologische beïnvloeding. Kun je nagaan wat voor een effect deze film op de gedachten van mensen heeft
.
Offtopic:
quote:
Op zondag 2 november 2003 12:00 schreef Fling het volgende:[..]
quote:Interessant ja!
Op zondag 2 november 2003 12:43 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Verbaast me niks.
Gewoon een staaltje van psyhologische beïnvloeding. Kun je nagaan wat voor een effect deze film op de gedachten van mensen heeft
.
quote:een vervolg?
Op zondag 20 januari 2002 22:27 schreef Juup© het volgende:[..]
Ik ben het met jou eens.
Zit dat dus niet in die special edition DVD??? Zo ja, slordig.
quote:Ik dacht dat ik een doos met wapperende haren zag...
Op maandag 3 november 2003 17:09 schreef PDOA het volgende:
Ik weet 125 % zeker dat ik een shot van een hoofd zag toen Somerseth naar die kartonnen doos zat te staren. Ga vanavond effe checken!Zit dat dus niet in die special edition DVD??? Zo ja, slordig.
Maar toen ik hem voor de tweede keer zag, kon ik het niet terugvinden .
quote:Dit is het enige vlugge shot die je te zien krijgt op het einde:
Op maandag 3 november 2003 16:43 schreef jacco9 het volgende:
Ik zag ook een hoofd.
Maar volgens mij was het geen dood hoofd.
Kan niemand een screenshot van de dvd maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |