abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45702015
Naar aanleiding van het topic 'Relatie is goed maar mijn seksleven stort in' Relatie goed maar sex leven stort in
Vroeg ik me het volgende af:
Moeten vrouwen als hun man zin in seks heeft maar zij zelf niet, maar instemmen en 'zin maken'?
De reacties in dit topic vond ik echt soms onvoorstelbaar, kennelijk zien veel mannen knuffelen niet als een belangrijk punt in de relatie, en ervaren zij alleen echte intimiteit als ze seks hebben met hun partner.
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen biologisch gezien anders, mannen zijn ingesteld op verovering en voortplanting, een vrouw word zwanger en brengt kinderen voort. Dat heeft ook enkele psychische implicaties. De man kan vaak seks hebben met verschillende vrouwen, om zijn genen maar door te geven, een man heeft dus ook vaak zin. Een vrouw daarentegen is instinctief met de handen gebonden op het moment dat zij seks heeft, want dan word ze zwanger. Op het moment dat zij dus seks heeft wil ze zich veilig, geborgen, maar vooral ook sterk en gezond voelden. Is een vrouw dus moe, dan zal ze minder seks willen, want ze voelt zich immers niet goed en kan geen zwangerschap en bevalling aan. Is zij fit en energiek, dan wil ze ook meer seks, want ze voelt zich sterk genoeg.
Dat betekend dat vrouwen van zichzelf een lager lust-quotum hebben dan mannen, en dan mannen meer en vaker willen. Wat me echter opvalt in bovengenoemd topic, is dat veel mannen hierin volledig voorbijgaan aan de behoeften van de vrouw. Een vrouw moet zich prettig voelen om te kunnen ontspannen en open te staan voor seks, en dat bereik je niet met even een bloemetje neerleggen en dan vragen 'zullen we?'. Dan krijg je het 'Colaatje, neuken? Nee? Sinas dan?' idee. Niet echt bevoordelijk voor je relatie lijkt mij.
Maar, beweren de meeste mannen, als ik eenmaal een erectie heb dan moet ik, en dan moet zij zich maar gewillig opstellen. Ongeacht haar eigen gevoel op dat moment. Vinden deze mannen het ook normaal dat een vrouw hun een bloemetje geeft als ze zich niet lekker/gestressed voelen, en dan zegt, gaan we nu seks hebben? En als de man dan nee zegt, dat ze zegt 'aww nee kom op ik heb al 5 dagen niks gehad dus ik moet!' nee hè, dat is niet normaal, toch?
In deze situatie gaat het belang van de man dus voor dat van de vrouw, ongeacht haar eigen wil. Want als ze instemd terwijl ze zich eigenlijk niet goed voelt, is dat om van het gezeur af te zijn. Geeft dat je als man dan een goed gevoel?
Er blijkt ook duidelijk uit dit topic dat vrouwen kennelijk meer behoefte hebben aan knuffelen dan mannen, en dat er mannen zijn die knuffelen kennelijk alleen een opstapje naar 'het' doen vinden. Maar 'het' moet kost wat kost worden gedaan, anders kunnen ze niet slapen. Hoe zit dat dan die andere keren dat hij geen zin heeft, maar de vrouw zonder knuffel niet kan slapen? Krijgt ze die dan wel?
Naar mijn idee moet seks in een relatie spontaan zijn, omdat beide partners zin hebben, en moet er geen druk op liggen. Als van beide kanten de lust goed is, dan komt de seks vanzelf. En ja, het word minder naarmate de relatie vorderd, omdat je niet eeuwig kunt leven op de roze wolk van verliefdheid, en ook andere bezigheden moet aandacht geven.
Maar de intensheid en hitte van het eerste begin houd je alleen als je niet na een week begint te mekkeren over te weinig seks, want dan word het een verplichting en is de weg terug naar ongedwongen lekkere seks onbegonnen werk. Als je geen vrouw in bed kunt krijgen, dan doe je het maar met je jat. (Geld overigens vanuit mijn vriend uit ook voor mij)

En wat vinden jullie?

(Oh ja, nog een ding. Natuurlijk zijn niet ALLE mannen en vrouwen zo..het valt me alleen op dat er véél zo reageren)
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:49:38 #2
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_45702077
BS topic, er zijn zat vrouwen die zelfs meer als ik willen. Bijna al mijn ex-vriendinnetjes wilden vaker als ik, en ik vind 4 keer per dag al veel.
Thinking about thinking of you.
pi_45702133
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:49 schreef shifto het volgende:
BS topic, er zijn zat vrouwen die zelfs meer als ik willen. Bijna al mijn ex-vriendinnetjes wilden vaker als ik, en ik vind 4 keer per dag al veel.
Dat hoef je mij niet te vertellen Ik kan zelf ook best veel
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:52:00 #4
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_45702154
quote:
Sure
pi_45702163
1 kleine toevoeging.

Mensen die moe zijn, zijn vaak geiler en hebben meer zin, ja ook vrouwen. Is een onderzoek naar geweest, als ik het tegenkom, zal ik her erbij plaatsen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:53:26 #6
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_45702205
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:52 schreef _van_puffelen het volgende:

[..]

Sure
Klinkt beetje raar idd, we zagen elkaar dan ook alleen int weekend en 1 dag doordeweek.
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:54:28 #7
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_45702234
Vrouwen zijn alleen goed voor de Sex, voor de vaat, voor mijn pantoffeltjes als ik thuis kom en voor het avondeten.!!
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45702245
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:52 schreef optifree het volgende:
1 kleine toevoeging.

Mensen die moe zijn, zijn vaak geiler en hebben meer zin, ja ook vrouwen. Is een onderzoek naar geweest, als ik het tegenkom, zal ik her erbij plaatsen
Ik beweer dan ook niet dat mijn mening de absolute waarheid is
pi_45702288
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:51 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Dat hoef je mij niet te vertellen Ik kan zelf ook best veel
mag ik je telefoonnummer?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_45702305
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:56 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

mag ik je telefoonnummer?
Kweenie of mijn vriend dat goed vind
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:56:52 #11
166273 Consigliere
pi_45702314
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:54 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat mijn mening de absolute waarheid is
Aangezien jij vrouw bent, mag je nieteens een mening hebben!
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45702451
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:56 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Kweenie of mijn vriend dat goed vind
Je bent baas over je eigen lichaam, dat probeer je hier in het topic duidelijk te maken en dan geef je nu zelf die reactie? dubbelzinnig
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_45702473
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:01 schreef Cageon het volgende:

[..]

Je bent baas over je eigen lichaam, dat probeer je hier in het topic duidelijk te maken en dan geef je nu zelf die reactie? dubbelzinnig
Zo te zien weet jij meer van mijn soort mensen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:03:00 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_45702486
Tja, als de vriendin wil knuffelen, an dat veroorzaakt een erectie, dan is het haar schuld

Er bestaan slechts zeer weinig situaties waarbij je wel de lusten maar niet de lasten hebt. Dit is niet zo'n situatie.
I mean no harm
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:04:54 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45702544
Werkt je Enter-toets niet goed?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_45702546
Je hebt helemaal gelijk. Maar waarom dat gezeik over vreemdgaan dan? Dat is dan toch ook puur natuurlijk? Jij natuurlijk door sex te mogen weigeren in een relatie, ik natuurlijk door de buurvrouw af en toe te neuken.
pi_45702551
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:03 schreef pomtiedom het volgende:

Er bestaan slechts zeer weinig situaties waarbij je wel de lusten maar niet de lasten hebt. Dit is niet zo'n situatie.
Wat bedoel je precies?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:05:42 #18
166273 Consigliere
pi_45702566
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:03 schreef pomtiedom het volgende:
Tja, als de vriendin wil knuffelen, an dat veroorzaakt een erectie, dan is het haar schuld

Jij krijgt een erectie bij het knuffelen..
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45702568
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:04 schreef Oksel het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Maar waarom dat gezeik over vreemdgaan dan? Dat is dan toch ook puur natuurlijk? Jij natuurlijk door sex te mogen weigeren in een relatie, ik natuurlijk door de buurvrouw af en toe te neuken.
Dat vind ik wel ja Dat weten al mijn partners dan ook
pi_45702570
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:04 schreef Kogando het volgende:
Werkt je Enter-toets niet goed?
Ze heeft een oud toetsenbord zonder alinea toets, duh!
pi_45702622
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:02 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Zo te zien weet jij meer van mijn soort mensen
Hoe moet ik dat opvatten?
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_45702652
De OP hangt al aan elkaar van allerlei ongefundeerde assumpties. Het belangrijkste lijkt me dat je op gelijkwaardig niveau kunt communiceren over wat je wilt en verlangt en daar samen uit komt. En kerels die niet alleen willen knuffelen maar dat èlke keer als opstapje naar 'meer' zien zijn sneu!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:13:34 #23
166273 Consigliere
pi_45702824
Ik haat vrouwen die willen emanciperen anno 2007! De emancipatie is jammer genoeg al voltooid en de beide seksen zijn vrijwel geheel gelijkwaardig aan elkaar tegenwoordig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45702920
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:13 schreef Consigliere het volgende:
Ik haat vrouwen die willen emanciperen anno 2007! De emancipatie is jammer genoeg al voltooid en de beide seksen zijn vrijwel geheel gelijkwaardig aan elkaar tegenwoordig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik emancipeer dan ook niet Ik ga uit van een prehistorisch rolmodel, wat je had kunnen zien als je de op had gelezen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:21:52 #25
166273 Consigliere
pi_45703080
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:16 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Ik emancipeer dan ook niet Ik ga uit van een prehistorisch rolmodel, wat je had kunnen zien als je de op had gelezen
Ik geloof alleen in het prehistorische rolmodel van de heilige Sjaak --> Vrouwen moeten Neuken, koken, verzorgen en stilzitten.
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:23:25 #26
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45703136
Ik zie (persoonlijk) knuffelen niet noodzakelijk als opstapje naar sex. Maar de kans dat ik bij knuffelen zin krijg in meer is behoorlijk aanwezig.
Er is een verschil tussen "hoe je het ziet" (dus knuffelen moet opstapje vormen naar sex) en "wat er in de praktijk gebeurt" (van knuffelen krijg je zin in meer). Ik denk dat veel mensen dat door elkaar halen.

Met name vrouwen die wat minder vaak zin hebben dan hun man hebben die neiging denk ik. Wel voorstelbaar op zich, als je de stijve van je man/vriend tegen je aan voelt duwen is dat wel een vrij duidelijk signaal namelijk

Verder is het "de vrouw is beperkt want zij is degene die zwanger wordt" in deze tijd waarin de pil al decennia bestaat vrij achterhaald in mijn ogen.
pi_45703454
Tsja, verschil in zin blijf je in elke relatie houden. Het komt geloof ik maar weinig voor dat beide kanten even veel en even vaak zin hebben.

Enerzijds ben je baas in je eigen lichaam, maar anderzijds moet je vind ik ook niet té moeilijk doen over sex. In principe hoort het gewoon lekker te zijn en dan kun je beiden wat inbinden, de ene door wat zin te maken, de ander door wat minder vaak te proberen.

Je hebt gewoon een partner met bepaalde wensen en als je zoiets hebt van "Rot jij maar op, ik heb geen zin dus jij mag niet.", dan heb je in mijn ogen een redelijk negatieve kijk op elkaar.

Het is leuker als het inderdaad 'vanzelf' komt, maar je mag ook af en toe best geven en nemen in een relatie. En om daar nu een enorme issue van te maken.. Het punt is denk ik meer dat veel mensen met gevoelens van onzekerheid, inadequaatheid en onzekerheid zitten zodat dit soort zaken niet aangesproken worden en zoiets blijft rotten. Dán heb je wel een probleem wat langzaam de fundamenten onder je relatie weg kan eten.

Blijf gewoon vooral open en vrij hiermee.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:41:21 #28
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45703567
Om even nog op je kernvraag in te gaan: Ik vind niet dat een vrouw maar "zin moet maken". Die instelling gaat in mijn ogen erg richting het goedpraten van verkrachting. Een van de partijen heeft dan namelijk feitelijk geen keus meer mbt het sex hebben.

Wat ik wel verwacht is dat mijn partner in het in ieder geval even probeert. Dus even mee lopen in het voorspel en zien hoe e.e.a zich ontwikkelt. Als de zin dan weg blijft heb je het in elk geval geprobeerd en dan kun je altijd nog gewoon even knuffelen zonder sex. Als mijn drang dan erg hoog blijft ga ik achteraf wel even "douchen" of zo

Maar sex zonder zin blijft een no-go voor mij. We hebben het wel zo gedaan ooit (mijn vriendin had het spelletje meegespeeld en was achteraf ineens verdacht ongelukkig en afstandelijk). Ik had dat niet in de gaten gehad, totdat ze achteraf ineens helemaal niet aanhankelijk was. Toen ze achteraf vertelde waarom schrok ik me rot en ik voelde me ook helemaal niet meer blij gevreeen te hebben.

Conclusie van het verhaal was dat we er achteraf beide behoorlijk ongelukkig van waren en ik heb haar gevraagd om nooit meer om mij te plezieren alles maar over zich heen te laten komen. Even bij het voorspel proberen of er misschien toch zin komt stel ik erg op prijs, maar als er geen zin komt zit het er gewoon niet in die avond. Volgende keer beter zeg ik dan maar
pi_45708024
zin maken werkt niet.. we zitten hier niet meer in de jaren 50
maar vrouwen moeten ook niet zeuren als manlief gaat doe-het-zelven met een leuk educatief filmpje op de computer. (of wat vaker savonds blijft overwerken op kantoor met zn tiepmiep)
pi_45708119
Als het een probleem voor 1 van beide is, kan je er toch over praten lijkt me? Iedereen heeft behoefte en of is de behoefte op te roepen. Uiteraard zal elke persoon moeten willen investeren
pi_45708607
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:13 schreef Consigliere het volgende:
Nee hoor, eerst moeten mannen zoals jij nog even aan de breinaald en dan is het pas echt voltooid. Nog iets beter je best doen dus, succes
pi_45709361
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Moeten vrouwen als hun man zin in seks heeft maar zij zelf niet, maar instemmen en 'zin maken'?
Deze vraag kan je ook stellen aan vrouwen die meer zin in seks hebben als hun man/vriend. Beetje eenzijdige kijk op de wereld dus.
quote:
De reacties in dit topic vond ik echt soms onvoorstelbaar, kennelijk zien veel mannen knuffelen niet als een belangrijk punt in de relatie, en ervaren zij alleen echte intimiteit als ze seks hebben met hun partner.
Wederom niet mee eens. Mannen zien misschien regelmatig knuffelen zonder seks niet als einddoel. Daar zit denk ik de nuance in. Ik denk niet dat ze knuffelen onbelangrijk vinden.
quote:
De man kan vaak seks hebben met verschillende vrouwen, om zijn genen maar door te geven, een man heeft dus ook vaak zin. Een vrouw daarentegen is instinctief met de handen gebonden op het moment dat zij seks heeft, want dan word ze zwanger.
Ook niet mee eens, de praktijk wijst uit dat ook veel vrouwen vreemd gaan en dus (blijkbaar) net zo veel zin in seks hebben als mannen en zelfs bereid zijn daar hun relatie voor in de waagschaal te stellen. Het feit dat in onze samenleving 1 op de 20 a 30 kinderen een koekoeksjong is levert daar een extra bewijs voor dat er van 'met handen en voeten gebonden zijn' weinig sprake is, tenzij het natuurlijk een leuk SM spel betreft.
quote:
Op het moment dat zij dus seks heeft wil ze zich veilig, geborgen, maar vooral ook sterk en gezond voelden.
Nee, ik ken genoeg vrouwen voor wie seks puur een uitlaatklep en 'a way of life' is om zich gewoon lekker te voelen. Niets meer, niets minder. Het is gewoon lekker.
quote:
Is een vrouw dus moe, dan zal ze minder seks willen, want ze voelt zich immers niet goed en kan geen zwangerschap en bevalling aan. Is zij fit en energiek, dan wil ze ook meer seks, want ze voelt zich sterk genoeg.
Wat een onzin, sinds de jaren 60 is de anticonceptie zodanig ingeburgerd dat niemand, maar dan ook niemand (op een paar mensen in achtergebleven gebieden op de Veluwe na) meteen bij seks aan zwanger worden denkt, simpelweg omdat anticonceptie bestaat.
quote:
Dat betekend dat vrouwen van zichzelf een lager lust-quotum hebben dan mannen, en dan mannen meer en vaker willen.
Wederom, ik ken genoeg vrouwen die meer seks willen en vaker klaarkomen tijdens een vrijpartij dan de man zou kunnen/willen.
quote:
Wat me echter opvalt in bovengenoemd topic, is dat veel mannen hierin volledig voorbijgaan aan de behoeften van de vrouw. Een vrouw moet zich prettig voelen om te kunnen ontspannen en open te staan voor seks, en dat bereik je niet met even een bloemetje neerleggen en dan vragen 'zullen we?'. Dan krijg je het 'Colaatje, neuken? Nee? Sinas dan?' idee. Niet echt bevoordelijk voor je relatie lijkt mij.
Het moet van twee kanten komen denk ik. Ik heb ook nooit zin om de afwas te doen en de ramen te lappen en de WC schoon te maken.
quote:
Maar, beweren de meeste mannen, als ik eenmaal een erectie heb dan moet ik, en dan moet zij zich maar gewillig opstellen. Ongeacht haar eigen gevoel op dat moment. Vinden deze mannen het ook normaal dat een vrouw hun een bloemetje geeft als ze zich niet lekker/gestressed voelen, en dan zegt, gaan we nu seks hebben? En als de man dan nee zegt, dat ze zegt 'aww nee kom op ik heb al 5 dagen niks gehad dus ik moet!' nee hè, dat is niet normaal, toch?
In deze situatie gaat het belang van de man dus voor dat van de vrouw, ongeacht haar eigen wil. Want als ze instemd terwijl ze zich eigenlijk niet goed voelt, is dat om van het gezeur af te zijn. Geeft dat je als man dan een goed gevoel?
Tuurlijk mag de vrouw beslissen wat ze wilt, daar gaat het denk ik ook niet om. Alleen is de vraag die uit het vorige topic komt: wat nu als de behoeften van beide partners totaal anders is, hoe ga je daar mee om. Dat is eigenlijk het echte discussiepunt.
quote:
Er blijkt ook duidelijk uit dit topic dat vrouwen kennelijk meer behoefte hebben aan knuffelen dan mannen, en dat er mannen zijn die knuffelen kennelijk alleen een opstapje naar 'het' doen vinden. Maar 'het' moet kost wat kost worden gedaan, anders kunnen ze niet slapen. Hoe zit dat dan die andere keren dat hij geen zin heeft, maar de vrouw zonder knuffel niet kan slapen? Krijgt ze die dan wel?
Ik denk dat de personen die graag meer willen weinig momenten hebben dat ze welf geen zin hebben. Het gaat er ook niet om dat iemand altijd maar met de benen wijd moet liggen, maar ergens ligt de nuance.
quote:
Naar mijn idee moet seks in een relatie spontaan zijn, omdat beide partners zin hebben, en moet er geen druk op liggen. Als van beide kanten de lust goed is, dan komt de seks vanzelf. En ja, het word minder naarmate de relatie vorderd, omdat je niet eeuwig kunt leven op de roze wolk van verliefdheid, en ook andere bezigheden moet aandacht geven.
De vraag is dus wat te doen als er zoveel verschil in beleving is. Is dat nog steeds een gezonde basis voor een seksrelatie (ik heb het dus niet over de totale relatie).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:01:31 #33
166273 Consigliere
pi_45709882
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:23 schreef jaoka het volgende:

[..]

Nee hoor, eerst moeten mannen zoals jij nog even aan de breinaald en dan is het pas echt voltooid. Nog iets beter je best doen dus, succes
Je ziet het weer eens helemaal verkeerd... Een vis is gemaakt om te zwemmen. Een vogel is gemaakt om te vliegen. Een eendagsvlieg is gemaakt om één dag te leven en een vrouw is gemaakt om te verzorgen en te zorgen voor anderen. Kijk de gehele geschiedenis erop na ( en vergeet vooral niet het aller eerste begin --> Adam en Eva )... Ik persoonlijk vind het goed dat vrouwen emanciperen hoor, maak je maar niet druk. Alleen ze moeten wel hun plaats kennen en zoals de vogel gaan vliegen. Lees: Als een vrouw gaan breien, schoonmaken etc. Wij mannen hebben zo ook dingen die gewoon van oudsher in onze genen zitten zoals jagen, vechten en voetbal kijken, daar moet je niet aan toornen, dat is gewoon zo en dat moet je zo laten... Dat HOEF je niet te emanciperen, anders krijg je een eenheidsworst van onzijdige mensen.
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45709914
Ja, voetbal kijken zit in de genen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45710314
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:02 schreef Lucille het volgende:
Ja, voetbal kijken zit in de genen.
niet in de mijne
pi_45710329
quote:
...
...
ja
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:55:50 #37
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_45713927
^^

Nee
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  zaterdag 27 januari 2007 @ 00:00:12 #38
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_45714069
sex is vies.....

maar alleen als je t goed doet
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_45714458
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:01 schreef Consigliere het volgende:

[..]

Je ziet het weer eens helemaal verkeerd... Een vis is gemaakt om te zwemmen. Een vogel is gemaakt om te vliegen. Een eendagsvlieg is gemaakt om één dag te leven en een vrouw is gemaakt om te verzorgen en te zorgen voor anderen. Kijk de gehele geschiedenis erop na ( en vergeet vooral niet het aller eerste begin --> Adam en Eva )... Ik persoonlijk vind het goed dat vrouwen emanciperen hoor, maak je maar niet druk. Alleen ze moeten wel hun plaats kennen en zoals de vogel gaan vliegen. Lees: Als een vrouw gaan breien, schoonmaken etc. Wij mannen hebben zo ook dingen die gewoon van oudsher in onze genen zitten zoals jagen, vechten en voetbal kijken, daar moet je niet aan toornen, dat is gewoon zo en dat moet je zo laten... Dat HOEF je niet te emanciperen, anders krijg je een eenheidsworst van onzijdige mensen.
Een man is gemaakt om te vechten. Ga dus maar lekker het leger in. Nee, niet verder aan toornen dus, want je bent gemaakt om te vechten.

Laat je nog eens wat van je horen uit Afghanistan?
pi_45714982
Waarom niet, mannen maken ook zin om mee de stad in te gaan oid. Het is niet alsof het zo'n gigantische moeite is.
pi_45715080
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:29 schreef BazzieK het volgende:
Waarom niet, mannen maken ook zin om mee de stad in te gaan oid. Het is niet alsof het zo'n gigantische moeite is.
Pssst, het lijkt erop dat ze het huishouden al voor haar rekening neemt, dat terwijl ze ook al werkt.

Doe je zelf net zoveel in het huishouden als zij TS, dan geldt het bovenstaande natuurlijk niet
  zaterdag 27 januari 2007 @ 02:30:14 #42
166273 Consigliere
pi_45717737
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:12 schreef jaoka het volgende:

[..]

Een man is gemaakt om te vechten. Ga dus maar lekker het leger in. Nee, niet verder aan toornen dus, want je bent gemaakt om te vechten.

Laat je nog eens wat van je horen uit Afghanistan?
Je bent echt wereldvreemd is het niet? Al in de prehistorie had je de zgn. verzamelaars en jagers... En wie waren dat ?? juist..

Maargoed, vechten en leger zijn voor mij toch echt twee totaal verschillende dingen.. Je haalt weer alles door elkaar:Y ( een typisch vrouwentrekje? )
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_45718698
Naast dat hele psychologisch-evolutionistisch denken, ga ik er liever ethisch op in. Dat ik als man ervoor gemaakt ben (dwz. inherent aan mij als individu) om veel te neuken zal best, maar daar rechtvaardig ik geen bal mee. Wel is het handig om te zien waarom mannen seks willen en ze daardoor beter te 'begrijpen'.

In ieder geval, de snelste manier om conflicten (voor mij althans) is door begrip te tonen en in te leven in elkaars situatie. Als je echt van elkaar houdt en voor elkaar véél over hebt, dan doe je dat imo. Natuurlijk moet dat begrip niet alleen maar van één kant komen. Dat jij je er als man maar bij moet neerleggen dat ze geen zin heeft, of dat jij je als vrouw maar bij neer moet leggen dat je man je gezicht volspuit en terwijl jij daar vandaag eigenlijk niet zo'n zin in had. Als problemen niet besproken worden, worden ze ook niet opgelost maar sluimeren ze voort.

Seks vind ik trouwens wel héél belangrijk in een relatie. Hoorde ook eens Dr. Phil daar een quote over maken die ik wel treffend vond:

"Als de seks goed is, dan beheerst het 20% van je relatie. Wanneer de seks slecht is, dan beheerst het 80% van je relatie."

Niet dat ik zo'n Dr. Phil fan ben, maar die vond ik wel oke.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2007 04:11:49 ]
pi_45719160
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:30 schreef Consigliere het volgende:

[..]

Je bent echt wereldvreemd is het niet? Al in de prehistorie had je de zgn. verzamelaars en jagers... En wie waren dat ?? juist..

Maargoed, vechten en leger zijn voor mij toch echt twee totaal verschillende dingen.. Je haalt weer alles door elkaar:Y ( een typisch vrouwentrekje? )
De verzamelaars waren de vrouwen, meneer wereldvreemd. Dat is dus geen schoonmaken, kinderen verzorgen of neuken. Vind het wel fideel van je dat je zo'n leuk voorbeeld aanhaalt van de belangrijke taken die vrouwen zo lang geleden al hadden en dat zij noodzakelijk waren voor de overleving van de mensheid dmv taken die niet te vertalen zijn nu in het thuis rondhangen en voor babies zorgen.

Ja, het leger heeft natuurlijk helemaal niks met vechten te maken natuurlijk... Het goed kunnen verzorgen en geen mening mogen hebben zijn dingen die volgens mij een stuk verder van elkaar afstaan dan het leger en vechten. Het is vooral jij dus die dingen door elkaar haalt. Misschien moet je maar eens wat in de verzorging gaan doen als je last hebt van zo'n typisch vrouwentrekje

[ Bericht 7% gewijzigd door jaoka op 27-01-2007 06:43:24 ]
pi_45719992
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:23 schreef TR08 het volgende:
Ik zie (persoonlijk) knuffelen niet noodzakelijk als opstapje naar sex. Maar de kans dat ik bij knuffelen zin krijg in meer is behoorlijk aanwezig.
Er is een verschil tussen "hoe je het ziet" (dus knuffelen moet opstapje vormen naar sex) en "wat er in de praktijk gebeurt" (van knuffelen krijg je zin in meer). Ik denk dat veel mensen dat door elkaar halen.

Met name vrouwen die wat minder vaak zin hebben dan hun man hebben die neiging denk ik. Wel voorstelbaar op zich, als je de stijve van je man/vriend tegen je aan voelt duwen is dat wel een vrij duidelijk signaal namelijk

Verder is het "de vrouw is beperkt want zij is degene die zwanger wordt" in deze tijd waarin de pil al decennia bestaat vrij achterhaald in mijn ogen.
Ja natuurlijk heb je nu de bewuste keuze voor de pil. Maar het gaat mij om de onderliggende, instinctieve gedachte. 40 jaar de keuze voor de pil hebben werkt nog niet zo door in een vrouwenbrein als duizenden jaren pilloos zijn, lijkt mij. Kijk, ik stel hier geen feiten, mijn OP is hypotetisch en bevat alleen mijn gedachtengang.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:46:33 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_45720469
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:41 schreef TR08 het volgende:
Om even nog op je kernvraag in te gaan: Ik vind niet dat een vrouw maar "zin moet maken". Die instelling gaat in mijn ogen erg richting het goedpraten van verkrachting. Een van de partijen heeft dan namelijk feitelijk geen keus meer mbt het sex hebben.

Wat ik wel verwacht is dat mijn partner in het in ieder geval even probeert. Dus even mee lopen in het voorspel en zien hoe e.e.a zich ontwikkelt. Als de zin dan weg blijft heb je het in elk geval geprobeerd en dan kun je altijd nog gewoon even knuffelen zonder sex. Als mijn drang dan erg hoog blijft ga ik achteraf wel even "douchen" of zo

Maar sex zonder zin blijft een no-go voor mij. We hebben het wel zo gedaan ooit (mijn vriendin had het spelletje meegespeeld en was achteraf ineens verdacht ongelukkig en afstandelijk). Ik had dat niet in de gaten gehad, totdat ze achteraf ineens helemaal niet aanhankelijk was. Toen ze achteraf vertelde waarom schrok ik me rot en ik voelde me ook helemaal niet meer blij gevreeen te hebben.

Conclusie van het verhaal was dat we er achteraf beide behoorlijk ongelukkig van waren en ik heb haar gevraagd om nooit meer om mij te plezieren alles maar over zich heen te laten komen. Even bij het voorspel proberen of er misschien toch zin komt stel ik erg op prijs, maar als er geen zin komt zit het er gewoon niet in die avond. Volgende keer beter zeg ik dan maar
En zo zou het ook moeten zijn. Je wordt er niet blij van als je weet dat een ander zijn lichaam alleen maar geeft omdat jij dat graag wilt. De seks wordt er in ieder geval een stuk minder lekker van. Beter kun je dan wat minder seks hebben waar wel beiden achter staan dan van die seks waar geen ruk aan is (hey, een woordspeling )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45721060
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:07 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb je nu de bewuste keuze voor de pil. Maar het gaat mij om de onderliggende, instinctieve gedachte. 40 jaar de keuze voor de pil hebben werkt nog niet zo door in een vrouwenbrein als duizenden jaren pilloos zijn, lijkt mij. Kijk, ik stel hier geen feiten, mijn OP is hypotetisch en bevat alleen mijn gedachtengang.
Ik denk dat je wel gelijk hebt als je stelt dat vrouwen gemiddeld genomen wat minder behoefte aan seks zullen hebben door de historische redenen die je aanhaalt.

Aan de andere kant moet je wel redelijk matchen op dat vlak. Ik zie in elk geval niet veel heil in een relatie op de langere termijn waarin de seksuele behoeftes erg verschillen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_45725866
Ik weet uit ervaring dat "zin maken" heel slecht voor de seksualiteit en algemeen geluk is van degene die de "zin maakt".
Het begon als een manier om conflicten te vermijden van een huilie die bij iedere knuffel sex wou en anders me ging betichten van overspel, of chantage of hij ging gewoon liggen janken dat zijn ballen zo'n pijn deden omdat hij een dagje geen sex had.
Ondertussen ging ik tegen het knuffelen opzien en ging mijn libido naar beneden en van liefde was er algauw ook al geen sprake.
Iemand die geen "nee" kan zeggen en de "lieve vrede bewaard" en zichzelf wegcijfert, zo ervaarde ik, heeft geen leven.
Mijn gedrag was een slechte gewoonte die moeilijk af te leren was. Na jaren wist ik eindelijk met de slechte relatie te kappen. Maar in nieuw aangegane intimiteiten ging ik er nog steeds vanuit dat sex iets was dat onvermijdelijk verwacht werd en dus moest. Ik was behoorlijk beschadigd dus in het aangaan en behouden van relaties.
Nu ben ik na jaren ook van het idee af dat sex moet, maar spontaan op gang komen lukt al niet meer.

Ik heb mijn gebrek aan assertiviteit van destijds moeten bekopen met het waarschijnlijk permanente verlies van mijn libido.

Denk je dat die waardeloze eikel die zijn zin met sex altijd moest hebben ook maar het minste berouw heeft?
Get real. Mensen die hun zin doordrukken hebben geen empathie en denken niet verder dan dat ze een orgasme hebben gehad en dus alles goed is.

Mijn conclusie uit deze ervaringen:
Bij deze situatie is geen relatie mogelijk.
In een goede relatie houden de partners rekening met elkaars wensen en hoeft geen van beide (of drie of vier, whatever je smaak is) zich weg te cijferen voor de ander.
Relaties van dominante en onderdanige mensen zijn ziek. (Tenzij ze 100% eerlijk zijn over hun situatie en daar duidelijke afspraken en grenzen over hebben, zoals in SM.)
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:28:08 #49
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45726589
quote:
de vriendjes die ik gehad hebben, vonden mij allemaal oversexed, maar meer dan 4 keer per dag misschien een keer meegemaakt

de lat hoeveel sex je moet hebben wordt op fok vaak heel hoog gelegd. volgens mij klopt dat niet hoor
hoop ik
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45726597
quote:
Naar aanleiding van het topic 'Relatie is goed maar mijn seksleven stort in' Relatie goed maar sex leven stort in
Vroeg ik me het volgende af:
Ik denk zeker niet dat dat helemaal het geval is. Natuurlijk zijn mannen meer gericht op neuken, maar er zijn er ook genoeg die een aanhaling af en toe ook prettig vinden. Maar houd er wel rekening mee dat vrouwen die geen seks willen al snel elke vorm van aanhalen, ook al is het maar een knuffel, schuwen omdat ze bang zijn weer "te moeten." En da's ook echt niet goed. Een man is meer gericht op klaarkomen, maar kan zeker ook best aanleren ook intiem te zijn zonder dat er direct seks moet volgen. Althans, mijn vriend is in veel gevallen een alphamannetje, maar als ik aangeef dat ik een keer écht geen zin heb in seks (hangt voornamelijk samen met mijn cyclus), dan is hij zeker bereid me bijvoorbeeld even te strelen in mijn nek oid...
quote:
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen biologisch gezien anders, mannen zijn ingesteld op verovering en voortplanting, een vrouw word zwanger en brengt kinderen voort. Dat heeft ook enkele psychische implicaties. De man kan vaak seks hebben met verschillende vrouwen, om zijn genen maar door te geven, een man heeft dus ook vaak zin. Een vrouw daarentegen is instinctief met de handen gebonden op het moment dat zij seks heeft, want dan word ze zwanger. Op het moment dat zij dus seks heeft wil ze zich veilig, geborgen, maar vooral ook sterk en gezond voelden. Is een vrouw dus moe, dan zal ze minder seks willen, want ze voelt zich immers niet goed en kan geen zwangerschap en bevalling aan. Is zij fit en energiek, dan wil ze ook meer seks, want ze voelt zich sterk genoeg.
Dan ben ik heel simpel: probleem bij kop en kont aanpakken, zorgen dat je niet zo extreem moe meer bent. Kortom, sámen taken verdelen zodat je minder moe bent, evt. minder gaan werken of iets nog veel simpelers: niet meer rond bedtijd seks gaan hebben, maar gewoon eerder richting het matras gaan zodat je nog wel wakker bent, en nog wel zin hebt... 't Is zo moeilijk niet, en ik vind dat als je partner er een probleem mee heeft dat er geen seks is (en dan bedoel ik ook, géén seks, niet "maar" twee keer per week...) je zeker moet zorgen dat de oorzaak van het gebrek aan libido eens even gezocht moet worden.
quote:
Dat betekend dat vrouwen van zichzelf een lager lust-quotum hebben dan mannen, en dan mannen meer en vaker willen. Wat me echter opvalt in bovengenoemd topic, is dat veel mannen hierin volledig voorbijgaan aan de behoeften van de vrouw. Een vrouw moet zich prettig voelen om te kunnen ontspannen en open te staan voor seks, en dat bereik je niet met even een bloemetje neerleggen en dan vragen 'zullen we?'. Dan krijg je het 'Colaatje, neuken? Nee? Sinas dan?' idee. Niet echt bevoordelijk voor je relatie lijkt mij.
Ik ben het met je eens dat het van twee kanten moet komen. Maar houd er wel rekening mee dat vrouwen die geen zin in seks hebben ongelofelijk hard en afwijzend kunnen zijn, ook of misschien zelfs juist als er iets wordt gedaan wat niet op seks gericht is. Juist een knuffel, een bloemetje oid wordt dan gezien als "omkopen". Jij zegt het zelf al, je moet die dingen ontspannen kunnen ontvangen. Veel vrouwen die geen seks willen, zijn daar zelf ook heel erg mee bezig en vatten signalen die anders bedoeld zijn direct als seksuele toespeling op. Daardoor krijg je een grote impasse in een relatie: zowel wél als níét seksueel bedoelde aanhalingen vallen volledig weg.
quote:
Dat vind ik ook absoluut niet goed, het is niet zo dat seks per direct "moet" als er een orgasme is, er moet ruimte zijn voor persoonlijke gevoelens. Anderzijds vind ik het ook niet kunnen dat seks meteen "niet mag" als een van beiden géén zin heeft. Althans, niet als het voor een langere periode is en er steeds hetzelfde argument is anders dan een traumatische seksuele ervaring oid. Moe is iets waar je wat aan kunt doen, klaar. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat hoe minder je seks hebt, hoe minder je wil als vrouw, waardoor je het probleem in stand houdt en wellicht zelfs versterkt.
quote:
Ik kan niet anders zeggen dan "verkeerde mannen..." Ik weet namelijk ook dat er genoeg zijn die wel gewoon kunnen knuffelen. Maar nogmaals, hier zit ook nog een stukje "hoe wordt de boodschap ontvangen" achter, en die wordt vaak verkeerd ontvangen door een vrouw, vergeet dat niet. Dat bij fysiek contact een erectie kan ontstaan lijkt me logisch, en dat is in mijn ogen geen reden je vriend/man meteen weg te duwen "omdat hij ook al-tijd seks wil". En da's wel wat er gebeurt.
quote:
Maar de intensheid en hitte van het eerste begin houd je alleen als je niet na een week begint te mekkeren over te weinig seks, want dan word het een verplichting en is de weg terug naar ongedwongen lekkere seks onbegonnen werk. Als je geen vrouw in bed kunt krijgen, dan doe je het maar met je jat. (Geld overigens vanuit mijn vriend uit ook voor mij)
De eerste regel maakte voor mij meteen duidelijk dat je iig nog niet het "volwassen" leven bent ingegaan, sorry. Dat je maar automatisch zin hebt is het grootste hollywoodfabeltje dat er is. Weet je hóé makkelijk het is om het "echte" leven je seksleven over te laten nemen? Om toch nog even dat tv programma te kijken, dat verslag af te maken in plaats van aandacht aan elkaar te besteden?
Als je eenmaal langer samen bent, zeker als je samenwoont dan is het zo makkelijk om alles maar te laten varen...

Ik ben nu vier jaar samen met mijn vriend. Natuurlijk is het iets rustiger, maar doordat we af en toe zeggen tegen elkaar "goh schat, we hebben wel wat minder seks tegenwoordig" en dan weer bewust tijd voor elkaar te nemen zorgen we ervoor dat we niet in die neerwaardse spiraal terecht komen. Idd niet na een week weinig seks, maar als ik merk dat we minder fysieke aandacht voor elkaar hebben dan doe ik daar wat aan. Een verplichting? Neuh, verre van. Juist door je seksleven bewust levend te houden is het heel makkelijk het spontaan te houden samen. Als het helemaal uit je patroon is, is het veel lastiger om het "zomaar" te doen...

Een relatie, liefde, dat gaat niet automatisch. Daar moet je voor werken. Want het is echt veel te makkelijk om het leven voor te laten gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')