Naar aanleiding van het topic 'Relatie is goed maar mijn seksleven stort in'
Relatie goed maar sex leven stort inVroeg ik me het volgende af:
Moeten vrouwen als hun man zin in seks heeft maar zij zelf niet, maar instemmen en 'zin maken'?
De reacties in dit topic vond ik echt soms onvoorstelbaar, kennelijk zien veel mannen knuffelen niet als een belangrijk punt in de relatie, en ervaren zij alleen echte intimiteit als ze seks hebben met hun partner.
Natuurlijk zijn mannen en vrouwen biologisch gezien anders, mannen zijn ingesteld op verovering en voortplanting, een vrouw word zwanger en brengt kinderen voort. Dat heeft ook enkele psychische implicaties. De man kan vaak seks hebben met verschillende vrouwen, om zijn genen maar door te geven, een man heeft dus ook vaak zin. Een vrouw daarentegen is instinctief met de handen gebonden op het moment dat zij seks heeft, want dan word ze zwanger. Op het moment dat zij dus seks heeft wil ze zich veilig, geborgen, maar vooral ook sterk en gezond voelden. Is een vrouw dus moe, dan zal ze minder seks willen, want ze voelt zich immers niet goed en kan geen zwangerschap en bevalling aan. Is zij fit en energiek, dan wil ze ook meer seks, want ze voelt zich sterk genoeg.
Dat betekend dat vrouwen van zichzelf een lager lust-quotum hebben dan mannen, en dan mannen meer en vaker willen. Wat me echter opvalt in bovengenoemd topic, is dat veel mannen hierin volledig voorbijgaan aan de behoeften van de vrouw. Een vrouw moet zich prettig voelen om te kunnen ontspannen en open te staan voor seks, en dat bereik je niet met even een bloemetje neerleggen en dan vragen 'zullen we?'. Dan krijg je het 'Colaatje, neuken? Nee? Sinas dan?' idee. Niet echt bevoordelijk voor je relatie lijkt mij.
Maar, beweren de meeste mannen, als ik eenmaal een erectie heb dan moet ik, en dan moet zij zich maar gewillig opstellen. Ongeacht haar eigen gevoel op dat moment. Vinden deze mannen het ook normaal dat een vrouw hun een bloemetje geeft als ze zich niet lekker/gestressed voelen, en dan zegt, gaan we nu seks hebben? En als de man dan nee zegt, dat ze zegt 'aww nee kom op ik heb al 5 dagen niks gehad dus ik moet!' nee hè, dat is niet normaal, toch?
In deze situatie gaat het belang van de man dus voor dat van de vrouw, ongeacht haar eigen wil. Want als ze instemd terwijl ze zich eigenlijk niet goed voelt, is dat om van het gezeur af te zijn. Geeft dat je als man dan een goed gevoel?
Er blijkt ook duidelijk uit dit topic dat vrouwen kennelijk meer behoefte hebben aan knuffelen dan mannen, en dat er mannen zijn die knuffelen kennelijk alleen een opstapje naar 'het' doen vinden. Maar 'het' moet kost wat kost worden gedaan, anders kunnen ze niet slapen. Hoe zit dat dan die andere keren dat hij geen zin heeft, maar de vrouw zonder knuffel niet kan slapen? Krijgt ze die dan wel?
Naar mijn idee moet seks in een relatie spontaan zijn, omdat beide partners zin hebben, en moet er geen druk op liggen. Als van beide kanten de lust goed is, dan komt de seks vanzelf. En ja, het word minder naarmate de relatie vorderd, omdat je niet eeuwig kunt leven op de roze wolk van verliefdheid, en ook andere bezigheden moet aandacht geven.
Maar de intensheid en hitte van het eerste begin houd je alleen als je niet na een week begint te mekkeren over te weinig seks, want dan word het een verplichting en is de weg terug naar ongedwongen lekkere seks onbegonnen werk. Als je geen vrouw in bed kunt krijgen, dan doe je het maar met je jat. (Geld overigens vanuit mijn vriend uit ook voor mij)
En wat vinden jullie?
(Oh ja, nog een ding. Natuurlijk zijn niet ALLE mannen en vrouwen zo..het valt me alleen op dat er véél zo reageren)