abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:34:39 #51
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_45733279
Tsja ik vind dat mn vriendin best sex kan hebben als ze daar wat minder zin heeft. Net zoals ik dingen voor haar over heb
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_45734612
Ik had er in het andere topic ook al wat over getikt, maar hier dan nog eens een keer.
Ik had de Flair mee op vakantie en daar stond een artikel in over sekstherapie. Een van de problemen die werd voorgelegd aan de seksuoloog was uiteraard dat zij geen zin had en hij wel.
Dit kwam oa doordat zij ht druk had met werk en huishouden en de kinderen en dus moe was en geen zin in seks had. De enkele keer dat het er wel van kwam, was het wel lekker, maar ze was meestal gewoon te moe om eraan te beginnen.

In dit artikel stelt de seksuologe dat je zin in seks kunt verdelen van 0-10 waarbij 0 = blijf van me af en 10 = kom hier lekker ding, ik wil je nu!
Veel vrouwen denken dat je zin in seks moet hebben om er uberhaupt aan te beginnen en dat die zin ook nog eens een 10 moet zijn. Echter, de meeste zin zit tussen 4-6 en die hoeft echt nog niet heel erg heftig te zijn om aan de seks te beginnen. Als je dan na wat vrijen (dus wel wat meer dan alleen geknuffel en dan ongeveer een kwartier ofzo) ook echt geen zin hebt, is het tijd om te stoppen. Meestal echter blijkt dat de zin er dan echt wel is.

Ik heb zelf ook heel lang gedacht dat als ik/de vrouw geen zin heb/heeft, dat het dan ophoudt, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je zit samen in een relatie en daar moet je samen iets voor doen. 'Gewoon' geen zin hebben is dan wel wat te simpel, want je ontzegt daarmee degene waarvan je houdt wel iets dat hij (of zij, jaja het gebeurt) wel belangrijk vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:18:51 #53
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45734968
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Dit kwam oa doordat zij ht druk had met werk en huishouden en de kinderen en dus moe was en geen zin in seks had. De enkele keer dat het er wel van kwam, was het wel lekker, maar ze was meestal gewoon te moe om eraan te beginnen.
Y'know, als je tegen de gemiddelde man zou zeggen 'je mag kiezen, een schoon huis en sporadisch seks of een wat minder schoon huis, maar vaker seks' dan denk ik dat de reactie is 'Is dat een keuze?'

Maar als 'vermoeidheid' het probleem is, en geen andere dingen, dan vind ik dat wel verwijtbaar richting de vrouw van 't stelletje. Want die vrouw kiest dan voor *en* werk, *en* het huishouden doen op *haar* manier, en kinderen, en, en.... en dan schiet seks er bij in. Tsja. Moet je maar niet zoveel willen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_45735137
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:18 schreef gronk het volgende:

[..]

Y'know, als je tegen de gemiddelde man zou zeggen 'je mag kiezen, een schoon huis en sporadisch seks of een wat minder schoon huis, maar vaker seks' dan denk ik dat de reactie is 'Is dat een keuze?'
Ik denk dat je zomaar gelijk zou kunnen hebben
Er zijn ook vrouwen die er zo over denken, trouwens
quote:
Maar als 'vermoeidheid' het probleem is, en geen andere dingen, dan vind ik dat wel verwijtbaar richting de vrouw van 't stelletje. Want die vrouw kiest dan voor *en* werk, *en* het huishouden doen op *haar* manier, en kinderen, en, en.... en dan schiet seks er bij in. Tsja. Moet je maar niet zoveel willen.
Nu ga je te kort door de bocht: je weet namelijk niet of het haar keus is, of dat er geen keuze is. Nog steeds komen alle zorgtaken op de vrouw neer, en niet alleen omdat het op haar manier zou moeten, maar ook omdat manlief er pas *echt* geen tijd voor heeft of nog moet sporten of het niet kan...

Als het dus inderdaad een kwestie van tijd en vermoeidheid is, is het zaak dat de beide partners samen gaan bekijken hoe ze eea anders kunnen doen, om het te verbeteren.
pi_45735173
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik had er in het andere topic ook al wat over getikt, maar hier dan nog eens een keer.
Ik had de Flair mee op vakantie en daar stond een artikel in over sekstherapie. Een van de problemen die werd voorgelegd aan de seksuoloog was uiteraard dat zij geen zin had en hij wel.

In dit artikel stelt de seksuologe dat je zin in seks kunt verdelen van 0-10 waarbij 0 = blijf van me af en 10 = kom hier lekker ding, ik wil je nu!
Veel vrouwen denken dat je zin in seks moet hebben om er uberhaupt aan te beginnen en dat die zin ook nog eens een 10 moet zijn. Echter, de meeste zin zit tussen 4-6 en die hoeft echt nog niet heel erg heftig te zijn om aan de seks te beginnen. Als je dan na wat vrijen (dus wel wat meer dan alleen geknuffel en dan ongeveer een kwartier ofzo) ook echt geen zin hebt, is het tijd om te stoppen. Meestal echter blijkt dat de zin er dan echt wel is.

Ik heb zelf ook heel lang gedacht dat als ik/de vrouw geen zin heb/heeft, dat het dan ophoudt, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je zit samen in een relatie en daar moet je samen iets voor doen. 'Gewoon' geen zin hebben is dan wel wat te simpel, want je ontzegt daarmee degene waarvan je houdt wel iets dat hij (of zij, jaja het gebeurt) wel belangrijk vindt.
Ik ben het heel erg met je eens!

Op precies hetzelfde moment precies evenveel zin hebben is absoluut een sprookje. Ja, dat geldt de eerste paar maanden, maar daarna is het simpelweg niet zo.

Ik heb zelf ervaren dat als je jezelf een schop geeft, dat je er dan wel degelijk ontzettend van kunt genieten. Als ik loop te stressen en ik heb seks, ben ik daarna veel, veel rustiger en kan ik weer veel meer aan, ook in 't dagelijks leven. Datgene wat veroorzaakt dat ik geen zin heb in seks wordt opgelost door... juist, seks! En het werkt gewoon echt.

Wat wel handig is op zo'n moment is zelf de leiding in handen nemen. Als ik begin met zoenen, ben ik degene die bepaalt hoever dat zoenen gaat, of het ook over gaat in seks of dat het bij een beetje knuffelen blijft. Aangezien ik geen ijskonijn ben en dus vaak genoeg wel zin heb, heeft mijn lief er ook zeker wel respect voor als ik een keer niet wil.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:34:33 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45735596
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:22 schreef miss_sly het volgende:

Ik denk dat je zomaar gelijk zou kunnen hebben
Er zijn ook vrouwen die er zo over denken, trouwens
Gelukkig maar
quote:
Nu ga je te kort door de bocht: je weet namelijk niet of het haar keus is, of dat er geen keuze is. Nog steeds komen alle zorgtaken op de vrouw neer, en niet alleen omdat het op haar manier zou moeten, maar ook omdat manlief er pas *echt* geen tijd voor heeft of nog moet sporten of het niet kan...
Jah, natuurlijk weet ik dat niet. Maar mijn ervaring is wel dat jonge vrouwen perfectionistisch zijn op 't absurde af. Eindeloos blijven overwerken om al die managementrapporten af te krijgen die toch ongelezen in een la geflikkerd worden. Dito ook kwa seks: geen genoegen nemen met een 6, maar het moet meteen een 10 zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:36:55 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45735675
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:23 schreef innovative het volgende:

Ik heb zelf ervaren dat als je jezelf een schop geeft, dat je er dan wel degelijk ontzettend van kunt genieten. Als ik loop te stressen en ik heb seks, ben ik daarna veel, veel rustiger en kan ik weer veel meer aan, ook in 't dagelijks leven. Datgene wat veroorzaakt dat ik geen zin heb in seks wordt opgelost door... juist, seks! En het werkt gewoon echt.
Mannen weten als geen ander dat niets zo ontspannend werkt als een pot seks voor 't slapen gaan. Maar 't wordt natuurlijk wel knap triest als dat, in plaats van een stuk ontspanning, alleen maar een extra pot stress en ergernis wordt 'want hij wil weer'.
pi_45736236
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:23 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat wel handig is op zo'n moment is zelf de leiding in handen nemen. Als ik begin met zoenen, ben ik degene die bepaalt hoever dat zoenen gaat, of het ook over gaat in seks of dat het bij een beetje knuffelen blijft. Aangezien ik geen ijskonijn ben en dus vaak genoeg wel zin heb, heeft mijn lief er ook zeker wel respect voor als ik een keer niet wil.
Wat de seksuologe in dit artikel aanraadde was juist de zog. 15 minutenregel: de partner krijgt tijdens het vrijen 15 minuten om te proberen de zin bij de partner toch aan te wakkeren. Als de partner die geen zin had na die 15 minuten nog steeds aangaf geen zin te hebben, moest de ander ophouden.
Het klinkt allemaal vrij klinisch, maar het schijnt een methode te zijn die wel werkt; vaak waren die 15 mninuten voldoende om wel zin te krijgen.
pi_45736341
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Gelukkig maar
[..]

Jah, natuurlijk weet ik dat niet. Maar mijn ervaring is wel dat jonge vrouwen perfectionistisch zijn op 't absurde af. Eindeloos blijven overwerken om al die managementrapporten af te krijgen die toch ongelezen in een la geflikkerd worden. Dito ook kwa seks: geen genoegen nemen met een 6, maar het moet meteen een 10 zijn.
Ik weet niet of het werkelijk zo is, ik ken denk ik andere vrouwen dan jij
Maar dan nog, kan ik me er op de werkvloer wel iets bij voorstellen: feit is dat helaas nog steeds vrouwen harder moeten werken om dezelfde waardering (salaris, functie, promotie) te krijgen dan mannen.

Geen genoegen nemen met een 6 maar gaan voor de 10 is denk ik ook gedeeltelijk consequentie van de mythen rondom seks: seks is iets dat je doet als je heel geil bent, niet iets dat bij je relatie hoort en dat je ook doet als onderhoud aan je relatie.
pi_45736428
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:36 schreef gronk het volgende:
Mannen weten als geen ander dat niets zo ontspannend werkt als een pot seks voor 't slapen gaan. Maar 't wordt natuurlijk wel knap triest als dat, in plaats van een stuk ontspanning, alleen maar een extra pot stress en ergernis wordt 'want hij wil weer'.
En daar gaat dus iets fout. Mannen zien seks als een slaapmiddeltje. Sorry, maar als je pas aandacht komt vragen als we al in bed liggen ben ik moe. Begin daar dan een uurtje eerder mee... Bedoel, het effect voor de man zou in principe hetzelfde zijn, maar als je pas komt op 't moment dat iemand echt wil slapen dan ben je echt te laat.
pi_45736899
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:56 schreef innovative het volgende:

[..]

En daar gaat dus iets fout. Mannen zien seks als een slaapmiddeltje. Sorry, maar als je pas aandacht komt vragen als we al in bed liggen ben ik moe. Begin daar dan een uurtje eerder mee... Bedoel, het effect voor de man zou in principe hetzelfde zijn, maar als je pas komt op 't moment dat iemand echt wil slapen dan ben je echt te laat.
Dat is ook weer persoonlijk, denk ik.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:14:18 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45737097
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:56 schreef innovative het volgende:

Ja, maar 'een uurtje eerder' was mevrouw nog druk bezig om dat managementrapport af te krijgen 'wat ECHT heel belangrijk was, en ECHT nu af moest'.

Dan vind ik 't niet zo gek dat je op 'n gegeven moment niet meer thuis hoeft te komen
pi_45737412
tegenwoordig hoef ik geen zin meer te maken.. gaat helemaal vanzelf
heb zelfs vaker zin dan de meeste mannen
pi_45738729
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
verhaal

(Oh ja, nog een ding. Natuurlijk zijn niet ALLE mannen en vrouwen zo..het valt me alleen op dat er véél zo reageren)
Je stelt een aantal dingen waarvoor net zo goed geldt dat niet alle mannen en vrouwen zo zijn. Ik kan me in een hoop uitspraken die je doet over mannen niet vinden.

Bovendien kom je aanzetten met allerlei onzin over behoeften van de vrouw. Daar heb ik net zo goed een broertje dood aan als andersom. Nee, je moet naar een relatie toewerken waar je als man de vrouw eerst een uur aan moet zwengelen.

Net zo goed niet erg ongedwongen.

De waarheid ligt zoals wel vaker ergens in het midden. Beste advies lijkt me om gewoon zo objectief mogelijk naar je eigen situatie te kijken.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')