Sneu dat de problematiek rond geloofsovertuiging direct weer beperkt wordt tot de groep van moslims.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:40 schreef Corelli het volgende:
Die actie van Coleman is natuurlijk super. Om dit soort problemen op te lossen moet je gewoon zonder hoofddeksels of doeken, smink of zonnebril op de foto. En mag dat niet van je geloofsovertuiging? Dan rot je maar lekker op naar een ander land. Dit is Nederland, niet arabie. Dat gezeik met geloofsovertuiging heb ik wel een beetje gehad.
Te gek voor woorden dat de overheid eventjes voor ons gaat uitmaken wat onze levensovertuiging is. Je doet die hoofddoek of dat keppeltje maar lekker af, en zo niet, opkrassen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind deze opmerkingen van deze mevrouw echt absurd en absoluut niet kunnen.
"Clown is natuurlijk geen levensbeschouwing"
Oh, omdat het verzonnen is? Wie zegt dat de islam, het christendom en het jodendom niet verzonnen zijn?
Wat deze mevrouw zegt is dat je wel een bekend geloof moet hebben, want als je Clown, Voodoo of een andere levensbeschouwing hebt is dat natuurlijk geen geloof. Wat is dit voor rare discriminerende voortrekkerij van de gevestigde geloven?
Als rappers in hun profeet 50 Cent geloven en daarvoor petjes moeten dragen moet dat uiteraard kunnen als hoofddoeken ook mogen.
hoe zou dat nou komenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Sneu dat de problematiek rond geloofsovertuiging direct weer beperkt wordt tot de groep van moslims.
Doe die met die keppeltjes anders gewoon even in de gaskamer, is ook weer goedkoper dan ze het land uitzettenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:44 schreef Corelli het volgende:
[..]
Te gek voor woorden dat de overheid eventjes voor ons gaat uitmaken wat onze levensovertuiging is. Je doet die hoofddoek of dat keppeltje maar lekker af, en zo niet, opkrassen.
je mag best je godsdient vrij belijden alleen als je op de pasfoto voor het id bewijs moet dan doe je je hoofddoek af. Heel simpel en als je dat niet bevalt dan remigreer je maar.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel te maken met het onderscheid tussen religieus en niet-religieus. Maar los daarvan is een godsdienstovertuiging nu eenmaal een overtuiging die in het maatschappelijk verkeer beschermd te worden. Je kunt nu eenmaal niet de vrijheid van godsdienst eerbiedigen om vervolgens het belijden van die godsdienst door allerlei regels en maatregelen te beperken.
*high five*quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Doe die met die keppeltjes anders gewoon even in de gaskamer, is ook weer goedkoper dan ze het land uitzetten![]()
jij wilt hoofd deksels gaan ontsmettenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Doe die met die keppeltjes anders gewoon even in de gaskamer, is ook weer goedkoper dan ze het land uitzetten![]()
Dat doet de overheid dan ook niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:44 schreef Corelli het volgende:
[..]
Te gek voor woorden dat de overheid eventjes voor ons gaat uitmaken wat onze levensovertuiging is.
Ik herken mensen met een hoofddoek ook hoor. Ik weet niet wat jij voor 'n afwijking hebt, maar ....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:52 schreef Corelli het volgende:
serieus: Je hoofd bedekken met een petje, keppel of doek of whatever. Wat is dat nou voor achterlijks. Ons gezicht is een van de fundamentele kenmerken waarop we ons van elkaar idnerscheiden en dat willen die gekke gelovigen nou net gaan bedekken. Heel leuk maar NIET in Nederland
nu als die er niet geweest zouden zijn zou er geen uitzondering nodig geweest zijn dat zijn degene die moeilijk doen om hun hoofddeksel af te zettenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Sneu dat de problematiek rond geloofsovertuiging direct weer beperkt wordt tot de groep van moslims.
Wat loopt hier toch ook achterlijk volk rond.
Oh. Tot nu toe hebben alle adviserende diensten daarover anders gedacht, ik *denk* dat er bij paspoortdingen ook wel wat juristen meekijken.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:36 schreef Argento het volgende:
[..]
De ambtenaar dient in eerste instantie te vorderen dat de hoofddeksel voor de foto wordt afgenomen. Als de drager zich vervolgens beroept op enige overtuiging die hem noopt het hoofddeksel ook op de foto te dragen, dan zal de drager mijns inziens moeten bewijzen dat daadwerkelijk sprake is van een overtuiging die bescherming behoeft tegen de vordering van de ambtenaar.
en met burqa want reken maar dat die dat ook gaan afdwingenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik herken mensen met een hoofddoek ook hoor. Ik weet niet wat jij voor 'n afwijking hebt, maar ....
Ohja, wacht, kritiek hebben op gelovigen is verboden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zonder schmink? Wat dacht je: alle dames zonder make-up?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:40 schreef Corelli het volgende:
Die actie van Coleman is natuurlijk super. Om dit soort problemen op te lossen moet je gewoon zonder hoofddeksels of doeken, smink of zonnebril op de foto. En mag dat niet van je geloofsovertuiging? Dan rot je maar lekker op naar een ander land. Dit is Nederland, niet arabie. Dat gezeik met geloofsovertuiging heb ik wel een beetje gehad.
behalve als de temperaturen onder nul liggen zeker. Dan mag het wel uit hoofde van behoud van lichaamswarmte. Niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:52 schreef Corelli het volgende:
serieus: Je hoofd bedekken met een petje, keppel of doek of whatever. Wat is dat nou voor achterlijks. Ons gezicht is een van de fundamentele kenmerken waarop we ons van elkaar onderscheiden en dat willen die gekke gelovigen nou net gaan bedekken. Heel leuk maar NIET in Nederland
Oei Sizzler.... dit is beneden jouw niveau..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:55 schreef sizzler het volgende:
Ohja, wacht, kritiek hebben op gelovigen is verboden.
Oud-hollandse traditie ... misschien niet jouw smaak, ook niet de mijne...maar nogal achterlijk om dit achterlijk te noemen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:52 schreef Corelli het volgende:
serieus: Je hoofd bedekken met een petje, keppel of doek of whatever.
kerel, als jij bij de fotograaf zit is het niet onder 0.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:57 schreef Argento het volgende:
[..]
behalve als de temperaturen onder nul liggen zeker. Dan mag het wel uit hoofde van behoud van lichaamswarmte. Niet?
ik dacht dat jij in algemene termen sprak. Ik kon namelijk geen nuance ontdekken. Sorry!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Corelli het volgende:
[..]
kerel, als jij bij de fotograaf zit is het niet onder 0.
Hé, ik begin er niet over dat keppeltjes niet thuis horen in onze (op Joods-Christelijk traditie geschoeide) samenleving. Don't shoot the messengerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ohja, wacht, kritiek hebben op gelovigen is verboden.
Wat een geweldig argument is de holocaust eigenlijk. Je hebt altijd gelijk!
Nee, maar er is een groot verschil tussen "niet bij onze cultuur passen" en "naar de gaskamers met dat tuig!"quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hé, ik begin er niet over dat keppeltjes niet thuis horen in onze (op Joods-Christelijk traditie geschoeide) samenleving.
Draag je een keppeltje?quote:Don't shoot the messenger![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |